[IIS6.0 + SMTP] Configuratie

Pagina: 1
Acties:

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Beste Tweakers, om mijn SMTP server te laten werken onder mijn planet adsl verbinding moet ik een relay server instellen. Nu is het probleem dat ik nergens een configuratie module voor de SMTP server kan vinden. In de help word verwezen naar 'inetmgr' maar hier is het bij mij niet te vinden. Ik heb al wat gegoogled en in de search gezocht maar ik kan geen antwoord vinden.

Is er miss iemand die me zou kunnen helpen?
Alvast bedankt,

Acid

Verwijderd

Staat als het goed is onder Administrative Tools en is anders zelf toe te voegen:

Start -> Run -> mmc.exe -> Ctrl-M -> "Add" -> "Internet Information Services" aanklikken.

Verwijderd

eerst nog wel ff installeren natuurlijk :)

overigens als je dit wilt gebruiken voor inkomende mail heb je pech... planet blokt port 25.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Het probleem is nu net dat het bij inetmgr helemaal niet staat: Afbeeldingslocatie: http://matthijs.servebeer.com/pix/inetmgr.jpg

de service draait echter wel goed, het is dus niet zo dat het niet geinstalleerd is.
Ik weet dat planet poort 25 zowat blokeerd, maar het versturen van mail is alleen mogelijk als je relay.planet.nl als mail relay insteld. (hiervoor is het dus nodig dat ik de smtp server configureer). Inkomende mail gaat wel goed dat gaat nl over poort 110 iis5_rulez bedoeld hier waarschijnlijk uitgaand.

[ Voor 7% gewijzigd door M-ThijZ op 01-04-2004 17:14 ]

Verwijderd

Okee, dus je hebt de SMTP-service geïnstalleerd en draaiend, maar je kunt hem niet configureren?

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Precies! Ik heb al wat in de search gezocht, en vond iemand met hetzelfde probleem alleen werd hij er ook niet uit geholpen.

/edit:

zou miss een reboot het probleem oplossen?

[ Voor 19% gewijzigd door M-ThijZ op 01-04-2004 17:18 ]

Verwijderd

Zou kunnen, alhoewel dat niet nodig hoort te zijn. Maar dit lijkt me echt een softwareprobleem, als die service gewoon echt draait.

-> Software Algemeen dus :)
Pagina: 1