Toon posts:

Hulp gevraagd voor Access database

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het ontwerpen van een database. Ik ben er achter gekomen dat ik verkeerd ben begonnen. Moet nu dus opnieuw beginnen maar heb geen idee hoe. Het gaat dan voornamenlijk over de tabellen.

Ik moet een database maken waarin het mogelijk is om ski's te kunnen verhuren. Ook moet het mogelijk zijn om ze te kunnen reserveren.

Ik moet dus een tabel ski's hebben, en een tabel klanten. Dat is iets wat ik zeker weet. Waar ik alleen niet achter kom is hoe ik die datums moet opslaan en linken aan die bepaalde ski's en persoon. Het moet mogenlijk zijn om meerdere datums aan een ski toe te kennen. Dit omdat ze ook gereserveerd kunnen worden.

Zou iemand mij een beetje kunnen helpen met de tabellen en de relaties daarvan?

Dat zou me ontzettend veel helpen!

Alvast bedankt!

Stefan

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan eens een tutorial over normaliseren doornemen.
http://www.phpbuilder.com/columns/barry20000731.php3

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Even mijn eerste gedachten.

Tabel ski’s heeft bijvoorbeeld de kolommen:
Ski ID (= uniek)
Merk
Type
Lengte
Prijs
enz.

Klantentabel:
Klantnummer (= uniek)
Naam
Adres
Bla bla bla

Tabel reservering:
Reserveringsnummer (= uniek, wordt aangemaakt bij reservering)
Ski ID
Klantnummer
Datum
Opmerkingen

Je koppelt de tabel middels de unieke waarden aan elkaar. In de tabel reservering kan een ski ID dus op meerdere regels (reserveringen) staan. Dat wil je ook.

Ik heb geen ervaring met Access dus ik weet niet of je een kalender kan koppelen of ook een tabel voor aan moet maken voor de datum.

Vervolgens moet je dan ook een check inbouwen waarbij de ski-datum combinatie niet twee keer mag voor komen om dubbele reserveringen te voorkomen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zoals gezegd, ik heb geen ervaring met Access dus je moet zelf bekijken hoe je de check moet instellen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie de replies hierboven \o/
Maar dit ga ik sluiten :o

Het is, zoals uitgelegd in FAQ Forumgedrag, toch nodig om op gathering.tweakers.net zelf met een eerste poging te komen. Als je geen Access / DB ontwerp kennis hebt, betekent dat dus eerst een boek en/of tutorial doorwerken. We kunnen hier moeilijk helpen met je werk helemaal voor je te doen. Alleen al omdat we daar niet genoeg info voor hebben :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.