Overclocken met p4t533-c

Pagina: 1
Acties:

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40
hallo mede-tweakers,

ik heb hier een asus p4t533-c icm p4 2.8ghz

ik was dus een beetje bezig met overclocken enzo
maar in mijn bios staan deze waardes:

multiplyer(of hoe je et ook schrijft) = 21x (natuurlijk gelocked)
fsb = 133/33

nu erander ik dus de fsb
ik kan max 150 instellen, hogere waardens staan er niej :/
dus kan me proc @ max op 150*21=3.15ghz draaien
dus ik zit er aan te denken om een nieuw mobo te kopen
Wil liever geen turbo.pll mod doen, durf ik niet :+
maar is het erg als je pci op bv 37.5 mhz loopt (en dan me agp op 37.5 * 2 = 75 mhz tog?)

want ik kan hem niet vast zetten
worden de pci en agp kaarten er aleen maar warmer van, net als je bv je videokaart overclockt?
ik heb er tog 2 fans op gericht staan dus dat moet dan wel lukken

voor me proc ben ik niet bang, dat moet wel lukken.
maar dat mijn agp en pci snelheden meegaan vind ik kut.

welk mobo is goed en kan je alles los van elkaar instellen?
liefst zo goedkoop mogelijk :| heb nie zoveel geld meer

[ Voor 4% gewijzigd door XyS op 01-04-2004 14:36 ]

Verwijderd

Welk moederbord goed overclockt, dat kan ik je niet zo vertellen voor een P4, maar feitelijk is het net goed dat je je pcibus mee overclokht, loopt het verkeer daar ook sneller op. probleem is wel dat dat niet zo goed is voor je randapparatuur, daar je dit dan ook effectief mee aan het overclocken bent.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Als je geen pci/agp lock hebt zal je niet ver geraken, tenzij je een divider kan instellen. Het is niet echt slecht voor je kaarten hoor denk ik, maar je zal zien dat je systeem sneller onstabiel wordt.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je al eens een bios update gedaan? Misschien kan je dan wel verder overklokken. En anders koop je gewoon een Asus P4PE moederbordje ofzo. Dat kost allemaal niet zoveel meer, dan heb je wel een pci/agp lock.

Verder is het niet zo erg voor je kaarten hoor, alleen niet alle harde schijven vinden het leuk.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 23:20
Meer geheugen vind deze bak ook best fijn... Die grafische kaart kan op termijn een betere worden maar zoals ie nu staat doet ie het toch prima?

En als je graag wilt prutsen gewoon de FSB omhoog, zoals gezegd dan loopt de processor maar ook je PCI kaarten en de grafische kaart een stukje sneller.
Verder kan je dan die grafische kaart met wat tooltjes ook nog wel een stukje sneller laten lopen...

Succes!