[OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
joon schreef op 23 mei 2004 @ 21:10:
iemand enig idee hoe ik de nieuwe nvidia nvmixer silent installeer?

Edit: niet meer nodig :)
Jeppers:
Je moet de setup recorden met "Setup.exe -R" en dan in je RunOnceEx:
code:
1
2
REG ADD %KEY%\005 /VE /D "nVmixer" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%systemdrive%\install\005_nVmixer\Setup.exe -s" /f

Dat was em.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, leuk topic. Ik had ooit al een eigen Windows XP CD met eigen winnt.sif gemaakt, grappig dat ik veel van mijn methodes hier terugvind.
• Als je geen OPK van DirectX9 hebt dan kan deze niet silent geïnstallerd worden :?
[/list]
Ook ik gebruik tegenwoordig de zogenaamde OPK. Maar in de Directx Redist zit ook een MSI file voor deployment via GPO, welke ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Jullie werken allemaal vanaf unattended XP CD, nu zit ik te klooien om unattended CD te maken met alleen updates en hotfixes.
Nu is mijn probleem, %systemdrive%/xxxxx etc gaat niet werken want alles staat op CD en de systemdrive is C: (XP staat er reeds)
%cdrom% pakt hij niet..... hoe krijg ik die patches met (in dit geval .bat) wel geinstalleerd met de verwijzing CDrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 24 mei 2004 @ 20:17:
Jullie werken allemaal vanaf unattended XP CD, nu zit ik te klooien om unattended CD te maken met alleen updates en hotfixes.
Nu is mijn probleem, %systemdrive%/xxxxx etc gaat niet werken want alles staat op CD en de systemdrive is C: (XP staat er reeds)
%cdrom% pakt hij niet..... hoe krijg ik die patches met (in dit geval .bat) wel geinstalleerd met de verwijzing CDrom?
%systemdrive% is geen commando maar een verwijzing naar je opstartschijf, dat kan je cd zijn bij een installatie maar als je gewoon via je harde schijf opgestart bent is dat een vertaling van C:\. Bij de meesten is dat trouwens standaard C:\ maar je kan het natuurlijk ook in je hoofd gehaald hebben om je windows in K:\ te installeren. %systemdrive% zorgt voor de juiste verwijzingen en vlak erachter volgen de normale padverwijzingen, spaties zijn niet toegelaten.

maarem heb je http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp5.htm al gecheckt? daar zit ook een hele uitleg in over hoe en wat van hotfixes in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om Pinnacle Studio 9 (+Pinnacle kaart) unattended te installeren??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op 18 mei 2004 @ 13:36:
Het probleem bij Windows Messenger is, dat als ik de file mmsetup.exe (Windows Messenger 4.7.2009) downloadt en open met WinRAR, dat ik de files zie zoals ze in c:\program files\Messenger zouden staan, ik zie geen *.MSI file. Daarom kan ik 't dus niet installleren. Doe ik iets fout, zie ik iets over 't hoofd?
weet iemand hier wat meer van? ik zie net dat hij gelijk heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:12:
[...]

%systemdrive% is geen commando maar een verwijzing naar je opstartschijf, dat kan je cd zijn bij een installatie maar als je gewoon via je harde schijf opgestart bent is dat een vertaling van C:\. Bij de meesten is dat trouwens standaard C:\ maar je kan het natuurlijk ook in je hoofd gehaald hebben om je windows in K:\ te installeren. %systemdrive% zorgt voor de juiste verwijzingen en vlak erachter volgen de normale padverwijzingen, spaties zijn niet toegelaten.

maarem heb je http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp5.htm al gecheckt? daar zit ook een hele uitleg in over hoe en wat van hotfixes in het nederlands.
Ik heb het werkend, heb autorun op install.bat, en verwijzingen in install.bat gaan naar %cdromdrive%

voorbeeld:
ECHO.
ECHO Installing Adobe Reader 6
ECHO Please wait...
start /wait %cdromdrive%\install\AcrobatReader\AdbeRdr60_enu.exe -p"-s /v\"/qn\""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Zou het niet handig zijn om ook Startup Monitor te installeren? Dit superhandige programmaatje vangt nieuwe startupitems af met een bevestinging.
In het kader van de beveiliging zou ik aanraden om ff op grc.com te kijken. Handige tools zijn bijvoorbeeld UnPlug n' Pray (weet niet uit m'n hoofd of dit gefixt is in Win XP SP1) en SocketLock (schakelt raw sockets uit)

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af wat dit doet? (staat op 1e pagina en is van firestarter)
;Disable links folder in explorer favorites so it never appears again.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar]
"LinksFolderName"=""
"Locked"=dword:00000001

en hieronder 2 foutjes van firestarter
;disable the "search-dog" assistant
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"Use Search Asst"="no <<<<<<<<< " vergeten te zetten door firestarter

;Remove "Shotcut to" in new shorcuts <<<<<<<< 2 x taalfoutjes shortcuts
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
"Link"=hex:00,00,00,00

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:24:
goed, ik heb een probleempje nu :(

ik ben de regtweaks van firestarter op pag. 1 nagelopen en alles wat niet interessant voor mij was eruitgehaald. ik heb op samenvoegen geklikt. nu kan ik niet meer het internet op. ik denk dat het komt omdat ik voor mijn internetverbinding perse moet opgeven 070. vraag me niet waarom maar dan pas worden de opties voor breedband met wachtwoord aanklikbaar. ik kan die nu niet meer aanklikken (doorzichtig)

de regel kwetsie is dit, hoe enable ik deze weer? door de 4 in 0 te veranderen?
;Disable Telephony
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TapiSrv]
"Start"=dword:00000004

verder vroeg ik me af wat dit is?
"LinksFolderName"=""

en hieronder 2 foutjes van firestarter
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"Use Search Asst"="no <<<<<<<<< " vergeten te zetten door firestarter

;Remove "Shotcut to" in new shorcuts <<<<<<<< 2 x taalfoutjes shortcuts
is de optie systemrestore niet een optie?, daarna weer de aanpassingen doorvoeren?

p.s. de link werkte wel, mits alles op CDrom staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Voor die unattend file:

op de winXP cd staat geloof ik bij Support/tools een cab file:
Deploy.cab,

extract dat bestand , start setupmgr.exe op en er verschijnt een wizard waarmee je binnen 10 seconden werkelijk alle setup parameters van te voren kan invullen, zodat je hem alleen nog maar hoeft te booten en de install volgt.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 25 mei 2004 @ 13:49:
is de optie systemrestore niet een optie?, daarna weer de aanpassingen doorvoeren?
staat op disable, is een onderdeel van die regtweaks, en het is al inmiddels gefixt door reinstall van tapisrv van iemand anders.....

en verder %cdromdrive% kan niet kloppen, WANT zodra je de windows installeert kopiert ie zowat je hele cd naar de hardeschijf en installeert ie zichzelf. dat gaat niet als %cdromdrive% doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
%cdromdrive% werk omdat XP reeds geinstalleerd is (daar ging het mij ook juist om)
nu heb ik een unattended CD met XP en een hoop updates etc, daarna reboot en dan deze CD met unattended office en div. andere programma's, dit is voor mij idealer aangezien niet iedere PC een DVD speler heeft.

en je register aanpassen in veilige modus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op 25 mei 2004 @ 13:54:
Voor die unattend file:

op de winXP cd staat geloof ik bij Support/tools een cab file:
Deploy.cab,

extract dat bestand , start setupmgr.exe op en er verschijnt een wizard waarmee je binnen 10 seconden werkelijk alle setup parameters van te voren kan invullen, zodat je hem alleen nog maar hoeft te booten en de install volgt.
eehhh...... ? ik hoop toch wel dat hier geen mensen aktief zijn in dit topic die dit niet wisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 25 mei 2004 @ 15:18:
%cdromdrive% werk omdat XP reeds geinstalleerd is (daar ging het mij ook juist om)
nu heb ik een unattended CD met XP en een hoop updates etc, daarna reboot en dan deze CD met unattended office en div. andere programma's, dit is voor mij idealer aangezien niet iedere PC een DVD speler heeft.

en je register aanpassen in veilige modus ?
zoals ik al eerder zei, tis gefixt. en verder... aaahhhh je bedoelt dat je 2 cds gebruikt? zodra xp erop zit vraagt ie om 2e cd en dan installeert ie bijv office of norton? hoe heb je dat gedaan dan? show it me....

mijn cd zit al op 680 mb en ik heb norton of office nog niet eens erin gedaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:20:
[...]

eehhh...... ? ik hoop toch wel dat hier geen mensen aktief zijn in dit topic die dit niet wisten?
Het was louter mijn bijdrage, Ik las stomweg ook alleen de eerste pagina.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al een tijdje dit topic, en ben zelf ook al een beetje bezig geweest. Het enige nadeel van deze thread is dat je snel het overzicht kwijtraakt als je een tijdje niet meeleest, ik heb daarom voor de scripts ff een forum opgezet onder:

http://hageveld.org/oemcd/index.php

Hopelijk kunnen we dan hier makkelijk en overzichtelijk alle scripts bij elkaar zetten en dan gewoon op GoT verder gaan met de discussie :)

edit:
Laat maar... die *^(&#@host had een server crash en was van 18 tot 23 uur down, en nou is het forum nog kwijt ook :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hmz ik probeer Mozilla Firefox 0.8 te instaleren met XPlode, maar ik kan nergens de argumenten vinden voor de setup van firefox... Hier toevallig iemand die me een eind opweg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:24:
[...]

zoals ik al eerder zei, tis gefixt. en verder... aaahhhh je bedoelt dat je 2 cds gebruikt? zodra xp erop zit vraagt ie om 2e cd en dan installeert ie bijv office of norton? hoe heb je dat gedaan dan? show it me....

mijn cd zit al op 680 mb en ik heb norton of office nog niet eens erin gedaan......
ik heb op de 1e CD zoals alle voorgangers een unattended XP CD gemaakt met paches, register tweaks en div. programma's tot de CD vol was.
de 2e cd heb ik autorun.inf gemaakt naar install.bat, deze heb ik met voorstaande ingevuld (dus i.p.v. %systemdrive% heb ik %CDromdrive% neer gezet) en kan eventueel aan het eind de lade open laten gooien e.d.
enige probleem is dat hij bestanden niet wil copieren (de geregistreerde rar.exe en winrar.exe) maar dat zoek ik nog uit.

dit is mijn install.bat (let op, unattended op PC waar reeds XP op staat!!!)

ECHO.
ECHO Installing WinRAR 3.11 NL
ECHO Please wait...
start /wait %cdromdrive%\install\WinRAR\wrar311nl.exe /s
copy %cdromdrive%\install\WinRAR\Rar.exe C:\Program Files\WinRAR
copy %cdromdrive%\install\WinRAR\WinRaR.exe C:\Program Files\WinRAR
ECHO.
ECHO Installing Adobe Reader 6
ECHO Please wait...
start /wait %cdromdrive%\install\AcrobatReader\AdbeRdr60_enu.exe -p"-s /v\"/qn\""
ECHO.
ECHO Installing mediaplayer9
ECHO Please wait...
start /wait %cdromdrive%\install\MediaPlayer9\MPSetupXP.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing MSN Messenger 6.2
ECHO Please wait...
start /wait %cdromdrive%\install\MSN6.2\MsnMsgs.msi /QB
ECHO Installing Windows Update Hotfixes
ECHO.
ECHO Installing mm20nld...
start /wait %cdromdrive%\install\temp\Hotfixes\mm20nld\mm20nld/mm20.msi /qn
ECHO.
ECHO Installing dotnetfx...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\dotnetfx/netfx.msi /QB
ECHO.
ECHO Installing Q323255...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q323255_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q328310...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q328310_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q329048...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q329048_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q329170...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q329170_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q329390...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q329390_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q329834...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q329834_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q331953...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q331953_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q810565...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q810565_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q810577...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q810577_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q810833...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q810833_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q811493...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q811493_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q811630...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q811630_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q815021...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q815021_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB821557...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB821557-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB823559...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB823559-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB823980...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB823980-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing js56nnl...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\js56nnl.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q322011...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q322011_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q814995...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q814995_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q831167...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q831167.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q828026...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsMedia-Q828026-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB820291...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB820291-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB822603...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB822603-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB826942...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB826942-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB817778...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB817778-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing KB821253...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\WindowsXP-KB821253-x86-NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing q330994...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\q330994.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing q818529...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\q818529.exe /Q:A /R:N
ECHO.
ECHO Installing Q322011...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q322011_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
ECHO Installing Q323255...
start /wait %cdromdrive%\install\Hotfixes\Q323255_WXP_SP2_x86_NLD.exe /Q /M /Z
ECHO.
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik was benieuwd hoe je een verwijzing naar je volgende cd kon maken en het toch unattend houden......

ikzelf heb ervoor gekozen geen hotfixes in me unattend te doen omdat ik een beetje gek werd van voor die ene hotfixes moet ik nog 4 andere meeinstalleren en dat ging maar door....... ik wacht wel lekker op SP2 en anders down ik de hotfixes gwoon

ik heb nu een probleem: ik heb met behulp van espetado een iso gemaakt en me cd is nu een iso maar ik krijg als 1e in wmware een error dat er geen hardeschijf werd gevonden. ik heb een sataschijf en vmware duid dit aan als scsi (mijn computer duid het juist aan als IDE). mijn mobo p4p800 ondersteund deze schijf volledig dus ik hoef HELEMAAL geen satadrivers te installeren(nooit dus).

dus zo kan ik me cd niet testen he :( of weet iemand een oplossing? iemand die ook P4P800 heeft?

nog 1 ding. ik wil me login en wachtwoord enz enz unattend in laten stalleren . is hier misschien toevallig iemand aktief met cable wanadoo com21 ? zo ja wat heb jij ingevuld en hoe kom je eraan ? ( ik heb me register laten doorzoeken naar me login, niets gevonden, denk dat het is versleuteld met reeks codes of zo )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 01:18:
mja ik was benieuwd hoe je een verwijzing naar je volgende cd kon maken en het toch unattend houden......

ikzelf heb ervoor gekozen geen hotfixes in me unattend te doen omdat ik een beetje gek werd van voor die ene hotfixes moet ik nog 4 andere meeinstalleren en dat ging maar door....... ik wacht wel lekker op SP2 en anders down ik de hotfixes gwoon

ik heb nu een probleem: ik heb met behulp van espetado een iso gemaakt en me cd is nu een iso maar ik krijg als 1e in wmware een error dat er geen hardeschijf werd gevonden. ik heb een sataschijf en vmware duid dit aan als scsi (mijn computer duid het juist aan als IDE). mijn mobo p4p800 ondersteund deze schijf volledig dus ik hoef HELEMAAL geen satadrivers te installeren(nooit dus).

dus zo kan ik me cd niet testen he :( of weet iemand een oplossing? iemand die ook P4P800 heeft?

nog 1 ding. ik wil me login en wachtwoord enz enz unattend in laten stalleren . is hier misschien toevallig iemand aktief met cable wanadoo com21 ? zo ja wat heb jij ingevuld en hoe kom je eraan ? ( ik heb me register laten doorzoeken naar me login, niets gevonden, denk dat het is versleuteld met reeks codes of zo )
VMWare heeft zijn "eigen" systeem. Alle drives zijn virtueel en gebruikt voor al z'n (virtuele) harde schijven SCSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Heeft iemand trouwens een leuk uitziend grafisch programma waarop je je programma's kan selecteren en dan installeren?

MSFN.org heeft wel zoiets (een in visual basic gemaakt iets) maar dat ziet er allemaal net iets te simpel uit.

Dus iemand?

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
MrTweak
[quote]

dit is voor elke aansluiting verschillend, dit is niet unattended te maken, voor de inbelgegevens ga je naar de inbelverbinding, eigenschappen etc. en voor het wachtwoord is ook wel software te vinden (bijvoorbeeld wachtwoord revealer)
voor de Sata weet ik niet, ik heb zelf de sillecon drivers geslipstreamt (a7n8x-dl) en heb eerst alles getest op een p500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat van schijf kon niet gevonden probleem heb ik opgelost door ide te kiezen.

achteraf gezien he, vraag ik me af of het niet beter was deze cd gedeeltelijk unattend te laten, want hoe vul je andermans key in? hoe selecteer je programmas ( het liefst zou ik willen zien dat het aan het BEGIN van de setup vraagt naar key en welke programmas en onthoudt dit dan voor de rest van de setup )

note: de cd is niet helemaal unattend zie ik net. aan het eind van windows installatie vraagt ie of ik me wil registreren bij microsoft, dan moet ik nog invullen over de netwerk en login ( wat NOOIT klopt want hiermee kan ik NOOIT op internet inloggen en moet in windows overnieuw doen ) dan vraagt ie naar de namen van de gebruikers. dit had allemaal toch unattend gedaan kunnen worden? of vergis ik me nu?

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:27:
dat van schijf kon niet gevonden probleem heb ik opgelost door ide te kiezen.

achteraf gezien he, vraag ik me af of het niet beter was deze cd gedeeltelijk unattend te laten, want hoe vul je andermans key in? hoe selecteer je programmas ( het liefst zou ik willen zien dat het aan het BEGIN van de setup vraagt naar key en welke programmas en onthoudt dit dan voor de rest van de setup )

note: de cd is niet helemaal unattend zie ik net. aan het eind van windows installatie vraagt ie of ik me wil registreren bij microsoft, dan moet ik nog invullen over de netwerk en login ( wat NOOIT klopt want hiermee kan ik NOOIT op internet inloggen en moet in windows overnieuw doen ) dan vraagt ie naar de namen van de gebruikers. dit had allemaal toch unattend gedaan kunnen worden? of vergis ik me nu?
ik heb zelf XP home unattended gemaakt met zoveel mogenlijk updates (nu nog op CDrw, als SP2 er is op CDr) zodat ik alleen maar met registratie het juiste nummer hoef in te vullen en klaar.
tevens wilde ik de standaard zooi erbij, powerpoint vierer, acrobat reader, ad aware e.d., deze staan er ook bij.
op de andere CD heb ik office staan (legaal voor mezelf) met andere proggies zoals PSP en dergelijke.
nu hoef ik alleen maar unattended XP er in te jassen (home legaal, pro niet), staan meteen de freeware proggies er op en instellingen die ik standaard gebruik en zodra ze office niet legaal er op willen........ CD er in en klaar, niet meer klooien met nummers en instellingen ed.
De specifieke instellingen zal je altijd achteraf moeten blijven doen, netwerk/ inbellen/ outlook(express) en gebruikers, dit is te varierend en onmogenlijk unattended te maken voor iedere PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Nee, daar vergis je je niet in. De registratie e.d. moet je in je winnt.sif uitzetten, onder de key:
code:
1
2
3
[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes

en
code:
1
2
3
[GuiUnattended]
    OEMSkipRegional=1
    OemSkipWelcome=1

Dit is tenminste zoals dat ik heb, dat zou moeten werken.
Vergeet niet op T-13 users aan te maken:
cmdlines.txt:
code:
1
2
[COMMANDS]
"useraccounts.cmd"

useraccounts.cmd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
cmdow @ /HID
@echo off
net user naam ww /add
net localgroup Administrators naam /add
net accounts /maxpwage:unlimited
REGEDIT /S autologon.reg
EXIT

autologon.reg:
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="naam"
"DefaultPassword"="ww"
"AutoAdminLogon"="1"

De bestanden "cmdlines.txt"; "useraccounts.cmd" en "autologon.reg" staan allemaal in \$OEM$\

Succes ermee! :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben.Hahlen schreef op 26 mei 2004 @ 12:35:
Nee, daar vergis je je niet in. De registratie e.d. moet je in je winnt.sif uitzetten, onder de key:

.......

Succes ermee! :)
de 1e 2 heb ik ook, maar bij wachtwoord stond er een maf tekentje, ik denk dat unattend dit niet slikte en ik daarom het alsnog te zien kreeg.

maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met T-13 users? ik heb geen cmdlines.txt , om verwarring te voorkomen, ik heb de stappen van espetado gevolgd en me map $oem$ heeft geen mappen naast zich staan, hij staat dus "alleen"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:34:
[...]
de 1e 2 heb ik ook, maar bij wachtwoord stond er een maf tekentje, ik denk dat unattend dit niet slikte en ik daarom het alsnog te zien kreeg.

maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met T-13 users?
Als de setup staat bij "13 minutes remaining" voert de setup een aantal dingen uit. Daar wordt dus ook de cmdlines.txt uitgevoerd, waarin je dan de users aanmaakt. Dat bedoelde ik, was idd een beetje "cryptisch" omschreven |:(

Ik ga binnenkort (na mijn tentamens, dus duurt nog een week of 3), weer eens aan mijn site werken, en dan ga ik ook gelijk een overzicht neerzetten van mijn unattend-DVD met apps, switches, regkeys, enz.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarin vind ik die 13 minuten remaining melding? welk bestand is dat dan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
13 minutes remaining (of 13 minuten resterend) zit in de Windows Setup ingebakken, en dat is dus geen apart bestand. Gewoon als ie aan het installeren is. Dan zie je dat mooie groene balkje en de hele tijd die text die voorbij komt van "Windows XP is meesterlijk" e.d.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe.... ik weet nu nog steeds niet waar ik die command in zou moeten proppen. ergens in setup zit wat ingebakken waar ik op de T minus 13 een regel moet toevoegen ????????

antwoord: gwoon 3 nieuwe files maken in de map $OEM$ en that is it.....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zie ook:
http://unattended.msfn.org/xp/autologon.htm
http://unattended.msfn.org/xp/runonceex.htm

Ik weet niet of jij ook RunOnceEx gebruikt? Dat doe ik nl wel.

Nog één keer proberen:
De standaard Windows Setup voert een aantal dingen uit.
Je ziet ook de hele tijd: "Setup will complete in approximately X minutes"
Als er nog 13 minuten te gaan zijn, staat er "Registering Components", dan gaat setup dus het register aanmaken e.d.
Met 13 minuten resterend wordt er ook gekeken of er een cmdlines.txt bestaat, en zo ja, worden de commando's die daarin staan uitgevoerd.
Met die cmdlines.txt kan je dus users aanmaken en regtweaks uitvoeren voor HKCU (alhoewel dat volgens mij gaat om de Administrator, maar dat weet ik niet zeker).
Ik hoop dat het nu wel wat duidelijker is, ik weet anders ook niet meer hoe ik het zou moeten uitleggen ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik gebruik geen runonceex, volgens de manier van espetado was dat ook niet nodig. maar goed ik vroeg dus niet WAAROM of het hoe en wat van die t minus 13, ik dacht dat jij misschien een compleet andere unattendcd had en dat deze file bij mij nooit zal worden aangesproken.

ik heb ze alle 3 in $oem$ gezet en ben nog steeds bezig met drivers goed maken en de regtweaks van firestarter aan passen plus msfn lezen.....

bedankt voor je hulp overigens.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
ah, nu snap ik het ook weer ;).
Gewoon een vorm van "miscommunicatie", zeg maar.
Geen probleem, we zijn hier immers om elkaar te helpen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor users etc.
zie: http://home.hccnet.nl/mvanrijnen/pages/useradd/
(1e aanzet van proggie om wat zaken alsnog te regelen met een unattended cd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over die inf van intel chipset (P4P800 i865 chipset). op msfn en espetado gaan ze er niet op in. die intelinf is een installshield. die zou je moeten extracten met -r erachter en dan de setup.iss pakken en in hetzelfde map doen en een verwijzing hiernaartoe maken in application.cmd

dan installeert hij dus door die commando zichzelf ongeacht of er nou wel of niet intel op zit? als er geen intel op zit dan krijg je een foutmelding?

start /wait %systemdrive%\install\Applications\naam_van_proggie\Setup.exe -s -f1"%systemdrive%\install\Applications\naam_van_proggie\setup.iss"

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 18:20:
ik heb een vraag over die inf van intel chipset (P4P800 i865 chipset). op msfn en espetado gaan ze er niet op in. die intelinf is een installshield. die zou je moeten extracten met -r erachter en dan de setup.iss pakken en in hetzelfde map doen en een verwijzing hiernaartoe maken in application.cmd

dan installeert hij dus door die commando zichzelf ongeacht of er nou wel of niet intel op zit? als er geen intel op zit dan krijg je een foutmelding?

start /wait %systemdrive%\install\Applications\naam_van_proggie\Setup.exe -s -f1"%systemdrive%\install\Applications\naam_van_proggie\setup.iss"
Hier staat volgens mij wel een goede beschrijving hoe je je inf-bestanden moet slipstreamen...
http://www.msfn.org/board...4&hl=slipstream+infupdate

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
Hey,

Weet iemand wat al deze onderdelen betekenen?
Een aantal lijken me wel bekend maar onderdelen zoals TSWebClient , Netcis enz. Ik zou niet weten wat dat betekent.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
[Components]
AccessOpt = On
Appsrv_console = On
Aspnet = On
AutoUpdate = On
BitsServerExtensionsISAPI = On
BitsServerExtensionsManager = On
Calc = On
Certsrv = On
Certsrv_client = On
Certsrv_server = On
Charmap = On
Chat = On
Clipbook = On
Complusnetwork = On
Deskpaper = On
Dialer = On
Dtcnetwork = On
Fax = On
Fp_extensions = On
Fp_vdir_deploy = On
Freecell = On
Hearts = On
Hypertrm = On
IEAccess = On
Iis_asp = On
Iis_common = On
Iisdbg = On
Iis_ftp = On
Iis_htmla = On
Iis_doc = On
Iis_inetmgr = On
Iis_internetdataconnector = On
Iis_nntp = On
Iis_pwmgr = On
Iis_serversideincludes = On
Iis_smtp = On
Iis_smtp_docs = On
Iis_webadmin = On
Iis_webdav = On
Iis_www = On
Iis_www_vdir_printers = On
Iis_www_vdir_scripts = On
Iis_www_vdir_terminalservices = On
Indexsrv_system = On
Inetprint = On
Licenseserver = On
Media_clips = On
Media_utopia = On
Minesweeper = On
Mousepoint = On
Msmq_ADIntegrated = On
Msmq_Core = On
Msmq_HTTPSupport = On
Msmq_LocalStorage = On
Msmq_MQDSService = On
Msmq_RoutingSupport = On
Msmq_TriggersService = On
Msnexplr = On
Mswordpad = On
Netcis = On
Netoc = On
Objectpkg = On
OEAccess = On
Paint = On
Pinball = On
Pop3Admin = On
Pop3Service = On
Pop3Srv = On
Rec = On
Reminst = On
Rootautoupdate = On
Rstorage = On
Solitaire = On
Spider = On
Templates = On
TerminalServer = On
TSWebClient = On
Vol = On
WBEMSNMP = On
WMAccess = On
WMPOCM = On
Zonegames = On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me cd is nou al vol (730 mb), en ik heb nog geen eens virusscanner of office of hotfixes erbij gekregen :? en ik heb ook nog wat dingen eruit moeten halen omdat het anders niet zou passen op een cdrw van 700 MB,

ik wil nog de AVG en winamp, Bsplayer, printerdriver, map favorieten en nog meer dingen erbij zetten :(

wat ik nu op cd heb is
windows xp + SP1 479 MB
FREE zonealarm 5,50 MB
MSN 6.1 4.93 MB
MSN Plus 3! 3.34 MB
intel INF 2,57 MB
Nvidia 38,6 MB
10 sneltoetsen-driver 8,13 MB
Gigabit 32,6 MB
K-litecodecpack 8,13 MB
Screensaver 1,55 MB
Directx 9.0b 21,7 MB
Adaware + NL taalpakket 2,16 MB
AdobeReader 6.0 29.0 MB
Nero 6 34,8 MB
winrar 3.30 3.01 MB

nvidia is naar mijn zin veels te groot, en iemand zei hier in dit topic dat als je de printerdriver uit windows haalt het 100 MB scheelt, HOE deed hij dat?

plus hier en daar lees ik soms dat je dingen uit een driver kan weglaten om ruimte uit te sparen, HOE weten ze welke bestanden niet nodig zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29
ff vraagje... Kun je als je de cd geslipstreamed hebt nog een nieuw SP installeren?
En is het dan geen optie om SP1 als programma te kiezen ipv erin te bakken? Dit met het oog op de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP2 = SP1 + SP2

geen nadelige gevolgen als je SP2 over XPCD met SP1 gooit. MAAR als je flink veel geduld hebt kan je je xp kaal laten zonder SP1 en wachten op SP2, in SP2 zit ook SP1 verwerkt. maar de SP2 wordt pas verwacht in juli als het meezit.

op de tweakers.net is nu wat te lezen over een handy tool om SP1 zonder veel moeite te slipstreamen en nog veel meer ook, neem een kijkje en probeer het eens uit :*)

meuktracker: nLite 0.92 beta

offtopic:
voor en na het gebruik van nlite is ie niet eens 1 bit kleiner geworden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Flappie schreef op 27 mei 2004 @ 14:22:

Hey,

Weet iemand wat al deze onderdelen betekenen?
Een aantal lijken me wel bekend maar onderdelen zoals TSWebClient , Netcis enz. Ik zou niet weten wat dat betekent.

+ nog een boel tekst meer
Ja, laat ik dat nou toevallig eens allemaal weten ;)
In het bestandje deploy.cab, wat je vast al gevonden hebt anders zou je deze vraag niet stellen, staat ook een bestandje 'ref.chm' als je dat even opent en daarna naar Unattend.txt -> Components gaat staan ze daar allemaal netjes uitgelegd.

Ook zie ik hier veel voorbijkomen over die mini-setup als de 'echte' setup al gedraaid heeft, ook het antwoord is al eens voorbijgekomen maar dat ligt in iedergeval aan de optie 'UnattendSwitch' dit moet op "yes" met quotes staan dan krijg je de mini-setup (gebruikers aanmaken, netwerk instellen, irritant hondje) niet.

ps. Wat een enorm topic om door te lezen zeg!

edit:

Ik zag ook ergens een vraag/opmerking over defragmenteren na het installeren, dit kan ook heel gemakkelijk door 'defrag.exe %systemdrive%' in je laatste batch te zetten natuurlijk _nadat_ je alles hebt geinstalleerd. Of dit met RunOnceEx werkt weet ik niet maar ik ga ervanuit dat dat ook precies hetzelfde gaat. Ik ga vandaag even mijn DVD ombouwen naar RunOnceEx

[ Voor 19% gewijzigd door r0nz0r op 28-05-2004 10:11 ]

Hymns of indigestible suppuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik krijg error bij 13 minuten niet weg:

"kan bestand niet vinden c:\documents"

en dit is mijn svpack.inf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
[Version] 
Signature="$Windows NT$"
MajorVersion=5
MinorVersion=1
BuildNumber=2600

[SetupData]
CatalogSubDir="\i386\Update"

[ProductCatalogsToInstall]

[SetupHotfixesToRun]
Q832894.exe /Q:A /R:N
js56nnl.exe /Q:A /R:N
Q828026.exe /Q /O /N /Z
Q831167.exe /Q:A /R:N
KB837009.exe /Q:A /R:N
KB837001.EXE /Q /O /N /Z
KB835732.EXE /Q /O /N /Z
KB828741.EXE /Q /O /N /Z
KB828035.exe /Q /O /N /Z
KB826939.exe /Q /O /N /Z
KB825119.exe /Q /O /N /Z
KB824141.exe /Q /O /N /Z
KB824105.exe /Q /O /N /Z
KB823182.exe /Q /O /N /Z
KB817787.exe /Q:A /R:N
KB840374.EXE /Q /O /N /Z
DX9NTopk.exe
qchain.exe

[ Voor 19% gewijzigd door NaLiN op 28-05-2004 14:20 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaLiN schreef op 28 mei 2004 @ 14:18:

en dit is mijn svpack.inf
je moet niet daar wezen maar in de cmdlines.txt daar heb je waarschijnlijk een foute link opgegeven naar c:\documents

cmdlines komt pas in aktie op de T minus 13 dusse.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

code:
1
2
[COMMANDS]
"REGEDIT /S regtweaks.reg"

dit is enige wat erinstaat en die reg voert ie ook goed uit

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

NaLiN schreef op 28 mei 2004 @ 14:18:

En laat je winnt.sif eens zien dan, misschien dat er ergens een verwijzing instaat naar die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaLiN schreef op 28 mei 2004 @ 14:30:
code:
1
2
[COMMANDS]
"REGEDIT /S regtweaks.reg"

dit is enige wat erinstaat en die reg voert ie ook goed uit
nee juist niet, je doet het helemaal fout, je bent namelijk bezig je regtweaks te invoeren op 13 minuten voor de finish, maar dan ben je nog lang niet klaar met de setup, dingen die nog niet zijn geinstalleerd worden nu al getweaked. je moet pas regtweaks uitvoeren op zo het beetje laatste moment, IIG NA de setup.

ik heb in mijn main_batch.cmd dit op het laatste deel:

ECHO Bezig met het installeren van DirectX 9.0b
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\DirectX9b\dxsetup.exe /windowsupdate
ECHO.
ECHO De Registry Tweaks worden toegevoegd...
echo Please wait...
REGEDIT /S %systemdrive%\install\RegTweaks.reg
EXIT

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

r0nz0r schreef op 28 mei 2004 @ 15:07:
[...]

En laat je winnt.sif eens zien dan, misschien dat er ergens een verwijzing instaat naar die locatie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=yes
    TargetPath=\WINDOWS
    UnattendSwitch="yes"
    WaitForReboot="No"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=qwerty22
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1
    Autologon=Yes
    AutoLogonCount=1

[UserData]
    ProductID=-
    FullName="SNE Gebruiker"
    OrgName="SNE"
    ComputerName=*

[Display]
    BitsPerPel=16
    Xresolution=1024
    YResolution=768

[SetupMgr]
    ComputerName0=SNEnieuw
    ComputerName1=SNEnieuw2
    ComputerName2=SNEnieuw3
    ComputerName3=SNEnieuw4

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1

[Branding]
    BrandIEUsingUnattended=Yes

[Components]
   msnexplr=off
   OEAccess=off
   media_clips=off
   media_utopia=off
   Accessopt=off
   AutoUpdate=off
   fax=off
   Clipbook=off
   hypertrm=off
   rec=off
   pinball=off
   freecell=off
   minesweeper=off
   solitaire=off
   spider=off
   hearts=off
   zonegames=off

[Shell]
   DefaultStartPanelOff=Yes
   DefaultThemesOff=Yes

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\Install\batch_file.cmd

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 29-05-2004 14:13 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:10:
[...]

zelfs in regtweaks kan je users added of deleten. zoek nu maar ff in regtweaks met ctrl+f op documents brb
vind niks

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76

;---[ Context Menu Tweaks ]---

;---[ Explorer Shell Tweaks ]---

;Speed up Start Menu
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MenuShowDelay"="2"

;Enable Classic Search
"Use Search Asst"="no"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]
"RunCount"=dword:00000000
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]

;My Computer First Desktop Icon 
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}]
"SortOrderIndex"=dword:00000054

;---[ Internet Explorer Tweaks ]---

;Internet Connection Optimization
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"SackOpts"=dword:00000001
"TcpWindowSize"=dword:0003ebc0
"Tcp1323Opts"=dword:00000001
"DefaultTTL"=dword:00000040
"EnablePMTUBHDetect"=dword:00000000
"EnablePMTUDiscovery"=dword:00000001
"GlobalMaxTcpWindowSize"=dword:0003ebc0
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000020
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000020
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

;Max your Internet Explorer's simultaneous downloads to 10 (default was 2)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a

;---[ Startup and Shutdown Tweaks ]---

;Automatic Boot Disk Optimization
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction]
"Enable"="Y"

;Disable Welcome Screen and uses Classic Logon
"LogonType"=dword:00000000

;System Shutdown/Restart Speeds Improvement
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"HungAppTimeout"="5000"
"WaitToKillAppTimeout"="4000"
"AutoEndTasks"="1"

;---[ System Tweaks ]---

;Disable Automatic Restart in the event of a BSOD
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
"AutoReboot"=dword:00000000

;Increase the USB Polling Interval 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Usb\0000]
"IdleEnable"=dword:00000001

;Turn off system beeps
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound]
"beep"="no"

post ik hem maar gelijk ook dan

[ Voor 85% gewijzigd door NaLiN op 28-05-2004 15:13 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me post herschreven. lees maar terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

oki thx, zal het probere en zal het posten of dat het was

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik van me pc ben weggelopen en terug kom staat er een switch user window, moet ik elke keer weer mezelf aanklikken om in te loggen, er is maar 1 gebruiker op deze pc, best irrie dit, weet iemand waar ik moet zoeken om dit uit te zetten?

iemand al gelukt zonealarm geheel unattend te installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\Install\batch_file.cmd

In deze batch file, doe je daar iets met / op die locatie. Dat zou het kunnen zijn. En MrTweak, die register settings invoeren met cmdlines.txt is nog niet zo verkeerd alleen zou ik het inderdaad op het laatst nog een keer doen.
In cmdlines.txt als je daar die settings toevoegd heeft dat betrekking op de standaard user, zo 'erft' de volgende user(s) die je aanmaakt ook de settings die niet system-wide te zetten zijn. Ik heb het iig ook zo gedaan en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:07:
als ik van me pc ben weggelopen en terug kom staat er een switch user window, moet ik elke keer weer mezelf aanklikken om in te loggen, er is maar 1 gebruiker op deze pc, best irrie dit, weet iemand waar ik moet zoeken om dit uit te zetten?

dit staan bij de schermbeveiliging: "Welkomsvenster weergeven", als je dat vinkje uitzet dan blijf je ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helpme schreef op 28 mei 2004 @ 20:44:
dit staan bij de schermbeveiliging: "Welkomsvenster weergeven", als je dat vinkje uitzet dan blijf je ingelogd.
heb ik niet, ik keek net en er staat niets wat een beetje op je verhaal lijkt, ook niet als ik op knopje druk maarem ik heb het al gefixt door in useraccount de manier van aanmelden te veranderen.....

ik wil dit dus unattend maken, hoe doe ik dat?

code:
1
2
 Autologon=Yes
           AutoLogonCount=1
staat er bij nalin en niet bij mij......

overigens nalin.... ik lees nu bij msfn over die regtweaks, dat dit idd in de T13 gedaan wordt volgens hun. op espetado (das de handleiding die ik gebruikt heb ipv msfn omdat espetado nederlands is) daartegenin niet. kijk wat voor jou zonder errors werkt.... http://unattended.msfn.org/xp/hkcu_registry.htm <<< dit is voor ALLE users, dus je manier klopte wel, waarom je die error dan krijgt weet ik ook weer niet.......

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die weet hoe je mediaplayer unattend van het systeem haalt?

iemand die weet of nvidiadriver van 40 mb kleiner te krijgen is?

iemand gelukt om windows cd van 500 mb naar 180 te reduceren met nlite? (een user beweert dit voor mekaar gekregen te hebben)

heeft iemand 3com driver unattend op cd gekregen?

weet iemand hoe je de toetsenbordswitch (nederlands naar amerikaans en terug) naast klokkie unattend weg te halen is?

weet iemand hoe je snelstartknoppies unattend op enabled zet?

weet iemand hoe je nero startsmart unattend disabled?

weet iemand uberhaupt wel iets :+ ?

wat ik ook graag zou willen is een registertool dat me verteld welke key gemaakt is door een foto van register ervoor en erna te maken, zodat ik bijv xpantispy niet meer nodig heb. ik heb al een aantal keys gevonden maar niet allemaal. regmon heb ik uitgeprobeerd maar das nix. toen ik 1 instelling wijzigde kreeg ik 83 registerregels ervoor in ruil......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-J
  • Laatst online: 19-05 11:05

J-M-J

Broemmmm....

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:04:
[..]
1. iemand die weet hoe je mediaplayer unattend van het systeem haalt?

[..]

2. iemand gelukt om windows cd van 500 mb naar 180 te reduceren met nlite? (een user beweert dit voor mekaar gekregen te hebben)

[..]

3. weet iemand hoe je de toetsenbordswitch (nederlands naar amerikaans en terug) naast klokkie unattend weg te halen is?

[..]

4. weet iemand uberhaupt wel iets :+ ?

[..]
1+2. Op http://jdeboeck.msfnhosting.com/ is een how to te vinden. Ik heb het ook gedaan en kwam uit op een geslipstreamde xp-pro cd van 200 mb :*)
Op http://gosh.msfnhosting.com/ is een zip te vinden waarmee je alle troep uit Windows kan halen. Dus ook die irritante media player :9

3. gebruik de volgende reg:
code:
1
2
3
4
;Removes Language Bar
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{540D8A8B-1C3F-4E32-8132-530F6A502090}]
@="Language bar"
"MenuTextPUI"="@%SystemRoot%\\System32\\msutb.dll,-325"

4. Iedereen weet wel iets ;)

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

we (ik en Jokerlash) hebben op mijn stage eens een unattended gemaakt met een DVD is dat niet veel makkelijker dan een CD?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het punt is dat IK bijv niet eens geld heb voor een dvdspeler of dvdbrander. cd is nu nog DE standaard maar de huidige nieuwe pc hebben idd een dvdbrander aan boord.

en tuurlijk hebben we allemaal wel eens aan gedacht het op dvd te proppe. dan hoefde ik me hoofd nie te breken over de ruimte......

[Unattended]
UnattendMode=Fullunattend
UnattendSwitch=Yes
OemPreinstall=Yes
ConfirmHardware=No
OverwriteOemFilesOnupgrade=No

OemSkipEula=Yes
TargetPath=WINDOWS
;Filesystem=ConvertNTFS
DriverSigningPolicy=Ignore
OemPnPDriversPath="DRIVERS\INTELINF"
CrushDumpSetting=1

ik ben net klaar met de INF intel en daar staat dat ik dit deel moet plaatsen in me winnt.sif , ik wil ff weten wat die bolded zinnen doen en wat die ; betekent want de vorige keer dat ik klakkeloos een winnt.sif overnam heb ik 3 dagen lopen zoeken waarom me startmenu klassiek was terwijl ik dat niet wilde en heb ik de hele regtweaks moeten doorspitten terwijl het gwoon in de winnt.sif stond

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 15:10:
het punt is dat IK bijv niet eens geld heb voor een dvdspeler of dvdbrander. cd is nu nog DE standaard maar de huidige nieuwe pc hebben idd een dvdbrander aan boord.

en tuurlijk hebben we allemaal wel eens aan gedacht het op dvd te proppe. dan hoefde ik me hoofd nie te breken over de ruimte......
Dat is misschien zo, maar hoe zit het met de moederborden? Kunnen alle moederborden van alle pc's die geleverd worden met DVD branders, ook vanaf DVD booten? :?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

wrom niet ... ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij bedoelt dus dat er niet altijd een optie zit in bios om vanaf dvd te booten. compaq, HP en andere merken zijn echt suf wat dat betreft he, het zou kunnen ...... maarem ik heb me post alweer herschreven, wil iemand um lezen :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Mr Tweak, bedoel je met de "snelstartknoppies" de quicklaunchbar naast de startbalk?
Zo ja, dan heb ik een registertweak voor je, maar kan ik pas dinsdag hier posten (kheb me bestanden op dit moment niet).

Voor een reference van die vetgedrukte delen zou je even op http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;155197 moeten kijken.

Dat was het voor het moment weer even.

Is er trouwens nog een "update" over die handleiding???

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ben hier ff met mn bestanden!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[Version] 
Signature="$Windows NT$"
MajorVersion=5
MinorVersion=1
BuildNumber=2600

[SetupData]
CatalogSubDir="\i386\Update"

[ProductCatalogsToInstall]

[SetupHotfixesToRun]
Q330994.exe /Q:A /R:N
JS56NEN.exe /Q:A /R:N
mdac.cmd
Q823182.exe /Q /N /Z /O
Q824105.exe /Q /N /Z /O
Q824141.exe /Q /N /Z /O
Q825119.exe /Q /N /Z /O
Q826939.exe /Q /N /Z /O
Q828028.exe /Q /N /Z /O
Q828035.exe /Q /N /Z /O
Q832894.exe /Q:A /R:N
WMP9MM2.exe
Q828026.exe /Q /N /Z /O
qchain.exe
DX9NTopk.exe

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405

;---------------------------------------SERVICES-------------------------------

;Disable Messenger Service (to block spam. Does not affect MSN or Windows Messenger)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger]

;Disable Remote Registry Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RemoteRegistry]

;Disable Windows Time Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time]

;Disable Error Reporting Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ERSvc]

;Disable Alerter
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Alerter]

;Disable Background Intelligent Transfer Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\BITS]

;Disable ClipBook
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ClipSrv]

;Disable TCP/IP NetBIOS Helper
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LmHosts]

;Disable NVIDIA Driver Helper
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NVSvc]

;Disable Remote Registry
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RemoteRegistry]

;Disable Remote Desktop Help Session Manager
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RDSessMgr]

;Disable Routing and Remote Access
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RemoteAccess]

;Disable Secondary Log-on
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\seclogon]

;Disable Performance Logs & Alerts
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SysmonLog]

;Disable Telephony
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TapiSrv]

;Disable Wireless Zero Configuration
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WZCSVC]

;Disable Automatic Updates
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv]

;Disable UPS
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UPS]

;Disable System Restore Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\srservice]

;Disable Indexing Service
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CiSvc]

;Disable Help and Support
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\helpsvc]

;Disable Task Scheduler
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Schedule]

;Set Print Spooler to "Manual"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Spooler]
"Start"=dword:00000003

;-----------------------------HARDWARE Tweaking-------------------------------

;CoolBits...
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvTweak]
"CoolBits"=dword:00000003

;----------------------------------CONTEXT MENU HANDLERS----------------------

;This adds the "Open Command Window Here" on the right-click menu for folders
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd]
@="Open Command Window Here"
[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd\command]
@="cmd.exe /k \"cd %L\""

;Clean up NEW Templates
;This will remove these items from the "New" context menu.
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.bfc\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.bmp\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\WordPad.Document.1\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.rtf\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.wav\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.zip\CompressedFolder\ShellNew]

;Removes Briefcase, Document, and Rich-Text-Document from New Menu.
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.bfc\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.rtf\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.bmp\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.wav\ShellNew]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.zip\CompressedFolder\ShellNew]

;-------------------------------------NTFS TWEAKS-----------------------------

;NTFS Speed-up
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem]
"NtfsDisableLastAccessUpdate"=dword:00000001
"Win95TruncatedExtensions"=dword:00000001
"NtfsDisable8dot3NameCreation"=dword:00000001

;ENable Bood Defrag
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction]
"Enable"="Y"

;------------------------------------Media Player-----------------------------

;Disable automatic codec downloads
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences]
"UpgradeCodecPrompt"=dword:00000000

;Remove the Queue-it-up, Burn to CD right click options on Windows Media Player files.
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CE3FB1D1-02AE-4a5f-A6E9-D9F1B4073E6C}] 
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{F1B9284F-E9DC-4e68-9D7E-42362A59F0FD}] 
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8DD448E6-C188-4aed-AF92-44956194EB1F}] 

;-----------------------------Start Menu/Desktop---------------------

;Configure Start Menu
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=dword:00000001
"ShowCompColor"=dword:00000001
"HideFileExt"=dword:00000000
"DontPrettyPath"=dword:00000000
"ShowInfoTip"=dword:00000001
"HideIcons"=dword:00000000
"MapNetDrvBtn"=dword:00000000
"WebView"=dword:00000001
"Filter"=dword:00000000
"SuperHidden"=dword:00000000
"SeparateProcess"=dword:00000000
"ListviewAlphaSelect"=dword:00000000
"ListviewShadow"=dword:00000001
"ListviewWatermark"=dword:00000000
"TaskbarAnimations"=dword:00000000
"StartMenuInit"=dword:00000002
"StartButtonBalloonTip"=dword:00000002
"Start_ShowNetPlaces"=dword:00000001
"Start_LargeMFUIcons"=dword:00000000
"Start_MinMFU"=dword:0000000c
"Start_ShowControlPanel"=dword:00000001
"Start_EnableDragDrop"=dword:00000001
"StartMenuFavorites"=dword:00000002
"Start_ShowHelp"=dword:00000001
"Start_ShowMyComputer"=dword:00000001
"Start_ShowMyDocs"=dword:00000001
"Start_ShowMyMusic"=dword:00000001
"Start_ShowMyPics"=dword:00000001
"Start_ShowPrinters"=dword:00000001
"Start_ShowRun"=dword:00000001
"Start_ScrollPrograms"=dword:00000000
"Start_ShowSearch"=dword:00000001
"Start_ShowRecentDocs"=dword:00000002
"Start_AutoCascade"=dword:00000001
"Start_NotifyNewApps"=dword:00000000
"Start_AdminToolsRoot"=dword:00000000
"StartMenuAdminTools"=dword:00000001
"TaskbarSizeMove"=dword:00000000
"TaskbarGlomming"=dword:00000001
"Start_ShowNetConn"=dword:00000001
"NoNetCrawling"=dword:00000000
"FolderContentsInfoTip"=dword:00000001
"FriendlyTree"=dword:00000001
"WebViewBarricade"=dword:00000000
"DisableThumbnailCache"=dword:00000000
"ShowSuperHidden"=dword:00000000
"ClassicViewState"=dword:00000000
"PersistBrowsers"=dword:00000000

;Configure Desktop
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]
"{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"=dword:00000000
"{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}"=dword:00000000
"{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}"=dword:00000000

;-------------------------Network/Internet--------------------------

;Broadband Tweak for Windows XP
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
GlobalMaxTcpWindowSize="256960"
TcpWindowSize="256960"
Tcp1323Opts="1"
DefaultTTL="64"
EnablePMTUDiscovery="1"
EnablePMTUBHDetect="0"
SackOpts="1"
TcpMaxDupAcks="2"
MTU="1500"
HKEY_USERS.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

;Stores more DNS entries so that your computer doesn't have to look them up as much
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dnscache\Parameters] 
"CacheHashTableBucketSize"=dword:00000001 
"CacheHashTableSize"=dword:00000180 
"MaxCacheEntryTtlLimit"=dword:0000fa00 
"MaxSOACacheEntryTtlLimit"=dword:0000012d

;Speed up browsing remote computers
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

;--------------------------Internet Explorer---------------------

;Search with google from the address bar instead of MSN
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl\G]
@="http://www.google.com/search?q=%s"

"LinksFolderName"=""

;-------------------------------------Visual Effects-------------------------------------------

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects]
"VisualFXSetting"=dword:00000003

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\AnimateMinMax]
"DefaultApplied"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\ComboBoxAnimation]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\CursorShadow]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\DragFullWindows]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\DropShadow]
"DefaultValue"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\FontSmoothing]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\ListBoxSmoothScrolling]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\ListviewAlphaSelect]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\ListviewShadow]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\ListviewWatermark]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\MenuAnimation]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\SelectionFade]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\TaskbarAnimations]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\Themes]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\TooltipAnimation]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VisualEffects\WebView]

;------------------------------OTHERS----------------------------

;delete alexa (spy-reg)-keys
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a}]

;Disable Autoupdates
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoUpdate"=dword:00000001

;Disable Autoupdates
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update]
"AUOptions"=dword:00000001
"AUState"=dword:00000007

;Disable System Restore
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore]
"DisableSR"=dword:00000001

;Disable System Restore
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore]
"DisableSR"=dword:00000001

;Disable Error Reporting
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PCHealth\ErrorReporting]
"AllOrNone"=dword:00000001
"DoReport"=dword:00000000
"IncludeKernelFaults"=dword:00000000
"IncludeMicrosoftApps"=dword:00000000
"IncludeWindowsApps"=dword:00000000
"ShowUI"=dword:00000000

;Disable Remote-Desktop
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server]
"fDenyTSConnections"=dword:00000001
"fAllowToGetHelp"=dword:00000000

;Disable WinXP CD-Burning 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoCDBurning"=dword:00000001

;Disables Windows Tour Bubble Popup
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]

;Disable the Desktop Cleanup Wizard
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\CleanupWiz]
"NoRun"=dword:00000001

"Use Search Asst"="no

;Disable Windows File Protection
"SFCDisable"=dword:ffffff9d

;Kills services after 1 second if it is hung instead of default 20.  Faster shutdown.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

;Disable Automatic Restart in the event of a BSOD
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
"AutoReboot"=dword:00000000

;Speed-up Access to AVI Media Files 
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32]

;Enable word wrap and status bar in notepad, and give it Tahoma font
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Notepad]
"fWrap"=dword:00000001
"StatusBar"=dword:00000001
"lfFaceName"="Tahoma"

;Remove "Shotcut to" in new shorcuts

;Removes Language Bar
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{540D8A8B-1C3F-4E32-8132-530F6A502090}]
@="Language bar"
"MenuTextPUI"="@%SystemRoot%\\System32\\msutb.dll,-325"

Zou ik hieraan nog aanpassingen doen??

PS. Sorry voor layout

[ Voor 10% gewijzigd door nvidia op 30-05-2004 11:24 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, op MSFN zit een howto voor themes enzo, het lijkt me leuk een paar nieuwe themes in unattend te verwerken, MSFN verwijst naar een andere site om themes af te halen. namelijk http://www.themexp.org

ik heb dus als proef een paar themes en screensavers gedownt en het viel me gelijk op dat ze exe bestanden waren, tijdens installatie werd me gevraagd of ik quicklauncbar wilde en ik klikte NEE en accepteerde de voorwaarden NIET. na installatie zag ik ineens bonzibuddy op buroblad en wilden er meerdere programmas op internet komen, adaware vond nu ineens 41 spullen. na het weghalen kon ik niet meer internet op. winsockfix verhielp dit probleem.

maar mooi niet dat ik nog naar xptheme ga, weet iemand een site waar ik zonder shit leuke mooie themes kan downen?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Een aantal problemen die ik ondervind tijdens het maken van een unattended XP prof installatie (installaties worden getest in VmWare):

Veel problemen met de bestanden die in i386 staan. Met problemen bedoel ik dat hij bepaalde bestanden niet kan kopieren (na skippen gaat de setup weer verder, b.v. bestand cyclad-z.inf). Kopieer ik opnieuw de bestanden naar i386 gaat het weer voor 1x goed |:(

Ook tijdens de setup blijft deze lang (~ 10 min) op het scherm hangen met de text: Please wait while setup copies files to your harddisk :Z

Wat ik ook vaag vind is het volgende:
Ik brand de inhoud van de XPCD map (waar de root van de xp cd instaat, samen met $oem$) op een dvd. Start ik op met een bootdisk (als iso gekoppeld, win98SE van www.bootdisk.com, met smartdrv) in Vmware, kijk in de root van de cd, heet de map $oem$ opeens _oem_. Het zelfde met b.v. $1. Alle $ worden vervangen door _. :?

Nu heb ik in de search wat oplossingen gevonden mbt bestanden niet kunnen kopieren (andere xp cd proberen, op hardeschijf kopieren etc), maar deze oplossingen werken helaas niet :X

Kan iemand mij een beetje in de goede richting helpen?

[ Voor 1% gewijzigd door _Rayman_ op 30-05-2004 19:11 . Reden: typos gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:08:
goed, op MSFN zit een howto voor themes enzo, het lijkt me leuk een paar nieuwe themes in unattend te verwerken, MSFN verwijst naar een andere site om themes af te halen. namelijk http://www.themexp.org

ik heb dus als proef een paar themes en screensavers gedownt en het viel me gelijk op dat ze exe bestanden waren, tijdens installatie werd me gevraagd of ik quicklauncbar wilde en ik klikte NEE en accepteerde de voorwaarden NIET. na installatie zag ik ineens bonzibuddy op buroblad en wilden er meerdere programmas op internet komen, adaware vond nu ineens 41 spullen. na het weghalen kon ik niet meer internet op. winsockfix verhielp dit probleem.

maar mooi niet dat ik nog naar xptheme ga, weet iemand een site waar ik zonder shit leuke mooie themes kan downen?
Je kan best naar themexp.org gaan, maar dan moet je niet de dingen downloaden met een * achter de naam, dan is alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Rayman_ schreef op 30 mei 2004 @ 19:10:
Ik brand de inhoud van de XPCD map (waar de root van de xp cd instaat, samen met $oem$) op een dvd. Start ik op met een bootdisk (als iso gekoppeld, win98SE van www.bootdisk.com, met smartdrv) in Vmware, kijk in de root van de cd, heet de map $oem$ opeens _oem_. Het zelfde met b.v. $1. Alle $ worden vervangen door _. :? ?
waarom gebruik jij een boot.ini van 98se voor xp? welke handleiding volg je eigenlijk? MFSN of espedato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op 30 mei 2004 @ 19:30:

Je kan best naar themexp.org gaan, maar dan moet je niet de dingen downloaden met een * achter de naam, dan is alles goed.
aha senks.... ennuh heb jij of iemand anders al een theme in unattendcd gekregen? ik heb een paar vraagjes erover, ik heb sentinel gekozen als theme maar hij kan 10 kleuren, hoe doe ik dat? ik wil ook weten of ik meer dan 1 theme op de cd kan zetten?

verder heb ik hier xp plus liggen, ik wil niet de hele cd gebruiken maar de themes overzetten en een spelletje, wie heeft dit ook gedaan of kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-J
  • Laatst online: 19-05 11:05

J-M-J

Broemmmm....

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:02:
[...]

aha senks.... ennuh heb jij of iemand anders al een theme in unattendcd gekregen? ik heb een paar vraagjes erover, ik heb sentinel gekozen als theme maar hij kan 10 kleuren, hoe doe ik dat? ik wil ook weten of ik meer dan 1 theme op de cd kan zetten?

[..]
Ja ik heb al themes unattended erop gekregen. Wat je moet doen is het volgende:
  • Zet je themes in $$ -> Resources -> Themes -> je theme. (je moet wel de indeling van de zip behouden.
  • Zet in je winnt.sif het volgende
    code:
    1
    2

[Shell]
        CustomDefaultThemeFile="%WinDir%\Resources\Themes\Silenced.theme"
(in jou geval moet Silenced.theme Sentinel.theme zijn)
Elke kleur van een theme moet een eigen .theme hebben. Dus gewoon "Sentinel blue.theme" ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door J-M-J op 31-05-2004 17:05 ]

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:50
Ik zag iemand die vroeg hoe firefox te installeren... Da's heel makkelijk namelijk. Je moet gewoon de ZIP file downloaden op

http://www.texturizer.net/firefox/download.html

Die pak je uit in de [winxpcd]\$OEM$\$Progs\ directory en je maakt een link aan in [winxpcd]\$OEM$\$Docs\All users\start menu\programs en dan werkt hij gewoon na installatie van windows xp/windows 2000.

P.S. zelfde geldt voor Thunderbird en Mozilla

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-M-J schreef op 31 mei 2004 @ 16:59:
Ja ik heb al themes unattended erop gekregen. Wat je moet doen is het volgende:
het werkt prima!! :*) behalve dat nu de juiste theme wordt geselecteerd komen de andere 9 kleuren nu ook in de tabblad themes zodat ik nog altijd een andere kleur kan kiezen.

1. ff wat anders, quicklaunchbar naast start wil ik standaard aan hebben, key= ? (ben.hahlen tis dinsdag O-) )

2. map favorieten ook

3. me zoekhondje is verdwenen, zijn ballonnetje staat er nog wel, sommige mensen hechten waarde aan die hond, ik heb de registersleutel aangepast zodat die hond niet werd afgemaakt. ik heb het expres eringelaten mocht ik ooit toch willen gebruiken....
code:
1
2
3
;enable the "search-dog" assistant
"Use Search Asst"="yes"

iemand een idee hoe het komt dat ie weggelopen is? :+ ik gok dat het komt door nlite, die heeft helpfunktie eruit gestript en blijkbaar hoort die hond daarbij? of is er toch een andere registersleutel?

4. heeft iemand al soundblasterdriver unattend geinstalleerd? ik wil alleen de stuurprogrammas installeren

5. de autorun van cd doet ut niet, nogal irri die foutmelding dat ik wat moet configureren in configuratiescherm, (JAWATDAN?) ik heb me suf gezocht naar regtweaks maar er zit echt geen cdautorun bij. iemand die de key weet hoe weer te enablen?

6. ik installeer nu msn 6.2 unattend MAAR ik wil die popupblokker ook meeinstalleren, iemand die weet hoe?

7. BSplayer hoe unattend te installeren?

8. nero taalpakket zie ik wel installeren maar na afloop is nero nog altijd engels :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
ECHO Bezig met het installeren van Nero Burning ROM v6.3.1.10
ECHO Een momentje aub...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\nero6\nero63110.exe /silent /noreboot
ECHO.
ECHO  Bezig met het installeren van Nero Burning ROM languagepack for v6.3.1.10
ECHO Een momentje aub...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\nero6\nerotaalpakket63110.exe /silent /noreboot

wat doe ik fout?

9. ok iemand weet uberhaupt wel iets, weten ze dit ook :P ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ow ja, de quick-launch (was het ff vergeten ivm tentamens...) |:(
Komt ie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
;Enable Quicklaunch
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop]
"TaskbarWinXP"=hex:0c,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,00,00,00,00,b0,e2,2b,d8,\
  64,57,d0,11,a9,6e,00,c0,4f,d7,05,a2,22,00,1c,00,0a,11,00,00,1a,00,00,00,01,\
  00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4c,00,00,00,01,14,02,00,00,00,\
  00,00,c0,00,00,00,00,00,00,46,81,00,00,00,11,00,00,00,7e,8a,f7,d3,8a,12,c4,\
  01,c0,81,1c,72,52,2b,c4,01,a4,e2,bf,f2,bb,12,c4,01,00,00,00,00,00,00,00,00,\
  01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,fb,01,14,00,1f,50,e0,4f,d0,\
  20,ea,3a,69,10,a2,d8,08,00,2b,30,30,9d,19,00,2f,43,3a,5c,00,00,00,00,00,00,\
  00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,5c,00,31,00,00,00,00,00,79,30,2f,88,\
  10,00,44,4f,43,55,4d,45,7e,31,00,00,44,00,03,00,04,00,ef,be,79,30,05,8e,9a,\
  30,4d,2e,14,00,00,00,44,00,6f,00,63,00,75,00,6d,00,65,00,6e,00,74,00,73,00,\
  20,00,61,00,6e,00,64,00,20,00,53,00,65,00,74,00,74,00,69,00,6e,00,67,00,73,\
  00,00,00,18,00,30,00,31,00,00,00,00,00,94,30,0d,b3,10,00,42,65,6e,00,1e,00,\
  03,00,04,00,ef,be,79,30,2f,88,9a,30,4d,2e,14,00,00,00,42,00,65,00,6e,00,00,\
  00,12,00,64,00,31,00,00,00,00,00,8d,30,5c,81,13,00,41,50,50,4c,49,43,7e,31,\
  00,00,4c,00,03,00,04,00,ef,be,79,30,2f,88,9a,30,4d,2e,14,00,36,00,41,00,70,\
  00,70,00,6c,00,69,00,63,00,61,00,74,00,69,00,6f,00,6e,00,20,00,44,00,61,00,\
  74,00,61,00,00,00,40,73,68,65,6c,6c,33,32,2e,64,6c,6c,2c,2d,32,31,37,36,35,\
  00,18,00,42,00,31,00,00,00,00,00,79,30,71,88,14,00,4d,49,43,52,4f,53,7e,31,\
  00,00,2a,00,03,00,04,00,ef,be,79,30,2f,88,79,30,71,88,14,00,00,00,4d,00,69,\
  00,63,00,72,00,6f,00,73,00,6f,00,66,00,74,00,00,00,18,00,52,00,31,00,00,00,\
  00,00,79,30,33,88,10,00,49,4e,54,45,52,4e,7e,31,00,00,3a,00,03,00,04,00,ef,\
  be,79,30,2f,88,79,30,33,88,14,00,00,00,49,00,6e,00,74,00,65,00,72,00,6e,00,\
  65,00,74,00,20,00,45,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,00,00,18,\
  00,48,00,31,00,00,00,00,00,79,30,35,88,11,00,51,55,49,43,4b,4c,7e,31,00,00,\
  30,00,03,00,04,00,ef,be,79,30,32,88,79,30,35,88,14,00,00,00,51,00,75,00,69,\
  00,63,00,6b,00,20,00,4c,00,61,00,75,00,6e,00,63,00,68,00,00,00,18,00,00,00,\
  60,00,00,00,03,00,00,a0,58,00,00,00,00,00,00,00,62,65,6e,30,30,31,00,00,00,\
  00,00,00,00,00,00,00,32,e7,c9,06,6b,43,51,4d,a2,ff,be,7a,71,66,5d,a5,60,40,\
  c8,46,7e,7e,d8,11,ab,8f,00,0c,76,8d,96,e8,32,e7,c9,06,6b,43,51,4d,a2,ff,be,\
  7a,71,66,5d,a5,60,40,c8,46,7e,7e,d8,11,ab,8f,00,0c,76,8d,96,e8,10,00,00,00,\
  05,00,00,a0,1a,00,00,00,1d,01,00,00,00,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,96,\
  01,00,00,01,00,00,00,03,00,00,00,a0,00,00,00,01,00,00,00,92,00,32,00,12,03,\
  00,00,79,30,fa,b1,20,00,4c,41,55,4e,43,48,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,76,00,03,\
  00,04,00,ef,be,79,30,32,88,99,30,dc,ac,14,00,5e,00,4c,00,61,00,75,00,6e,00,\
  63,00,68,00,20,00,49,00,6e,00,74,00,65,00,72,00,6e,00,65,00,74,00,20,00,45,\
  00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,20,00,42,00,72,00,6f,00,77,00,\
  73,00,65,00,72,00,2e,00,6c,00,6e,00,6b,00,00,00,40,78,70,73,70,31,72,65,73,\
  2e,64,6c,6c,2c,2d,31,31,30,30,33,00,00,1c,00,00,00,00,00,00,00,88,00,00,00,\
  02,00,00,00,7a,00,32,00,2c,02,00,00,7c,30,ba,69,20,00,4c,41,55,4e,43,48,7e,\
  32,2e,4c,4e,4b,00,00,5e,00,03,00,04,00,ef,be,79,30,a6,b6,99,30,49,b9,14,00,\
  00,00,4c,00,61,00,75,00,6e,00,63,00,68,00,20,00,4d,00,69,00,63,00,72,00,6f,\
  00,73,00,6f,00,66,00,74,00,20,00,4f,00,66,00,66,00,69,00,63,00,65,00,20,00,\
  4f,00,75,00,74,00,6c,00,6f,00,6f,00,6b,00,2e,00,6c,00,6e,00,6b,00,00,00,1c,\
  00,00,00,00,00,00,00,62,00,00,00,00,00,00,00,54,00,32,00,4f,00,00,00,79,30,\
  35,88,20,00,53,48,4f,57,44,45,7e,31,2e,53,43,46,00,00,38,00,03,00,04,00,ef,\
  be,79,30,35,88,99,30,f6,ae,14,00,00,00,53,00,68,00,6f,00,77,00,20,00,44,00,\
  65,00,73,00,6b,00,74,00,6f,00,70,00,2e,00,73,00,63,00,66,00,00,00,1c,00,00,\
  00,00,00,00,00,00,00,00,00,60,07,00,00,00,00,00,00,1e,00,00,00,00,00,00,00,\
  00,00,00,00,1e,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00,01,00,00,00,aa,4f,28,68,48,\
  6a,d0,11,8c,78,00,c0,4f,d9,18,b4,2f,02,00,00,60,0d,00,00,00,00,00,00,1e,00,\
  00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,1e,00,00,00,00,00,00,00,01,00,00,00
"Toolbars"=hex:11,00,00,00,00,00,00,00

Is ie niet geweldig???
Het kan zijn dat ie niet werkt, want ik meen mij te herinneren dat ik een tweak had die alleen werkte in SP2.
Dat is dus of deze of de "status bar" in Windows Explorer.
Succes weder :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 18-09 06:06
ok, ik zie bij heel veel mensen het volgende:

start /wait %systemdrive%\install\Applications\nero6\nero63110.exe /silent /noreboot

wat word daarmee bedoeld? dat /wait??

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

nou
exact wat er staat

Start and wait

Start het programma, en wacht(wait) tot deze klaar is, ga dan naar de volgende stap.

[ Voor 8% gewijzigd door weeraanmelden op 02-06-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna goed, start het programma en wacht tot de programma die ervoor kwam is voltooid zodat aan deze kan begonnen worden

stevenP voordat je meer vragen gaat vuren, lees dit op je gemakje door, tis nederlands en zal veel van je vragen wegnemen....

http://users.pandora.be/espetado/xpstream.htm

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Ja, dit is allemaal heel interresant maar het kost allemaal ongeloofelijk veel tijd; kan iemand niet eens de inhoud van alle bestanden die je hebt aangemaakt eens erop zetten zodat jijzelf daaruit dan kan halen wat je nodig hebt....

dan onstaat er een overzichtelijke status, en kun je direct terug aangrijpen....

:) ;)

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
_Rayman_ schreef op 30 mei 2004 @ 19:10:
...

Veel problemen met de bestanden die in i386 staan. Met problemen bedoel ik dat hij bepaalde bestanden niet kan kopieren (na skippen gaat de setup weer verder, b.v. bestand cyclad-z.inf). Kopieer ik opnieuw de bestanden naar i386 gaat het weer voor 1x goed |:(

...

Ik brand de inhoud van de XPCD map (waar de root van de xp cd instaat, samen met $oem$) op een dvd. Start ik op met een bootdisk (als iso gekoppeld, win98SE van www.bootdisk.com, met smartdrv) in Vmware, kijk in de root van de cd, heet de map $oem$ opeens _oem_. Het zelfde met b.v. $1. Alle $ worden vervangen door _. :?

...
Je hebt je CD verkeerd gebrand. Als je met Nero brand, dan moet je de character set op DOS zetten, niet op ASCII of ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GregoryBE schreef op 03 juni 2004 @ 09:11:
Ja, dit is allemaal heel interresant maar het kost allemaal ongeloofelijk veel tijd; kan iemand niet eens de inhoud van alle bestanden die je hebt aangemaakt eens erop zetten zodat jijzelf daaruit dan kan halen wat je nodig hebt....

dan onstaat er een overzichtelijke status, en kun je direct terug aangrijpen....

:) ;)
wat bedoel je nu? dat ik mijn cd en zijn structuur hier neerkwak zodat jij een idee krijg hoe de cd eruitziet? en dan ben je er? de cd bestaat toch wel grotendeels uit batch bestanden schrijven, setup unzippen en onbelangrijke bestanden weggooien en switches vinden.....

ik stel toch voor om espetado te lezen, het lijkt misschien lang maar je vliegt zo erdoorheen en intussen LEER je ook nog wat...... ( 1 tip, sla de hotfixes over, al dat werk is de moeite waard niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Toos en Bep schreef op 03 juni 2004 @ 09:14:
[...]

Je hebt je CD verkeerd gebrand. Als je met Nero brand, dan moet je de character set op DOS zetten, niet op ASCII of ISO.
Ik heb hierop maar 1 ding te zeggen: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Ik heb er ook een paar onderzetters door gekregen. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Toos en Bep schreef op 03 juni 2004 @ 16:37:
me too, maar dat kwam meer omdat ik te lui was om VMware te gaan gebruiken :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
VMWare is wel beter dan Virtual PC. Gaat allemaal wat sneller (bij mij dan).
En iets waar ik dan op de "harde" manier achterkwam: Virtual PC kan geen ISO's aan die groter zijn dan 2.2GB... Daar zat ik dus, met mijn ISO van 2.23GB... 8)7 |:(

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpmisterx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben nog op zoek naar de volgende switches:

Ad-aware 6 language pack
Regcleaner 4.3
Winimage 6.1 pro
Winrar 3.20 nl
Winzip 8.1
Zero popup 7

Als de updates geinstalleerd zijn moet ik toch nog handmatig Qchain uitschakelen. Is daar soms ook een schakeloptie voor?

Als XP klaat is met de installatie moet ik handmatig een gebruiker invoeren, terwijl dit in het sif bestand staat:

[UserData]
ProductKey=********************
FullName="Gebruiker"
OrgName="ICC"
ComputerName=XPPC

Dit zou toch ook automatisch moeten verlopen? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftpmisterx schreef op 03 juni 2004 @ 22:59:
Ik ben nog op zoek naar de volgende switches:

Ad-aware 6 language pack
Winrar 3.20 nl
Winzip 8.1

Als XP klaat is met de installatie moet ik handmatig een gebruiker invoeren, terwijl dit in het sif bestand staat:

[UserData]
ProductKey=********************
FullName="Gebruiker"
OrgName="ICC"
ComputerName=XPPC

Dit zou toch ook automatisch moeten verlopen? :'( :'(
UnattendSwitch=Yes

deze moet er ook nog bij anders loopt het idd niet door, ditzelfde probleem had ik dus ook zie ook quote
UnattendSwitch="yes" instructs Windows XP Setup to skip the "Welcome to Windows XP" screens, where user account and Internet setting-up takes place. If you didn't skip this then it wouldn't really be "unattended" would it? :-) (Although we'll worry about User Account creation by going to the Add Users & Auto Logon page later).
waarom gebruik jij winrar EN winzip? winrar switch is /s meer nie, tik eens voor de gein in command in nero.exe /? of nero.exe /help soms krijg je alle mogelijke switches op een rijtje

adaware language pack kreeg ik niet voor mekaar en toen heb ik maar geunzipped, de 3 dutch bestanden op unattendcd gemaakt en een copy to verwijzing gemaakt en helaas moet ik "dutch" handmatig alsnog selekteren in adaware

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toos en Bep schreef op 03 juni 2004 @ 16:37:
Bas_je schreef op 03 juni 2004 @ 17:53:
me too, maar dat kwam meer omdat ik te lui was om VMware te gaan gebruiken :P...
ehm is een CDRW niet een cool idee? ik heb speciaal hiervoor een 700 MB CDRW gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 23:58:
[...]

[...]

ehm is een CDRW niet een cool idee? ik heb speciaal hiervoor een 700 MB CDRW gekocht.
Kijk die had ik dus niet, ik had van die 1000 maal gebruikte 650 mb CDRW's...... :( Maya het eindresultaat mag er wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
Hey,

Weet iemand of je ook Windows XP Home Edition met een Corporate Serial kan installeren?

Trouwens... ik heb een OEM cd van Windows bij mijn PC, die vraagt dus niet om een CDkey. MAar als ik een unattended bestandje wil maken MOET ik een CD key opgeven. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas_je schreef op 04 juni 2004 @ 09:49:
Kijk die had ik dus niet, ik had van die 1000 maal gebruikte 650 mb CDRW's...... :( Maya het eindresultaat mag er wezen!
TIP: je kan ook diverse topicjes lezen over het uitkleden van windows. bijv http://gosh.msfnhosting.com/part1.htm

of je installeert nLite + framework @net en dat programma kleed het dan voor jou uit. ik heb geprobeerd hoe ver hij kon. de cd is normaal gesproken iets van 500 MB? na afloop was ie 200 MB.

voor nlite check de meuktracker van www.tweakers.net

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op 04 juni 2004 @ 16:02:
Hey,

Weet iemand of je ook Windows XP Home Edition met een Corporate Serial kan installeren?

Trouwens... ik heb een OEM cd van Windows bij mijn PC, die vraagt dus niet om een CDkey. MAar als ik een unattended bestandje wil maken MOET ik een CD key opgeven. Wat moet ik nu doen?
wat dacht je van xp_product_key_viewer?? is zomaar een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 18-09 06:06
voor de mensen die een serial hebben voor hun silent install van Alcohol 120%:

code:
1
2
3
4
5
6
HKEY_CURRENT_USER\Software\Alcohol Soft\Alcohol 120%\Info

Company (reg_sz)   <-- Je company Name, dus gewoon intikken
SerialNo (reg_sz)     <-- Je serial, gewoon intikken
UserName (reg_sz)   <-- je User Name in alcohol

als je daar dus company "StevenP's OEM" doet en user "StevenP"

dan krijg je als je alcohol opstart te zien van:

This product is licensed to:
StevenP
StevenP's OEM

>:) ik ben er blij mee, gewoon na de install dit laten doen en klaar :)

[ Voor 188% gewijzigd door Spider.007 op 05-06-2004 14:23 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpmisterx
  • Niet online
Tijdens het testen van mijn cd kwam de volgende fout naar voren:

Rundll
kan op gegeven module niet vinden c:\mijn documents

Ook krijg ik een fout melding dat de verkeerde parameter is opgegeven.
Voor zover ik kan zien heb ik wel de juiste parameters gebruikt.

Deze fout meldingen treden op tijdens de installatie van de updates.
Wie kent deze fout meldingen of weet bij welke update ze thuis horen?

De volgende installaties verlopen ook niet vlekkeloos:

Framework 1.1
Language pack voor framework
Journal viewer
en update 832483 (data access)
Directx9

Terwijl toch de goede switches zijn gebruikt verloopt het niet unattended.
Iemand ook hier een oplossing voor?

[ Voor 65% gewijzigd door ftpmisterx op 05-06-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftpmisterx schreef op 05 juni 2004 @ 10:21:
Tijdens het testen van mijn cd kwam de volgende fout naar voren:

Rundll
kan op gegeven module niet vinden c:\mijn documents

Ook krijg ik een fout melding dat de verkeerde parameter is opgegeven.
Voor zover ik kan zien heb ik wel de juiste parameters gebruikt.

Deze fout meldingen treden op tijdens de installatie van de updates.
Wie kent deze fout meldingen of weet bij welke update ze thuis horen?

De volgende installaties verlopen ook niet vlekkeloos:

Framework 1.1
Language pack voor framework
Journal viewer
en update 832483 (data access)
Directx9

Terwijl toch de goede switches zijn gebruikt verloopt het niet unattended.
Iemand ook hier een oplossing voor?
wat Dx9 betreft, die &*%$%&* hebben de akkoord voor gebruik van Dx9 NIET unattend gemaakt, die moet je replacen met een gehackte versie. zodat de installatie vrolijk doorgaat. lees voor meer info hierover espetado. en wat betreft die fout, een user hier heeft 1 week geleden ook zo een fout gemeld. mijn documents? half engels half nederlands?
wat hebben jullie gemeen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimp
  • Laatst online: 23-02-2022
Heeft iemand een idee hoe ik de snelkoppeling naar Internet Explorer op het bureaublad van te voren wegkrijg? En de items in het start menu zoals windows update enzo?

Ik kan hier nergens iets over vinden.. dus hulp zou erg fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij leest niemand espetado of msfn? |:(

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimp
  • Laatst online: 23-02-2022
pff.. rustig maar :).

Die snelkoppeling naar internet explorer die krijg je op die manier dus niet weg, dat is denk ik te bereiken met een bepaalde registry tweak oid. Maar laat ik die dus niet vinden op msfn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpmisterx
  • Niet online
wat Dx9 betreft, die &*%$%&* hebben de akkoord voor gebruik van Dx9 NIET unattend gemaakt, die moet je replacen met een gehackte versie. zodat de installatie vrolijk doorgaat. lees voor meer info hierover espetado. en wat betreft die fout, een user hier heeft 1 week geleden ook zo een fout gemeld. mijn documents? half engels half nederlands?
wat hebben jullie gemeen?
[/quote]

Een aantal problemen zijn nu opgelost.
De updates worden pas geinstalleerd nadat XP is geinstalleerd. Hierdoor ben ik wel van die fout meldingen af.
Ook het aanmeldproces is niet meer nodig.

DirectX moetik nog ff testen of dit nu wel werkt.

Hoe kan ik mijn eigen achtergrond en instellingen opnemen tijdens e installtie?

Tijdens de installatie zou er een gebruiker aangemaakt moeten worden.
Deze wordt niet aan gemaakt, ik moet inloggen met administrator + wachtwoord voor de installatie weer verder gaat.
Staat er nog een setting fout?

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendSwitch=yes
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
WaitForReboot="No"

[GuiUnattended]
AdminPassword=*******
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=*************
FullName=Gebruiker
OrgName=ICC
ComputerName=XPPC

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=75

[TapiLocation]
CountryCode=31
Dialing=Tone
AreaCode=0318

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
Language=00000413

[Identification]
JoinWorkgroup=ICC

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[Branding]
BrandIEUsingUnattended=Yes

[URL]
Home_Page=http://www.12move.nl

[Proxy]
Proxy_Enable=0
Use_Same_Proxy=0

[Components]
msmsgs=off

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\installup.cmd
%systemdrive%\install\setup.cmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftpmisterx schreef op 05 juni 2004 @ 18:29:
Een aantal problemen zijn nu opgelost.
De updates worden pas geinstalleerd nadat XP is geinstalleerd. Hierdoor ben ik wel van die fout meldingen af.
Ook het aanmeldproces is niet meer nodig.

Hoe kan ik mijn eigen achtergrond en instellingen opnemen tijdens de installtie?

Tijdens de installatie zou er een gebruiker aangemaakt moeten worden.
Deze wordt niet aan gemaakt
HOE heb je die error (C:\mijn documents kan niet gevonden worden) opgelost? dan hebben de anderen ook wat eraan. kwam het door de updates? hoe moet het NIET en hoe wel. en dat van de gebruikers staat ook al op MSFN. ik vraag al 10 keren welk handleiding jullie volgen en jullie blijven maar problemen posten die er niet zou mogen zijn als je wat dan ook gelezen EN gevolgd hadden. ik raad jullie dan ook MSFN of espetado van harte aan.

ow ja stimp nog ff
Stimp schreef op 05 juni 2004 @ 15:23:
pff.. rustig maar :).

Die snelkoppeling naar internet explorer die krijg je op die manier dus niet weg, dat is denk ik te bereiken met een bepaalde registry tweak oid. Maar laat ik die dus niet vinden op msfn :)
met een beetje improvisatie zou je met mijn info het volgende kunnen maken. B)

code:
1
2
ECHO Bezig met onnodige snelkoppelingen te verwijderen...
DEL "%systemdrive%\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\Internet Explorer.lnk"

ik zie echt niet waarom deze niet zou werken ....

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpmisterx
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 22:33:
[...]

HOE heb je die error opgelost? dan hebben de anderen ook wat eraan. en dat van de gebruikers staat ook al op MSFN. ik vraag al 10 keren welk handleiding jullie volgen en jullie blijven maar problemen posten die er niet zou mogen zijn als je wat dan ook gelezen EN gevolgd hadden. ik raad jullie dan ook MSFN of espetado van harte aan.
[...]

Ik ben een stuk later met deze cd begonnen dan de meeste hier.
In eerste instantie heb ik het tijdschrift computer totaal gevolgt.
Later ben ik ook deze topic gaan volgen, deze is nu erg groot geworden waardoor ik niet alle info meer kan terug vinden.

In eerste instantie werden mijn updates TIJDENS de XP installatie geinstalleerd.
Hiervoor moest ik een map update aanmaken in de map i386.
Deze map heb ik echter verplaatst naar de map \$OEM$\$1\Install.
Hierdoor worden de updates pas NA de XP installatie geinstalleerd en daarmee waren mijn fout meldingen verdwenen.
Helaas niet die van Framework, Journal Viewer ed.

De site MSFN ken ik, ik probeer hier ook info vanaf te halen. Helaas is mijn engels wat beperkt.
Espetado volg ik ook maar daar is de info te beknopt om op specifieke vragen een antwoord te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha... maarem ik zie net dat je hier nieuw bent... zou je de quotes niet meer willen slopen aub :+
code:
1
elk quote begint met een [quote] en eindigt met een [/]of [/quote]
die kan je zelf intikken. verder is er ook nog een fraai knoppie hieronder met bekijk bericht voordat je hem plaatst.

mijn engels is ook beperkt, ik ben hier ook niet vanaf het begin. ik meen zelfs dat diegenen die hier begonnen zijn allang niet meer hier reageren omdat het een zooitje is hierzo....

ik ben begonnen op espetado, pas toen ik die helemaal doorgeploegd had ben ik verder gegaan op MSFN want toen begreep ik veel beter waar ze het in godsnaam over hadden. espetado is idd beknopt. de schrijver biedt ons ook de kans naar hem te mailen en zijn beschrijving uit te breiden met nuttige dingen. je zegt dan wel dat espetado beknopt is, maar als je GOED gekeken had had je daar de info over Dx9,winrar en nog wat dingen gevonden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 23:24 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.