Demon krijgt gegarandeerde snelheid niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 14:41
Beste mensen,

In november 2003 ben ik overgestapt van chello kabel internet naar demon ADSL internet (via de telefoonlijn). Ik had gekozen voor de snelste verbinding die op dat moment mogelijk was de zogenoemde Demon DSL Express 8192 / 1024 abonnement voor minimaal 1 jaar.

Na aanvraag van dit abonnement is er een "technisch onderzoek" uitgevoerd door de netwerk provider van Demon internet (BBNET) om te kijken of het desgewenste abonnement technisch mogelijk was. Dit onderzoek duurde in totaal 4 weken waaruit bleek dat dit mogelijk was op mijn telefoon aansluiting (ISDN).

Na deze bevestiging ontving ik het doe het zelf installatie pakket met modem.(december)
Nadat de installatie voltooid was kon ik niet wachten om mijn nieuwe snelle aansluiting te proberen. Maar na enige tijd merkte ik dat ik niet de beloofde snelheid die demon internet garandeert niet haalde. Na met de support afdeling van demon gebeld te hebben instellingen nageken te hebben bleef het probleem zich voordoen. Hierna werd een monteur langs gestuurd die de doe het zelf installatie kwam controleren en eventuele defecte hardware zou vervangen. Maar de monteur kon niks vinden. Na weer meerdere malen met de support afdeling gebeld te hebben werd het probleem geëscaleerd en werd een zogenaamde "bbnet ticket" aangemaakt en er zou een onderzoek plaats vinden. Na ongeveer 1,5 week heb ik weer gebeld en was de conclusie dat er in de centrale van KPN een "sipstift" vervangen zou moeten worden en dat de uiterste datum voordat deze vervangen zou moeten worden 28-01-2004

Op 29-01-2004 heb ik weer gebeld en werd mij verteld dat de status nog steeds niet veranderd was en dat KPN wel vaker uit liep.

Na weer een paar keer gebeld te hebben met de service desk (wat overigens gemiddeld zo'n 40 min duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt)kreeg ik niets nieuws te horen.
Ook meerdere verzoeken van mij om terug gebeld te worden werden blijkbaar genegeerd.

Na nog een keer gebeld te hebben was mij het aanbod gedaan om mijn abonnement voor niets op te zeggen en dat ik al mijn geld terug zou krijgen.
Dit was natuurlijk geen optie aangezien ik speciaal van chello naar demon ben gegaan omdat ik niet meer tevreden was over chello en ik waarschijnlijk bij andere adsl providers weer het zelfde probleem tegen zou komen en waarschijnlijk weer van voor af aan opnieuw zou moeten beginnen.
Nadat ik dus had laten weten dat ik deze "oplossing" (wat meer over kwam als het probleem aan de kant schuiven) niet accepteerde zou dit doorgegeven worden aan bbnet.
En zou voor een andere oplossing worden gezocht.

Twee weken na dit gesprek heb ik weer de service desk gebeld maar die konden mij alleen maar vertellen dat het probleem op de hoogste prioriteit stond en dat er aan gewerkt werd.

Op 26-02-2004 heb ik weer contact opgenomen met de service desk. Ik kreeg mevrouw "Neddy" te spreken (een achternaam werd mij geweigerd te verstrekken) en kreeg ik te horen dat er nog steeds mensen bezig mee waren en dat ik wanneer er een oplossing was pas weer iets te horen kreeg. Een tijdsbestek waarin demon het probleem voor zich zelf opgelost zou willen hebben kon mij niet worden gegeven.
Wel werd mij verteld dat er waarschijnlijk een nieuwe telefoonlijn aangelegd moest worden omdat er "stroom" op mijn lijn stond (wie gaat dat betalen dacht ik ? ).
Ook het verzoek om de technische persoon te spreken die met het onderzoek werd mij glashard geweigerd.

Hierna heb nog een keer gebeld en werd mij beloofd dat de persoon in kwestie die op het probleem zat mij zou terug bellen en mij inlichten over de voortgang van het onderzoek.

En de volgende dag werd ik inderdaad terug gebeld en werd mij verteld dat er aan gewerkt was en dat ze mij uit het systeem van bbnet zouden halen en opnieuw zouden doorvoeren. Dit zou echter enkele weken duren. Hiermee had ik ingestemd.

Enkele weken later (maart al weer ) Bel ik weer terug voor de status en nam de technische persoon weer contact met mij op en vertelde dat hij hoopte een oplossing te hebben op maandag 29-03-2004 en mij op deze dag terug zou bellen.

Maandag en dinsdag was ik niet terug gebeld. Daarom woensdag 31-03-2004 weer terug gebeld en kreeg ik de heer Laurens Hoogendoorn van de klantenservice te spreken. Deze vertelde mij dat hij had gesproken met de technische persoon in kwestie en dat ze het probleem niet konden oplossen omdat er stroom op mijn telefoon aansluiting staat en dat KPN weigerde voor Demon / BBNET de sipstift te vervangen. Hij vertelde me ook dat ik maar naar een provider moest gaan die op het netwerk van KPN zat en niet van BBNET.

Na dit lange verhaal zou ik graag willen weten of ik hier iets tegen kan doen want ik ben eigenlijk gewoon aan het lijntje gehouden.
Ik zit tussen een strijd van Demon/BBnet tegen KPN in. Terwijl volgens mij KPN volgens de OPTA hardware moet vervangen voor een partij die gebruikt maakt van het KPN netwerk.

Maar hoe dan ook Demon is mijn aanspreek punt, wat kan ik hier tegen doen ? Kunnen jullie mij helpen ?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

En waarom moet dit in een apart topic als er al 3 topics over Demon lopen?

Wij kunnen je niet helpen. Het probleem lijkt me niet iets waar de tweakers hier invloed op hebben he?
Demon doet zijn best. Is dat niet genoeg voor jou, dan kun je gebruik maken van hun aanbod om alles kosteloos op te zeggen.

Welke snelheden haal je dan wél?

[ Voor 65% gewijzigd door Whuzz op 01-04-2004 14:16 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Welke snelheid haal je WEL ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Razorh
130 kbps down en 30 kbps up

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Razorh schreef op 01 april 2004 @ 14:18:
130 kbps down en 30 kbps up
kiloBIT? of kiloBYTE?

Als het BYTE is, dan is het een optie om naar een lager abbo over te stappen (1024/512 ofzo?). Dan betaal je voor wat je krijgt.
Als het BIT is... omg... :'(

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43
Je hebt een 2mbit (unlimited)/ 0.64? mbit (unlimited) verbinding.

Met een overboeking van 1:25.

Dus je haalt gegarandeerd 10 kb/s download.
Verder is er niks gegarandeerd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Razorh
ik heb Demon DSL Express 8192 / 1024

en dat was dus kilobyte

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mhr-zip schreef op 01 april 2004 @ 14:22:
Je hebt een 2mbit (unlimited)/ 0.64? mbit (unlimited) verbinding.

Met een overboeking van 1:25.

Dus je haalt gegarandeerd 10 kb/s download.
Verder is er niks gegarandeerd.
Ja daaag, zo ken ik er nog een paar zeg.
Als hij een 8000/1024 lijn opgeleverd krijgt dan hoor je gewoon minstens 400 KB up en 40 KB down te halen, en ik denk dat Demon de grens nog wel hoger legt misschien.
Demon garandeert echt wel hogere snelheden dan de minimale snelheid die theoretisch in het allerslechtste geval mogelijk is. |:(

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Razorh schreef op 01 april 2004 @ 14:24:
ik heb Demon DSL Express 8192 / 1024

en dat was dus kilobyte
Hmm, dat valt nog mee. Het is te weinig voor de lijn die je hebt, maar misschien is meer gewoon niet mogelijk in de huidige situatie.
We gaan er even van uit dat Demon en KPN er voorlopig nog niet uit zijn, dus dan heb jij een paar keuzes:

1) Terug naar Chello. (dat zou mijn állerlaatste optie zijn... )
2) Demon opzeggen en switchen naar een KPN-ADSL provider
3) Een lager Demon-abbo nemen dat past bij de snelheden die jij haalt.

Hoe ver zit je eigenlijk van de centrale af?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
Het is BBned btw.

Je hebt het over een gegarandeerde snelheid, waar denk je dan aan? Er is namelijk weinig gegarandeerd aan consumenten lijnen. Natuurlijk is de behaalde snelheid te laag voor het abo, denk dat je of weg moet gaan of zal moeten downgraden.

[ Voor 108% gewijzigd door waslijn op 01-04-2004 14:32 ]

• Razorh
Centrale: Ehv-Ton
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 501 meter

Verwijderd

Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 14:27:
[...]

Hmm, dat valt nog mee. Het is te weinig voor de lijn die je hebt, maar misschien is meer gewoon niet mogelijk in de huidige situatie.
We gaan er even van uit dat Demon en KPN er voorlopig nog niet uit zijn, dus dan heb jij een paar keuzes:

1) Terug naar Chello. (dat zou mijn állerlaatste optie zijn... )
2) Demon opzeggen en switchen naar een KPN-ADSL provider
3) Een lager Demon-abbo nemen dat past bij de snelheden die jij haalt.

Hoe ver zit je eigenlijk van de centrale af?
Andere BBned provider nemen.
Zit bij Cistron en daar zijn totaal geen problemen. Niemand bij Cistron heeft de problemen die bij Demon nu aan de gang zijn.

En demon maar afschuiven dat het allemaal een BBned probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 14:32 ]

• waslijn
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:32:
[...]

Zit bij Cistron en daar zijn totaal geen problemen. Demon zit de problemen mee af te schuiven op BBned.
Andere BBNed provider zou ik dus niet doen, omdat het probleem hoogstwaarschijnlijk aan de lijn en of BBned ligt!!!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

8192 Kb/s => 1024 KB/s, TCP en ATM leveren in totaal ~13% overhead, dus zou je van de dichtsbijzijnde Demon server ~890 KB/sec moeten kunnen halen.

1024 Kb/s => 128 KB/sec, 87% effectief over => ~111 KB/sec

Dit bovenstaande zou dus haalbaar moeten zijn met jouw verbinding mits er weinig nodes tussen zitten, mits de banbreedte van de servers toereikend zijn etc

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:32:
Zit bij Cistron en daar zijn totaal geen problemen. Niemand bij Cistron heeft de problemen die bij Demon nu aan de gang zijn.

En demon maar afschuiven dat het allemaal een BBned probleem is.
Heb jij uberhaupt wel gelezen? |:(

Het probleem zit dus ergens in het BBNed systeem. Als hij overstapt op een andere BBNed provider, komt ie dus weer in dezelfde centrale, op dezelfde lijn, met hetzelfde probleem.

offtopic:
Heb even melding gemaakt van je ondertitel. Die vind ik vrij beledigend tegenover mensen met een andere geaardheid.

500 meter? Tja, dan zou je normaal gesproken gewoon vrijwel de max snelheid moeten halen ja. Tja, vervelend probleem, maar ik denk dat de opties vrij duidelijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Whuzz op 01-04-2004 14:36 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:27

Croga

The Unreasonable Man

Door hun voorstel van afsluiten en geld terug af te wijzen heb je in principe je recht op een andere oplossing verloren. De leverancier kan het probleem niet oplossen en biedt aan het contract nietig te laten verklaren. Dat zijn de keuze mogelijkheden die je hebt.....

Maar als je in Tongelre woont, waarom vraag je dan niet FTTH aan van KPN?

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Ik zou gewoon die optie aannemen om al je geld terug te krijgen en nu alvast een abbo aanvragen bij een provider die via de KPN loopt.

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Kan je als particulier de opta niet inschakelen en melden dat KPN het werk niet verricht wat ze wel moetten doen? Ze zijn volgends mij verplicht de lijnen te onderhouden voor iedereen die gebruik maakt van de lijnen. Dus ook voor BBNed / Demon.

En hoezo staat er "stroom" op je lijn? Volgends mij is dat nogsteeds (al vanaf het begin dat er telefoon is) 48v wisselspanning. Dus wat bedoelen ze met stroom op je lijn?
Als ze er mee bedoelen dat er ergens een mantellek is en er daardoor water op de draden komt (ofzoiets) dan is KPN verplicht dit op te lossen. De bedrading vanaf het ISRA punt tot in de centrale is van KPN, dus zij dienen jou verbinding ook te maken (dat zijn ze verplicht ! ).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 14:25:
[...]

Als hij een 8000/1024 lijn opgeleverd krijgt dan hoor je gewoon minstens 400 KB up en 40 KB down te halen, en ik denk dat Demon de grens nog wel hoger legt misschien.
Demon garandeert echt wel hogere snelheden dan de minimale snelheid die theoretisch in het allerslechtste geval mogelijk is. |:(
't Is wel degelelijk waar wat hier wordt gezegt!

Een 2048 (en ook de 2048 tot 8064 lijn zonder gegarandeerde 8064!) heeft een maximale overboeking van 1:25. Dus wanneer alle klanten van isp-X hun lijn tegelijk vol belasten heeft iedereen nog (met bovengenoemd abbo) een download van 8 a 10kByte/s. Dat is het minimum dus wat gegarandeerd wordt.

Kwa linesync zal voor een 2048-8064/1024 abonnement de snelheid tussen 2048/512 en 8064/1024 liggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Razorh
Ik heb demon gevraagt of er meer mensen bij mij in de buurt dsl via bbnet hadden en ze vertelden van niet.

wat ze met stroom bedoellen weet ik ook niet konden ze me niet uitleggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Razorh op 01-04-2004 15:05 ]

• Razorh
Croga schreef op 01 april 2004 @ 14:37:
Door hun voorstel van afsluiten en geld terug af te wijzen heb je in principe je recht op een andere oplossing verloren. De leverancier kan het probleem niet oplossen en biedt aan het contract nietig te laten verklaren. Dat zijn de keuze mogelijkheden die je hebt.....

Maar als je in Tongelre woont, waarom vraag je dan niet FTTH aan van KPN?
FTTH ?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

bjck schreef op 01 april 2004 @ 14:59:
't Is wel degelelijk waar wat hier wordt gezegt!

Een 2048 (en ook de 2048 tot 8064 lijn zonder gegarandeerde 8064!) heeft een maximale overboeking van 1:25. Dus wanneer alle klanten van isp-X hun lijn tegelijk vol belasten heeft iedereen nog (met bovengenoemd abbo) een download van 8 a 10kByte/s. Dat is het minimum dus wat gegarandeerd wordt.
Nogmaals, dat is dus bullshit. Die overboeking gebruiken providers met de achterliggende gedachte dat NOOIT alle gebruikers tegelijk hun maximale verkeer genereren. Er is geen énkele provider die zijn garanties bepaalt aan de hand van de overboekingsfactor, ook Demon niet.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Fiber To The Home

• Razorh
oh je bedoeld kenniswijk zeker ? zit net buiten dat test gebied anders had ik ook wel fiber :'(

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:43
Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 15:07:
[...]

Nogmaals, dat is dus bullshit. Die overboeking gebruiken providers met de achterliggende gedachte dat NOOIT alle gebruikers tegelijk hun maximale verkeer genereren. Er is geen énkele provider die zijn garanties bepaalt aan de hand van de overboekingsfactor, ook Demon niet.
Toch is het wel zo.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• bjck
Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 15:07:
[...]

Ok juist omdat niet iedereen tegelijk zijn lijn zal gebruiken kan je overboeking hanteren (en dat maakt voor ons particuliere gelukkig ook deze lekkere prijzen!).

Misschien bepalen isp's niet adv overboeking, maar ik leg je hierbij alleen te technische details en minima uit van de gestelde dienst.

• bjck
Razorh schreef op 01 april 2004 @ 15:04:
Ik heb demon gevraagt of er meer mensen bij mij in de buurt dsl via bbnet hadden en ze vertelden van niet.

wat ze met stroom bedoellen weet ik ook niet konden ze me niet uitleggen.
Er staat dus blijkbaar 'spanning' op de telefoonlijn wat gemeten is door bbned. En hierdoor raakt je adsl signaal verstoord/minder. Waar die spanning vandaan komt en wie dat op zou kunnen lossen zal KPN wel zijn. Maar of ze dat willen is de vraag.... (telefonie werkt immers prima toch?).

Verwijderd

dat ze het probleem niet konden oplossen omdat er stroom op mijn telefoon aansluiting staat en dat KPN weigerde voor Demon / BBNET de sipstift te vervangen. Hij vertelde me ook dat ik maar naar een provider moest gaan die op het netwerk van KPN zat en niet van BBNET.

je kan KPN of DEMOM bellen en vragen of de een lijnmeting(doet KPN voor je als je telefoon hebt en BBNED als je DSL hebt! Ik kan je garanderen dat als er VOLTS op de lijn staan en je lijn max 2 KM is (lees 500m zelfs) ZE ZEKER langs komen om dit te fixen! KPN is dit dan!

dat VOLT verhaal is een broodje aap verhaal! ze bedoelen waarschijnlijk dat er te veel weerstand is of Unbalance is!
want dan heb je namelijk geen telefonie en internet ... wat er waarschijnlijk mis is is een aansluiting in de wijkcentrale(patch strip die niet in orde is) , wijkkast die niet helemaal in orde is en je daarom een lagere snelheid haald!

ik zou zeggen neem contact op met KPN en vraag of de OHM waarde OK zijn ... een goede lijn ligt tussen de +- 6000-10000 OHM ...hoger is beter! en ook op de capacity ( engels) OK is! Capacity waarde moeten ongeveer bij elkaar liggen ... te veel uit elkaar betekend een verschil tussen de A en B draad van de koperlijn = niet goed!

Als dit door beide is getest en het OK is ligt het zeker aan demon!

ps: ontkoppel wel ALLES van het isra punt als ze een meting gaan doen!

succes en bellen maar! een meting willen ze vast wel uitvoeren en vraag even naar de waardes!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 00:41 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53
Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 14:25:
[...]

Maximaal 400? Man ga eens gauw lezen:
De producten Demon DSL Express 2048/1024 en 8192/1024 worden aangeboden met zogeheten 'unlimited' upload. Dit wil zeggen dat de theoretische maximale uploadsnelheid rond de 1024Kbps ligt. De werkelijk te behalen snelheid is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. De downloadsnelheid van het product Demon DSL Express 8192/1024 kan liggen tussen 2048 en 8192Kbps. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.

De postcodecheck is gekoppeld aan een database met gegevens over de afstand tussen postcodes en de telefooncentrale. Als bij voorbaat bekend is dat uw locatie te ver van de centrale verwijderd is voor dit product worden alleen leverbare snelheden aangeboden (bijvoorbeeld 1024/512 of 512/256).
Maar omdat je ook geen 256 haalt (2048 / 8 = 256), heb je 3 opties:

Klagen
Naar ander abbo van Demon
Terug naar chello en/of een andere provider (al zouden de snelheden niet echt veranderen als het gewoon ligt aan de afstand tussen jouw huis en de provider)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik moet wel zeggen dat Bbned hiermee de boel toch niet juist behandelt.. Die gene met het oude Abbo, net zoals ik ADSL Wide Open, betalen het meest, maar krijgen niet het beloofde wat Bbned belooft heeft. Ik vind dit inderdaad dat ze toch eens ff duidelijkheid moeten verschaffen..

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ligt het niet aan je eigen pc? Er is een patch voor je MTU die je downloadsnelheid enorm opkrikt als je een 8mbit adsl lijn hebt. Zal ff voor je zoeken :)

• Razorh
Kijk als ik naar een andere provider ga heb ik een hele grootte kans dat ik daar het probleem ook tegen kom en kan ik achter aan de support ellende weer aansluiten.

Er is bij ons toevallig tegelijkertijd dat ik internet aangevraagt had ook al een storing van onze spraak (telefoon ) geweest maar die is ondertussen al opgelost.

En toen heeft KPN ons al een keer naar een andere wijk patch kast gezet

En nee, het kan niet aan mijn pc liggen want bij chello haalde ik wel snelheden van 170 kilobyte p/s.

[ Voor 9% gewijzigd door Razorh op 01-04-2004 15:39 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

cls schreef op 01 april 2004 @ 15:28:
Maximaal 400? Man ga eens gauw lezen:
Ik zei: Minstens 400, dat is dus het tegenovergestelde van maximaal 400.
Oftwel: Man ga zelf eens gauw lezen |:(

Voor degenen die blijven vasthouden aan het garanderen van snelheden aan de hand van de overboekingsfactor is hetgeen dat cls quotte een goed verhaal.
Demon garandeerd voor een 8Mbit lijn dus 2048Kbit. Dat is VEEL meer dan het theoretisch gegarandeerde maximum dat de overboekingsfactor aangeeft.
Zoals ik dus al zei er is geen énkele provider die bij de bepaling van de snelheden die zijn wel of niet garanderen ook maar iets doen met de overboekingsfactor.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53
Whuzz schreef op 01 april 2004 @ 15:38:
[...]

Ik zei: Minstens 400, dat is dus het tegenovergestelde van maximaal 400.
Oftwel: Man ga zelf eens gauw lezen |:(

Voor degenen die blijven vasthouden aan het garanderen van snelheden aan de hand van de overboekingsfactor is hetgeen dat cls quotte een goed verhaal.
Demon garandeerd voor een 8Mbit lijn dus 2048Kbit. Dat is VEEL meer dan het theoretisch gegarandeerde maximum dat de overboekingsfactor aangeeft.
Zoals ik dus al zei er is geen énkele provider die bij de bepaling van de snelheden die zijn wel of niet garanderen ook maar iets doen met de overboekingsfactor.
Uhhh ja, als je van dat maximaal een minimaal maakt dan zie je dat mn verhaal klopt: minimaal = 2048 / 8 = 256 en dit moet je dan ook weer delen door 25 wil je de ECHTE minimaal gegarandeerde snelheid weten.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is de server niet gewoon geknepen :?

Download is het volgende bestand : LINK

hier haal ik ongeveer 750 kb/s met een afstand van ongeveer 2 km naar de centrale.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

cls schreef op 01 april 2004 @ 15:41:Uhhh ja, als je van dat maximaal een minimaal maakt dan zie je dat mn verhaal klopt: minimaal = 2048 / 8 = 256 en dit moet je dan ook weer delen door 25 wil je de ECHTE minimaal gegarandeerde snelheid weten.
Hoe eigenwijs kun je zijn? Je quote het antwoord notabene zélf van Demon.

Demon garandeerd 2048 downstream bij een 8Mbit lijn. Dan boeit het dus niet of het theoretisch minimum door de overboeking zo rond de 10KB/sec uitkomt. Het is gewoon niet relevant, omdat Demon zichzelf gewoon verplicht 2048Kbit te leveren. Lukt ze dat niet, dan moeten ze je dus aanbieden om gratis je abo op te zeggen of misschien naar een lager abo, waarvan ze de bijbehorende minimale snelheid wél kunnen waarmaken, over te stappen. En dat is is dus precies wat Demon de TS aangeboden heeft, kostenloos opzeggen van het abo, omdat zij hem de snelheid die ze garanderen (2048 kbit down) niet kunnen geven.

Het zou toch ook te geschift voor woorden zijn als je een 8 Mbit lijn hebt je maar de garantie krijgt op 10 KB/sec down, daar trapt toch geen hond in?

• Razorh
root@Babe:~# wget www.trueserver.nl/test/10mb.bin
--13:57:16-- http://www.trueserver.nl/test/10mb.bin
=> `10mb.bin.61'
Connecting to www.trueserver.nl:80... connected!
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 10,485,760 [application/octet-stream]

0K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 134.05 KB/s
50K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 136.99 KB/s
100K .......... .......... .......... .......... .......... 1% @ 134.05 KB/s
150K .......... .......... .......... .......... .......... 1% @ 136.61 KB/s
200K .......... .......... .......... .......... .......... 2% @ 137.36 KB/s
250K .......... .......... .......... .......... .......... 2% @ 133.69 KB/s
300K .......... .......... .......... .......... .......... 3% @ 137.36 KB/s
350K .......... .......... .......... .......... .......... 3% @ 136.61 KB/s
400K .......... .......... .......... .......... .......... 4% @ 133.69 KB/s
450K .......... .......... .......... .......... .......... 4% @ 137.36 KB/s
500K .......... .......... .......... .......... .......... 5% @ 133.69 KB/s
550K .......... .......... .......... .......... .......... 5% @ 136.61 KB/s
600K .......... .......... .......... .......... .......... 6% @ 137.36 KB/s
650K .......... .......... .......... .......... .......... 6% @ 134.05 KB/s
700K .......... .......... .......... .......... .......... 7% @ 136.61 KB/s
750K .......... .......... .......... .......... .......... 7% @ 137.36 KB/s
800K .......... .......... .......... .......... .......... 8% @ 133.33 KB/s
850K .......... .......... .......... .......... .......... 8% @ 137.74 KB/s
900K .......... .......... .......... .......... .......... 9% @ 136.99 KB/s
950K .......... .......... .......... .......... .......... 9% @ 133.33 KB/s
1000K .......... .......... .......... .......... .......... 10% @ 137.36 KB/s
1050K .......... .......... .......... .......... .......... 10% @ 137.36 KB/s
1100K .......... .......... .......... .......... .......... 11% @ 133.33 KB/s
1150K .......... .......... .......... .......... .......... 11% @ 137.36 KB/s
1200K .......... .......... .......... .......... .......... 12% @ 133.69 KB/s
1250K .......... .......... .......... .......... .......... 12% @ 136.61 KB/s
1300K .......... .......... .......... .......... .......... 13% @ 137.36 KB/s
1350K .......... .......... .......... .......... .......... 13% @ 133.33 KB/s
1400K .......... .......... .......... .......... .......... 14% @ 137.36 KB/s
1450K .......... ......
root@Babe:~#

• Razorh
root@Babe:~# wget http://gentoo.tiscali.nl/...-x86-universal-2004.0.iso
--13:58:44-- http://gentoo.tiscali.nl/...-x86-universal-2004.0.iso
=> `install-x86-universal-2004.0.iso'
Connecting to gentoo.tiscali.nl:80... connected!
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 721,184,768 [text/plain]

0K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 134.05 KB/s
50K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 137.36 KB/s
100K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 131.23 KB/s
150K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 140.85 KB/s
200K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 132.98 KB/s
250K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 136.61 KB/s
300K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 133.33 KB/s
350K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 138.12 KB/s
400K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 133.33 KB/s
450K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 136.99 KB/s
500K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 130.89 KB/s
550K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 140.85 KB/s
600K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 132.98 KB/s
650K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 136.99 KB/s
700K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 132.98 KB/s
750K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 138.50 KB/s
800K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 132.63 KB/s
850K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 136.99 KB/s
900K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 133.33 KB/s
950K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 138.50 KB/s
1000K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 132.63 KB/s
1050K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 137.36 KB/s
1100K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 130.55 KB/s
1150K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 140.45 KB/s
1200K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 132.98 KB/s
1250K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 136.61 KB/s
1300K .......... .......... .......... .......... .......... 0% @ 133.33 KB/s
1350K .......... .......... .......
root@Babe:~#

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Weten we nou nog niet dat rekensommetjes eigenlijk niet veel doen. De ervaring die doet het hem. Dus moet TS veel hogere download en upload hebben als dat ie heeft. Dus klagen bij Demon, en Demon moet dan bij Bbned gaan klagen. Zo werkt het toch of heb ik het mis?
en zo wie zo, wat hij hier boven met die cijfertjes laat zien, kan veel hoger, bij mij loopt ie richting de 700 .

[ Voor 18% gewijzigd door QSYS op 01-04-2004 15:51 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Ok dit ligt onder de maat. Gewoon even bellen/mailen dat de minimale snelheid neit word gehaald.
Eventueel resultaten erbij en vragen of ze je downgraden.
naar een 2 mbit of 1 mbit lijn.

Doen ze kosteloos in deze sisuaties hebben ze mij verteld.

• Razorh
demon is hier al lange tijd van op de hoogte ( december 2003 ) als je mijn orginele verhaal doorleest.

ze vertelden mij dus gewoon dat ze het niet konden oplossen.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 02:11
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:25:
[i]
ik zou zeggen neem contact op met KPN en vraag of de OHM waarde (jaja van natuurkunde vroeger) OK zijn ... een goede lijn ligt tussen de +- 6000-10000 OHM ...hoger is beter! en ook op de capacity ( engels) OK is! Capacity waarde moeten ongeveer bij elkaar liggen ... te veel uit elkaar betekend een verschil tussen de A en B draad van de koperlijn = niet goed!

Als dit door beide is getest en het OK is ligt het zeker aan demon!

ps: ontkoppel wel ALLES van het isra punt als ze een meting gaan doen!

succes en bellen maar! een meting willen ze vast wel uitvoeren en vraag even naar de waardes!
Bij mij is ook meerdere malen een meting uitgevoerd maar ik moest juist NIETS losgooien?

• TD-er
  • Laatst online: 14-05 21:41
geforce5_guy schreef op 01 april 2004 @ 15:50:
Ok dit ligt onder de maat. Gewoon even bellen/mailen dat de minimale snelheid neit word gehaald.
Eventueel resultaten erbij en vragen of ze je downgraden.
naar een 2 mbit of 1 mbit lijn.

Doen ze kosteloos in deze sisuaties hebben ze mij verteld.
Zelfs voor een 2 Mbit lijn is dit laag, en de TS heeft duidelijk aangegeven dat hij gewoon de boel gefixed wil zien, niet een of andere halfslachtige oplossing.

Maar wat ik eigenlijk wel zou willen weten is wat de waarden zijn waarop zijn modem synced en de SNR-waarden (kun je makkelijk uitlezen met de ZyXEL modem)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 23:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Opzeggen dus. Jammer, maar helaas.

[ Voor 45% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 01-04-2004 15:56 ]

... en oranje! :P

• geforce5_guy
  • Niet online
TD-er schreef op 01 april 2004 @ 15:55:
[...]

Zelfs voor een 2 Mbit lijn is dit laag, en de TS heeft duidelijk aangegeven dat hij gewoon de boel gefixed wil zien, niet een of andere halfslachtige oplossing.

Maar wat ik eigenlijk wel zou willen weten is wat de waarden zijn waarop zijn modem synced en de SNR-waarden (kun je makkelijk uitlezen met de ZyXEL modem)
Die zullen wel te laag zijn. ander haalde die wel een hogere snelheid. of er is veel ruis op de lijn waardoor hij niet goed syncd. Dit kan allemaal gevonden worden als je inlogt in de webadmin bij diagnostics

• waslijn
geforce5_guy schreef op 01 april 2004 @ 16:01:
[...]

Die zullen wel te laag zijn. ander haalde die wel een hogere snelheid. of er is veel ruis op de lijn waardoor hij niet goed syncd. Dit kan allemaal gevonden worden als je inlogt in de webadmin bij diagnostics
Inderdaad, check de waardes van je modem is, door in te loggen op het modem.

• Razorh
moet ik thuis doen zit op het werk

• Razorh
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 7.0 db
output power downstream: 8.0 dbm
attenuation upstream: 10.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 07 77
tone 32- 63: 77 76 66 66 66 55 55 55 54 44 33 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 33 33 33 32 33 32 22 22 23 22 22 22 23 22 23 23
tone 96-127: 02 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 128-159: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 160-191: 22 22 22 22 22 22 23 23 22 22 23 33 33 32 33 22
tone 192-223: 32 24 44 44 44 44 44 44 43 33 33 33 34 43 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 33 44 44 44 44 42 20 00 00 00 00 00

relative capacity occupation: 97%
noise margin downstream: 7.0 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 2.0 db

[ SAR Counters ]
inPkts = 0x0012d99d, inDiscards = 0x0000000f
inF4Pkts = 0x00000000, inF5Pkts = 0x00000000
inDMATaskEnd = 0x00000000, inBufErr = 0x00000000
inCrcErr = 0x0000000f
outPkts = 0x0017ac84, outDiscards = 0x00000000
outF4Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000
softRstCnt = 0x00000008

ATM Loopback Test Success

System Name : ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.1) | 9/18/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.10
Standard: Multi-Mode

[ Voor 4% gewijzigd door Razorh op 01-04-2004 19:42 ]

• bjck
Maar hoe hoog(laag) is je linesync dan ?

• Razorh
moest ik daar kpn nou voor bellen ? of kan ik dat ook die die zyxel zien ... maar waar dan ?

[ Voor 45% gewijzigd door Razorh op 01-04-2004 19:51 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

is dat signaal niet erg zwak of ligt dat nou aan mij? hoe is je bekabeling vanaf de splitter naar je router? en hoe is de splitter aangesloten?

• TD-er
Razorh schreef op 01 april 2004 @ 19:49:
moest ik daar kpn nou voor bellen ?
nee die staan in het telnet-menu 24,1 rechts onderaan.
Bij mij (2Mbit/1Mbit) zijn die 2048 en 896 kbit.
Dat is je sync snelheid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
                     Menu 24.1 - System Maintenance - Status           18:52:49
                                                             Thu. Apr. 01, 2004

Node-Lnk Status      TxPkts      RxPkts      Errors  Tx B/s  Rx B/s     Up Time
 1-ENET  Up          177958      229546           0       0       0    72:26:51
 2       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 3       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 4       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 5       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 6       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 7       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 8       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00

My WAN IP (from ISP): xxx.xxx.xxx.xxx

Ethernet:                                    WAN:
      Status: 100M/Full Duplex Tx Pkts: 198434     Line Status: Up
      Collisions: 0            Rx Pkts: 195895     Upstream Speed:   896 kbps
    CPU Load =    4.02%                            Downstream Speed:  2048 kbps
                                 Press Command:
                      COMMANDS: 1-Reset Counters  ESC-Exit

[ Voor 72% gewijzigd door TD-er op 01-04-2004 19:53 . Reden: schermpje toegevoegd ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Razorh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Menu 24.1 - System Maintenance - Status           01:54:33
                                                             Mon. Jan. 03, 2000

Node-Lnk Status      TxPkts      RxPkts      Errors  Tx B/s  Rx B/s     Up Time
 1-1483  Up         1554544     1237463           0      70       0    49:51:13
 2       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 3       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 4       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 5       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 6       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 7       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00
 8       N/A              0           0           0       0       0     0:00:00

My WAN IP (from ISP): 192.168.1.1

Ethernet:                                    WAN:
      Status: 10M/Full Duplex  Tx Pkts: 1239035    Line Status: Up
      Collisions: 0            Rx Pkts: 1555916    Upstream Speed:   416 kbps
    CPU Load =    4.05%                            Downstream Speed:  1344 kbps
                                 Press Command:

• Razorh
n00bs schreef op 01 april 2004 @ 19:51:
is dat signaal niet erg zwak of ligt dat nou aan mij? hoe is je bekabeling vanaf de splitter naar je router? en hoe is de splitter aangesloten?
hoe zie je dat dat signaal zwak is.
wat zou het dan moeten zijn ?

splitter naar router is gewoon het kabeltje wat bij het modem zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Razorh op 01-04-2004 20:23 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het vreemde bij mij is dat ik wel ben geupgrade, van 2mbit naar 8mbit maar m'n upload is exact hetzelfde gebleven (50Kb) :?

39

• bjck
Razorh schreef op 01 april 2004 @ 19:40:

Die attenuation geeft de signaal demping aan op de lijn. Hoe lager hoe beter. (referentie 60 a 65dB is _geen_ signaal meer).

Die noice margin (snr ookwel) is verhouding tussen het signaal (adsl) en de ruis op de lijn. Hoe lager hoe beter.

Waardes zien er goed uit, en juist zo laag die attenuation door korte lijnlengte, maar een hoop 'frequentie-gebiedjes' zijn blijkbaar onbruikbaar voor adsl signaal ....

• Razorh
maar wat is het probleem dan ... is het dan echt een rotte sipstift ?

• bjck
Razorh schreef op 01 april 2004 @ 20:47:
maar wat is het probleem dan ... is het dan echt een rotte sipstift ?
Er is iets mis met de lijn, kan zijn dat er spanning op staat. Kan zijn dat ader A langer is dan ader B. Kan zijn dat 1 van de 2 'lekt' met de aardedraad ergens. Kan heel veel zijn. Maar in dit geval zal je ISP een storing moeten aanmelden bij de dsl-netwerk provider die op zijn beurt gaat meten wat er mis is en dan eventueel als het bij kpn zit hun verzoekt het te fixen.

Jij kan alleen maar pressie uitoefenen op je provider om het te laten fixen. Verders niet veel lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 01-04-2004 22:16 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

bjck schreef op 01 april 2004 @ 22:15:
Er is iets mis met de lijn, kan zijn dat er spanning op staat. Kan zijn dat ader A langer is dan ader B. Kan zijn dat 1 van de 2 'lekt' met de aardedraad ergens. Kan heel veel zijn. Maar in dit geval zal je ISP een storing moeten aanmelden bij de dsl-netwerk provider die op zijn beurt gaat meten wat er mis is en dan eventueel als het bij kpn zit hun verzoekt het te fixen.

Jij kan alleen maar pressie uitoefenen op je provider om het te laten fixen. Verders niet veel lijkt me.
Als ik het verhaal goed heb begrepen is dat allemaal al gebeurd toch?
TS heeft correspondentie gehad met Demon, Demon heeft het probleem aan bbNed gemeld, bbNed heeft het probleem ontdekt en meld dat er spanning op de lijn staat door een brakke sipstift (whatever that may be) en zegt dat dit een KPN-onderdeel is dat door KPN moet worden vevangen, maar KPN wil daar niet echt mee aan de gang.
En daar zit TS's probleem. Hij kan alleen met Demon corresponderen, Demon alleen met bbNed en zolang bbNed niet erg hard tekeer gaat tegen KPN verandert er niets en noch de TS noch wij hebben daar enige invloed op.

Ik denk dat ik aan Demon een verlaging van mijn abo zou vragen, met de voorwaarde daarbij dat ze blijven proberen om bbNed/KPN het probleem op te laten lossen én met de garantie dat áls het probleem opgelost is hij ook kosteloos en met voorrang weer terug naar zijn huidige abo kan.

• t3q
  • Laatst online: 14-05 20:26

t3q

Say yes to teq

Kheb ook demon en isdn. 8/1 abbo

Er bleek zoiets te zijn dat de upload op isdn maar 640kbit max zou zijn.

IK heb paar dagen geleden me upgrade gehad van 512kbit up naar 1024 kbit

[ Theoretische snelheden]

Ik check me modem op train waardes.

Dit bleek te zijn :

Down : 6848 kbit

Up : 896 kbit

Na wat testen haalde ik nog steeds maar de 55kB/s upload. Ik de firmware geupdated. En jawel > strakke 90 kB/s

Als jij nou is in je modem kijkt op welke snelheid het trained. En welke firmware je heb ???

En tja als KPN je zolang fooked das dan erg jmmr :(

[ Voor 6% gewijzigd door t3q op 01-04-2004 22:57 ]

Life goes as it goes.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:05
bjck schreef op 01 april 2004 @ 20:41:
[...]

Die attenuation geeft de signaal demping aan op de lijn. Hoe lager hoe beter. (referentie 60 a 65dB is _geen_ signaal meer).

Die noice margin (snr ookwel) is verhouding tussen het signaal (adsl) en de ruis op de lijn. Hoe lager hoe beter.
Hoe hoger de SNR hoe beter. Je signaal moet sterker zijn dan de ruis tenslotte. Deze lage waarde geeft aan dat de lijn bij de huidige sync snelheid (die veel te laag is) behoorlijk "vol" zit.

Check al je bekabeling thuis nog eens goed (zo kort mogeljik aansluiten enz.), is dat allemaal goed, bel Demon/bbned/KPN w/e, en laat ze die zooi nog maar een paar keer doormeten. Je telefoonlijn/aansluiting is gewoon brak.

• TD-er
t3q schreef op 01 april 2004 @ 22:56:
[...]
Als jij nou is in je modem kijkt op welke snelheid het trained. En welke firmware je heb ???
[...]
[...]
System Name : ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.1) | 9/18/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.10
Standard: Multi-Mode
Razorh schreef op 01 april 2004 @ 19:55:
code:
1
2
3
4
5
[...]
      Collisions: 0            Rx Pkts: 1555916    Upstream Speed:    416 kbps
    CPU Load =    4.05%                            Downstream Speed:  1344 kbps
                                 Press Command:
oftewel 3.40(IO.1), 416, 1344 zijn de dingen die je vroeg.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04

Wildfire

Joy to the world!

Probeer iig eens de nieuwe firmware, IO.2 -- http://www.demon.nl/image...D-BRIDGE-3.40(IO.2)D0.zip

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Dit zuigt inderdaad behoorlijk.
Ik zou wel nog even met een andere modem proberen, je output power is significant lager dan de maximale output power die volgens de standaard mag en dat kan helpen. Maar verwacht geen wonderen, je hebt gewoon een brakke lijn.

Verwijderd

Jullie houden wel rekening dat als je SNELHEID hoger is de dB waardes zaken ..... :7 7 dB kan prima werken!

anyway je woont 1 KM van de centrale ... ik woon 2 KM van de centrale en haal gewoon prima 8/1 MBIT! ... ok het is mogelijk een slechte lijn .. LAAT DIT DUS DOORMETEN DOOR KPN en BBNED! ga niet zitten kijken in je router want hier haal je echt te weinig uit!

RazorH laat anders even horen of je een lijntest wilt ... via KPN kan ik dit wel voor je doen volgende week! werk bij een concurrent namelijk nee niet bbned helaas :P moet je wel een tel nummer hebben enzo waarop ook de dsl staat ofcourse!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 02:29 ]

• t3q
  • Laatst online: 14-05 20:26

t3q

Say yes to teq

Update je firmware is TS-er.

Er is een nieuwe versie.
Scheeld bij mij dus echt heel veel in performance.
En als je modem zo laag trained tja dan gaat het echt niet sneller.

En als wouter10 dat voor je wil doen is dat dat liev :)

[ Voor 15% gewijzigd door t3q op 02-04-2004 07:50 ]

Life goes as it goes.

• Razorh
Ik zal van het weekend eens de kabels controleren, firmware updaten.

Wat is het verschil tussen IO1 en IO.2

Wouter laat even weten hoe ik je kan bereiken ?

[ Voor 15% gewijzigd door Razorh op 02-04-2004 11:20 ]

• Razorh
Heb net KPN een keer mijn lijn laten doormeten:

alles goed alleen lijkt het als of de quattrovox of de splitter defect is.

De quattrovox is net een maand nieuw

De splitter is ook al een keer vervangen

:?

• geforce5_guy
  • Niet online
modem kan ook kapot zijn hoor. Ondanks dat hij pas een maand oud is.

Hier zijn mijn waardes. Hij sync bij op

code:
1
2
Upstream Speed: 864 kbps 
Downstream Speed: 6976 kbps

code:
1
2
3
4
5
6
Upstream Noise margin

relative capacity occupation: 107% 
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 20.0 db

code:
1
2
3
4
5
6
Download Noise margin

relative capacity occupation: 98% 
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 38.5 db

Ik zit ongeveer 2 km van centrale af. haal gemiddel 750 kb/s Down en 90 kb/s Up.

[ Voor 81% gewijzigd door geforce5_guy op 02-04-2004 19:21 ]

Pagina: 1