Toon posts:

[XP] bestand op ntfs partitie opent niet, pad te lang

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: ntfs
Ik heb dus een directory op de c schijf (op een ntfs partitie) die zich niet laat openen, ik krijg de error: pad is te lang.

Het pad staat 12 directories diep, zie onder

c:\x\x\x\x\x\x\x\x\x\x\x\x

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
In een command prompt kan je hem denk ik wel gewoon openen en eventueel verwijderen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ok, maar is er een maximum qua aantal directories diep dat een bestand mag staan?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Matched: 256
Duh, je hebt in je openingspost al ZELF je antwoord gegeven....

JA dus!!!

Ook is het pad beperkt tot een maximaal aantal tekens (256 o.i.d.)

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nulnulnix schreef op 01 april 2004 @ 07:48:
Duh, je hebt in je openingspost al ZELF je antwoord gegeven....

JA Dus!!!
Bedankt voor deze bijzonder vriendelijke en overigens totaal nutteloze reply. Het gaat me er juist om wat de definities zijn van deze beperking, oftewel...HOEVEEL directories diep kan een bestand staan en waar staat dat omschreven?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 08:01 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 07:59:
Bedankt voor deze bijzonder vriendelijke en overigens totaal nutteloze reply. Het gaat me er juist om wat de definities zijn van deze beperking, oftewel...HOEVEEL directories diep kan een bestand staan en waar staat dat omschreven?
Nulnulnix schreef op 01 april 2004 @ 07:48:
Ook is het pad beperkt tot een maximaal aantal tekens (256 o.i.d.)
Dat stond ook in die reply. Dus zo nutteloos was hij niet. En waar het omschreven staat? Tik eens "maximum path length xp" in in Google en je vind 49600 vermeldingen

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 01-04-2004 08:06 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ortep schreef op 01 april 2004 @ 08:04:
[...]

[...]

Dat stond ook in die reply. Dus zo nutteloos was hij niet. En waar het omschreven staat? Tik eens "maximum path length xp" in in Google en je vind 49600 vermeldingen
Ok, die reply was inderdaad niet volkomen nutteloos, die 256 karakters daar heb ik inderdaad wat aan. Maar verder heb ik nog eens gezocht naar het maximaal aantal directories, en dit is er volgens mij niet.

offtopic/ In tegenstelling tot deze eerdere reply: "Duh je hebt ZELF het antwoord al gegeven, ja dus."
Het is nogal makkelijk om dit zo te zeggen, vooral als je zelf niet weet uit hoeveel directories zo'n pad dan kan bestaan. Geef dan aan hoeveel directories mogelijk zijn, ipv alleen maar zo'n opmerking te maken.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 12:51:
Ok, die reply was inderdaad niet volkomen nutteloos, die 256 karakters daar heb ik inderdaad wat aan. Maar verder heb ik nog eens gezocht naar het maximaal aantal directories, en dit is er volgens mij niet.

offtopic/ In tegenstelling tot deze eerdere reply: "Duh je hebt ZELF het antwoord al gegeven, ja dus."
Het is nogal makkelijk om dit zo te zeggen, vooral als je zelf niet weet uit hoeveel directories zo'n pad dan kan bestaan. Geef dan aan hoeveel directories mogelijk zijn, ipv alleen maar zo'n opmerking te maken.
Je WEET het antwoord al...een directory naam bestaat uit minimaal één letter. Je hebt een "\" nodig om ze te scheiden. Dus een directory heeft dus minimaal 2 characters nodig. Het maximale aantal characters is 256 Dus?????.

Hij heeft je keurig het antwoord gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 01-04-2004 13:15 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
Kunnen we proberen iets vriendelijker te zijn naar elkaar toe? :)

Verder - kijk hier eventjes:
[rml]Max_Kool in "[ NT4]Max aantal files per directory"[/rml]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Matched: diepte, 256
Ortep schreef op 01 april 2004 @ 13:14:
[...]

Je WEET het antwoord al...een directory naam bestaat uit minimaal één letter. Je hebt een "\" nodig om ze te scheiden. Dus een directory heeft dus minimaal 2 characters nodig. Het maximale aantal characters is 256 Dus?????.

Hij heeft je keurig het antwoord gegeven.
Thanks Ortep! Hier sluit ik me bij aan... :)

Maar even alle gekheid op een stokje...
@TS: Ik heb niet de intentie gehad te flamen, maar je had zelf al je antwoord gegeven en zodoende was de vraagstelling nogal stevig overbodig.

Je vraag was: Is er een maximale diepte in de directory structuur? Die vraag kwam na de opmerking dat je bestand te diep genesteld was in je pad.
Mja, we kunnen allemaal 1 en 1 bij elkaar optellen (neem ik tenminste aan)... Zodoende dat Duh...

Tip:
Probeer de directorystructuur zo plat mogelijk te houden (4 hooguit 5 lagen diep).
Op die manier voorkom je een hoop ellende!
Deze tip stamt feitelijk nog uit het DOS tijdperk, maar gaat zeker nog altijd op!
Zelf installeer ik programma's het liefste op een aparte partitie en hetzelfde geldt voor data. Op die manier houdt je je boot partitie redelijk schoon en kun je de diepte van je mappenstructuur ook beperken...
En als je de swapfile op een fysiek andere schijf zet dan boek je nog wat performance winst ook.

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1