HP laserjet 5L papierinvoer problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
Hoi, ik heb deze laser printer en ik weet dat die een algemeen en bekend probleem is. HP heeft er zelfs gratis modification kids voor uitgebracht. Het was een soort stripje wat je in je papierbak moet plakken ofzo. Deze zijn nu niet meer gratis te verkrijgen.

Nu was mijn vraag, is die modificatie zelf ook te maken. Kan iemand een foto ofzo posten hoe het eruit ziet met zo iets erin gemaakt.

ps ik weet dat hier veel topics over waren, maar niet over hoe je het nou oplost

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 15:07

TheBorg

Resistance is futile.

Ik geef dit topic even een klein schopje. Ik heb ook last van dit probleem. Ik heb de modification kit besteld, maar het ding werkte helaas niet, en het plastic stripje bleef niet goed zitten. Het is gewoon een soort kunstof hoekprofieletje met een lengte van 5cm en zijde van 1cm wat bovenin de papier toevoer wordt geplakt. Het hele spul heb ik helaas weggegooid, in de hoop ik een nieuwe kit zou kunnen bestellen. Helaas...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:45

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zelf heb ik destijds nog wel een kit voor deze printer kunnen gebruiken. Anders zou ik hem even uit elkaar schroeven om bij die rubber roller te komen en deze zelf met iets van plakband (maar welke?, de lijm moet er niet aan blijven plakken..) schoonmaken.

Verwijderd

Dit is inderdaad een bekend probleem wat wordt veroorzaakt door de grijze/zwarte of bruine rubber strip aan het begin van de doorvoer.
Dit is de seperation pad, deze zorgt ervoor dat het papier gesplitst wordt en dus maar 1 vel tegelijk opgepakt wordt.

Dit is zonder de modificatie wel te repareren, maar je moet er een beetje handig voor zijn. wat je nodig hebt is schoonmaak alcohol of als je dat niet bij de hand hebt een beetje zippo vloeistof. (ABSOLUUT GEEN ROMMEL ZOALS GLASSEX OF ZO, dit laat een enorme vette waas achter, werkt misschien in het begin even goed, maar daarna wordt het erger dan het was.)

Doe hiervan een beetje op een niet pluizende doek, bijvoorbeeld een oude theedoek of zoiets, wrijf dan goed over die strip heen en laat het even drogen, daarna zou die weer een stuk stroever moeten zijn en weer wat beter moeten werken.

De vorige poster geeft aan dat hij de rol toen schoongemaakt heeft, dit is echter niet de oorzaak van het probleem, ben je echter toch bezig, maak dan ook die meteen even schoon, is net zo makkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:57 . Reden: toevoeging ]