2 dvd rip

Pagina: 1
Acties:

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
Hallo,

Ik ben bezig met een xvid rip te maken van the lord of the rings, maar die film staat op 2 dvd's (de film zelf is gesplitst, er zijn nog 2 dvd's extra's )
Nu lukt het mij niet goed om daar een rip van de maken. Ik heb de 2 dvd al geextract met robot4rip.
Ik codeer altijd dvd's met gknot, en daar heb je een d2v bestand voor nodig om van de beginnen. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, men beste poging was de volgende: ik heb alle vob's in 1 map gestoken, met ifoedit een nieuw ifo bestand laten maken, dan vervolgens met robot4rip er een d2v file van laten maken en de audio van laten extracten. Tot zover gaat het goed, maar nu is het probleem dat na codering van de film naar xvid het geluid van de 2de dvd niet synchroon is. Het probleem zit hem er volgens mij in dat het ac3 bestand van de eerste dvd 2 seconden korter is als het ifo bestand aangeeft. Er loopt dus blijkbaar iets mis.
Zijn er hier mensen die weten wat er mis loopt of een beter manier weten om een 2 dvd rip te maken?
Ook heb ik geprobeerd alle vobfiles in 1 map te steken, met ifoedit ifo bestand maken, en dan met autogk een rip laten maken van die map, maar dit gaf weer hetzelfde probleem.
Ik kan natuurlijk de 2 dvd's apart rippen en dan de avi's aan elkaar hangen, maar dan zit de bitrate en de kwaliteit nooit goed volgens mij.

Thx,
Mouse256

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Beide dvd's appart rippen vervolgens in virtualdub aanelkaar plakken met video en audio op directstream copy en klaar :)

Edit:
ff niet goed gelezen over het aanelkaar plakken...
maar volgens mij moet dit goed gaan en anders gebruik je re-encode mode :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-04-2004 10:10 ]