Nieuwe nForce IDE drivers zijn uit !

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 19:48
Is me opgevalen dat er nieuwe drivers te downloaden zijn aangeboden. Heeft all iemand ervaling met deze drivers :?
Ik heb deze inmidels geinstaleerd.
Ik moet zeggen wat een super geluid komt nu van mijn MCP-T chipje!!!!!!!!!
EN de IDE zijn sneller dan ik ooit kon waarnemen!!!!

IDE 4.15
http://www.nvidia.com/object/nforce_ide_4.15_win2KXP.html

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.slowinski/standard.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.slowinski/new.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.slowinski/IDE1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.slowinski/IDE2.JPG

Audio 4.31
http://www.nvidia.com/object/nforce_audio_4.31_win2KXP
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.slowinski/nVforceAudio.JPG[img]
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.slowinski/1.JPG

[ Voor 54% gewijzigd door SlowikPL op 01-04-2004 14:40 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 08:48
Let wel ff op dat ze allebijde nog beta zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

This is a stand-alone beta package containing IDE drivers only. This package should be installed over an existing successful install of the Unified Driver Package (UDP) containing all nForce driver components.

Changes

The items below are additions or modifications incorporated since driver version 3.66:
Improved handling of the following devices:
Sony 4821 CD-ROM
Justlink RW7200A CD-RW
Yamaha CRW2100E CR-RW
Toshiba XM-5302TA
Toshiba XM-6002B
Samsung SW-216B
Lite-On 48X CR-ROM
Teac CD-W540E

-Improved compatibility with 3rd-party drive management, CD ripping and recording software.
-Automatic DMA-mode fall-back when data errors are present due to poor cabling
-Full NVIDIA RAID functionality on supported platforms* * Serial ATA and NVIDIA RAID functions are supported on select NVIDIA products only. Products that support this technology are identified by the ‘*’ on this web page.

draadje nforcehq

[ Voor 7% gewijzigd door PWA op 01-04-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Never mind, niet goed gelezen :|

* MrEdge_ hoopt dat het met de nieuwe audio drivers wel mogelijk is om digitized line-in mét effecten op te nemen.
Dat kon op mijn SBLive wel maar de soundstorm schakelt alle effecten op de line-in uit als je gaat opnemen :(

[ Voor 162% gewijzigd door MrEdge_ op 01-04-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Als dit nog geen probleem geeft, dan ga ik hem ook maar proberen.

Eigenlijk dom dat wij nooit die IDE driver mochten installeren vanwege onstabiliteit.. :P

En het hoort ook veel sneller te gaan met deze driver.

BTW ik gebruik onboard sound niet meer vanwege slechte geluidskwaliteit met headphone... ik gebruik gewoon SBLIVE...

Heeft iemand wel goeie ervaring met combi onboard sound+headphone?

[ Voor 31% gewijzigd door DJkim op 01-04-2004 14:52 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04
alleen maar goede ervaring met Nvidia onboard sound
heb MSI plankje en met surround sound systeem en snachts met headset als het laat is.

heb nooit problemen gehad moest wel voor de headset paar instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 22:07

Smarron

The bend

DJkim schreef op 01 april 2004 @ 14:47:

Eigenlijk dom dat wij nooit die IDE driver mochten installeren vanwege onstabiliteit.. :P

BTW ik gebruik onboard sound niet meer vanwege slechte geluidskwaliteit met headphone... ik gebruik gewoon SBLIVE...

Yo, misschien toch met wat instellingen te maken. De kwaliteit van de MCP-T (Mocht je die hebben), is meestal beter dan de Audigy1.

Ik ben zeer te spreken over de nieuwe geluidsdrivers! Het menu is erg overzichtelijk, een flink aantal onnodige presets zijn verwijderd, die night-modus is erg handig als je gamed in de nacht, ik merk dat de bass nu mooier is met het nummer van Usher - Yeah. Hiervoor leek het alsof mijn sub het niet aankon, nu klinkt het heel mooi! Tooltips zijn handig. Kortom, perfect van nVidia!

Nu ga ik de nieuwe IDE's proberen, ben zeer benieuwd!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik had eerst het probleem dat mn harde schijven niet meer uitgingen met de Nvidia drivers, nadat ik een rollback had gedaan naar de Microsoft drivers gingen ze wel uit. Khoop dat deze nieuwe drivers dat euvel hebben verholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ze geprobeerd, maar nVidia krijgt het nogsteeds niet voor elkaar om betere drivers te bouwen dan microsoft... Notabene voor hun eigen spullen... Hoewel er wel verbetering inzit, want deze keer is de performance van beide drivers bijna gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Bij de vorige nieuwe drivers ging mijn DVD brander (Pioneer DVR A06) massaal flippen. Complete windows-freeze tijdens het branden (CD's gingen overigens prima). Teruggegaan naar oude drivers, toen deed ie het weer prima.
Ik hoop dat deze dat probleem niet hebben, strax maar eens even proberen...

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 11:49
Waar haal je die mixer ergens vandaan? Ik heb volgens mij een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ongelooflijk, wat een vooruitgang bij de audiodrivers! Dit is echt geweldig! Ik was al zeer onder de indruk van mijn onboard chippie. Maar ik ben nu zelfs van mening dat 'gewone' audiokaarten overbodig worden!
Over de IDE drivers ben ik nog niet uit, weet niet of dat ik nu wel of niet merkbaar verschil merk op mijn Shuttle SN41G2.

Weet iemand of is er al iets bekend wanneer dese drivers gebundeld worden tot NForce pakket? En welke andere drivers er nog meer worden aangepakt?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjolmers schreef op 02 april 2004 @ 15:31:
Ongelooflijk, wat een vooruitgang bij de audiodrivers! Dit is echt geweldig! Ik was al zeer onder de indruk van mijn onboard chippie. Maar ik ben nu zelfs van mening dat 'gewone' audiokaarten overbodig worden!
Over de IDE drivers ben ik nog niet uit, weet niet of dat ik nu wel of niet merkbaar verschil merk op mijn Shuttle SN41G2.

Weet iemand of is er al iets bekend wanneer dese drivers gebundeld worden tot NForce pakket? En welke andere drivers er nog meer worden aangepakt?
Enigste nadeel vind ik wel, dat je nu niet kan zien welke speakers nu wel geluid maken en welke niet... Was bij de vorige versies weer wel te zien..., of ik kijk verkeerd...

Is het die VU meter? Zo ja, hoe weet ik dan welke meter welke speaker is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:02
Ik weet niet waar het aan ligt; ik heb in XP dat er gewoon geen install komt, gewoon dat scherm waar je nvidia ziet tot dat balkje helemaal vol zit, en dan niks meer.. Nu ben ik dus naar windows 2000 gegaan.. En je raad het al: PRECIES hetzelfde :( bij ALLE nForce drivers dus niet alleen bij deze beta :(

edit: heb een Asus a7v8x-x

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 02-04-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07
GJ-tje schreef op 02 april 2004 @ 15:33:
[...]
Enigste nadeel vind ik wel, dat je nu niet kan zien welke speakers nu wel geluid maken en welke niet... Was bij de vorige versies weer wel te zien..., of ik kijk verkeerd...

Is het die VU meter? Zo ja, hoe weet ik dan welke meter welke speaker is? :?
Ja, het is de VU- meter. Van links naar rechts:
Linksachter, Links, Center, Sub, Rechts en Rechtsachter. De volgorde van de meters is hetzelfde als de volgorde van de schuifjes die erboven staan.

Edit: Ik heb het standaard windows volumeicoontje uit de taakbalk gemikt en gebruik nu de nvMixer.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-04-2004 15:53 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 15:45:
[...]

Ja, het is de VU- meter. Van links naar rechts:
Linksachter, Links, Center, Sub, Rechts en Rechtsachter. De volgorde van de meters is hetzelfde als de volgorde van de schuifjes die erboven staan.
Hmmm wel gek dat dan de subwoofer het niet bij me doet, heb een Zalman 5.1koptelefoon... En als ik die cinemanogwatdinges doe voor de koptelefoon, dan gaat ie op maar 2 speakers... En de Wizard maakt er ook 5.1 van... Maar die subs... :( Of zijn die tonen ZO laag? Lijkt me niet toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb de IDE drivers net ff geïnstalleerd, maar nu wou windows niet meer booten. Hij bleef bij de bootscreen gewoon hangen. Ervoor zelfs. Je zag nog net een vage schim van m'n bootscreen.

Toen ben ik ff in veilige modus gegaan en 2.45 weer geïnstalleerd. Vind ik nog steeds de fijnste drivers.

Waar kan dit eigenlijk aan liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
GJ-tje schreef op 02 april 2004 @ 15:48:
[...]
Hmmm wel gek dat dan de subwoofer het niet bij me doet, heb een Zalman 5.1koptelefoon... En als ik die cinemanogwatdinges doe voor de koptelefoon, dan gaat ie op maar 2 speakers... En de Wizard maakt er ook 5.1 van... Maar die subs... :( Of zijn die tonen ZO laag? Lijkt me niet toch? :?
Ik denk dat je die wizard beter kan laten voor wat hij is en gewoon instellen dat je 5.1 luidsprekers hebt op de luidsprekerpagina (tweede bolletje).

Geinige koptelefoon overigens, klinkt hij een beetje goed?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

wat een verbetering _/-\o_

het geluid klinkt door de nieuwe audio drivers echt super :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 16:06:
[...]
Ik denk dat je die wizard beter kan laten voor wat hij is en gewoon instellen dat je 5.1 luidsprekers hebt op de luidsprekerpagina (tweede bolletje).

Geinige koptelefoon overigens, klinkt hij een beetje goed?
Koptelefoon klinkt wel goed ja, als je kijkt naar de prijs / kwaliteitverhouding. Op Google is er trouwens een review van te vinden.

Heb al ff gezocht voor je:
http://www.bit-tech.net/review/261/
http://www.cooltechzone.com/reviews/other/zhphones_1.php

En nog een paar:
http://www17.tomshardware.com/video/20030926/
http://www.targetpc.com/hardware/audio/headphones/zalman/

Maar laten we nu weer on topic gaan oke? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

Hoe kloon je je geluid met winamp ? :s Die opstie staat aan in men control pannel maar winamp ondersteund het precies nog niet :/ best klote .. of is er geen andere manier om men geluid uit al men speakers te laten komen ?

by the way de interface is toch wel zalig ... prachtige update. Geluid klinkt zelfs merkbaar beter .. niet al te veel maar toch :)

edit:nm .. werkt precies al standaard :/ by the way die nightmode is precies wel handig .. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 91315 op 02-04-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 91315 schreef op 02 april 2004 @ 16:31:
Hoe kloon je je geluid met winamp ? :s Die opstie staat aan in men control pannel maar winamp ondersteund het precies nog niet :/ best klote .. of is er geen andere manier om men geluid uit al men speakers te laten komen ?

by the way de interface is toch wel zalig ... prachtige update. Geluid klimt zelfs merkbaar beter .. niet al te veel maar toch :)
In de release notes staat dat het vanaf WinAMP 5.02 het wel kan, en dat klopt ook wel, want als ik 5.03a gebruik, dan doet ie het gewoon... :)

Weet alleen niet welke WinAMP jij hebt, en je moet dat klonen ook nog aanzetten in 1 van die andere 'bladen'

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 05:12
heb net audio drivers geprobeert te instaleren, na het instaleren wou ik die nieuwe nvmixer wel eens zien. Zegt ie dat ik op zijn minst audio driver 3.40 moet hebben en dat ik 0.0 heb... Toch kwam er gewoon geluid uit mijn boxen toen ik winamp aan zette.
Ik denk dan verwijder ik de driver eerst maar en herinstall ik hem dan, het gevolg is nu dat ik geen enkele auio driver er meer op krijg, ik heb er een stuk of 4 geprobeert en geen van alle zorgde ervoor dat er drivers op kwamen te staan.

trouwens de ide drivers installen ging wel gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Vind het jammer dat ik de geluidseffecten niet meer zelf kan bepalen en ook de routing niet. Hoop dat het er in de final versie weer erbij komt, want dat vind ik toch wel fijn.
En jah de spectrum analyser is wel leuk maar wel traag, maarja die gebruik je toch niet echt als je een fatsoendelijke mediaspeler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
cls schreef op 02 april 2004 @ 15:34:
Ik weet niet waar het aan ligt; ik heb in XP dat er gewoon geen install komt, gewoon dat scherm waar je nvidia ziet tot dat balkje helemaal vol zit, en dan niks meer.. Nu ben ik dus naar windows 2000 gegaan.. En je raad het al: PRECIES hetzelfde :( bij ALLE nForce drivers dus niet alleen bij deze beta :(

Ik heb ook precies dit zelfde probleem nu weer, ik had het al eens eerder maar weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost... ik heb btw een a7n8x Deluxe rev2

edit: ik heb mijn oplossing al... Uitvoeren in windows 2000 modus, en installeren maar. Damn die audiodrivers hebben zeker een vooruitgang, het is gewoon hoorbaar! (heb mijn soundstorm via digital out op mijn Pioneer VSX D512 aangesloten)

[ Voor 21% gewijzigd door Speedfight op 02-04-2004 18:55 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21676

cls schreef op 02 april 2004 @ 15:34:

Hier een goede tip; probeer de VIA drivers eens, dit zijn Nforce drivers en de Asus a7v8x-x heeft geen nvidia nforce chipset, dat gaat dus nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22-05 11:49
Ik heb ze al.
Ik dacht dat ik deze drivers al eerder had geinstalleerd; wat dus niet het geval was.

Nu heb ik ook de nieuwe mixer... Ziet er goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

ik kan met deze versie mijn center box (5.1) niet aan de praat krijgen, als ik bijv. MP3 afspeel. het is me wel gelukt om mijn sub woofer aan de praat te krijgen. bij de oude versie kon ik de center box wel aan zetten dmv een vinkje dacht ik.

iemand deze functie al gevonden :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 22:01

Sosabowski

nerd

Zelfde drive, zelfde drivers:
Burst 83.6 MB/s
Sustained 47.5MB/s

Prima Driver dus!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87368

deze nieuwe audio drivers ownen zkr wel . gvd wa een mooie geluid in een keer en wa een bass zeg :D:D:D . voorheen maakte ik gebruik van de 3.13 drivers btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87368 schreef op 02 april 2004 @ 18:49:
deze nieuwe audio drivers ownen zkr wel . gvd wa een mooie geluid in een keer en wa een bass zeg :D:D:D . voorheen maakte ik gebruik van de 3.13 drivers btw
ik merk geen verschil, alleen dan dat ik me center speaker nog steeds niet aan de praat krijg met mp3's 8)7

edit: ook met een dvd werkt hij niet, hiervoor gebruikte ik de standaard drivers van de asus cd (a7n8x deluxe rev 2.0) vind deze layout wel cool, maar wil wel graag me center gebruiken iemand idee? _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 02-04-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GJ-tje schreef op 02 april 2004 @ 16:33:
[...]
In de release notes staat dat het vanaf WinAMP 5.02 het wel kan, en dat klopt ook wel, want als ik 5.03a gebruik, dan doet ie het gewoon... :)

Weet alleen niet welke WinAMP jij hebt, en je moet dat klonen ook nog aanzetten in 1 van die andere 'bladen'
kan jij vertellen waar je die optie van het klonen kan vinden. Ik zie hem namelijk nergens (heb 5.03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 05:12
Iemand al een idee hoe ik weer geluidsdrivers op mijn bak kan krijgen, heb nu zo'n beetje alles al geprobeert. Ik ga alleen nog proberen te installen vanaf de bak van mijn broer omdat als ik via windows installeerde hij zij dat de data invalid is...

edit: nee helaas werkt nog steeds niet :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Aapenootjes op 02-04-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Anoniem: 51220 schreef op 02 april 2004 @ 20:09:
[...]

kan jij vertellen waar je die optie van het klonen kan vinden. Ik zie hem namelijk nergens (heb 5.03)
In nvMixer moet je naar de luidsprekerpagina gaan. Klik daar op 'Surround-instellingen'. Links staat een radioknop waar je kan kiezen voor 'klonen'.

Merk op dat je kloonopties niet instelt in WinAmp, maar in de Mixer.

In Foobar2000 werkt het ook door DirectSound te gebruiken, vroeger had ik daar Kernel Streaming voor nodig, maar nu niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-04-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 20:13:
[...]

In nvMixer moet je naar de luidsprekerpagina gaan. Klik daar op 'Surround-instellingen'. Links staat een radioknop waar je kan kiezen voor 'klonen'.

Merk op dat je kloonopties niet instelt in WinAmp, maar in de Mixer.

In Foobar2000 werkt het ook door DirectSound te gebruiken, vroeger had ik daar Kernel Streaming voor nodig, maar nu niet meer.
dat werkt niet, in games krijg ik wel door alle speakers geluid alleen bij winamp niet. Dus volgens mij is het toch iets wat je bij winamp moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Weet iemand of deze drivers nog positieve gevolgen hebben voor de onboard alc codec ?
Ik heb nl de A7n8X-X, dus zónder soundstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 15:14

PoweRoy

funky!

fantastische drivers :X
met de óude' deden mijn rears het niet.
nu doet mijn left rear als center spelen :?
center is mijn left rear :?
met rechtsachter doet t niet :?

snap er nix meer van terwijl ik met mijn live! kaartje nooit probs heb :)
iemand een idee wat t probleem kan zijn :?

edit
specs:
abit nf7-s
2500+
9700pro
2x512ddr
dtt2200 surround set

[ Voor 13% gewijzigd door PoweRoy op 02-04-2004 21:24 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Anoniem: 51220 schreef op 02 april 2004 @ 20:20:
[...]

dat werkt niet, in games krijg ik wel door alle speakers geluid alleen bij winamp niet. Dus volgens mij is het toch iets wat je bij winamp moet instellen
Ik heb nog even WinAmp geïnstalleerd en je moet naar Preferences (CTRL+P maar ik denk dat je dat wel weet :P)--> kies links voor 'Output' --> 'DirectSound output v.2.2.10' kiezen en dan voor 'Configure'. Zet daar een vinkje voor 'Allow hardware acceleration' en klik op 'OK'. Winamp herstarten moet genoeg zijn om het geluid gekloond te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-04-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93568

Goede en duidelijk post, complimenten.

Helaas durf ik deze nieuwe IDE driver niet aan. Nadat ik een paar maanden terug 3.13 had geinstalled kon mijn nec 1300a geen dvd-sessie meer afsluiten. Terug naar 2.45 en hij deed het gelukkig weer.
Of 4.15 beter is??? Ik durf er niet aan. Het terug gaan naar 2.45 heeft me uiteindelijk wel een herinstall van xp gekost. (niet zo'n probleem maar altijd lastig.)

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groet,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 20:50:
[...]

Ik heb nog even WinAmp geïnstalleerd en je moet naar Preferences (CTRL+P maar ik denk dat je dat wel weet :P)--> kies links voor 'Output' --> 'DirectSound output v.2.2.10' kiezen en dan voor 'Configure'. Zet daar een vinkje voor 'Allow hardware acceleration' en klik op 'OK'. Winamp herstarten moet genoeg zijn om het geluid gekloond te krijgen.
thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 93568 schreef op 02 april 2004 @ 20:54:
Goede en duidelijk post, complimenten.

Helaas durf ik deze nieuwe IDE driver niet aan. Nadat ik een paar maanden terug 3.13 had geinstalled kon mijn nec 1300a geen dvd-sessie meer afsluiten. Terug naar 2.45 en hij deed het gelukkig weer.
Of 4.15 beter is??? Ik durf er niet aan. Het terug gaan naar 2.45 heeft me uiteindelijk wel een herinstall van xp gekost. (niet zo'n probleem maar altijd lastig.)

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groet,
Jan
Keb zojuist een data-DVD gebrand met Nero. Keb dezelfde brander als jij. Gaat prima hierzo. Maar ik heb met de 2.45 als de 3.13 ook geen problemen ondervonden eigenlijk.

Ik vind deze versie erg goed werken tot nu toe. Windows lijkt wat sneller en vooral rustiger. UT2004 laadt lekker snel. :9
Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 20:50:
Hier ook een thnx! Werkt perfect!

[ Voor 23% gewijzigd door Smarron op 02-04-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 19-05 21:41
Mmmm...

Ik hoor wel wat verschil van de audio drivers, ik weet alleen nog niet echt of het er beter op is geworden :/

Wat ik nu wel mis, is dat je eerst een middekanaal voor je centerspeaker kon "maken" dat heb ik nog niet kunnen vinden in de nieuwe drivers..... klopt dat? Wel zie ik bij surround-instellingen > coderingsopties, wat nieuwe dingen, zoals "kloon" kan iemand mij uitleggen wat dat precies is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lawtje.com schreef op 02 april 2004 @ 21:23:
Mmmm...

Ik hoor wel wat verschil van de audio drivers, ik weet alleen nog niet echt of het er beter op is geworden :/

Wat ik nu wel mis, is dat je eerst een middekanaal voor je centerspeaker kon "maken" dat heb ik nog niet kunnen vinden in de nieuwe drivers..... klopt dat? Wel zie ik bij surround-instellingen > coderingsopties, wat nieuwe dingen, zoals "kloon" kan iemand mij uitleggen wat dat precies is ?
Klonen is het geluid wat je linksvoor zou horen, dat je dat linksachter ook hoort... Idem bij rechtsvoor, en rechtsachter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 16:11

Wirehub

Blaat

Ik krijg deze drivers niet geinstalleerd, na het uitpakken stopt die setup en gaat gewoon niet verder, dit geld voor de IDE en voor de Audio drivers.

mainboard : Asus A7N8X-deluxe rev2.0 bios 1007
nvidia driver pack nu 3.13

Moet ik die driver unstallen of doe ik iets fout

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
wirehub schreef op 02 april 2004 @ 21:57:
Ik krijg deze drivers niet geinstalleerd, na het uitpakken stopt die setup en gaat gewoon niet verder, dit geld voor de IDE en voor de Audio drivers.

mainboard : Asus A7N8X-deluxe rev2.0 bios 1007
nvidia driver pack nu 3.13

Moet ik die driver unstallen of doe ik iets fout
Lees dit topic ff goed door. Het antwoord op je vraag is al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jimsterrr schreef op 02 april 2004 @ 22:04:
[...]

Lees dit topic ff goed door. Het antwoord op je vraag is al gegeven.
Mja of jij moet het topic ff goed door lezen A7V8x != A7N8x ;)
En anders is het denk ik veel makkelijker om dan gewoon te zeggen dat het voor een nVidia chipset is, in plaats van een Via, in plaats van de user het hele topic weer door te laten lezen ;)
Kleine moeite, groot plezier ;)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
GJ-tje schreef op 02 april 2004 @ 22:07:
[...]
Mja of jij moet het topic ff goed door lezen A7V8x != A7N8x ;)
En anders is het denk ik veel makkelijker om dan gewoon te zeggen dat het voor een nVidia chipset is, in plaats van een Via, in plaats van de user het hele topic weer door te laten lezen ;)
Kleine moeite, groot plezier ;)
?? Hij geeft toch aan dat hij de A7N8X heeft (dus nVidia).
Ik heb het hier over:
Speedfight schreef op 02 april 2004 @ 17:53:
[...]

Ik heb ook precies dit zelfde probleem nu weer, ik had het al eens eerder maar weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost... ik heb btw een a7n8x Deluxe rev2

edit: ik heb mijn oplossing al... Uitvoeren in windows 2000 modus, en installeren maar. Damn die audiodrivers hebben zeker een vooruitgang, het is gewoon hoorbaar! (heb mijn soundstorm via digital out op mijn Pioneer VSX D512 aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawtje.com schreef op 02 april 2004 @ 21:23:
Mmmm...

ik kan ook geen center maken daarom ben ik weer terug gegaan op mijn standaard drivers met veel moeite :|

zou het fijn vinden als deze functie ook in de nieuwe drivers word verwerkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 16:11

Wirehub

Blaat

quote:
[...]

Ik draai hierzo win xp, hoezo bedoel je dan win2000 modus :?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De compatibliteitsmodus ...

Eigenschappen van het bestand, 2e tab, et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
wirehub schreef op 02 april 2004 @ 22:15:
quote:
[...]
Ik draai hierzo win xp, hoezo bedoel je dan win2000 modus :?
Compatibiliteitsmodus. Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor 'eigenschappen'. Op het tabblad 'compatibiliteit' kun je zulke dingen instellen. Is al gezegd :(.

Wel een vreemd probleem overigens, op m'n A7N8X-E Deluxe heb ik nergens last van. Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt, want compatibiliteitsmodus lijkt meer op symptoombestrijding in plaats van een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-04-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Japie_17 schreef op 02 april 2004 @ 22:32:
[...]

Compatibiliteitsmodus. Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor 'eigenschappen'. Op het tabblad 'compatibiliteit' kun je zulke dingen instellen. Is al gezegd :(.

Wel een vreemd probleem overigens, op m'n A7N8X-E Deluxe heb ik nergens last van. Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt, want compatibiliteitsmodus lijkt meer op symptoombestrijding in plaats van een oplossing.
IK denk dat het te maken heeft met bepaalde programma's die op de achtergrond meedraaien zoals virusscanners enzo. Heb wel geprobeerd zoveel mogelijk af te sluiten, maar dat hielp niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hoe heb je het bestand gedownload ? Toevallig niet met een acceleratorprog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 09:25
eghie schreef op 02 april 2004 @ 15:50:
Ik heb de IDE drivers net ff geïnstalleerd, maar nu wou windows niet meer booten. Hij bleef bij de bootscreen gewoon hangen. Ervoor zelfs. Je zag nog net een vage schim van m'n bootscreen.

Toen ben ik ff in veilige modus gegaan en 2.45 weer geïnstalleerd. Vind ik nog steeds de fijnste drivers.

Waar kan dit eigenlijk aan liggen :?
Dit probleem had ik ook hoe kan dat

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87368

Cyrus The Virus schreef op 02 april 2004 @ 23:53:
[...]

Dit probleem had ik ook hoe kan dat
had je de oude drivers wel eerst verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik vind het geluid van die nieuwe drivers niet echt beter klinken.

Eerst was het boem,boem,boem en nu is het voem,voem,voem, dus met goeie beats werd er echt nadruk op de b van boem gelecht. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.

Ik ga mooi weer trug naar 2.45 en w8 wel op nieuwere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 08:16
DJkim schreef op 01 april 2004 @ 14:47:

Ja ik, hier hoor ik geen rare/slechte dingen op m'n headphone. Deze drivers werken iig beter. Nu werkt m'n center speaker ook goed. Alleen herken dat programma mijn right rear speaker niet. Maar die werkt wel.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
wat zijn die SW IDE drivers eigenlijk?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb deze drivers ook even geinstalleerd met mijn A7N8X-E Deluxe. Alleen ik krijg mijn microfoon maar niet aan de gang, ik gebruik de onboard aansluiting die door wordt gelust naar de voorkant van mijn pc. Zowel microfoon 1 als microfoon 2 doet helemaal niks... Hij heeft het heel even gedaan en nu doet hij het niet meer na wat te hebben gerommeld met de instellingen...

Iemand een soortgelijk probleem of die weet hoe ik dit moet oplossen?

edit: ik merk nu dat het alleen is als ik dus "rear speakers op line in" en "center speakers and subwoofer connected to microphone". MAar als ik dit uit zet ik heb geen surround meer!

[ Voor 19% gewijzigd door Y0ur1 op 04-04-2004 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110666

HDD:
Pri Mas: Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB (8MB cache, 7200 rpm)
Sec Mas: Maxtor DiamondMax Plus 40GB (2MB cache, 7200 rpm)

Ik heb zojuist de nieuwe drivers geinstalleerd. Hierbij ging/gaat het mij enkel om de IDE drivers, omdat ik een A7N8X board heb, helaas zonder MCP-T. Anyway, allereerst heb ik de test uitgevoerd, waarbij mijn burst speed op 100 mb/s lag. Nu zegt dit mij weinig, omdat een dergelijke test door nVidia materieel wordt uitgevoerd.

Daarna heb ik in SiSoft Sandra 2004 de "File System Benchmark" test uitgevoerd. De volgende waardes kwamen eruit:

nVidia non SW-IDE drivers: 32112 kb/s
nVidia SW-IDE drivers: 33733 kb/s

Deze test meet naar mijn idee enkel de throughput van de HDD, en zegt dus niet echt veel. In die zin dat het geen reeel beeld vormt van performance bij applicaties/games.

Daarom heb ik ook nog de PC Mark 2004 HDD test uitgevoerd. De volgende testresultaten kwamen eruit:

nVidia non SW-IDE drivers: 4328
nVidia SW-IDE drivers: 4258

Hoe zijn deze resultaten bij jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110666 op 04-04-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Y0ur1 schreef op 04 april 2004 @ 02:47:
Ik heb deze drivers ook even geinstalleerd met mijn A7N8X-E Deluxe. Alleen ik krijg mijn microfoon maar niet aan de gang, ik gebruik de onboard aansluiting die door wordt gelust naar de voorkant van mijn pc. Zowel microfoon 1 als microfoon 2 doet helemaal niks... Hij heeft het heel even gedaan en nu doet hij het niet meer na wat te hebben gerommeld met de instellingen...

Iemand een soortgelijk probleem of die weet hoe ik dit moet oplossen?

edit: ik merk nu dat het alleen is als ik dus "rear speakers op line in" en "center speakers and subwoofer connected to microphone". MAar als ik dit uit zet ik heb geen surround meer!
Hoe heb jij je speakers en mic aangesloten dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
eghie schreef op 04 april 2004 @ 13:53:
[...]

Hoe heb jij je speakers en mic aangesloten dan :?
speakers op de 3 aansluitingen vertikaal, en mijn mic via het onboard draadje wat naar de voorkant van mijn kast gaat. Dus op de voorkant van de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Y0ur1 schreef op 04 april 2004 @ 13:56:
[...]

speakers op de 3 aansluitingen vertikaal, en mijn mic via het onboard draadje wat naar de voorkant van mijn kast gaat. Dus op de voorkant van de kast
Kun je de mic-onboard connector en mic jack connector apart gebruiken dan :?
Volgens mij kan dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Hmm, de audio drivers kan niet eens geinstalleerd worden bij mij. Zodra ik het setupbestand aanklik, zie je heel even een klein schermpje, en gelijk is ie weer weg. Niks nieuwe drivers... Heeft iemand dit probleem ook?

Hij zou moeten werken, aangezien ik een Chaintech 7NJL1 heb, en die staat in het lijstje van ondersteunde mobo's

[ Voor 22% gewijzigd door Oguz286 op 04-04-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

na het installen van deze IDE drivers kan ik in apparaatbeheer niks instellen qua DMA bij mijn schijven. ook is mijn standby functie uit :S ACPI staat er btw nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Oguz286 schreef op 04 april 2004 @ 21:26:
Hmm, de audio drivers kan niet eens geinstalleerd worden bij mij. Zodra ik het setupbestand aanklik, zie je heel even een klein schermpje, en gelijk is ie weer weg. Niks nieuwe drivers... Heeft iemand dit probleem ook?

Hij zou moeten werken, aangezien ik een Chaintech 7NJL1 heb, en die staat in het lijstje van ondersteunde mobo's
Het antwoord op je vraag is al gegeven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
eghie schreef op 04 april 2004 @ 15:01:
[...]

Kun je de mic-onboard connector en mic jack connector apart gebruiken dan :?
Volgens mij kan dat namelijk niet.
dus conclusie? als je 5.1 hebt kun je je mic nie gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Y0ur1 schreef op 04 april 2004 @ 21:40:
[...]

Tenzij je de Digital out gebruikt, waarbij 5.1 geluid over 1 kabeltje gaat :7

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Speedfight schreef op 04 april 2004 @ 21:46:
[...]

Tenzij je de Digital out gebruikt, waarbij 5.1 geluid over 1 kabeltje gaat :7
Ik vind dit dus echt cheap ass voor zon duur bord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Y0ur1 schreef op 04 april 2004 @ 21:40:
[...]
Ik heb de Abit NF7-S en die heeft aparte aansluitingen voor mic, line in, front rear en cent/sub, maar ik krijg ook de mic niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ah ik heb nu eindelijk de nieuwe sounddriver erop staan, maar nvmixer doet het niet:

De toepassing kan niet starten omdat hij de NVIDIA nForce-hardware niet op uw systeem kon detecteren..blablabla

Ik heb geneens een nForce codec, bij mij staat er gewoon C-Media sound...das alles.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Oguz286 schreef op 06 april 2004 @ 22:35:
Ah ik heb nu eindelijk de nieuwe sounddriver erop staan, maar nvmixer doet het niet:

De toepassing kan niet starten omdat hij de NVIDIA nForce-hardware niet op uw systeem kon detecteren..blablabla

Ik heb geneens een nForce codec, bij mij staat er gewoon C-Media sound...das alles.

Iemand een idee?
Dan heb je denk ik geen Soundstorm chipset.
Welk mobo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik heb een Chaintech 7NJL1 mobo, staat bij de ondersteunde mobo's...

Ik heb idd geen soundstorm, maar ik zie zoiets niet in de veranderingen tov oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Na het installeren van de nForce audio-drivers is er meteen op de Windows-update site een geluidsdriver-update gekomen. Deze is (logisch) van nVidia en heeft als releasedatum 26 maart. Moet ik deze nou installeren of verpest ik daar mijn huidige setup mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 17:01
na het installeren van die ide driver en een herstart keer ik in windows toen hij me dvd speler pioneer 105s opnieuw ging installeren een blauw scherm dus maar weer terug gegaan naar de oude driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

KillerAce_NL schreef op 02 april 2004 @ 20:31:
Weet iemand of deze drivers nog positieve gevolgen hebben voor de onboard alc codec ?
Ik heb nl de A7n8X-X, dus zónder soundstorm.
Om mezelf maar even te quoten :P
Ik heb ze geinstalled gisteren.
IDE: more responsive, lijt allemaal nét ff wat vlotter te draaien.
Audio: zéér zeker beter geluid en ook eindelijk een goede mixer voor de ALC codec. _/-\o_ .
En EINDELIJK lost deze driver mijn grootste probleem op: gekraak en geruis als er geen audioapplicatie actief is _/-\o_
Wél valt me op dat de combinatie Teamspeak en BlackHawk Down niet helemaal super is, geluid stottert soms als TS en BHD tegelijk sound genereren. Ik zal eens even wat aan de settings pielen misschien helpt dat (directsound vsv wave output).
Ik ben tot nu toe tevreden met deze beta drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb deze beta IDE driver geinstalleerd. Verder zijn er niet echt problemen. Alleen als ik tijdens game, msn bericht krijgt ( ik heb popup functie uitgezet, dus daar ligt het niet aan) dan hele computer opeens heel langzaam wordt.

Ook met andere applicaties ... als er teveel tegelijk start(wat ik niet had met normale winxp driver) dan gaat ie ook laggen als gek.

Niemand last van?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb sinds vorige week ook een nforce mobo. Nou heb ik deze driver geinstalleerd.
Ik heb een 4.1 surround setje, met 2 jack plugjes (front en rear), én ik heb mijn stereo installatie. Nou wil ik eigenlijk beide kunnen gebruiken, heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik heb een mic, line out, line in, center/lfe1 en een surr1 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 30-04 22:14
freakstar: een splitter op je line out naar je 4.1 front (groen) en je versterker (met een minijack -> dubbele tulp splitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg... Kan er geen topic geopend worden voor de audio drivers? dit komt de overzichtelijkheid niet ten goede... Ik ben namelijk vooral geinteresseerd in de IDE drivers, want de audio drivers gebruik ik niet... Het splitsen van het topic in audio en ide drivers lijkt mij een stuk handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

DJkim schreef op 08 april 2004 @ 13:09:
Alleen als ik tijdens game, msn bericht krijgt ( ik heb popup functie uitgezet, dus daar ligt het niet aan) dan hele computer opeens heel langzaam wordt.
Ik heb daar ook last van, maar dan met Trillian. Overigens heb ik gewoon oude drivers op een Asus Nforce2 bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 20-05 20:46
Nog steeds kan Plextools niet goed overweg met de nieuwste IDE-drivers van nVidia. Hij ziet wel de verschillende drives, maar heeft niet door dat de PX-708A een Plextor is. Hierdoor kan je de speciale instellingen (single session, PoweRec) niet enablen of disablen.
Heeft iemand Plextools al wel aan de praat gekregen met de SW-IDE drivers van nVidia?
(Met de drivers van Microsoft gaat het dus prima)
En weet iemand of dit een bug is bij Plextools of nVidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Hoor allemaal goede reacties van de audiodrivers, dus heb ze ook ff geinstalleerd.
Ik heb nu alleen VEEL teveel bass. Het is gewoon lelijk. Moet bass op het control panel op ong 20% zetten en bij mn speakers ook (megaworks 550) en dan klinkt het, mits het volume niet te hoog staat, redelijk normaal. Er staat geen EQ oid aan. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Hmm tis gefixed door een beetje te spelen met de LFE crossover frequentie :) Ik weet alleen niet of ik dit geluid nou wel zo mooi vind zo...

[ Voor 17% gewijzigd door Aspje op 12-04-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Asus A7N8X is n mooi bordje, maar: nu staan ineens bij apparaatbeheer mn cdfikker+dvdspeler op geel (uitroepteken ervoor ), hangen op Secondary IDE.
De eigenschappen van die controller geven ook aan dat er geen apparaat aan hangt :X terwijl ie dat bij de Primary wel weergeeft.

Driverversie:
code:
1
2
3
Leverancier: NVIDIA Corporation
Datum: 21-1-2004
Versie: 5.10.2600.415

Afbeeldingslocatie: http://www.vollering.cistron.nl/got/apparaatbeheer-2.png

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik hou het hier toch bij de microsoft drivers...
hd tach is een stuk sneller met de microsoft drivers, enkel de cpu load is een klein beetje beter met die van nvidia, maar de moeite niet.
Maar er valt bijna niet te werken met die nvidia drivers, kopieren van files over een 100mbit netwerk haalt maar rond de 40% meer (daarvoor 90%), als ik in nero een dvd aan het schrijven ben op 8X kan men schijf het niet altijd bijwerken, laat staan dat ik ondertussen nog een browservenster probeer open te doen. En het grootste probleem van al is dat de dvd achteraf maar heel traag kon gelezen worden en al 2 corrupte files bevatte... :'(

Oja, mijn systeem:
asus a7n8x-deluxe
wd 120gig pata schijfje
liteon 851s dvd bakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
PoweRoy schreef op 02 april 2004 @ 20:47:
fantastische drivers :X
met de óude' deden mijn rears het niet.
nu doet mijn left rear als center spelen :?
center is mijn left rear :?
met rechtsachter doet t niet :?

snap er nix meer van terwijl ik met mijn live! kaartje nooit probs heb :)
iemand een idee wat t probleem kan zijn :?

edit
specs:
abit nf7-s
2500+
9700pro
2x512ddr
dtt2200 surround set
verwissel de stekkers van center/sub eens met die van rear.
moest ik ook doen een keer, maar werkt verder prima

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier lukt t me met de nieuwe audio drivers niet om mn TV kaart die op de AUX is aangesloten geluid te laten geven naar de Digitale uitgang, Dolby Digital encoding.

Iemand daar een truukje oid voor? :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 08:43
Ik heb het probleem dat ik met deze nieuwe drivers geen geluid meer uit mijn rechterachter speaker krijg terwijl de vu meter het wel aan geeft. Heb dus oude drivers maar weer teruggezet, helaas want vond het verder wel een vooruitgang.
(a7n8x deluxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 21:58
Heb beiden geinstalleerd, schijven zijn er merkbaar sneller van geworden, en geluid is beter :)

XXXVI

Pagina: 1