Toon posts:

Powermagic Radeon 7500 SDR ipv DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Radeon 7500 van Powermagic met 128 (overkill ik weet het) MB, maar bij een bios flash ben ik erachter gekomen, dat het apparaat SDR geheugen heeft in plaats van DDR. Het is alweer meer dan een jaar geleden dat ik de Radeon heb gekocht, en hij doet hetwel nog steeds...

Maar ben ik nu opgelicht of niet? Bestaat er wel een Radeon 7500 met 128 MB DDR? Want helaas heb ik de doos niet meer, maar het staat wel op de kaart op een ticker en op de bon.

Als het een fout is geweest...wat kan of moet ik er aan doen?

Verwijderd

Officiel heet DDR geheugen DDR SDRAM, dus ik weet niet........

En al gekeken met powerstrip/rivatuner? Staat ook bij of het DDR is.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

DDR = dual data rate
SDR= single data rate

SDR is dus 2 keer zo traag als DDR

hmm da vroeg je niet :+

ik heb ff gegoogled en ik kan wel kaarten 7500 kaarte vinden met 128mb DDR.
onderandere van sapphire. Ik neem dus aan dat er meer fabrikanten zijn die dat ook hebben.

met een tooltje als AIDA32 maar ik denk ook met sisoft kan je zo zien of het ddr is of sdr.

[ Voor 65% gewijzigd door The_Duke op 01-04-2004 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om deze kaart...zoals die geadverteerd wordt...
http://www.targetweb.nl/txt/tx21970.htm

En ik wist al wat het verschil was tussen SDR SDRAM en DDR SDRAM...anders had ik wel de 64 MB variant hiervan genomen, want deze kaart is in diverse sites al belicht.

Overigens kwam ik er pas na Sandra erachter dat het geen DDR kaart was.

Maar ik vraag me af wat ik er nu nog aan kan doen? Het is alweer bijna twee jaar geleden dat ik de kaart heb gekocht...heb dus wel nog steeds de bon...winkel kan/wil me niet meer verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
*kick

Ik ben nu zowel op een reactie van PowerMagic als van de distributeur van de winkel aan het wachten. Is er dan helemaal niemand die niet weet waar ik verder zou kunnen zoeken of klagen? En dan bedoel ik niet meteen de consumentenbond ofzo, aangezien ik op hetinternet nog geen vergelijkbare verhalen heb kunnen vinden mbt de 128 MB Radeon

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik snap je "boosheid" niet helemaal..

Je kaart is gewoon vrij oud. En het verschil tussen DDR SDRAM en SDRAM is op dezelfde snelheid mssn 15% (maximaal)

Ik denk niet dat je het merkt. Deze kaart kan het huidige grafische geweld toch niet aan. Ook niet alssie DDR SDRAM zou hebben (alssie dus SDRAM heeft)

Maar waarschijnlijk kan je het ook wel herleiden uit informatie op de chips

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
DDR kan ook als marketingtruc gebruikt worden. 64-bit DDR klinkt sneller maar is trager dan 128-bit SDR. Als de prestaties niet ondermaats zijn maakt het geheugen toch eigelijk geen ruk uit? Zowiezo is 128 MB voor die kaart overkill en had je die paar euro's beter in je zak kunnen houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dan toch eindelijk een antwoord gekregen van PowerMagic. Het schijnt zo te zijn dat de versie van 128 MB per definitie niet verkocht had mogen worden als DDR. Het schijnt een bewuste marketingsstap te zijn geweest, en alle mensen die via mail - ik heb gebeld - alsnog hun ermee confronteren worden gecompenseerd. Ik ontvang hopelijk over niet al te lange tijd een 8500 of beter omdat ze geen vergelijkbare kaarten á la 7500 met 128 MB hebben...Dat is dan wel weer boffen. Nogmaals, het ging er niet om dat de kaart minder presteert dan verwacht of dat mijn verwachtingen verkeerd waren: Ik verwachtte een kaart met DDR geheugen en die kreeg ik dus niet. Noem het gelul of muggezifterij, maar uiteindelijk heb nu wel een kaart die voldoet aan mijn minimale verwachtingen...sterker nog: ik ben er op vooruit gegaan. Ik mag de oude kaart nl. ook nog eens houden.

Misschien was dit een onnodige kick, maar ik dacht dat de topic wel op een nette manier een einde moest krijgen.
Pagina: 1