Ik ben (eindelijk
) eens een beetje aan het spelen met VB.Net, en kom net iets vreemds tegen:
De output die ik nu in mijn console krijg is als volgt:

De oplettende lezer zal het opvallen dat er 2 sec. verschil zit tussen het try statement en het catch statement. Ik vraag me af waar die vertraging vandaan komt? Deze vertraging is goed merkbaar tijdens het runnen van de applicatie, maar ook in de debug-mode (met F8 er door heen stappen dus).
Ik heb het niet exact getimed, maar 2 seconden om een exception te vangen is wel erg veel toch?
Ik ben redelijk nieuw in .Net en ben me er na jaren van uitstel eindelijk in aan het verdiepen. "Vroegah", in de VB6 tijd
, had ik geen last van dit soort rare vertragingen. Heb ik ergens een optie verkeerd staan of mis ik ergens iets? Is dit normaal?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Public Sub Main() Dim intgetal1 As Decimal Dim intgetal2 As Decimal intgetal1 = 5 intgetal2 = 0 Try Console.WriteLine(Now & " Start try") Dim intgetal3 As Double = CType((intgetal1 / intgetal2), Double) Console.WriteLine(intgetal3) Catch ex As System.DivideByZeroException Console.WriteLine(Now & " Whoops! Division by zero!") Catch ex As Exception Console.WriteLine(Now & " " & ex.Message) Finally Console.WriteLine(Now & " Finally") End Try Console.WriteLine(Now & " Done") Console.ReadLine() End Sub |
De output die ik nu in mijn console krijg is als volgt:

De oplettende lezer zal het opvallen dat er 2 sec. verschil zit tussen het try statement en het catch statement. Ik vraag me af waar die vertraging vandaan komt? Deze vertraging is goed merkbaar tijdens het runnen van de applicatie, maar ook in de debug-mode (met F8 er door heen stappen dus).
Ik heb het niet exact getimed, maar 2 seconden om een exception te vangen is wel erg veel toch?
Ik ben redelijk nieuw in .Net en ben me er na jaren van uitstel eindelijk in aan het verdiepen. "Vroegah", in de VB6 tijd
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij