Toon posts:

2beeldschermen op 1 ATI

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sapphire Radeon 9600XT 256mb DDR

Op de blauwe poort steekt men 19" scherm, en op die DVI poort steekt een verloopstukkje met een 17" scherm. Nu heb ik wel wat vragen.

Met dat 19" werkte ik altijd op 1152x864 op 85hz. Maar die 17" kan die 85hz niet aan, en 60hz is zeer lastig. Kan ik dan niet gewoon men 19" op 1152x864 @ 85hz zetten en die 17" op 1024x768 @ 85hz?

en die 2 beelschermen zijn nu gelijk, kan ik dat ook veranderen? Heb al rondgekeken in het control panel, maar daar vindt ik niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 11:18 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
wat is je driverversie? zou gewoon moeten kunnen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Deze dingen zijn allemaal met de search te vinden.

Je kan gewoon op beeld 2 klikken en dan op advanced klikken en dan de refreshrate veranderen voor monitor 2. Dit geld natuurlijk ook voor monitor 1.

Verwijderd

Topicstarter
Catalyst 4.3

Je kan zo beelscherm 1 en dan 2 pakken, en dan afzonderlijk instellen, maar hij ziet ze bij mij allebei op 1

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/ati.JPG

als ik 2 pak, en die instel ofzo, doet hij gewoon nix, omdat hij ze allebei als 1 ziet

en als je op herkenne duwt, staat er op beide schermen 1 en nergens 2

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 11:26 ]

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

Ik heb een nvdia en heb gekozen voor dual view waarmee ik elke monitor apart van elkaar kan instellen. Je kan dus ook kiezen voor een horizontale monitor extra maar daarmee kun je helaas niks instellen voor aparte monitoren. :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je twee monitoren met verschillende settings tegelijk wilt gebruiken, heb je daar dan geen 2 RAMDACs voor nodig? Misschien heeft je kaart dat wel niet, dan is de enige andere optie om er een PCI kaart bij te plaatsen.

MechWarrior || Monsters Game

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GambitRS schreef op 01 april 2004 @ 11:36:
Als je twee monitoren met verschillende settings tegelijk wilt gebruiken, heb je daar dan geen 2 RAMDACs voor nodig? Misschien heeft je kaart dat wel niet, dan is de enige andere optie om er een PCI kaart bij te plaatsen.
Een 9800XT met maar 1 ramdac...that'll be the day! ;) Heeft er gewoon 2 hoor :)

@Remi: dit gaat over een ATI...nvidia kaarten werken heel anders en hebben andere drivers, dus je post is een betje nutteloos ben ik bang.

@TS: wat jij wilt kan gewoon hoor. Kwestie van experimenteren, en de FAQ van VB eens goed doorlezen. Is al veel vaker voorgekomen; je bent echt niet de eerste met dit probleem. (nb. heb zelf een Radeon 9800Pro en daar gaat het prima mee, de XT is alleen nog iets sneller - maar ik vond dat destijd een klein beetje overkill)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

zet je tweede monitor eens aan

rechter muisklik op monitor [2]
Staat een optie in om deze "aan" te zetten
kan het niet voor je nakijken want ik ben op mijn werk.
dan zou het moeten werken

• geforce5_guy
  • Niet online
The_Eagle schreef op 01 april 2004 @ 11:45:
[...]

Een 9800XT met maar 1 ramdac...that'll be the day! ;) Heeft er gewoon 2 hoor :)

@Remi: dit gaat over een ATI...nvidia kaarten werken heel anders en hebben andere drivers, dus je post is een betje nutteloos ben ik bang.

@TS: wat jij wilt kan gewoon hoor. Kwestie van experimenteren, en de FAQ van VB eens goed doorlezen. Is al veel vaker voorgekomen; je bent echt niet de eerste met dit probleem. (nb. heb zelf een Radeon 9800Pro en daar gaat het prima mee, de XT is alleen nog iets sneller - maar ik vond dat destijd een klein beetje overkill)
volgens mij heb je een B) nodig :+
In opening post staat toch echt 9600XT

Maar de 9600 serie en 9700 en 9800 heeft altijd 2 ramdac's, dus je zou gewoon de 2 monitoren onafhankelijk kunnen aan sturen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

geforce5_guy schreef op 01 april 2004 @ 11:50:
[...]

volgens mij heb je een B) nodig :+
In opening post staat toch echt 9600XT

Maar de 9600 serie en 9700 en 9800 heeft altijd 2 ramdac's, dus je zou gewoon de 2 monitoren onafhankelijk kunnen aan sturen.
Je moet ff zorgen dat je het ATI Control Panel hebt geinstalleerd. Dan klik je op Geavanceerd bij de eigenschappen van je beelscherm en ga je naar het tabblad Weergaven (of Displays in het Engels). Daar moet je een monitor als Primary en de ander als Secondary (en dus niet als clone) instellen. Dan zou het moeten werken. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

The_Eagle schreef op 01 april 2004 @ 11:45:
[...]
Ik probeer alleen maar aan te geven dat er meerdere opties zijn met 2 monitoren. Misschien heeft de TS wel voor horizontale uitbreiding gekozen en dan kun je idd niet je monitoren apart van elkaar instellen. Daarom moet de ts ook even kijken of hij kan kiezen voor dual view of iets dergelijks, ik weet dat er verschil is tussen nvidia en ati maar ze zullen toch wel soort gelijke instellingen hebben?

• geforce5_guy
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op 01 april 2004 @ 11:54:
[...]

Je moet ff zorgen dat je het ATI Control Panel hebt geinstalleerd. Dan klik je op Geavanceerd bij de eigenschappen van je beelscherm en ga je naar het tabblad Weergaven (of Displays in het Engels). Daar moet je een monitor als Primary en de ander als Secondary (en dus niet als clone) instellen. Dan zou het moeten werken. :)
Uhh als je denk dat ik de topic poster bent heb je het mis :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Handleidingen... dat zijn van die nuttige dingen die meegeleverd worden met hardware waarin vaak veel staat wat je niet nodig hebt, maar altijd minstens een zeer nuttig iets:

installeer alle drivers voor je kaart :o

Als je dat doet kom je al een endm daarnaast is er niet voor niets op GoT een searchfunctie en als je ook daar niet uitkomt dien je sowieso de policy van het subforum te lezen:

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Kortom, doe zelf eerst de moeite, dan kom je er makkelijk uit zonder dat een topic als dit nodig is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.