utp in loze leiding

Pagina: 1
Acties:

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 06:45
Ik vraag me af of het mogelijk is om 3 utp kabels door 1 loze (pvc) leiding te trekken. Moet ik hier een speciale kwaliteit/dikte voor kopen of is dat niet nodig?

HT-addict in spe

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Natuurlijk is dit mogelijk , je moet wel losse stekertjes er bij kopen ... , dikte etc. boeit niet.. (Je hebt trouwens maar 4 aders in één utp kabel nodig voor één verbinding, dus je kan één utp kabel gebruiken voor 2 verbindingen)

[ Voor 59% gewijzigd door djexplo op 31-03-2004 22:30 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Afhankelijk van de dikte van de leiding, de lengte EN het aantal bochten zal het wel/niet lukken.

Ik heb hier in de dunnere gele pvc-buizen 2 netwerkkabels getrokken. Dat gaat zwaar. 3 in een dikkere buis zal denk ik best gaan.

Alleen achteraf is het niet echt nodig geweest om er 2 doorheen te trekken gezien 10 en 100 MBps netwerk maar 4 van de 8 aders gebruiken. Met andere woorden daar waar 2 kabels liggen had ik al aan 1 genoeg gehad.

* WFvN heeft die truc onlangs WEL toegepast voor z'n router; 4 aders voor lan en 4 aders voor wan

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
djexplo schreef op 31 maart 2004 @ 22:29:
Natuurlijk is dit mogelijk , je moet wel losse stekertjes er bij kopen ... , dikte etc. boeit niet.. (Je hebt trouwens maar 4 aders in één utp kabel nodig voor één verbinding, dus je kan één utp kabel gebruiken voor 2 verbindingen)
Maar dan kan je nooit meer upgraden naar 1 Gbit met de zelfde kabels.

Bij mijn vriendin ligt de kabel door de tuin, ben ik ff blij dat die er pas bij 10Gbit er weer uit moet.
Dan is ze toch al uit huis ;)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• HenkyDoodle
ah! ..

schemaatje iemand? :)

HT-addict in spe

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
faq?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• HenkyDoodle
hmm.. het komt er wel voor een aardige poos te liggen! ..

Dus misschien is het wel handig om gewoon hele kabels per verbinding te leggen.

Is er nou nog verschil in diktes van kabels dan?

mhr-zip: sorry.. zal er ff kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door HenkyDoodle op 31-03-2004 22:37 ]

HT-addict in spe

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

Rmg

Als je dan toch bang bent voor overspraak en dergelijke is FTP of STP Kabel ook nog een alternatief ;) ( Foiled Twisted Pair/ Shielded ) die zijn daar als ik me niet vergis nog beter tegen bestand ;
Pagina: 1