Toon posts:

[XPpro] RPL-ROM-FFC 5 not found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn papa heeft zijn PC weer eens vernaggeld. Na het opstarten krijgt hij de melding:
RPL-ROM-ADR 000A E659 EB6E
RPL-ROM-IRQ 11
RPL-ROM-PIO D400

RPL-ROM-FFC1
RPL-ROM-FFC2
RPL-ROM-FFC3
RPL-ROM-FFC4
RPL-ROM-FFC 5 not found.

Please insert bootdisk.
Deze melding zegt me helemaal niets. Normaal gesproken geen probleem en een bios reset, nieuwe install en probleem weg, maar aangezien de HD 1 grote partitie is en er nogal wat documenten opstaan die bewaard moeten blijven, is dat geen optie. De XP herstel procedure krijg ik niet voor elkaar. Ik heb de diverse scan programma's gedraait om de HD te checken, en daar komt niets uit. Heb in de knowledge base van MS gekeken, en daar kan ik deze melding niet vinden, en ook via google kqn ik geen oplossing vinden die mij kan helpen.

Zijn er verder nog mogelijkheden om dit op te lossen? Nogmaals, een verse install is vooralsnog geen optie.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

UTM

Zo te zien worden er een aantal bestanden gemist van windows. Doe de bootdisk erin, en zie wat de computer doet. Waarschijnlijk zal hij de bestanden zoeken, zo niet kan je altijd een winxp cd (boot) erin doen en met deze booten.

edit: Wat je ook kan proberen is de hd in een andere computer te hangen. Nu kan je via de andere computer wel op de hd komen en eventuele files adden/deleten. Of je maakt een backup van die hd. Zo kan je wel gewoon formateren

[ Voor 34% gewijzigd door UTM op 01-04-2004 14:10 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eh, is dit niet de BIOS die wil booten van een netwerkkaart?

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 01-04-2004 14:12 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

UTM

Heb je zelf wel gezocht ? [rml][ XP] Fout melding RPL-ROM_FFC: 5 not Found *[/rml]
En vooral deze: Netwerkkaart erin, geen start meer
Heeft je vader er mischien een netwerk kaart ingegooid of netwerk kaart drivers geinstalleerd ?

[ Voor 45% gewijzigd door UTM op 01-04-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bovenstaande link hier op got heb ik gelezen, en ik werd er niet veel wijzer van.

Er is verder geen hardware in de PC gezet oid. Netwerk zit onboard en word niet gebruikt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bekijk de bootvolgorde in je BIOS eens wellicht staat netwerk boot daarin ook ingesteld.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1