Toon posts:

GSM versterkers voor thuis?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Belgie net over de grens (300 meter) en heb nu een peperduur abbonnement van KPN, het enige waar ik in m'n kamer voldoende bereik mee heb om te bellen, maar 2 verdiepingen hoger kan het met O2 (en misschien vodaphone) goed, deze kan ik in ieder geval wel vinden als ik handmatig alle netwerken afzoek ((handmatig netwerk zoekin op m'n nokia 3310-tje). Mijn abbo loopt in de zomer af maar ik blijf hier nog wel wonen, mijn vraag:

Hoe krijg ik een antennesignaal (van bv O2) dat voldoende is om te bellen naar mijn kamer?
Reden van dit alles: KPN is duah!

heb al wat geprobeerd met 'n draadje van de antenne (als je de nokia openmaakt) naar de verwarmingsbuizen, daar ging mijn kpn-signaal 2dB van omhoog (naar -85, lang leve net monitor), maar alle andere aanbieders zitten nog onder de -100, mijn ervaring is dat -95 het minimale is om goed te kunnen bellen.

Wat ik dus zoek is een systeem (danwel premade, danwel knutsel) om het signaal te versterken / het signaal vanuit een antenne op 't dak naar mijn kamer te leiden. Mijn telefoon moet nog wel mobiel blijven, dwz op m'n kamer mag 'ie best op aan een draadje zitten maar ik moet 'm wel mee kunnen nemen naar Nederland. Aanschaf ander (dom) toestel geen probleem.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of andere fora kennen waar dit op gediscussieerd word (telefoontweakers? :P )

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:07
Koop een carkit met antennebooster en een 220-12v trafo... misschien is dat een oplossing?

En dan vanaf die booster een kabel naar buiten naar een antenne op het dak...

[ Voor 32% gewijzigd door dreamscape op 01-04-2004 14:42 ]

Punctuality is the politeness of kings