Gekraak uit boxen bij 32 bits kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
hey,
Ik heb een vreemd(denk ik) probleem.
als ik bji bijv. UT dekleuren van 16 naar 32 bits zet, dan komt er naast de gewone geluiden, irritant gekraak uit de boxen.
Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt.
Mijn geluidskaart:-Soundblaster Live 1024
mijn videokaart: -creative TNT2 ultra
misschien van belang(?) mijn mobo: MSI 6199 met een celly 466.
plz help.
bvd
_Alien_

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dat zijn stoffige bitjes.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Komt dat gekraak als je scrollt met een scrollerbar en/of als je een venster aan het slepen ben als je een mp3 draait???

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

Ja, lol ja die stoffige bitjes, maar ik dacht altijd dat het gewoon kromme volts waren :)

Nee, zonder dollen nou, kijk maar eens na of je een aparte irq voor je vga-kaart hebt gebruikt, ik had ook zoiets, dat was verholpen nadat ik de soundcard in een ander slot plaatste...

suc6-> dark

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
OK tnx, ik zal het proberen! :)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

vga kaarten zijn vaak dermate ver geoptimaliseerd dat ze zich wat bandbreedte toekennen van apparaten vlak naast hun (wat betreft irq, io en plaats in computer) Zodra je dan je vga kaart maximaal laat werken kan harware die daar blak naast zit wat moeilijk gaan doen. Bij geluidskaarten is dat kraken, vooral bij scrollen e.d. Er zijn features om je vgakaart precies binnen zijn eigen domein te laten werken, maar dan gaan de prestaties ook achteruit. Geef je vga kaart genoeg ruimte is het enigste advies dat helpt!
Pagina: 1