[LINUX] SAMBA PDC Niet werkend.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:59
als ik in windows XP wil lid worden van de domein dan krijg ik een error want hij zegt bij de andere gebruikers dat hij geen toegang heeft da begrijp ik want je moet met de root inloggen als je lid wilt worden maar ik heb de root toegevoegd aan de samba en hij ziet de root niet want hij zegt dan dat hij geen gebruiker heeft kan iemand me hiermee helpen?

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Zelfs met een beetje fantasie begrijp ik geen bal van je tekst. Wie is de samba? Wat voor server draait het? Hoezo heb je root toegvoegd aande samba? Wat is je configuratie van samba?
Owja, je mag hier meer dan 1 zin per bericht gebruiken. (zie . & , op je toetsenbord voor meer info).

[ Voor 6% gewijzigd door G F0rce 1 op 01-04-2004 00:36 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Gelukkig is dit een startpost waar mensen wat mee kunnen.

Keurig opgezet.
Goede omschrijving van het probleem.
Keurig de stappen omschreven.
Keurig de foutmeldingen omschreven
Keurig de relevante log passages gepost
Keurig de versies gemeld.

Kortom keurige TS :)

Uiteraard kan je via smbclient wel als root inloggen en uiteraard is root geen invallid user in je samba config he?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
En je hebt zeker al rekening gehouden met de rechten van eventuele mappen en dat je wel is het UID moet gebruiken in plaats van 'root' ?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Ik denk dat de eerste twee reacties een verdere sluitmessage overbodig maken.

Probeer het nog eens en dan in Nederlands met interpunctie. En met de missende info toegevoegd. En nadat je in de recente NOS-topics hebt gezocht, want hier zijn juist ca. 4 topics over geweest, als je even zoekt ga je die zeker terugvinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Wilke op 01-04-2004 00:48 ]

Dit topic is gesloten.