Toon posts:

Welke Core van de Amd Athlon XP 2800+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb echt veel gesearched en in faqs gelezen maar nergens ben ik echt erachter gekomen of het veel verschil uit maakt of ik de thoroughbred of de barton versie van deze processor moet gaan kopen?

Want de thoroughbred heeft wel ongeveer 200mhz meer in kloksnelheid dan de barton, maar de barton heeft wel dubbele hoeveelheid cache geheugen.

Want als het verschil echt niet merkbaar is, dan kan ik het gewoon hier bij de computerwinkel gaan kopen en niet online bestellen want ik weet niet precies of ze bij de computerwinkel de barton versie hebben of thoroughbred.. ik kan het natuurlijk wel gaan vragen maar ik wil ook graag de meningen van jullie horen

Alvast bedankt,

Groetjes,

Masterck

Verwijderd

naar mijn wete maakt het niet zoveel uit, ik denk echter wel dat de 'thoroughbred' warmer zal worden... maar dat weet ik niet zeker... ik wist trouwens niet eens dat de 2800+ ook in 'thoroughbred' uitvoering was :?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:23:
naar mijn wete maakt het niet zoveel uit, ik denk echter wel dat de 'thoroughbred' warmer zal worden... maar dat weet ik niet zeker... ik wist trouwens niet eens dat de 2800+ ook in 'thoroughbred' uitvoering was :?
Van de 2600+ zijn zelfs 3 verschillende versies te koop.

Wanbeleid is ook beleid.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Als je niet gaat OCen dan merk je vrijwel geen verschil. Als je dat wel van plan was: met de barthon kom je waarschijnlijk verder.

Als je een nieuwe 2800+ gaat kopen, zul je trouwens geen thoroughbreds meer vinden denk ik. Die worden al een tijdje niet meer gemaakt.

tvw

Verwijderd

maar als ik vragen mag:
waarom een 2800+?
stel dat je niet gaat OCen e.d. kan je netzo goed even wachten en een Athlon 64 systeem aanschaffen ofzo, iets duurder maar veel sneller ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:31:
maar als ik vragen mag:
waarom een 2800+?
stel dat je niet gaat OCen e.d. kan je netzo goed even wachten en een Athlon 64 systeem aanschaffen ofzo, iets duurder maar veel sneller ;)
nou, tja ik mocht 300 euro besteden aan pc onderdelen dus ik dacht laat ik deze cpu maar nemen, neem ik ga niet overklokken maarjah tis voor op mijn kamer, het vervangt een p2 350mhz:D hihi, maarjah, dus in feite is er geen verschil tussen de twee soorten? als ik alles gewoon op standaard laat staan?

oja nog iets, ik koop ook een moederbord erbij maar de vorige keer ging ik voor een familielid van mij een pc bouwen en toen kwamen de plaatsen van de gaatjes op het moederbord niet echt overeen met de plaatsen van de gaatjes op de kast... terwijl het toch gewoon een atx kast is.. maar toen heb ik met behulp van wat andere schroefjes toch nog het moederbord vast kunnen maken op een klein afstandje van de kast.
Maar ik ben nu ook niet zo zeker van dat de gaatjes deze keer wel overeen komen, daarom, heeft iemand misschien duidelijke screenshots van hoe de schroefjes nou precies erin moeten?

Verwijderd

dan zou ik maar uitkijken, ik heb laatst voor n vriend van mij ook een AMD 1333 ingebouwd... en heeft er een nieuwe kast voor moeten kopen, omdat de voeding in zn P3 400 verticaal hing. dat ging niet goed met de Zalman die hij er van mij bij kreeg. Maar ik denk dat als de voeding verticaal hangt het sowieso niet verstandig is om er een 'snelle' CPU in de zetten, de CPU's van tegewoordig worden wat warmer dan een 350Mhz ;) en hebben ruimte nodig. Als de voeding niet horizontaal hangt, zou ik een nieuwe kast kopen als ik jou was ;)

En als het een 350Mhz moet vervangen, kan je het natuurlijk zo goedkoop mogelijk maken :+ alles wat er te koop is, is sneller dan dat :*) maarjah, moet je zelf weten ;)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

300 Euro ik hoop dat je daar genoeg aan hebt, want ik ben bang dat als je die kast wilt volhangen met spul dat een beetje in de pas loopt met die 2800+, je daar niet genoeg aan hebt.

Moederbord
CPU 2800+
Geheugen
Grafische kaart
En ik denk dat je voeding het ook niet gaat trekken.

Ook hoop ik dat je moederbord voor die 2800+ in die kast gaat passen en of je dan nog ruimte over hebt.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Elitegroup N2U400A EUR 59,00
AMD Athlon XP 2800+ EUR 139,00
MDT DIMM 512 MB EUR 85,00

dan zit je ongeveer aan de 300 euro ;)
heb je wel geen VGA kaart... maarjah, ligt eraan wat je er meej wilt doen...
en aangezien je een 350Mhz had, heb je al geen zware games e.d. kunnen draaien, en met de 2800+ duz ook niet :+

edit:
owjah, als je n nieuwe kast moet kopen... mmm kom je ben ik bang wel in geldnood :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 00:54 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 21:28

KneoK

Not in a million lightyears

Uhm, het is toch niet voor niets een rating ? Dat ding zou theoretisch exact moeten presteren als een Thunderbird op 2800MHz.
Of ze dat nu bewerkstelligen door cache, snelheid of bussnelheid, je krijgt waarvoor je betaald.
Als de Barton sneller is, dan zou deze toch nooit dezelfde rating krijgen ? Dan naait AMD zichzelf toch ?

Verwijderd

ik denk dat je t daar fout hebt... als ze een Tbird op 2800 Mhz zouden laten draaien :o dan wil je ni weten hoe snel ie is... die is volges mij veeel sneller dan n barton@ 2800Mhz... de snelheden van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijk met vroeger :'( |:(

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 01:40:
ik denk dat je t daar fout hebt... als ze een Tbird op 2800 Mhz zouden laten draaien :o dan wil je ni weten hoe snel ie is... die is volges mij veeel sneller dan n barton@ 2800Mhz... de snelheden van tegenwoordig zijn niet meer te vergelijk met vroeger :'( |:(
naja dat is iig zoals AMD de rating ooit heeft ingevoerd bij de eerste AXP.

enne, een barton @ 2800MHz gaat echt wel sneller dan een Thunderbird @2800MHz.
zijn van dezelfde K7 architectuur nl, alleen heeft de barton daar nog SSE, grotere cache en betere branchprediction bij...

een P4 op 2800MHz tov een Thunderbird op 2800 MHz zal waarschijnlijk een ander vehaal zijn idd :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
haha neej
ik vervang die pc door mijn huidige pc op mijn kamer...
dus ik koop ook nieuwe kast etc.. heb al een geforce 4 ti, cd rom en brander etc...
dus ik kan denk ik wel snelle games draaien nu, want ik heb ook nog een p4 hier met geforce 4 ti 4200 dus die haal ik dan gewoon eruit en plaats de oude videokaart die eerst bij die p4 zat gewoon er weer in. :)
dus ik ga kast , moederbord, processor, geheugen en harde schijf halen... en het kost iets meer dan 300 euro inderdaad maar ik heb al rondgekeken en dat blijkt genoeg te zijn hoor, zonder kast dan, maar die betaal ik dan gewoon erbij :)

Ik had trouwens vandaag bij de computerwinkel gevraagd welke versie van de 2800+ ze verkopen, maar die man wist het zelf ook niet precies.... hij had wel voor me gekeken naar de code die op de processor stond en het eindigde met KV4D ofzo.. maar zegt dat wat?

en is er misschien ook een verschil in de kleur van de processor bij een andere core ofzo?

want bij deze winkel is het wel goedkoper dan de 2800+ barton die bij de andere winkel die er schuintegenover staat :D

Dus kan ik dan gewoon beter voor de zekerheid toch nog de boxed versie bij de duurdere winkel kopen dan het risico lopen dat ik straks een thoroughbred versie koop..? het scheelt ongeveer 11 a 12 euro want bij de goedkopere winkel is het geloof ik tray dus zit geen koeler bij lijkt me

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 17:43 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

voor mooie prijzen kijk je in de Pricewatch en voor de ratings op de site van Balus C of die van AMD.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46/top

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1