AMD Ultron64(TM) Processor Dual Core Opteron al gespot

Pagina: 1
Acties:

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
kijk even hier op deze mooie AMD :) http://www.planet3dnow.de/misc/010404/

Die eiligst einberufene Pressekonferenz vergangenen Dienstag schien zuerst wie jede andere abzulaufen. AMD hatte der Presse ein neues Produkt vorzustellen. Ein 3700+ vielleicht, oder der 2800+ auf Newcastle-Basis. Doch dann kam alles ganz anders. AMD kündigte die Einführung des neuen AMD Ultron64 Prozessors an. Die Gerüchteküche wusste bereits seit mehr als zwei Jahren über den geplanten Dual-Core Opteron Bescheid (wir berichteten). AMD dementierte zu keinem Zeitpunkt, selbst Pressesprecher Jan Gütter meinte auf dem letzten AMD-Themenabend vielsagend, die Hammer-Architektur ermögliche mehrere CPUs auf einem Die; nur mehr könne er dazu momentan nicht sagen.

Heute nun hat AMD die Katze aus dem Sack gelassen:
AMD (NYSE: AMD) hat am Dienstag auf einer exklusiven Pressekonferenz ein absolutes Novum in der Computerindustrie vorgestellt, den AMD Ultron64(TM) Prozessor. Diese neuartige CPU besitzt eine DualCore(TM) Technologie, mit der AMD seinem Anspruch als Techleader treu bleiben und in der Prozessorproduktion völlig neue Möglichkeiten eröffnen will. Die Leistung des AMD Ultron64 ist der seiner Mitbewerber um Längen voraus, was in den kommenden Wochen durch zahlreiche Benchmark-Tests der Öffentlichkeit zugänglich gemacht wird.

Neben der innovativen DualCore(TM) Technologie soll der AMD Ultron64 Prozessor über bis zu 3 MB superschnellen Level 1 Cache direkt am Prozessorkern verfügen und schon bei 1GHz Taktfrequenz die Leistung heutiger HighEnd Prozessoren erreichen. Erstmals kommt hier die 65nm Fertigung zum Tragen, die die CPU trotz ihrer erstaunlichen Leistungsfähigkeit angenehm kühl hält. Die DualCore(TM) Technologie des AMD Ultron64 erfordert die Einführung des neuen Sockels 1404, der zusätzlich dank einer neuen Geometrie eine optimale Kühlung sicherstellen soll. Ebenfalls implementiert ist die vom Athlon64 bekannte Cool`n`Quiet(TM)-Funktion, welche nochmals verbessert wurde.

Der AMD Ultron64 wird momentan auf die Vorserienproduktion, die bereits im 2. Quartal dieses Jahres beginnen soll, vorbereitet, um die Massenproduktion zum 3. Quartal anlaufen zu lassen. Erste Engineering Samples des Prozessors waren für ausgesuchtes Fachpublikum bereits auf der CeBit zugänglich und das jetzt schon vorhandene Leistungspotential begeisterte alle Anwesenden.

Die Produktion der ersten Mainboards mit dem neuen AMD8808-Chipsatz für den Sockel 1404 ist bereits angelaufen.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Brakke Babelfish vertaling:
Called up press conference eiligst past Tuesday seemed first like every different one to run off. AMD had to present a new product to the press. A 3700+ perhaps, or the 2800+ on Newcastle basis. But then everything came completely differently. AMD announced the introduction of the new AMD Ultron64 of processor. The rumor kitchen already knew for more than two years about the planned dual core Opteron (we reported). AMD disclaimed at no time, even press speakers January Guetter meant on the last AMD Themenabend much-saying, hammer architecture makes possible several CPUs on one those; only he cannot say more to it momentarily. Today now AMD left the cat from the bag: AMD (NYSE: AMD) presented an absolute new fact in the computer industry on Tuesday on an exclusive press conference, the AMD Ultron64(TM) processor. This new CCU possesses a DualCore(TM) technology, with which AMD wants to remain faithful for its requirement as Techleader and to open in processor production completely new possibilities. The achievement of the AMD Ultron64 is that ahead its competitor around lengths, which is made accessible in the coming weeks by numerous bench mark tests of the public. Apart from the innovative DualCore(TM) technology the AMD Ultron64 processor is over up to 3 MT super+fast level 1 Cache directly at the processor core to order and with 1GHz clock frequency the achievement of today's HighEnd processors achieve. For the first time here the 65nm manufacturing comes to carrying, which keeps the CCU pleasantly cool despite their amazing efficiency. The DualCore(TM) technology of the AMD Ultron64 requires the introduction of the new base 1404, which is to guarantee an optimal cooling additionally owing to new geometry. The Cool`n`Quiet(TM) function well-known of the Athlon64 is likewise implemented, which was again improved. The AMD Ultron64 becomes momentarily on pilot lot production, already in 2. Quarter of this yearly to begin is, prepared, around the mass production to the 3. Quarter start to leave. First engineering Samples of the processor all present ones were for select specialized public already on the CeBit accessible and the now already existing achievement potential inspired. The production of the first Main boards with the new AMD8808-Chipsatz for the base 1404 already started.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind het verdomd verdacht dat ze dit artikel juist nu online gooien. Ik geloof er niet veel van eigenlijk.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
altijd zelfde op 1 april ;)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Op dat plaatje zie je gewoon een Cyrix cpu :X. Daarbij komt nog dat het screenshot van cpu-z gewoon een dual opteron laat zien, waar sse3 is bijgefotoshopped. Grappig, dat wel :D.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/misc/010404/img/cpu.jpg

:D. :'(. :D.

Verwijderd

Ik had toch net ff iets meer verwacht van een 1 april grap, hier kijk je meteen doorheen.

Had je deze niet beter in de HK kunnen zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 01:24 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 01:23:
Ik had toch net ff iets meer verwacht van een 1 april grap, hier kijk je meteen doorheen.

Had je deze niet beter in de HK kunnen zetten?
Niet iedereen is zo super 1337 dat hij meteen ziet dat dit een grap is :).

Ik trapte er eigenlijk ook best wel in :X. Alleen dat windows logotje vond ik wel een beetje raar staan :P.

tvw

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
iets schreef op 01 april 2004 @ 01:26:
[...]

Kostte idd een hele poos voordat je ziet dat het een grap is.

Dit topic vinden.
Bron bekijken.
Vertalen.
En hier posten.

Nam ong 3min in beslag.

conclusie: slechte grap

@Thorry: Dan zou het nog minder tijd gekost hebben als dit topic in de HK zou staan.

[ Voor 11% gewijzigd door The Dolf op 01-04-2004 01:29 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• KneoK
  • Laatst online: 13-08 21:28

KneoK

Not in a million lightyears

iets schreef op 01 april 2004 @ 01:26:
[...]

Ik trapte er eigenlijk ook best wel in :X. Alleen dat windows logotje vond ik wel een beetje raar staan :P.
Idd, pas bij het Windows logo begon ik te twijfelen...

Tsja, goeie grap is het niet, maar ik heb wel even getwijfeld...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Het wrange van deze erg doorzichtige 1 aprilgrap voor de fans is dat ondertussen Intels Prescott daadwerkelijk een half disablede dual core bevat, getuige de enorme hoeveelheid 'onverklaarbare' transistors en de daardoor optredende 'leakage'. Die dual core wordt waarschijnlijk ergens in kwartaal 2 van 2005* enabled in Prescott-opvolger Tejas.

* rond 01-04-2005 misschien?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Puppetmaster
  • Laatst online: 16:03
ach ik vind em wel grappig hoor...
en die benches: leuk gedaan! mn dat ze er een paar benches tussen doen die dan geen voordeel van SMP hebben! wel eventjes over nagedacht iig :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

pietje63

RTFM

Ik zat ook t lezen en te denken

* waarom niet op fp
* waarom afgelopen maanden niets over gehoord en nu al samples
* waarom vergeleken met fx55 en fx57 die er nog niet zijn (asaik)
* 3MB L1 cache zie je ook niet vaak (wel geil trouwens)

en de benchmarks waren te goed, hij lijkt soms meer dan 100% te schalen :+

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

...Der AMD Ultron64..
Ja mooi, dat zijn nog es processornamen :) Ik schat nog zo'n 3 a 5 jaar voordat een dergelijke Opteron daadwerkelijk op de markt zal zijn, als het al kost-technische interessant is :P

LinkedIn
Instagram

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

pietje63

RTFM

ReemF schreef op 01 april 2004 @ 10:45:
[...]
Ja mooi, dat zijn nog es processornamen :) Ik schat nog zo'n 3 a 5 jaar voordat een dergelijke Opteron daadwerkelijk op de markt zal zijn, als het al kost-technische interessant is :P
En hitte technisch

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

ReemF schreef op 01 april 2004 @ 10:45:
[...]
Eerder 3 dan 5 jaar hoor. Intel komt in 2006 al met de dual-core cpu's over de gehele linie. Intel loopt op dit moment voor met de HyperThreading techniek, maar AMD kan niet veel later met dual cores processors komen. Ik gok dus op 2007 :)

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0919/kaigai01l.gif

[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 01-04-2004 12:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Access schreef op 01 april 2004 @ 01:20:
Op dat plaatje zie je gewoon een Cyrix cpu :X. Daarbij komt nog dat het screenshot van cpu-z gewoon een dual opteron laat zien, waar sse3 is bijgefotoshopped. Grappig, dat wel :D.
Cyrix CPU :?

Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/misc/010404/img/cpu.jpg

Dat is een engineering sample van de K5 CPU, waarschijnlijk anno 1995 :z

Ken uw CPU's :7

Maar goed, 1 april idd :+

Oslik blyat! Oslik!

• The Third Man
  • Laatst online: 16:17

The Third Man

The Third Jellyfish

De naam Ultron zei genoeg = oude chipsetfabrikant... Was meer iets voor Tweakzone geweest, die kan je nog wijsmaken dat 'optimaliseren' van Opti komt :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal schreef op 01 april 2004 @ 14:46:
De naam Ultron zei genoeg = oude chipsetfabrikant... Was meer iets voor Tweakzone geweest, die kan je nog wijsmaken dat 'optimaliseren' van Opti komt :D
Dat was Utron (dus zonder de 'l').

Offtopic:

Ben ondertussen aardig ver met m'n chipset benchmark, in een mem bandwidth test scoort de Utron UT801X iig op 2 na het slechtst van alle geteste chipsets, waarbij de andere twee nota bene 2 jaar ouder zijn. Voor z'n tijd zonder meer de slechtste chipset (qua mem performance) :P

Oslik blyat! Oslik!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

t staat zelf op het plaatje "1 april" 8)7

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
IorGie schreef op 01 april 2004 @ 20:09:
t staat zelf op het plaatje "1 april" 8)7
correct

niet zo snugger :Z

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

dion_b schreef op 01 april 2004 @ 20:06:
[...]

Dat was Utron (dus zonder de 'l').

Offtopic:

Ben ondertussen aardig ver met m'n chipset benchmark, in een mem bandwidth test scoort de Utron UT801X iig op 2 na het slechtst van alle geteste chipsets, waarbij de andere twee nota bene 2 jaar ouder zijn. Voor z'n tijd zonder meer de slechtste chipset (qua mem performance) :P
1 april :D ik refereerde naar dat topic met die eigenwijs die het had over de Japanse buizenfabrikant enz.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Totdat ik die processor zag... :|

offtopic:
Nice Try ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, die cpu lijkt op een Pentium 60/66 :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Prutz0r schreef op 01 april 2004 @ 22:32:
Ja, die cpu lijkt op een Pentium 60/66 :)
Hoewel de pentiums wel gemaakt zijn door AMD mochten ze toch echt niet hun eigen logo erop printen :p

Het is een K5 of eerdere K6, het is zo te zien een keramische behuizing en dus dan zou het een K5 zijn, de K6 zijn geloof ik altijd in de nieuwere behuizing gekomen, en bij de Athlon zijn ze toen terug gegaan naar keramisch en hebben ze ook de spacer/heatspreader gedropt. Nu met de nieuwe XP's en nu ook Duron's hebben ze weer de nieuwe behuizing en met de A64 is ook de spacer/heatspreader weer terug... om over vooruitgang te spreken 8)7

Hmmm hier een foto van een K5 166:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/images/x86-cpus/amd-k5.jpg

het nummer van deze is 25676 maar voor de rest lijkt ie wel heel erg veel.

Oops, Thorry pakt K6-2 uit de kast, 1 keramische met spacer/heatspreader, een niet-keramische met spacer/heatspreader. Dus toch wel keramische, maar in ieder geval met spacer/heatspreader en niet volledig keramisch.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:54 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

deze zijn volgens mij ook keramisch zo te zien (of ik ben gewoon kippig aan het worden)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1068215007.jpg

weet iemand nog een leuke signature?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn ze ook ;)

offtopic:
Die Opterons zijn SWEET! :> O+

[ Voor 68% gewijzigd door Frietsaus op 02-04-2004 22:52 ]

Verwijderd

snooze schreef op 02 april 2004 @ 01:29:
deze zijn volgens mij ook keramisch zo te zien (of ik ben gewoon kippig aan het worden)
[afbeelding]
Jep die zijn van keramiek, je hebt die organische behuizing niet echt per se nodig, maar bij veel mhz zijn ze wel handig.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

CPU's zijn óf keramisch, óf van kunstof gemaakt dus. Maar wat is nou beter? En waarom wisselt men de hele tijd van materiaal? Hitte? Precisie?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

snooze schreef op 02 april 2004 @ 01:29:
[afbeelding]
Wat is dan dat paarse laagje onder het koelplaatje? Kunststof is niet zo dik...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:41:
[...]

Hoewel de pentiums wel gemaakt zijn door AMD mochten ze toch echt niet hun eigen logo erop printen :p
:? 80xxx chips zijn wel door AMD voor Intel gemaakt, maar daar zat dus wel een AMD logo op naast die van Intel :o
Het is een K5 of eerdere K6, het is zo te zien een keramische behuizing en dus dan zou het een K5 zijn, de K6 zijn geloof ik altijd in de nieuwere behuizing gekomen
Dit is een vroege behuizing K5, die hadden zo'n messing spreader, net zoals de oudste P1 So5 chips (heb nog een vergelijkbare P90 liggen). Latere K5's hebben gewoon volledig ceramic behuizing zoals de middel-generatie P54C en P55C

K6 (incl alle -2 en -3 varianten) hebben een veel dunnere ceramische behuizing met een enorme alu spreader

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1