Toon posts:

[Showcase] Gothax - skateboarding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze showcase openen voor 1 keer, en dat deze case dan zeg maar 'voor mij blijft' dus er worden zeg maar steeds foto's erbijgezet op de frontpage hier.
Ik skate nu ongeveer 1 jaar dus verwacht niet al teveel :)
komtie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tsb-team.com/skateandshit/afbeelding%20018.jpg
gemaakt door een vriend van me (11 jaar) dus die kan niej zo goed foto's maken is ollie north van bank af <btw that is me ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tsb-team.com/skateandshit/afbeelding%20017.jpg
ikke van hem gemaakt quarter 2 quarter transfer

Afbeeldingslocatie: http://www.tsb-team.com/skateandshit/afbeelding%20019.jpg
Ikke weer van hem. Kickflip Rock N Roll out.

Sluitertijd: 1/2000
Camera: Canon Powershot A60
Flits: geen

Later betere foto's .. ik kan hier niemand vinden die een beetje fatsoenlijke foto's maakt :(

EDIT: al na 1 minuut editje :)
De colorbalance enz zijn in photoshop iets aangepast..ik vond het nogal donker overkomen
EDIT 2:
kan iemand mij vertellen wat de afmetingen zijn van die zwarte randjes die iedereen heeft ? die zou ik ook erg graag willen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

pics van 1,8 MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
canonstandaard :? ik heb ze niet geresized in ps, ik heb ze hier dus in forum met een tag geresized

EDIT: misschien toch maar ff doen voor de 56K modem users :)
maar hoe groot zijn die randjes dan als je foto's van 640 hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 13:24:
[...]

canonstandaard :? ik heb ze niet geresized in ps, ik heb ze hier dus in forum met een tag geresized

EDIT: misschien toch maar ff doen voor de 56K modem users :)
maar hoe groot zijn die randjes dan als je foto's van 640 hebt?
Dan resize je ze even, want meer dan 1 MB voor 3 foto's is eigenlijk al overdreven. En je moet eigenlijk nooit resizen via de tags, dat kost onnodig veel bandbreedte.

Op deze manier zijn ze niet eens 70 KB per stuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=skate3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=skate2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=Skate1.jpg

En de kwaliteit is ook gelijk wat beter.

Plaatjes moeten hier trouwens niet breder zijn dan 600px, dan rek je de layout niet uit :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah thnx 500x375 :) eerste showcase is te zien ;)
maar hoe maak je die zwarte randen die de meeste mensen hebben? (hoe groot is dat zwarte randje dan?)

En ik ben aan het zoeken voor een bolle lens voor mijn A60
http://213.198.31.186/aca...anon_accessoires_185.html

hier staan lenzen bij maar ik zie geen bolle lens..of heet dat gewoon anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 13:33:
ah thnx 500x375 :) eerste showcase is te zien ;)
maar hoe maak je die zwarte randen die de meeste mensen hebben? (hoe groot is dat zwarte randje dan?)
Gewoon [img=,,1] doen, dan is ie ook gelijk klikbaar :)
En ik ben aan het zoeken voor een bolle lens voor mijn A60
http://213.198.31.186/aca...anon_accessoires_185.html

hier staan lenzen bij maar ik zie geen bolle lens..of heet dat gewoon anders?
Ik zou niet op 'bolle lens' zoeken, met 'telelens' kom je er eerder (als je ver wilt inzoomen) ;)

En anders zoek je misschien de breedhoeklens, daarmee kan je iets groots onder een vrij kleine hoek alsnog helemaal fotograferen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 01 april 2004 @ 13:37:
[...]
Gewoon [img=,,1] doen, dan is ie ook gelijk klikbaar :)

[...]
Ik zou niet op 'bolle lens' zoeken, met 'telelens' kom je er eerder (als je ver wilt inzoomen) ;)

En anders zoek je misschien de breedhoeklens, daarmee kan je iets groots onder een vrij kleine hoek alsnog helemaal fotograferen :)
het gaat niet zo heel erg veel dat je veel moet fotograferen, maar het deel dat je fotografeerd, dat het zeg maar op je af komt. Dit kun je natuurlijk in PS softwarematig doen maar ik denk dat hardwarematig veel beter uitziet.
Ik zal nog eens rond gaan netten :)

btw dat ,,1 ging nie zo goed .. strax weer skateboarden..kijken of ik iemand vind die fotoos kan shooten :D |:(

btw ik zag net een topic voor snelle foto's shooten.
daarbij gebruikten ze een sluitertijd van 1/50??
bij 1/500 krijg ik nog steeds een blur effect.. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwarte randje (een kader dus :)) maak je met een fotobewerkingsprogramma.

Bij skateboarden gaan de bewegingen zo snel dat het idd verstandiger is om sluitertijden sneller dan 1/500s te gebruiken (alhoewel 1/500s wel zou moeten kunnen, door bijvoorbeeld een beetje mee te bewegen met de skater).

En met een bolle lens bedoel je een groothoek converter (bij skateboarden wordt vaak een fish-eye gebruikt). Groothoekconverters zijn wel verkrijgbaar voor een Canon Powershot A60. Bijvoorbeeld een Raynox DCR 5000 - 0,5x (EUR 94). Voor een dergelijke groothoekconverter moet je Canon LA-DC 52C adapterring kopen (EUR 26,80). Je kunt dit allemaal kopen bij Foto Konijnenberg www.koopdigitaal.nl.

Hou er wel rekening mee dat je geen lichtsterke lens hebt bij een A60.. Dus als je er een adapterring en een converter op zet, krijg je nog minder licht in je lens. Waardoor je de sluitertijd langer moet maken, om nog lichte foto's te kunnen maken. Dan zit je dus met het probleem dat het met jouw camera heel moeilijk wordt om scherpe skateboard foto's te krijgen.

Het is dus niet aan te raden om voor skateboard-fotografie op een A60 een groothoekconverter te plaatsen. Dit wordt pas effectief als je een Canon Powershot G-serie fototoestel hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:25:
Dat zwarte randje (een kader dus :)) maak je met een fotobewerkingsprogramma.

Bij skateboarden gaan de bewegingen zo snel dat het idd verstandiger is om sluitertijden sneller dan 1/500s te gebruiken (alhoewel 1/500s wel zou moeten kunnen, door bijvoorbeeld een beetje mee te bewegen met de skater).

En met een bolle lens bedoel je een groothoek converter (bij skateboarden wordt vaak een fish-eye gebruikt). Groothoekconverters zijn wel verkrijgbaar voor een Canon Powershot A60. Bijvoorbeeld een Raynox DCR 5000 - 0,5x (EUR 94). Voor een dergelijke groothoekconverter moet je Canon LA-DC 52C adapterring kopen (EUR 26,80). Je kunt dit allemaal kopen bij Foto Konijnenberg www.koopdigitaal.nl.

Hou er wel rekening mee dat je geen lichtsterke lens hebt bij een A60.. Dus als je er een adapterring en een converter op zet, krijg je nog minder licht in je lens. Waardoor je de sluitertijd langer moet maken, om nog lichte foto's te kunnen maken. Dan zit je dus met het probleem dat het met jouw camera heel moeilijk wordt om scherpe skateboard foto's te krijgen.

Het is dus niet aan te raden om voor skateboard-fotografie op een A60 een groothoekconverter te plaatsen. Dit wordt pas effectief als je een Canon Powershot G-serie fototoestel hebt...
dat weetik dat je dat met fotosoep moet maken..ben niet bepaald noep op fotosoep gebied :) maar hoe groot, hoeveel pixels staan die van de foto zelf af?
De lichtsterkte is geen probleem. Ik heb toen ik deze foto's nam de sluiter op 1/2000 en de flash op 2.8 moeten zetten om net goed licht te krijgen..naar mijn mening nog teveel (later geëdit met ps) dus als er wat licht vanaf gaat moet het geen probleem zijn. een sluitertijd van 1/1000 kan ook best met skaten..no problemo..in de zomer dan :) ik wil ook vooral de fish-eye omdat het vet uitziet als je onder de eiffel toren staat en dan met bol een foto neemt (we gaan dit jaar met klas op kamp naar parijs)
94 is best goedkoop..maar ik kan de lens later ook op de G series gebruiken? _/-\o_ :D thx voor je advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
morgen gaan we wat dingetjes rippen met wat vrienden bij glaspaleis (soort all-in-gebouw met bieb, muziekschool enz) daar is volgens mij.. een 12 stairs.. en een dikke ledge als ik het goed heb. Foto's volgen mits het goed weer blijft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Foto's 2 en zeker 3 zijn heel erg twijfelachtig of ze wel geland zijn. Je moet niet denken dat omdat je op de foto de landing niet ziet dat je alles kan gebruiken. Gebruik alleen foto's die geland zijn en houd dat ook bij ;)

Voor de rest, ander standpunt en andere timing, probeer moment van de catch van de trick te nemen. Nu heb jij niet echt mensen om dit op te oefenen maar ga eens experimenteren met hoeken en probeer altijd het gezicht op de foto te krijgen. Even een voorbeeld van een foto van mij om te illustreren:

Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/showcase/Untitled-14.jpg

U ziet: Laag standpunt, hoge sluitersnelheid(niet verplicht, ik schiet ook genoeg met 1/60ste lager kan ook maar dan moet je handmatig flitsen.) en dan natuurlijk ook een groothoeklens op mijn camera(18mm) dit is een backside 180 over de barrier heen. Ik zal ook even een fotootje zonder groothoek opzoeken om te laten zien dat dat zeer zeker geen must is :)

Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/showcase/Untitled-16.jpg

Kon zo snel geen andere vinden, dit was ooit een experiment met een balk van een hek in het beeld brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 19:33:
[...]
dat weetik dat je dat met fotosoep moet maken..ben niet bepaald noep op fotosoep gebied :) maar hoe groot, hoeveel pixels staan die van de foto zelf af?
Hehe nou als je niet zo'n noep met photoshop bent, dan moet een bordertje maken ook niet zo moeilijk zijn ;) Er zijn geen vaste regels voor een border, je moet het gewoon zo maken zoals jij 't mooi vindt. Kijk ook gewoon hoe anderen 't gedaan hebben. De meeste mensen gebruiken een zwarte of een witte border, omdat dit neutraal is t.o.v. de foto.

Hieronder een aantal voorbeeldjes van verschillende borders:

Filmborder (weinig ruimte voor eigen naam):
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/~einstein/smartie/fotos/kareltje_fsflip.jpg

Witte border (leuk voor bijvoorbeeld snowboard foto's):
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/~einstein/smartie/fotos/off_piste2_.jpg

Logo in de foto zelf (verlies van pixels in de foto zelf, dus dat doe ik niet meer:)):
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/~einstein/smartie/fotos/marijn_grab3.jpg

Standaard border:
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/foto//Martin/Portfolio/DPZ/eppo1_.jpg
De lichtsterkte is geen probleem. Ik heb toen ik deze foto's nam de sluiter op 1/2000 en de flash op 2.8 moeten zetten om net goed licht te krijgen..naar mijn mening nog teveel (later geëdit met ps) dus als er wat licht vanaf gaat moet het geen probleem zijn. een sluitertijd van 1/1000 kan ook best met skaten..no problemo..in de zomer dan :) ik wil ook vooral de fish-eye omdat het vet uitziet als je onder de eiffel toren staat en dan met bol een foto neemt (we gaan dit jaar met klas op kamp naar parijs)
94 is best goedkoop..maar ik kan de lens later ook op de G series gebruiken? _/-\o_ :D thx voor je advies
Ik zou er niet zo zeker zijn met die lichtsterkte... Je zult in ieder geval vignetten krijgen (donkere plekjes in de hoeken van je foto's), aangezien zulke lenzen officieel gewoon niet bedoeld zijn voor A-serie powershots. Ik heb er zelf ook lange tijd aan zitten denken, maar heb besloten om het uiteindelijk toch maar niet te doen en te wachten tot ik een G5 of 300D heb. Maar je mag 't proberen, ik ben dan wel benieuwd naar de resultaten :) Die Raynox kan je ook op de G serie gebruiken, alleen de adapterring moet je dan nieuw kopen, maar dat is nog niet zo'n hele grote aankoop. Hou er trouwens wel rekening mee dat de 0.5x versterking op de A60 geen fish eye is, maar gewoon groothoek.
Oja, uhh je had 't over "flash op 2.8", ik neem aan dat je de diafragma bedoelt :)
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 19:53:
morgen gaan we wat dingetjes rippen met wat vrienden bij glaspaleis (soort all-in-gebouw met bieb, muziekschool enz) daar is volgens mij.. een 12 stairs.. en een dikke ledge als ik het goed heb. Foto's volgen mits het goed weer blijft :D
Ik ben benieuwd, gezien je foto's tot nu toe verwacht ik niet dat jullie rippen, maar dat kan ik verkeerd gezien hebben ;) Hoelang skate je nu? In ieder geval, have fun en rip anders over een paar jaartjes ;)
zmn schreef op 03 april 2004 @ 01:50:
Foto's 2 en zeker 3 zijn heel erg twijfelachtig of ze wel geland zijn. Je moet niet denken dat omdat je op de foto de landing niet ziet dat je alles kan gebruiken. Gebruik alleen foto's die geland zijn en houd dat ook bij ;)

Voor de rest, ander standpunt en andere timing, probeer moment van de catch van de trick te nemen. Nu heb jij niet echt mensen om dit op te oefenen maar ga eens experimenteren met hoeken en probeer altijd het gezicht op de foto te krijgen. Even een voorbeeld van een foto van mij om te illustreren:

[afbeelding]

U ziet: Laag standpunt, hoge sluitersnelheid(niet verplicht, ik schiet ook genoeg met 1/60ste lager kan ook maar dan moet je handmatig flitsen.) en dan natuurlijk ook een groothoeklens op mijn camera(18mm) dit is een backside 180 over de barrier heen. Ik zal ook even een fotootje zonder groothoek opzoeken om te laten zien dat dat zeer zeker geen must is :)

[afbeelding]

Kon zo snel geen andere vinden, dit was ooit een experiment met een balk van een hek in het beeld brengen :)
Idd, gebruik alleen foto's die geland zijn. Alleen is het voor Gothax misschien nog handig om eerst te oefenen met het timen, compositie, etc van de foto's en zijn vrienden leren skateboarden, zodat ze over een tijdje een goed team vormen :) Leuke groothoeklens heb je, en ook de foto's zijn top :9 Heb je nog meer foto's online staan behalve de foto's op unseen.nl? Je kunt op deze site wat skateboard/bmx/etc foto's vinden die ik gemaakt heb: http://interfile.student....%2FPortfolio%2FSkateboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 10:40:
[...]
Filmborder (weinig ruimte voor eigen naam):
[afbeelding]
/me Nomineert tot hoogste kickflip ever? ;)

Vertakte terugvindpost dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 19:20:
[...]
/me Nomineert tot hoogste kickflip ever? ;)
Vertakte terugvindpost dit ;)
Eigenlijk is het een frontside flip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 19:41:
[...]

Eigenlijk is het een frontside flip ;)
Ik had t al gezien op je site :) maar dat beton is dus een verhoging. T ziet er zo uit alsof dat beton + witte 1 muur is :) dan is t wel sick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:03:
[...]

Ik had t al gezien op je site :) maar dat beton is dus een verhoging. T ziet er zo uit alsof dat beton + witte 1 muur is :) dan is t wel sick :)
Hehe true, dan zou 't een errug hoge frontsideflip zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
valt best mee mensen, dat kind land het meestal wel (al dan vaak sloppy)
Ik zal wel eens een x een video uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nouw een goeie niet al te dure dig. camera om goeie skate pics te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gothax: wanneer komen je foto's van het glaspaleis?

@Dievenbaker: een goede niet al te dure digitale camera voor fotografie (waar je zelf van alles kunt stellen, maar ook simpelweg op de auto-mode kunt schieten, is bijvoorbeeld een canon powershot a60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

Heeft iemand een voorbeeld van een foto met een 0,5 x groothoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk ook leuker als je alleen gelandde foto's gebruikt... of het er anders gewoon even bij schrijft... wel zo eerlijk. :).

Vind vooral de eerste foto erg mooi. :).
Pagina: 1