Volledig geluid door headphones/headset, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59
Ik heb sinds kort een Headsetje van Vivanco gekocht bij Mediamarkt, prima dingetje, geen USB ,gewoon mini-jack , een groene en roze die in m'n geluidskaart gaan (Philips PSC706,acoustic edge)

Nu speel ik dus veel Splinter Cell:Pandora Tomorrow online, en nog steeds gewoon door m'n grote Tannoy speakers, maar ik zou het eigenlijk graag willen spelen via m'n headset, vooral om die kleine geluiden te horen zoals voetstappen en dat soort dingen , die je gewoon niet echt duidelijk over de speakers hoort (en komt bij, m;n speakers staan optgesteld voor Dvd kijken, dus totaal niet in een goeie positie voor de PC.

Het probleem is, in de control panel-sounds and audio devices kan ik mijn headset niet kiezen,dat was wel het geval met de USB headset van pc die hierop ook prima werkte...daar kon ik dus playback device bijv. op de headset zetten....hoe werkt dit precies? Bij mijn soundcard opties kan ik nog bij output mode headphones kiezen, maar dan komt het uit twee speakers nog steeds.

Iemand die het weet?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Zet de XP soundopties van 5.1 naar stereo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Als je die groene en die roze in je geluidskaart stopt, moet je die van de speakers er al uit getrokken hebben.
Waarschijnlijk heb je ze in andere connectors gedaan. Onboard sound? modem?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• devilsnight
Die van de speakers is er al uit, dat was gewoon 1 seriele. (SPDIF out,naar mijn receiver)

De roze en groene (de ene voor mic, de andere voor headphones) zitten waar ze horen te zitten....in XP ,control panel ,sounds and audio devices, selecteer ik dan speaker setup en dan stereo headphones, en ook in de philips soundcard opties..maar nog steeds werkt het niet. er komt geen geluid uit de headphones bij een soundtest.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 01-04-2004 00:49 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik ben totally bedazled ... Je speelt normaal gesproken alles af via je SPDIF connector op je geluidskaart, right?
Dan zal je de ouput van je SPDIF moeten redirecten naar je normale stereo output en de stekkers in de goede contactjes moeten gooien.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• devilsnight
Ja een coax kabel die in m'n Marantz Receiver gaat, dat kabeltje heb ik verbonden met de SPDIF out en die ging in de soundcard, en dan heb je je games over je speakers en sub.etc.....die heb ik al uit de soundcard gehaald, dus wat er nu inzit zijn de 2 stekkertjes van de headset.

het handige van die USB headset(van broer) was dat je het ding alleen maar hoefde te selecteren in sound and audio devices en het werkte al...

Ik snap niet helemaal wat jij bedoelt alleen.....

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 01-04-2004 01:16 ]

Verwijderd

Hmmm, ik had ooit zo'n Creative SB Live kaartje, daar stond in het mengpaneel-programma ergens een optie om de digitale uitgang te gebruiken. Op dat moment vielen de analoge uitgangen weg. Om de analoge uitgangen weer aan te zetten moest je de digitale uitgang weer uitzetten.

En anders: heeft je receiver geen koptelefoon-uitgang? Anders kun je hem daarin prikken (eventueel een verlengkabel erbij nemen).

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 02:42:
Hmmm, ik had ooit zo'n Creative SB Live kaartje, daar stond in het mengpaneel-programma ergens een optie om de digitale uitgang te gebruiken. Op dat moment vielen de analoge uitgangen weg. Om de analoge uitgangen weer aan te zetten moest je de digitale uitgang weer uitzetten.

En anders: heeft je receiver geen koptelefoon-uitgang? Anders kun je hem daarin prikken (eventueel een verlengkabel erbij nemen).
Ik bedoel wat hij zegt en dat is dat je analoog wegvalt als het nog op digitaal staat (en anders om) SPDIF is nu eenmaal digitaal.
Vandaar dat je de SPDIF uitgang uit/over moet schakelen naar analoog.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• devilsnight
^ Perfect (althans, dat hoop ik )

Ik kan het pas morgen na werk proberen, eerst de hele Pc formatteren, want op de pc waar het allemaal moet gebeuren zijn FLINK wat dingen mis, geluid dat gewoon helemaal niet meer werkt, trojans vliegen me om de oren terwijl ik AVG en andere Avast anti virus draaide, maar goed..niet offtopic moet ik gaan....

Ik probeer het morgen allemaal uit.

• devilsnight
Raar en nog eens raar.

Pc geformatteerd, Winxp erop..updates..etc..echt alles..dus dat is allemaal klaar.
Ik heb het geluid ook nu gewoon weer via mijn surround set (pc) en niet de Surround setup voor PS2 en Dvd (grote speakers,sub)

Ik haalde net de Seriele plug van de surround set eruit, deed de Vivanco headset (roze en groene plugs) in de soundcard waar ze hoorden (Mic,Headphones)
alleen totaal geen geluid door de headset, ook niet wanneer ik speaker setup bij audio devices op headphones zet.....raar dit hoor.

Is dit ding nou defect dan ? (mic werkt wel, opnemen met sound recorder gaat prima) Had ik dan toch voor een USB moeten gaan, dan was ie meteen klaar geweest zoals met die van mn broer...raar dit hoor.
Pagina: 1