Ik heb een .cfm pagina gemaakt met daarop een poll. Een 7tal keuzes waar men uit kan kiezen, hierachter komt het aantal te staan met een lief grafisch balkje en het aantal procenten. Dit werkt allemaal prima (beetje een poll ala GoT stylo, maar dan homemade met eigen db'tje enzo). Nu zit ik echter nog met 1 probleempje waar ik niet echt uit kom. Ik kan wel weer gaan schreeuwen dat ik alles heb geprobeerd, maar dat weten jullie al, anders zou ik hier niet posten
Maar goed, nu even ontopic het "probleem".
Ik heb 7 opties in de vorm van href's. Als ik op 1 van de hrefs klik word netjes het aantal met 1 verhoogt, veranderd de grafisch balk van grootte en word het aantal procenten erachter veranderd. Druk ik nu echter op F5 om de pagina te refreshen dan telt hij vrolijk weer 1tje op bij de laatst gekozen optie en dit blijft hij doen bij iedere refresh. Men zou dus binnen notime 1000x kunnen stemmen en dat is niet de bedoeling
Omdat er meerdere mensen gaan stemmen op 1 computer wil ik dus dat er per ip 5 keer gestemt mag worden en dat dan het ip "geblocked" word ofzo. HOE doe ik dit? Ik weet het niet. Wie oh wie helpt mij (gordijnstok, onze CF guru, misschien?
).
Ik denk zelf dat ik iets moet doen met het volgende: cgi.REMOTE_USER
maar goed... wie helpt?
.modbreak: kicken doen we pas na 24 uur, bovendien is GoT geen quick fix
Ik heb 7 opties in de vorm van href's. Als ik op 1 van de hrefs klik word netjes het aantal met 1 verhoogt, veranderd de grafisch balk van grootte en word het aantal procenten erachter veranderd. Druk ik nu echter op F5 om de pagina te refreshen dan telt hij vrolijk weer 1tje op bij de laatst gekozen optie en dit blijft hij doen bij iedere refresh. Men zou dus binnen notime 1000x kunnen stemmen en dat is niet de bedoeling
Ik denk zelf dat ik iets moet doen met het volgende: cgi.REMOTE_USER
maar goed... wie helpt?
.modbreak: kicken doen we pas na 24 uur, bovendien is GoT geen quick fix
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2004 15:32 . Reden: Dit is dus geen 1 april grap en graag serieus reageren! ]
Hican.net | IT Blog about all that is interesting.