Toon posts:

SBS 2000 & Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat MS artikelen, de search op GoT dan toch maar hier de vraag even stellen.

Het probleem:
De pop3 connector haalt wel alle mail binnen, echter verdeeld dit niet meer naar de werkstations. Nader onderzoek bracht aan het licht dat de Routing Enginge en de Management Service van Exchange niet meer konden worden gestart.

De oplossing (volgens MS):
Herinstallatie van IIS, én Exchange, uitgevoerd volgens de stappen van MS.

Het resultaat:
Een hoop foutmeldingen, allemaal terug te vinden bij MS, die weer aandringen op een herinstallatie van IIS en Exchange (vicieuze cirkel dus).

Het lijkt er dus op dat een complete herinstallatie van de SBS 2000 machine niet te vermijden is. Mijn vraag is nu of iemand daar ervaring mee heeft, aangezien dit niet een makkelijke klus zal zijn (denk hierbij aan het veiligstellen van de mailboxen in een .PST, 50 machines...). Zou het om 1 server gaan dan was ik er nu al aan begonnen, echter er hangt nog een W2K server in hetzelfde domein, en dus in de AD.

Op zoek bij MS naar een oplossing ben ik nog niks tegengekomen wat mij verder kan helpen, mijn hoop is op jullie gevestigd.. Alle tips zijn welkom !!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Belangrijk bij herinstallatie is uitkomen op hetzelfde patchlevel, vooral van Exchange. Heb je hier ook rekening mee gehouden?
Heb je geen backup die je kunt terugzetten na herinstallatie?
Exmerge is prima geschikt om de inhoud van mailboxen te backuppen en te restoren; niet de rechten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 21:40
We hebben bij mij op het werk alleen maar problemen gehad met de POP-connector van Exchange (verdwijnende mail, mail die niet opgehaald werd, spontaan stoppen). We hebben uiteindelijk een andere POP-connector geïnstalleerd. We gebruiken nu POPCon (http://www.popcon.de, trial is te downloaden) en hebben sinds die tijd geen problemen meer, alles werkt als een speer en is makkelijk te beheren.

Verwijderd

Topicstarter
Fosko schreef op 01 april 2004 @ 10:51:
We hebben bij mij op het werk alleen maar problemen gehad met de POP-connector van Exchange (verdwijnende mail, mail die niet opgehaald werd, spontaan stoppen). We hebben uiteindelijk een andere POP-connector geïnstalleerd. We gebruiken nu POPCon (http://www.popcon.de, trial is te downloaden) en hebben sinds die tijd geen problemen meer, alles werkt als een speer en is makkelijk te beheren.
Ik denk niet dat een andere pop connector gaat werken, aangezien de complete Routing engine van Exchange het niet doet... Maar bedankt voor de tip...

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op 01 april 2004 @ 10:38:
Belangrijk bij herinstallatie is uitkomen op hetzelfde patchlevel, vooral van Exchange. Heb je hier ook rekening mee gehouden?
Heb je geen backup die je kunt terugzetten na herinstallatie?
Exmerge is prima geschikt om de inhoud van mailboxen te backuppen en te restoren; niet de rechten.
Bedankt voor de tip van exmerge, dit werkt idd prima. De backup is al een keer teruggezet (laatst werkende situatie 11-3-2004) echter dan nog starten de 2 services niet op ...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En met een disasterrecovery setup?
heb je dat al geprobeerd?
Heb je gekeken in de evntvwr waarom je die services niet kan starten?

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op 02 april 2004 @ 11:11:
En met een disasterrecovery setup?
heb je dat al geprobeerd?
Heb je gekeken in de evntvwr waarom je die services niet kan starten?
Ook met disasterrecovry optie van exchange wordt het er niet beter op, de meldingen in eventviewer geven aan dat een bestand niet gevonden kan worden (in het geval van de routing engine), en de management service kan niet starten vanwege onbekende reden. Zoek ik de melding op van de routing engine dan wordt er aangeraden om exchange opnieuw te installeren en ben ik weer terug bij af ....
Pagina: 1