Op stage heb ik een webserver opgezet voor de intranet site op te zetten ook de bugtracker Mantis. Nu heb ik mantis aangegeven in de configuratie:
$g_smtp_host = 'xxx.xxx.xxx.xxx';
$g_smtp_username = 'administrator';
$g_smtp_password = 'wachtwoord';
Dat is dus het IP van onze Exchange 5.5 e-mail server, met een geldige e-mail account. Het probleem is nu dat als je een bug rapporteerd het +- 15~20 seconden duurt op de e-mailtjes te sturen. En als ik een hele rij bugs in 1x verwijder krijg ik hierdoor een time-out na 30 seconden omdat het te lang duurt.
Nu dacht ik zelf eraan om een locale mail server op de webserver te zetten en deze de e-mail laten opvangen en dan naar de exchange server of direct naar de mensen te sturen (allemaal op de LAN). Maar nu heb ik een aantal freeware (het moet zo goedkoop mogelijk) mail servers gedownload maar deze doen allemaal niks (of doe ik iets fout
)
wat ik heb geprobeerd:
- ArGoSoft Mail Server
- Free SMTP Server
Geen succes dus... Heeft iemand misschien een ander idee
Specs webserver:
- Apache: 1.3.24
- PHP: 4.3.3
- Mysql: 4.0.15
- Windows 2000 server
$g_smtp_host = 'xxx.xxx.xxx.xxx';
$g_smtp_username = 'administrator';
$g_smtp_password = 'wachtwoord';
Dat is dus het IP van onze Exchange 5.5 e-mail server, met een geldige e-mail account. Het probleem is nu dat als je een bug rapporteerd het +- 15~20 seconden duurt op de e-mailtjes te sturen. En als ik een hele rij bugs in 1x verwijder krijg ik hierdoor een time-out na 30 seconden omdat het te lang duurt.
Nu dacht ik zelf eraan om een locale mail server op de webserver te zetten en deze de e-mail laten opvangen en dan naar de exchange server of direct naar de mensen te sturen (allemaal op de LAN). Maar nu heb ik een aantal freeware (het moet zo goedkoop mogelijk) mail servers gedownload maar deze doen allemaal niks (of doe ik iets fout
wat ik heb geprobeerd:
- ArGoSoft Mail Server
- Free SMTP Server
Geen succes dus... Heeft iemand misschien een ander idee
Specs webserver:
- Apache: 1.3.24
- PHP: 4.3.3
- Mysql: 4.0.15
- Windows 2000 server