Hehe nou als je niet zo'n noep met photoshop bent, dan moet een bordertje maken ook niet zo moeilijk zijn

Er zijn geen vaste regels voor een border, je moet het gewoon zo maken zoals jij 't mooi vindt. Kijk ook gewoon hoe anderen 't gedaan hebben. De meeste mensen gebruiken een zwarte of een witte border, omdat dit neutraal is t.o.v. de foto.
Hieronder een aantal voorbeeldjes van verschillende borders:
Filmborder (weinig ruimte voor eigen naam):
Witte border (leuk voor bijvoorbeeld snowboard foto's):
Logo in de foto zelf (verlies van pixels in de foto zelf, dus dat doe ik niet meer:)):
Standaard border:

De lichtsterkte is geen probleem. Ik heb toen ik deze foto's nam de sluiter op 1/2000 en de flash op 2.8 moeten zetten om net goed licht te krijgen..naar mijn mening nog teveel (later geëdit met ps) dus als er wat licht vanaf gaat moet het geen probleem zijn. een sluitertijd van 1/1000 kan ook best met skaten..no problemo..in de zomer dan

ik wil ook vooral de fish-eye omdat het vet uitziet als je onder de eiffel toren staat en dan met bol een foto neemt (we gaan dit jaar met klas op kamp naar parijs)
94 is best goedkoop..maar ik kan de lens later ook op de G series gebruiken?

thx voor je advies
Ik zou er niet zo zeker zijn met die lichtsterkte... Je zult in ieder geval vignetten krijgen (donkere plekjes in de hoeken van je foto's), aangezien zulke lenzen officieel gewoon niet bedoeld zijn voor A-serie powershots. Ik heb er zelf ook lange tijd aan zitten denken, maar heb besloten om het uiteindelijk toch maar niet te doen en te wachten tot ik een G5 of 300D heb. Maar je mag 't proberen, ik ben dan wel benieuwd naar de resultaten

Die Raynox kan je ook op de G serie gebruiken, alleen de adapterring moet je dan nieuw kopen, maar dat is nog niet zo'n hele grote aankoop. Hou er trouwens wel rekening mee dat de 0.5x versterking op de A60 geen fish eye is, maar gewoon groothoek.
Oja, uhh je had 't over "flash op 2.8", ik neem aan dat je de diafragma bedoelt

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 19:53:
morgen gaan we wat dingetjes rippen met wat vrienden bij glaspaleis (soort all-in-gebouw met bieb, muziekschool enz) daar is volgens mij.. een 12 stairs.. en een dikke ledge als ik het goed heb. Foto's volgen mits het goed weer blijft

Ik ben benieuwd, gezien je foto's tot nu toe verwacht ik niet dat jullie rippen, maar dat kan ik verkeerd gezien hebben

Hoelang skate je nu? In ieder geval, have fun en rip anders over een paar jaartjes

zmn schreef op 03 april 2004 @ 01:50:
Foto's 2 en zeker 3 zijn heel erg twijfelachtig of ze wel geland zijn. Je moet niet denken dat omdat je op de foto de landing niet ziet dat je alles kan gebruiken. Gebruik alleen foto's die geland zijn en houd dat ook bij
Voor de rest, ander standpunt en andere timing, probeer moment van de catch van de trick te nemen. Nu heb jij niet echt mensen om dit op te oefenen maar ga eens experimenteren met hoeken en probeer altijd het gezicht op de foto te krijgen. Even een voorbeeld van een foto van mij om te illustreren:
[afbeelding]
U ziet: Laag standpunt, hoge sluitersnelheid(niet verplicht, ik schiet ook genoeg met 1/60ste lager kan ook maar dan moet je handmatig flitsen.) en dan natuurlijk ook een groothoeklens op mijn camera(18mm) dit is een backside 180 over de barrier heen. Ik zal ook even een fotootje zonder groothoek opzoeken om te laten zien dat dat zeer zeker geen must is
[afbeelding]
Kon zo snel geen andere vinden, dit was ooit een experiment met een balk van een hek in het beeld brengen

Idd, gebruik alleen foto's die geland zijn. Alleen is het voor Gothax misschien nog handig om eerst te oefenen met het timen, compositie, etc van de foto's en zijn vrienden leren skateboarden, zodat ze over een tijdje een goed team vormen

Leuke groothoeklens heb je, en ook de foto's zijn top

Heb je nog meer foto's online staan behalve de foto's op unseen.nl? Je kunt op deze site wat skateboard/bmx/etc foto's vinden die ik gemaakt heb:
http://interfile.student....%2FPortfolio%2FSkateboard