Office en printerinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Probleem is het volgende.

Wanneer een persoon een office document aanmaakt neemt dit
document automatisch de lokale gebruikersinstellingen over
zoals de printerinstelingen over. Wanneer dit document
wordt opgeslagen en bijvoorbeeld wordt doorgestuurd naar
een collega die vervolgens dit document ook print, staan
hierin de instellingen van de aanmaker van het document.
Dit is zeer onhandig omdat we hier met printpostbussen
werken. Gebruikers printen op deze manier in elkaars
postbus, wat dus niet de bedoeling is. Is in Excel, Word
etc. iets aan te passen zodat altijd de gebrukers
instellingen automatisch in het document overgenomen
worden :?

M.vr.gr.

Niels van Dijk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Euhm, ik mis geloof ik iets over hoe die instellingen werken - worden die postbussen door printerinstellingen gedaan ipv door op de server de boel te verdelen? Dan zou ik dat aanpassen, klinkt onhandig en foutgevoelig :o

Word is echter niet bedoeld voor een vaste opmaak etc; daar zijn dingen als PDF beter voor.

Maar ik neem aan dat je met een macrootje wat kan gaan doen qua printerinstellingen ik weet het, ik weet het, ik roep altijd veel te snel VBA.

offtopic:
Het leest wat irritant als je steeds zelf op enter ramt, enter is alleen nodig aan het eind van een 'alinea', verder breekt de browser het zelf wel af: leest veel beter ;)
Overigens is groeten niet nodig op GoT, daar zijn je nickname en eventueel signature al voor. Trouwens nog welkom op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Euhm, ik mis geloof ik iets over hoe die instellingen werken - worden die postbussen door printerinstellingen gedaan ipv door op de server de boel te verdelen? Dan zou ik dat aanpassen, klinkt onhandig en foutgevoelig :o
[/quote]

Die postbussen staan ingesteld op de printer. Een aantal gebruikers heeft een stukje geheugenruimte op de printer waarin ze documenten kunnen printen, zodat niet alle printjes van iedereen op één grote stapel komen. Je stelt dit per gebruiker in bij de printerinstellingen.