Toon posts:

Mijn desktop vervangen met een notebook: waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

aangezien ik sinds een tijdje een eigen huis heb, geen last heb van vaste partner en ik me steeds meer heb verdiept in de wereld van computers, ben ik erachter gekomen dat ik toe ben aan iets nieuws....

Ik beschik op dit moment over een desktop pc in de vorm van een ibm pc 300GL met een P3 en 40GB, daarnaast staat hier ook nog een laptop van compaq. Het betreft de presario 1260, met slechts 6GB dacht ik.....

Kortom, ik ben toe aan iets nieuws. Mijn wens is dan ook om een laptop aan te schaffen, die aan mijn wensen zal voldoen. Ik ga t gebruiken voor zowel prive als zakelijk. Prive vooral voor het afspelen, bewerken en branden van audio bestanden en af en toe gaming, zakelijk voor internet, e-mail verkeer en dat graag ook draadloos.

Mijn idee is dan ook om een laptop aan te schaffen met minimaal 40GB, een P4 processor of vergelijkend, 512 MB systeemgeheugen, DVD brander en een W-Lan aansluiting. Mijn vraag aan jullie is;

- zijn dit te hoge of juist te lage eisen?
- zie ik dingen over het hoofd?
- moet ik een laptop uit mijn hoofd zetten en een desktop aanschaffen?

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen adviseren en een aantal voorbeelden van merken en typen kunnen geven. Alvast bedankt!

Groeten,
Ronald

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23

UTM

- zijn dit te hoge of juist te lage eisen?
- zie ik dingen over het hoofd?
- moet ik een laptop uit mijn hoofd zetten en een desktop aanschaffen?
1)Nee dit zijn normale eisen die je kan stellen aan je laptop.
2)Let wel op een videokaart voor gaming
3) Waarvoor denk jij dat je een laptop nodig hebt een geen desktop? Zet deze dingen tegen over elkaar en bedenk zelf
Voor veel informatie over laptops kan je hier terecht:CSL FAQ
offtopic:
Groeten enzo hoeft niet echt hoor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door UTM op 01-04-2004 12:10 ]

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:01

bladebla

<Piéééép>

Als het een vervanging van een desktop is, kun je best wat eisen aan je nieuwe laptop stellen. Er zijn zoveel dingen waar je op kan letten. In aanvulling op w03f:

- Grootte van het scherm: hogere resoluties / beter leesbaar of kleiner scherm wat een compactere laptop geeft om te vervoeren dan wel op schoot te hebben.
- Kwaliteit van de batterij, tenzij je altijd dicht bij een stopcontact zit.
- Mobile versie van de processor die efficienter is met stroom.
- Persoonlijk: is 40GB genoeg voor je?

Bedenk dat later uitbreiden van een systeem met een laptop maar heel beperkt mogenlijk is.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

pietje63

RTFM

Voorbeeld: acer aspire 1501LMi
(amd 64 3000+(1MB 1800 versie); 512MB; dual 2x brander; 15" scherm; ati mobility 9600; 1400 euro; 60 Gb hdd; wan).

Die ligt thuis op mij te wachten, heb al zin in morgen, volgens mij voldoet hij ook wel aan jou eisen. (staat nergens waarvoor je laptop wilt, maar ik schat een mobiele desktop die je ook af en toe elders kan gebruiken/showen).

Verder weet ik niet op wat voor niveau je geluid wilt bewerken, maar meestal zijn de geluidskaarten niet van top niveau.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kleine topictitel-fix :)

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 11:56
Net als "pietje63" al melde in zijn post, is de Acer 1501lmi een pracht van een laptop met alles erop en der aan en goed voorbereid op de toekomst door zijn snelle 64-bit processor.

Link voor de volledige specs:
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=3080954368

Hier een link naar het topic over de 1501lmi:
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook[/rml]

PS: Voor geïnteresseerden in de Acer 1501lmi, www.partshop.nl heeft hem nu voor de absurd lage actie-prijs van €1229,- inc. btw. !!!!

[ Voor 25% gewijzigd door greenlizzard op 03-04-2004 17:47 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zowel desktops als laptops zijn irritant als ze lawaai maken: je CPU moet gekoeld worden en heeft daarvoor een klotefan. Aangezien vrijwel elke GHz+ CPU voldoende in huis heeft voor ruimschoots acceptabel gedrag, zou ik je de hoek van de Centrino in willlen duwen wegens zuinig gedrag van de CPU.
Je zou als je toch bezig bent iig snelle HDD"s moeten overwegen, 5400 rpm of zelfs 7200 rpm indien mogelijk. Een sloot geheugen (512 Mb of meer) staat daarnaast garant voor comfort, zodat je de verschillen rap achter je laat.
Het enige wat ik dan zou noemen is je scherm: kijk naar iets knaps en niet iets met 1024*768 pixels of zo als meer toch mogelijk is. 15" is voldoende, maar niet met een vrij lage resolutie.

* Delerium vindt de Asus6000 wel een mooi desktopreplacement.
Heeft ook bruut GPU-geweld iig

Verwijderd

Sjah zoals al door meer mensen hierbovens gezegt moet je de keuze tussen laptop en desktop geheel zelf maken.

Verder kan ik je alleen wat advies geven.
Een desktop vervangende laptop wordt over het algemeen wel warm of het nou een AMD of een Intel is. Dus om nou even relaxed met de laptop het komende uur op je schoot te gaan zitten is niet altijd een pretje. Dit vind ik persoonlijk wel een nadeel. Een groot voordeel van me laptop vind ik wel dat ik nu lekker beneden "onder de mensen" achter me computertje kan zitten.

Verder is het juist goed dat je eisen stelt aan zo'n laptop. Je wilt immers lekker kunnen computeren.

Qua specs raad ik je aan om toch wel voor een 512 MB of eigenlijk al voor 1024 MB geheugen te gaan. Verder is 40 GB tochw el genoeg desnoods laat je je oude desktop ook in je Wireless netwerkje meelopen als een externe Harde schijf. O-)

Verder idd voor je games ook beetje letten op je grafishe gedeelte. DVD brander is altijd leuk, en zeker wel een aanrader.

Wat ik persoonlijk mooie laptops vind zijn de promedion 740 laptops zijn met breedbeeld. erg leuk( maar je moet er van houden) Verder komen vele promedion laptops goed uit de bus bij verschillende tests in computer vakbladen. Kijk eens op de website en zie wat je ermee doet. http://www.promedion.nl Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes met je keuze

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

er zijn ook veel laptops te koop die gewoon opgebouwd zijn uit soort van desktop componenten.daar zit dan bv een normale p4 in en geen mobile.
dan koop je dus een desktop pc in een laptop formaat.klinkt leuk
maar ze maken veel herrie.warmte e.d. en accu duur is schrikbarend laag
aldi laptops bevatten dat vaak
Pagina: 1