[OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben er een paar weken terug mee bezig geweest.
Maar ik ben lang niet zo ver gekomen (instal die vast bleef lopen :( ).
Dus bij deze -+BOOKMARKED+-
En een tut zou ik zeer op prijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
babbelbox schreef op 09 april 2004 @ 14:16:
[...]

Met welke switch kan je winamp silent installeren
Op de forums van msfn staat een Winamp in msi-pakket, helemaal configureerbaar! :D
Alleen audio, alleen video, wel agent, niet agent, wel modern skin, etc!
Zie deze link:

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=17412

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
Als je MSI-tjes wilt creeren voor de installatie van applicaties (DE manier waarop grote bedrijven hun software installeren) kan je beter WISE for windows installer gebruiken. (Wij gebruiken hier Wise Package studio voor. )
Waar je wel ALTIJD rekening mee moet houden, is dat je MSItje ALTIJD windows troep en zo bevat. Elke klik of actie in windows resulteert in allerlei most recently used keys en zo, en die moet je er allemaal uit gooien, en uiteraard alle andere meuk die niet bij een applicatie hoort.
Je bent dan echter wel wat langer bezig, maar dan heb je een applicatie wel mooi helemaal afgeconfigureerd is. Op deze manier kunnen onze klanten in elk geval een nieuwe werkplek inrichten zonder dat er ook maar een beheerder aan te pas komt. Vaak wordt de installatie dan ook met een RIS server gedaan. Let er op dat je met het installeren van hotfixes de tool Qchain van microsoft gebruikt. Verder hebben wij natuurlijk als voordeel dat klanten altijd de coorporate key hebben, dus geen problemen met registratie etc. Je kan voorts ook een optie in je sif file toevoegen waarmee je machine automatisch aan een domain gejoined wordt, en meestal disablen we in een moeite meteen de local admin accounts.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

anandus schreef op 13 april 2004 @ 01:48:
[...]
Vraagje. Waarom heb je SP2 er niet in geslipt? Scheelt weer in .Net Framework, DirectX & WMP apart te installeren?
Of je houdt niet van Release Candidates :P
En ik kan ook aanraden om de KliteMegacodecpack te gebruiken, heb je alles ook in een handig pakketje, Real Quicktime, Real Alternative, codecs, etc :)

Is maar een tip :)
Ik zal er eens naar kijken. Overigens ben ik niet zo ontzettend gebrand op die updates. Die kan je bij wijze van spreke met een klik in een keer binnenhalen via internet. Het gaat mij met name om talloze progjes die je van 30 cd's moet plukken met dito kruiwagens. Dat kost veel tijd en daar wil ik dus graag vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:50
Leuk, zo'n codec pack... bij mij levert het alleen maar problemen op. En meer dan divX, Xvid, Ogg en AC3 heb je toch niet nodig?

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 17:15
Zo ik ben een tut aan het maken. Ik zit nu al op 30 pagina's :). Alleen ik zou het graag met iemand anders even willen doen want er zit al teveel werk in om alles op te schrijven.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik ben in deze draad wel een lijstje tegen gekomen waar alle dingen staan die windows standaard installeert, maar ik weet lang niet wat al die afkortingen zijn, en nu wilde ik OutlookExpress eruit halen, maar ik weet niet welke entry ik dan moet toevoegen. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook hiermee bezig geweest en zelfs nog even met een soort van über-dvd die als je hem erinsteekt een menu geeft waar je je OS van keuze kan kiezen, die dan alles zelf doet, inclusief updates etc.... Maar dat was echt heel veel werk, en het is me nooit goed gelukt 8)7

Krijg met mijn eigen geslipstreamde xp-cdtje het maar niet voor elkaar dattie de drivers van mijn raid-kaartje pakt (en dus moet ik mijn kast openen om er een floppydrive in te doen etc etc, waarom xp dan ook niet ff kijkt of er een cdtje met drivers is... 8)7 nee joh, floppy is veel handiger |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
babbelbox schreef op 14 april 2004 @ 19:55:
Ik ben in deze draad wel een lijstje tegen gekomen waar alle dingen staan die windows standaard installeert, maar ik weet lang niet wat al die afkortingen zijn, en nu wilde ik OutlookExpress eruit halen, maar ik weet niet welke entry ik dan moet toevoegen. Iemand een idee
Kijk hier eens:
"Windows XP SP1 in 185 MB
http://jdeboeck.msfnhosting.com/

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Feanaro schreef op 14 april 2004 @ 20:52:
[...]

Kijk hier eens:
"Windows XP SP1 in 185 MB
http://jdeboeck.msfnhosting.com/
Dit was ik inderdaad ook tegen gekomen, maar dat is een beetje een 'rare' trick, want volgens mij haal je gewoon de installatie files weg, waardoor je dus geen OE meer hebt, maar in de lijst die hier staat kan je volgens mij gewoon aangeven welke onderdelen je niet geinstalleerd wilt hebben, het resultaat is denk ik wel gelijk, maar bij die manier van installatie files verwijderen hou je de setup volgens mij een beetje voor de gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je standaard Seti als service kan installeren?

Ik gebruik altijd Seti Service, maar dan krijg je een popup waar je je email adres enzo moet invullen, ik wil hem unattended laten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
ik ben me ook aan het verdiepen in dit project en heb daarom vraagje!

In de tekst verwijst men wel eens naar "ref.chm file" maar waar kan ik deze terugvinden op hun site??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
nvidia schreef op 15 april 2004 @ 14:54:
ik ben me ook aan het verdiepen in dit project en heb daarom vraagje!

In de tekst verwijst men wel eens naar "ref.chm file" maar waar kan ik deze terugvinden op hun site??
die file staat in de deploy.cab
Hier te downloaden

[ Voor 22% gewijzigd door Bas_je op 15-04-2004 15:35 ]

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me ook nog afvraag is hoe je alle mappen standaard op 'details' kan zetten, ik haat nml die grote icoontjes :)

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
eet waar ik een dergelijke hotfix kan downen ?[/quote]
jahoor dat weet ik wel :P

zet deze link in je browser: http://support.microsoft.com/?kbid=xxxxxx
waarbij je de xxxxxx vervangt door het nummer van de update die je zoekt.

Suc6

[ Voor 44% gewijzigd door elevator op 15-04-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Bas_je schreef op 15 april 2004 @ 19:12:
[...]

jahoor dat weet ik wel :P

zet deze link in je browser: http://support.microsoft.com/?kbid=xxxxxx
waarbij je de xxxxxx vervangt door het nummer van de update die je zoekt.

Suc6
Yeah right, niet dus. Dan kom je alleen bij de pagina.
De betreffende hotfixes (password zipped) zijn alleen na aanvraag te downloaden. In de mail die je dan ontvangt van microsoft staat een wachtwoord, dat alleen die week geldig is, de volgende week worden alle wachtwoorden nl. weer vervangen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er behoefte voor is, kan ik al mijn updates wel zippen en ergens uploaden?

Heb er vanmiddag weer een stel gedownload die blijkbaar nieuw zijn oid, ik moet ze nog toevoegen. (morgenmiddag/avond waarschijnlijk)

Ik heb van alles de Nederlandse versie..

Mocht iemand het een goed idee vinden, schreeuw maar ff, dan up ik ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 01:31:
Als er behoefte voor is, kan ik al mijn updates wel zippen en ergens uploaden?
Dit zou zeer handig zijn ja, ik heb alle essentiele updates nu wel binnen, maar dan blijven er nog stuk of 16 windows updates over. Dus hierbij graag :)

Daarnaast heb ik nog wat andere vragen, mijn OEM cd schiet al aardig op, maar ik wil nog een aantal dingen veranderen.

Bij de installatie kun je de harde schijfen partitioneren, dit werkt perfect, maar is het mogelijk dat windows automatisch kiest voor NTFS snel formateren, dat scheelt weer een stap. En is het ook mogelijk dat wanneer je een nieuwe partitie erbij maakt dat hij deze ook formatteert en niet alleen de partitie waarop windows wordt op geinstalleerd.

Na de installatie laat ik mijn reg file importeren, in dit reg bestand staan een aantal regels zodat windows automatisch inlogt, zonder het inlogscherm te hoeven gebruiken. Helaas werkt dit niet meteen de eerste keer. Wanneer alles klaar is en ik importeer het bestand nog een keer werkt dit wel.
Ik denk dat het komt omdat in het winnt.sif bestand ook is aangegeven dat hij automatisch 1x inlogt, en dat hij na de herstart de oude gegevens weer terugzet.

Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de items in het start menu klein te kunnen weergeven. "Kleine pictogrammen in het menu start weergeven"

Ik zou ook nog graag "deze computer" van het bureaublad vandaan hebben.

Ik weet dat het mogelijk is om de start pagina van IE te veranderen in winnt.sif maar is het ook mogelijk om deze op about.blank te zetten, dit werkt niet door dit in te vullen in winnt.sif.

En is er ook een mogelijk om bij geluidscheme "geen" te laten gebruiken.

Dat zijn mijn laatste punten voor mijn CD, als iemand hier oplossingen voor heeft, alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ik vind dit echt een mooi project en ik hou dit topic ook zeker in de gaten _/-\o_

Maar er is 1 klein ietsje dat ik niet begrijp... Al die silent installs van progjes... die worden nu zegmaar waarschijnlijk in c:\program files gekwakt.

Nou ben ik zo'n freak0r die al dat soort dingetjes netjes op een ander schijfje in nette mapjes kwakt ;)

Is het mogelijk dat ik al mijn progjes in D:\Applications\ laat installeren of dat het setup om een map vraagt waar ik al mn progjes in wil hebben?

btw.. is die tut al af?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Jahoor dat is mogelijk, Veritas Discover kan dat, je installeerd dat pakket, installeer jouw pakket, op jouw locatie, draait veritas discover nog een keer en je hebt een msi bestand die kan je volgens mij met de switch /qn silent laten installeren, maar nu dus op jouw locatie (let op: dit wordt allemaal direct na de setup gedraait dus die disk moet wel al aanwezig zijn (in geval van D:\) en niet alleen aangemaakt maar ook schrijfbaar (geformateerd) zijn.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 08:05
Vandaag een eerste versie van de mijn cd gebakken en getest.
Alles ging prima, :) nu zou ik eigenlijk in plaats van het cmd scherm iets anders willen laten zien zodat de gebruiker eigenlijk niet echt ziet wat er gebeurt.

Compaq heeft er ook iets van een GUI om heen zitten op hun Restore cd's.
Nu zou ik ook zo iets willen maken maar heb geen idee hoe :?

Iemand hier een idee hoe zoiets te maken, dus full screen en iets van progressbars of iets in die zin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

ahzo... maar kun je bijvoorbeeld niet tijdens setup kiezen in wat voor mapje het gekwakt moet worden en dat het daar ook in gezet wordt?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
GuuZ14 schreef op 16 april 2004 @ 15:24:
ahzo... maar kun je bijvoorbeeld niet tijdens setup kiezen in wat voor mapje het gekwakt moet worden en dat het daar ook in gezet wordt?
Kan wel dan start je gewoon de normale setup, maar dat haalt het idee van "unattended" een beetje weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
brombeer schreef op 16 april 2004 @ 15:23:
Vandaag een eerste versie van de mijn cd gebakken en getest.
Alles ging prima, :) nu zou ik eigenlijk in plaats van het cmd scherm iets anders willen laten zien zodat de gebruiker eigenlijk niet echt ziet wat er gebeurt.

Compaq heeft er ook iets van een GUI om heen zitten op hun Restore cd's.
Nu zou ik ook zo iets willen maken maar heb geen idee hoe :?

Iemand hier een idee hoe zoiets te maken, dus full screen en iets van progressbars of iets in die zin :?
Ja dat kan windows heeft daar zelf een optie voor bij unattended installaties je krijgt dan zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://unattended.msfn.org/images/runonceex.gif
hier staar uitgelegd hoe je dit spul aan de praat krijgt: http://unattended.msfn.org/xp/runonceex.htm

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar vind ik een site met files met de .themes extentie, die ik kan gebruiken met uxtheme.dll??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 09:36:
waar vind ik een site met files met de .themes extentie, die ik kan gebruiken met uxtheme.dll??
.theme files moet je soms zelf maken, dit staat uitgelegd op http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=9878
De msstyle files kun je van een site als www.themexp.org plukken.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Feanaro op 18-04-2004 19:48 ]

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
Heb ook nog een vraag. Ik wil eigenlijk meteen een paar codecs installeren, hoe doe je dat? zijn er switches voor de installers (REAL alternative, divX, Xvid, Ac3 en OGG) of is het een kwestie van files kopieren (en evt registry settings)?

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk met een bepaalde install adobe photoshop zo te instaleren dat je geen serial meer hoeft in te vullen (unattended) dus dat je het serial nummer al hebt ingevoerd? is makkelijk als je namelijk nergens meer een serial hoeft in te vullen maar alles al is ingevuld. en zo ja hoe kan ik dat doen? via een .reg? en die eerst uitvoeren VOOR de instalatie zelf..

en hoe kan ik die instalatie zelf het beste maken (met een msi bestand of?)
Tips? :) ik wil namelijk ook zo'n cd maken is namelijk erg handig haha...

p.s in princiepe zou je op die (DVD/CD) toch ook 2 cd's kunnen pleuren en dan een bootup screen maken (dat je kan kiezen welke je kan instaleren) en dan gewoon aan de hand daarvan een unatended file kiezen of niet? en nog een vraag hoe kan je zo'n mooi bootupscreenb maken (ik zit nu op mijn stage kan het niet zien)

Bootupscreen.com heet die volgens mij uit mijn hoofd maar iig hoe kan je dat maken? dat waren mijn vragen voor nu ;)

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn OEM cdtje begint nu aardig vorm aan te nemen.

De CD versie is voorzien van:

WinXP Pro
Alle ServicePacks en essentiele updates
MS Java VM (en update)
WinRAR
Windows Media Player 9
MSN 6.1
Adaware
Norton Antivirus 2004 (maar die werkt nog niet unattended, weet iemand hoe ik die goed aan de praat kan krijgen?)

Tevens Nvidia, Ati en VIA drivers (helaas moet ATI nog handmatig van control panel worden voorzien).

De volgende 'versie' van de CD gaat zonder Norton, maar met nog meer standaard Windows Update dingen zoals bijvoorbeeld .Net Framework (die er nét niet op pastte) en wat andere handige tools.

Ook heb ik diverse registry tweaks erbij gemikt (google als standaard zoekmachine in IE), maar ik zou toch zo graag nog een paar willen weten om m'n startmenu en explorer meteen optimaal te maken.

Zo zoek ik de truc om het OUDE startmenu standaard weer te laten geven, in de mooie XP omgeving. En dat het bureaublad weer voorzien is van icoontjes. Ook een kunstje om hidden files standaard wél weer te geven, net zoals de extensies zou erg prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klassieke startmenu:

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSimpleStartMenu"=dword:00000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry heb nog geen tijd gehad om die hotfixes enzo te testen, ben er nu mee bezig, mocht het allemaal goed werken up ik ze over een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 23:51:
Sorry heb nog geen tijd gehad om die hotfixes enzo te testen, ben er nu mee bezig, mocht het allemaal goed werken up ik ze over een uurtje.
Ze Werken niet neem ik aan ? :P
ik zit me suf te werken op me werk aan een unattended ... het gaat goed .. standaard apps enz enz ., Me start is er :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze werken idd niet, krijg opeens een foutmelding dat ik de verkeerde switches gebruik, weet mijn god niet welke fout is...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
[Version] 
Signature="$Windows NT$"
MajorVersion=5
MinorVersion=1
BuildNumber=2600

[SetupData]
CatalogSubDir="\i386\Update"

[ProductCatalogsToInstall]
KB826939.cat

[SetupHotfixesToRun]
js56nnl /Q:A /R:N
KB817778 /Q /O /N /Z
KB820291 /Q /O /N /Z
KB821253 /Q /O /N /Z
KB823182 /Q /O /N /Z
KB824105 /Q /O /N /Z
KB824141 /Q /O /N /Z
KB824146 /Q /O /N /Z
KB825119 /Q /O /N /Z
KB826939 /Q /O /N /Z
KB826942 /Q /O /N /Z
KB828028 /Q /O /N /Z
KB828035 /Q /O /N /Z
KB828741 /Q /O /N /Z
KB833407 /Q /O /N /Z
KB835732 /Q /O /N /Z
KB837001 /Q /O /N /Z
KB837009 /Q:A /R:N
Q322011 /Q /O /N /Z
q330994 /Q:A /R:N
Q814995 /Q /O /N /Z
q820223 /Q:A /R:N
q826939 /Q /O /N /Z
Q828026 /Q /O /N /Z
Q831167 /Q:A /R:N
Q832894 /Q:A /R:N
qchain.exe

Echt geen idee bij welke het fout gaat... is er een snelle manier om het te testen? Heb niet echt zin om ze allemaal 1 voor 1 weg te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Je kan toch zien welke er een foutmelding geeft, want als het goed is staat het nummer van de update als titel in het venster met de melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat staat er dus niet, en het venster met de foutmelding is ook langer als het scherm, dus ik kan niet helemaal onderaan kijken.

Maargoed ben nu iets aan het proberen, volgens mij heb ik het..

Jullie horen het binnen een half uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
voer de update's dan 1 voor 1 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wellicht kan dit helpen!

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;296861

Microsoft Knowledge Base Article - 296861
How to Install Multiple Windows Updates or Hotfixes with Only One Reboot

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 17:31:
Nee dat staat er dus niet, en het venster met de foutmelding is ook langer als het scherm, dus ik kan niet helemaal onderaan kijken.

Maargoed ben nu iets aan het proberen, volgens mij heb ik het..

Jullie horen het binnen een half uur :)
En is het inmiddels gelukt?
Je half uurtje is al voorbij ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MisTraller schreef op 20 april 2004 @ 20:52:
wellicht kan dit helpen!

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;296861

Microsoft Knowledge Base Article - 296861
How to Install Multiple Windows Updates or Hotfixes with Only One Reboot
Vervelende is dat sommige updates afwijkende unattended switches gebruiken..
dacht overigens ook dat er meer .cat files in die lijst moesten staan, ik zie er maar 1 bij 'm.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:26
Is het ook mogelijk dat er bij de setup ALTIJD schijf C geformat wordt, en dat de setup van eventuele andere schijven afblijft?
AutoPartition=1 hielp niet..

Verder, _O_ topic :p
Ben nu XP aan het installen met mn cdtje :)
* AlterMann enige in het gebouw die xp heeft/mag hebben..
Heerlijk om systeembeheer/netwerkbeheer-stageloper te zijn :9

[ Voor 37% gewijzigd door AlterMann op 21-04-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 00:59:
[...]

En is het inmiddels gelukt?
Je half uurtje is al voorbij ;) :P
Nee nog niet gelukt, heb nog geen idee welke update nou moeilijk zit te doen ... denk dat ik er morgen weer naar ga kijken als het geen mooi weer is tenminste :)

Ik laat het iig weten als het (eindelijk) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

zo, ik ga dit topic ook maar eens bookmarken :)

het lijkt mij heel interessant op zo'n cd/dvd te maken.
Ik heb al even zitten kijken naar Xplode, en volgens mij kan je daar ook heel mooie dingen mee doen, enige probleem is dat er nog vrijwel geen documentatie van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Hebben jullie al enig idee wanneer de how-to af zou kunnen zijn?
Ik zou het graag ook allemaal willen uittesten alleen heb hiervoor even geen tijd.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 20:33
Zo ook gebookmarked. De site van die belg is trouwens ook wel lekker duidelijk. Snap alleen niet wat hij nou bedoelt met die sleutels. Hoezo werken ze opeens niet meer? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
** BookMarked **

ik heb het stappenplan gevolgd in de Computertotaal (zeer overzichtelijk en vnuit daar ben ik verder gaan werken met http://unattended.msfn.org )

maar ik loop tegen 1 vervelend iets aan:
hoe weet ik welke besdtanden nodig zijn voor mijn drivers???
ik wil de volgende drivers mee nemen:
VIA 4.1
Netwerk Realtek 81xx

Nvidia Forceware versie 56.xx (weet nog niet welke.. gebruik hier nog steeds 44.03 :z )

Creative Soundblaster Live 5.1

wie kan mij vertellen hoe ik weet welke mappen ik moet hebben om alles goed te kunnen installeren??
er zijn zo veel mappen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :X

alvast bedankt

P.S.
of misschien tips welke mappen ik van de Gigabyte cd kan halen???

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 22-04-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

voor die via drivers kan je gewoon alle mapjes waar een inf file in voor komt op je cd zetten

en van de realtek heb je alleen het winxp mapje nodig lijkt mij (zitten die realtek drivers niet al standaard in windows?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AtlonXP1800 schreef op 22 april 2004 @ 22:31:
en van de realtek heb je alleen het winxp mapje nodig lijkt mij (zitten die realtek drivers niet al standaard in windows?)
zitten er wel in maar ik wil alles qua drivers van m'n cd's af hebben en geen drivers die meegeleverd worden met windows :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik heb zojuist mijn eerste "ECHTE" Unattended WinXP cd gemaakt :) (had al wel eerst met een antwoordbestandje gewerkt, maar dat was het ook wel).
Heb nu ook het stappenplan in de C!T gevolgd, en van daaruit verder gegaan.
Ik zit alleen nog met 3 kleine probleempjes:
1. Mijn computer-naam is ipv "Naam", "Naam-reeksmetgetallenencijfers". Weet iemand misschien hoe dat komt en hoe ik dat kan vermijden?
2. Omdat ik via VPC test, kan ik niet zeker weten of mijn device-drivers ook worden meegeïnstalleerd... Is daar misschien ook nog een oplossing voor?
3. Ik heb een nForce mobo, kan ik de mapjes van de nForce drivers gewoon kopiëren en in me $OEM$\$1\Drivers\... zetten en gaat dat dan goed???

Alvast bedankt voor de hulp :)

Groetzels,

Ben

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Ben.Hahlen schreef op 23 april 2004 @ 01:01:
Ik heb zojuist mijn eerste "ECHTE" Unattended WinXP cd gemaakt :) (had al wel eerst met een antwoordbestandje gewerkt, maar dat was het ook wel).
Heb nu ook het stappenplan in de C!T gevolgd, en van daaruit verder gegaan.
Ik zit alleen nog met 3 kleine probleempjes:
1. Mijn computer-naam is ipv "Naam", "Naam-reeksmetgetallenencijfers". Weet iemand misschien hoe dat komt en hoe ik dat kan vermijden?
2. Omdat ik via VPC test, kan ik niet zeker weten of mijn device-drivers ook worden meegeïnstalleerd... Is daar misschien ook nog een oplossing voor?
3. Ik heb een nForce mobo, kan ik de mapjes van de nForce drivers gewoon kopiëren en in me $OEM$\$1\Drivers\... zetten en gaat dat dan goed???

Alvast bedankt voor de hulp :)

Groetzels,

Ben
1. In winnt.sif bij het kopje [UserData] vul daar dan bij Computername=WXP in, waar WXP voor je computernaam staat.
2. /
3. dat kan, ik zou in de drivers map wel sub mapjes maken, en deze wel aanroepen in winnt.sif

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb zelf ook de nforce, en ik heb alle mapjes met een inf file gerenamed naar:

000_SMBus
001_MemCtl
002_GART
003_IDE
004_ITB
005_Ethernet
006_AudioDrv
007_Display

ik heb deze uit de unified driver van nvidia gehaald (weet niet of ze allemaal nodig zijn, maar beter te veel dan te weinig :) )

ik heb ze geplaatst in $oem$\$1\drivers

en dit toegevoegd aan mijn winnt.sif, onder [unattended]

code:
1
2
3
4
5
OemPnPDriversPath="Drivers\000_SMBus;Drivers\001_MemCtl;
Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;Drivers\004_ITB;Drivers\005_Ethernet;
Drivers\006_AudioDrv;Drivers\007_Display"

DriverSigningPolicy=Ignore

maar dan op 2 regels ;)

werkt perfect!

ik zit zelf nog met een paar probleempje met mijn cd, die waarschijnlijk kunnen worden opgelost met regkeys:

ik wil dat de explorer in elke map de bestand laat zien als list, niet als tiles
ik wil een classic configuratie scherm (mijn start menu is al classic, maar config scherm niet)

ik ben ook bezig om te proberen om acdsee silent te installeren, via deze handleiding: http://unattended.msfn.org/xp/applications/installshield.htm

nu staat daar in dat als je de setup start met -R er achter je een setup.iss file krijgt in je windows dir. De eerste keer dat ik het probeerde stond deze er wel, maar stond er nog een hele hoop andere zooi in (van andere programma's) dus had ik die file ff weggegooid, en de installatie opnieuw gedraaid. Nu heb ik allee een probleem, want die file wordt niet meer opnieuw aangamaakt. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 31% gewijzigd door AtlonXP1800 op 23-04-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In heel het topic lees ik slechts één keertje iemand die dit ook zou willen kunnen voor win2k. Iemand tips ? Of kan ik dezelfde procedure gebruiken dan voor XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
AtlonXP1800 schreef op 23 april 2004 @ 08:55:
ik heb zelf ook de nforce, en ik heb alle mapjes met een inf file gerenamed naar:

000_SMBus
001_MemCtl
002_GART
003_IDE
004_ITB
005_Ethernet
006_AudioDrv
007_Display

ik heb deze uit de unified driver van nvidia gehaald (weet niet of ze allemaal nodig zijn, maar beter te veel dan te weinig :) )

ik heb ze geplaatst in $oem$\$1\drivers

en dit toegevoegd aan mijn winnt.sif, onder [unattended]

code:
1
2
3
4
5
OemPnPDriversPath="Drivers\000_SMBus;Drivers\001_MemCtl;
Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;Drivers\004_ITB;
Drivers\005_Ethernet;Drivers\006_AudioDrv;Drivers\007_Display"

DriverSigningPolicy=Ignore

maar dan op 2 regels ;)
Nog een paar vraagjes: ik heb die ITB map niet, is dat een speciale map van jou comp misschien?
Hoe heb je de nVMixer laten installeren? Gewoon silent na de install? is gelukt :) Andere twee vragen blijven ;)

<edit>Ow ja, is er hier misschien iemand die weet hoe je de Omega Catalyst Silent kan installen?</edit>

Alvast weer bedankt :)

Groetzels,

Ben

[ Voor 11% gewijzigd door Ben.Hahlen op 23-04-2004 17:06 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk topic. Ben bijna klaar met m'n CD, zoek alleen nog manier voor:

- Visual Studio 6 (Ik wil alleen Visual Basic). Heb wel een manier gevonden via een stf-bestand, maar dan worden de dlls niet geregistreerd.
- Winzip 8.1/9

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zie dit topic nu voor het eerst.. is er een totaal overzicht van de mogelijkheden en hoe en wat?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Blizard schreef op 23 april 2004 @ 09:56:
In heel het topic lees ik slechts één keertje iemand die dit ook zou willen kunnen voor win2k. Iemand tips ? Of kan ik dezelfde procedure gebruiken dan voor XP ?
Je kan gewoon dezelfde procedures gebruiken, werkt gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Evil M@V schreef op 23 april 2004 @ 13:34:
Ik zie dit topic nu voor het eerst.. is er een totaal overzicht van de mogelijkheden en hoe en wat?
kijk eens op http://unattended.msfn.org die is overzichtelijk en duidelijk (vind ik dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op 23 april 2004 @ 16:26:
[...]

kijk eens op http://unattended.msfn.org die is overzichtelijk en duidelijk (vind ik dan ;))
dit is heel interessant, ik heb een paar maanden geleden een cd gemaakt met sp1 erin. (blijkbaar wordt dat slipstreaming xp genoemd?) ik was van plan nu sp2 eroverheen te doen op de cd maar aangezien die nog niet uit is wacht ik dus nog op de sp2.

maar dit topic is wel interessant (natuurlijk gelijk bookmark) omdat ik veel meer dingen in 1 keer kan installeren. maar mijn vraag aan jullie is wel , die drivers die jullie nu pogen erin te krijgen zijn straks verouderd? ( ik neem aan dat het antwoord is: jammer dan? ) en als sp2 nl straks officieel uitkomt moeten jullie overnieuw beginnen? ik verwacht namelijk dat sp2 gauw uitkomt aangezien de sp2 wel in andere talen verkrijgbaar is.... en pas op het moment dat sp2 uitkomt alle nieuwste drivers downen en erbij branden.

ik heb overigens alleen de hele 1e pagina gelezen en toen ik naar de 2e wilde zag ik tot me schrik dat het al 12 paginas telt en dat lees ik wanneer ik weer thuis bent de hele topic op me gemak door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
wat beterf het verouderen:
brand het op een rewritable en je bent klaar... :D

[ Voor 2% gewijzigd door mschol op 23-04-2004 23:00 . Reden: verkeerde smilie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 23:00
Je kan ook een map op je harde schijf maken met je unattended cd, die je steeds up to date kunt houden. En als je em nodig hebt fik je em even op cd/dvd.
Is wel zo handig aangezien veel software/drivers ook continu vernieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Emcee schreef op 23 april 2004 @ 23:17:
Je kan ook een map op je harde schijf maken met je unattended cd, die je steeds up to date kunt houden. En als je em nodig hebt fik je em even op cd/dvd.
das ook een optie

zou het mogelijk zijn om vanaf een netwerk share op bijvoorbeeld een win2k server pc de installatie muit te voeren (dat zou wel heel erg fancy zijn :) nooit meer fikken :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, het is me gelukt met de updates, ik heb een pakketje ervoor gemaakt en heb het zojuist geupload.

Dit zijn veel van de kritische updates (niet allemaal) en allemaal de Nederlandse versie.

Te downloaden op http://files.neukschaap.nl/ voor de liefhebbers :) (45,75MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Emcee schreef op 23 april 2004 @ 23:17:
Leuk idee, maar wat als je schijf het begeeft ? (daar maak je deels ook de cd voor veronderstel ik ?!) dan heb je geen cd om te herinstalleren ;) cd-rw lijkt me de beste optie.

Ik ga het even proberen voor win2k. Lijkt me een leuk project *bookmark*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik ben inmiddels zo ver dat ik ook office 2003 standaard mee installeer met windows, werkt perfect, de gebruiker hoeft niets te doen hier voor.

ik heb het via deze handleiding gedaan:

http://unattended.msfn.org/xp/office2003_advanced.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 06:54:
ok, het is me gelukt met de updates, ik heb een pakketje ervoor gemaakt en heb het zojuist geupload.

Dit zijn veel van de kritische updates (niet allemaal) en allemaal de Nederlandse versie.
ik vroeg me af waarom je ze niet alle kritische updates hebt?

en verder quote ik ff van een ander forum dit:
"In juni verschijnt Windows XP Service Pack 2. Dit service pack maakt het werken onder Windows veiliger, maar kan gevolgen hebben voor bestaande applicaties. Softwareontwikkelaars moeten alert zijn."
misschien vallen er wel veel kritische updates weg omdat dat in sp2 zit. en welke applicaties zullen niet mer sp2 overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

mijn unatended dvd begint al aardig vorm aan te nemen :)

als de installatie van xp zelf klaar is krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/post2.jpg

ik ga de kleuren hier nog wel ff van aanpassen :)

daarna gaan de geselecteerde programma's silent geinstalleerd worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/post1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Wou dat ziet er wel erg strak uit :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 23:00
AtlonXP1800 schreef op 25 april 2004 @ 16:41:
mijn unatended dvd begint al aardig vorm aan te nemen :)

als de installatie van xp zelf klaar is krijg ik dit te zien:

[afbeelding]

ik ga de kleuren hier nog wel ff van aanpassen :)

daarna gaan de geselecteerde programma's silent geinstalleerd worden:

[afbeelding]
Nice, zit er al copyright op of wil je anders vertellen hoe je dit gedaan hebt please :) Wel ideaal namelijk een menu waar je kunt kiezen uit verschillende programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

geen copyright, ik heb het niet zelf gemaakt :)
dat menutje is configselect 1.1.0

en die blauwe post installer is Xplode

het is een beetje klooien om het aan de gang te krijgen (er is nog niet echt een how-to) maar als je het werkend hebt is het wel een zeer mooie vervanging voor een batch file/ dosbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Ik volg de ontwikkeling van Xplode op de voet op msfn.org, het is nu gereleased als open source (Jabber License).

http://sourceforge.net/projects/xplode/

Wraith (de developer) heeft de komende tijd niet veel tijd om er aan te werken dus heeft hij het vrijgegeven! (Hij moet aleen de homepage nog verplaatsen naar sourceforge).

Ik heb van het weekend een aantal xml-files gemaakt, voor verschillende systemen (verschillende progs om te installeren na installatie). Je kunt dan met config-select kiezen welke xml Xplode gebruikt na de installatie.

Verder werkt Xplode ook onder win2k, daar moet je alleen het bestand gdiplus.dll vanuit een xp-install/cd kopieren naar de windows-2k dir anders werkt Xplode niet.

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ik loop tegen een probleem aan. Mijn OEM CD wordt nu in gebruik genomen op mn oude stagebedrijf waar ze systemen assembleren.

Probleem is dat de klant ZELF windows moet activeren. Dus na de oem installtie wordt sysprep gedraaid. Nu word WEER Xplode gedraait.

Volgens mij word alles wat onder GUIRunOnce staat OPNIEUW wordt geladen na een sysprep. WAAROM?

Dat is mijn grote vraag, want mn OEKM CD is compleet overbodig als hij continue om die xplode gaat zeiken. Xplode is puur een andere manier om alles automatisch te installeren.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

FireStarter: Is het jou gelukt om het serienummer pas NA installtie uit te hoeven voeren?
Ik wil hem namelijk ook als preload gebruiken (dus met Sysprep als laatste) maar hij blijft bij mij tijdens de grafische install om een serienr. vragen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Eerst de machine laten installeren met een serial die gewoon werkt. deze dus in winnt.sif zetten.(kan altijd dezelfde zijn, deze word toch niet geactiveerd.) En later na de installatie sysprep draaien, en dan moet het werken. Alleen op dat moment gaat windows weer hotfixes installeren enzo. En dat willen we niet.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/1288/menu.jpg

Ik heb inmiddels ook een goed lopende unattended install van XP Pro / Nero / Acrobat Reader en Office XP, ook het updaten gaat goed. Ik heb geen enkele update meer staan als ik windows-update draai.

Nu wil ik echter verder gaan: Ik wil van CD naar DVD en dan aan het einde van de unattended setup van Windows en office een menu maken dat selectief .cmd bestanden wel of niet oproept. (om dan nog extra software unattended er bij te installeren)

En dan na elkaar zoals de start /wait opdrachten in hotfixes.cmd maar dan wil ik zelf kunnen kiezen. En omdat een plaatje veel zegt het ik ff iets ontworpen.
Ik denk dat het in bv VB een peule schilletje is maar ik kan niet goed scripten, wel goed na-apen. Iemand een idee? of een tip? of beter nog een kan en klaar scriptje wat ik kan na-apen en/of gebruiken.........

---

Sysprep Oem probleem: zet net voordat je sysprep start de orginele .sif .inf .cmd bestanden van de cd terug die je hebt aangepast. (dit werkt bij mij - Home Oem)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb ook een CD'tje gemaakt. Werkt perfect. Behalve het feit dat ik tijdens de installatie handmatig serienummer, naam en computernaam moet opgeven. Ik zou dit liever in het begin of op het einde doen (is elke keer anders, dus niet in de winnt.sif).

Ik weet niet of de installatie van SpywareBlaster 3.1 al is langsgeweest. Hij start na de installatie automatisch SpywareBlaster, dus moet je die even killen:
code:
1
2
3
4
5
ECHO.
ECHO Bezig met installeren van Spywareblaster 3.1
ECHO Even geduld...
start /wait %systemdrive%\install\spyware\spywareblastersetup.exe /VERYSILENT /SP- /NOCANCEL
taskkill /im spywareblaster.exe

En de pictogrammen op het bureaublad (Internet Explorer stond er volgens mij nog niet tussen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
;Put my computer my network places my documents on the desktop
;my documents:      {450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}
;my computer:       {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
;network:           {208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}
;internet explorer: {871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]
"{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}"=dword:00000000
"{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"=dword:00000000
"{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}"=dword:00000000
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"=dword:00000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WimB, Dit zal je toch eerst wel in Winnt.sif moeten opgeven dan. Als daarna de tool sysprep draait worden deze weer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
ik zit nog steeds met het probleem dat mijn computernaam niet goed ingesteld wordt.
Winnt.sif:
code:
1
2
3
4
5
[UserData]
    ProductID=*
    FullName="Ben Hählen"
    OrgName=""
    ComputerName="Ben001"

Na installen in VPC:
ben-d102atjy4a6

Ik gebruik GuiRunOnceEx en cmdlines.txt.

Iemand misschien een oplossing?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:30:
[afbeelding]

Ik heb inmiddels ook een goed lopende unattended install van XP Pro / Nero / Acrobat Reader en Office XP, ook het updaten gaat goed. Ik heb geen enkele update meer staan als ik windows-update draai.

Nu wil ik echter verder gaan: Ik wil van CD naar DVD en dan aan het einde van de unattended setup van Windows en office een menu maken dat selectief .cmd bestanden wel of niet oproept. (om dan nog extra software unattended er bij te installeren)

En dan na elkaar zoals de start /wait opdrachten in hotfixes.cmd maar dan wil ik zelf kunnen kiezen. En omdat een plaatje veel zegt het ik ff iets ontworpen.
Ik denk dat het in bv VB een peule schilletje is maar ik kan niet goed scripten, wel goed na-apen. Iemand een idee? of een tip? of beter nog een kan en klaar scriptje wat ik kan na-apen en/of gebruiken.........

---

Sysprep Oem probleem: zet net voordat je sysprep start de orginele .sif .inf .cmd bestanden van de cd terug die je hebt aangepast. (dit werkt bij mij - Home Oem)
dit kan je ongeveer maken met configselect en xplode. al is configselect nog niet helemaal ideaal.

de items in xplode zien er zo uit:
code:
1
2
3
4
<item display='MSN Messenger 6.1'>
        <execute display='Installing MSN Messenger 6.1' program='%systemdrive%\install\MSN\MsnMsgs.msi' arguments='/QB' />
                <delete source='%SYSTEMDRIVE%\install\msn'/>
    </item>

dit is dus ter vervanging van een batch file. nu zou je dus eigenlijk een programma moeten hebben wat de file met de items er in parsed en de niet geselecteerde items er uit haalt. Dit is volgens mij niet zo heel moeilijk te maken (alleen kan ik het niet :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik heb nu (eindelijk) ook een dvdtje
dus ik ging em testen op MS Virtual MAchine 2004
en ik kreeg tijdens het kopieeren v. bestanden naar de HD een BSOD :X
die vertelde me dat er een fout zat in cd_fs.sys
ik gereboot vervolgens gaat ie wel verder maar het vreemde is dattie ongeloofelijk traag is..

iemand enig idee hoe die BSOD er kon komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk idee...maar waar is het idee gebleven van 'the ultimate OEM-XPCD' ??

de topicstarter had het idee om 'samen' een cdtje te brouwen, ik zie nu alleen maar ingevingen van mensen, maar niemand die het verzamelt en samenvoegt tot een werkend geheel.

beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
Ben.Hahlen schreef op 26 april 2004 @ 23:23:
ik zit nog steeds met het probleem dat mijn computernaam niet goed ingesteld wordt.
Winnt.sif:
code:
1
2
3
4
5
[UserData]
    ProductID=*
    FullName="Ben Hählen"
    OrgName=""
    ComputerName="Ben001"

Na installen in VPC:
ben-d102atjy4a6

bestaat er in jouw netwerk niet al een computer met de naam: Ben001???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Bas_je schreef op 27 april 2004 @ 12:58:
[...]

bestaat er in jouw netwerk niet al een computer met de naam: Ben001???
ehm, ja dus... 8)7 :D :o
My bad...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57

wat is js56nnl.exe ? windows script ?! wat doet het?

[ Voor 11% gewijzigd door joon op 27-04-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik loop tegen 3 problemen aan.

1 wat zijn de registery settings voor de 'snelstart balk'

2 Norton AV 2003 klaagt dat hij liveupdate niet kan installeren. Want hij kan luall.exe niet vinden, maar die zit weer in een .exe file in een andere map.

3 Het script geeft een error over spybot, maar hij installeer wel gewoon.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
mschol schreef op 27 april 2004 @ 07:28:
ik heb nu (eindelijk) ook een dvdtje
dus ik ging em testen op MS Virtual MAchine 2004
en ik kreeg tijdens het kopieeren v. bestanden naar de HD een BSOD :X
die vertelde me dat er een fout zat in cd_fs.sys
ik gereboot vervolgens gaat ie wel verder maar het vreemde is dattie ongeloofelijk traag is..

iemand enig idee hoe die BSOD er kon komen?
In je taakbalk gaat wat draaien van virtual pc, en daar kan je ergens performance instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 10:17:

de topicstarter had het idee om 'samen' een cdtje te brouwen, ik zie nu alleen maar ingevingen van mensen, maar niemand die het verzamelt en samenvoegt tot een werkend geheel.

beetje jammer...
dat komt ook doordat iedereen nog bezig is om een cd te maken. Als je dit topic een beetje volgt, en gebruik maakt van de tips die hier worden gegeven kan je uiteinderlijk zelf ook een ultieme oem cd maken.

en dit topic kan natuurlijk mooi gebruikt worden om silent install manieren met elkaar uit te wisselen.

Zo ben ik nog op zoek naar mogelijk heden om een customised silent install te maken voor acdsee 6 en paint shop pro 8

[ Voor 19% gewijzigd door AtlonXP1800 op 27-04-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thankz AtlonXP1800, ik ga hier mee stoeien en laat het weten...

Hoezo The Sentinel?
We zijn toch bezig met de ultime Oem Preinstall CD. Echter willen we zoveel Oem installeren dat het inmiddels op dvd moet en ook willen we de configuratie op extra toegevoegde oem-software zo aanpassen dat je een systeem echt als maatwerk kan afleveren. En dan uiteraard met zo min mogelijk werk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op 27 april 2004 @ 13:39:
[...]

wat is js56nnl.exe ? windows script ?! wat doet het?
http://www.microsoft.com/...9bdc731b64&displaylang=nl

stond bij iedereen bij de updates dus heb ik hem ook maar toegvoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klasse!

Btw.....is het mogelijk een batch bestand te maken die deze hotfixes los van een unattended xp installatie allemaal achter elkaar kan uitvoeren?
Dus gewoon op elk willekeurig moment.
Dit lijkt me namelijk ook wel handig. Heb alleen niet veel kaas gegeten van cmd files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 10:17:

beetje jammer...
je hebt gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik ben ook bezig met een xp-dvd :D

Maar ik heb een vraag: ik ben bezig met het vertalen van http://unattended.msfn.org (heb toestemming van de maker >:) ), zie www.unattended.tk. Als er nog mensen zouden willen meehelpen, neem dan contact met me op:
msn: nickygerritsen@hotmail.com
e-mail: n.gerritsen@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ECHO Alle 'Icons' worden verwijderd...
DEL "%systemroot%\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\Adobe Reader 6.0.Ink"
ECHO.

Deze werkt niet bij mij, dat komt denk ik door de spaties in Adobe Reader 6.0.Ink, maar hoe moet het anders?

En kan iemand me nog met 1 van me bovenstaande problemen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
mhr-zip schreef op 27 april 2004 @ 23:59:
DEL "%systemroot%\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\Adobe Reader 6.0.Ink"
ECHO.

Deze werkt niet bij mij, dat komt denk ik door de spaties in Adobe Reader 6.0.Ink, maar hoe moet het anders?

En kan iemand me nog met 1 van me bovenstaande problemen helpen?
en als je die " nu na %systemroot% zet?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik ga deze vraag / suggeste stellen / doen, omdat een antwoord op mijn vraag / suggestie minder tijd inneemt dan het doorlezen van dit topic:

- Bootlogo met het GoT logo?
- Visuele Style maken in de style van GoT?

Misschien wel een leuk plan, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, ik heb pagina 1 tot en met 8 gelezen, ik heb http://unattended.msfn.org gelezen en die 3 stappen gedaan (weet nu wat een batchbestand is en doet) ik heb xplode uitgeprobeerd. mijn xp is al geslipstreamed. ik wil dus alvast een voorproefje maken op een cdrw om een universieel unattend cd te maken.

mijn vragen zijn nu:
FireStarter schreef op 07 april 2004 @ 11:47:
StyleXP doet maar 1 ding, de UXTheme.dll in de windows dir patchen zodat windows toelaat andere themes te gebruiken. Voor de rest is StyleXP alleen maar een thememanager infeite.
dit ontgaat me? nu de xpcd op de hdd is gezet kan je de uxtheme.dll gelijk vervangen door een gehackte zonder de poespas? dat vraag ik me af voor veel meer dingen? kijk neem nu msn messenger dat standaard op xpsp1 staat. de versie is wel 4.7 maar de subversie is te oud dus je zult hoe dan ook altijd moeten updaten naar 4.7.2007? nu vroeg ik me af of het niet simpeler is die messenger te replacen met een nieuwe 4.7 met bijv isobuster of zo.... (scheelt wel MB heh)

xp zal tijdens de installatie niet beter weten dan dat dit hetzelfde bestand is (aangezien de filename zelfde is: msnmsgr.exe) zo ook de directx 8.1 vervangen door 9.0 (ook zelfde filename) enz enz of zie ik het toch echt verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op 27 april 2004 @ 21:44:
Ik ben ook bezig met een xp-dvd :D

Maar ik heb een vraag: ik ben bezig met het vertalen van http://unattended.msfn.org (heb toestemming van de maker >:) ), zie www.unattended.tk. Als er nog mensen zouden willen meehelpen, neem dan contact met me op:
tijdens deze topic lezen kwam ik deze link tegen. je zou het een vertaling van http://unattended.msfn.org naar het nederlands kunnen noemen. hier word ook uitgelegd hoe je xp slipstreamed maakt.

http://users.pandora.be/espetado/xpstream.htm

misschien is het een idee als je het hem vraagt of ie je wilt helpen met het opzetten van een msfn subforum in het nederlands......

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Ben.Hahlen schreef op 26 april 2004 @ 23:23:
Winnt.sif:
code:
1
2
3
4
5
[UserData]
    ProductID=*
    FullName="Ben Hählen"
    OrgName=""
    ComputerName="Ben001"

Na installen in VPC:
ben-d102atjy4a6

volgens mij de bedoeling dat je die zonder aanhalingstekens schrijft? of maakt dat niets uit? Toen ik het boeltje via vm-ware ging testen toen zei hij wel dat er al ene met dezelfde naam in het netwerk zat (en mijn eigen PC ook) maar toch hielden ze allebei stug vol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
TD-er schreef op 28 april 2004 @ 00:31:
[...]

en als je die " nu na %systemroot% zet?
DEL %systemroot%"\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\Adobe Reader 6.0.Ink"
ECHO.

Zo bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 11:34
mhr-zip schreef op 28 april 2004 @ 11:49:
[...]

DEL %systemroot%"\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\Adobe Reader 6.0.Ink"
ECHO.

Zo bedoel je?
Misschien heel dom van mij en waarschijnlijk gewoon een typo van jou, maar staat er nu :"...Bureaublad\Adobe Reader 6.0.Ink" ipv .Lnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
JeroenG33 schreef op 28 april 2004 @ 12:03:
[...]

Misschien heel dom van mij en waarschijnlijk gewoon een typo van jou, maar staat er nu :"...Bureaublad\Adobe Reader 6.0.Ink" ipv .Lnk
Ow is het een 'L' ik dacht dat het een 'I' was.

Maar ik vind deze problemen erger:

1 wat zijn de registery settings voor de 'snelstart balk'

2 Norton AV 2003 klaagt dat hij liveupdate niet kan installeren. Want hij kan luall.exe niet vinden, maar die zit weer in een .exe file in een andere map (standaard).

3 Het script geeft een error over spybot, maar hij installeer wel gewoon.

[ Voor 45% gewijzigd door mhr-zip op 28-04-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg op Menu - Na suggestie AtlonXP1800

Afbeeldingslocatie: http://www.tjoek.nl/menutest/MENUTEST.jpg

Download ISO: http://www.tjoek.nl/menutest/MENUTEST.rar

Voor geinteresseerden, uiteraard sta ik open voor kritiek ennuh... ik weet dat het gepruts is, maar het werkt wel!!! Ik kan namelijk niet echt scripten maar wel plakken en knippen.

Grtz... :7
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.