Ik probeer om na het inloggen de gebruiker een "level" mee te geven die de gebruiker bepaalde machtigingen verleent. Allereerst is de gebruiker op de default pagina waar hij/zij kan inloggen. Dit inloggen is een form die verwijst naar login.php.
Login.php
Wanneer de gebruiker terug is op default.php en ik echo $_SESSION['level'] dan staat hier ineens AMGG i.p.v. een cijfer. Het is mij geheel onduidelijk waarom dat woord "AMGG" er ineens staat. In de database staat dit overigens nergens. Tevens heb ik getest met een ander cijfer (3, 2, 1) ook hierbij geen succes.
Als iemand een oplossing heeft bijvoorbaat dank!
R
b
Login.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| // sessie beginnen session_start(); // include-file bevat connectie gegevens naar server en database include ("_connect.php"); // controleer of pagina correct is aangeroepen. if (!empty($_POST)) { $query = "SELECT username, password, level FROM user WHERE username = '".$_POST['username']."'"; $result = mysql_query($query) or die("Error: " . mysql_error()); if(@mysql_num_rows($result) > 0){ while ($row = mysql_fetch_array($result)){ if ($_POST['password'] != $row['password']) { die('Het wachtwoord klopt niet, probeer opnieuw.'); } else { $username = $row['username']; $level = $row['level']; // sla deze vervolgens op in een sessie $_SESSION['username'] = $username; $_SESSION['level'] = $level; // stuur de gebruiker terug naar de default pagina header('location:default.php'); } } } else { die('De gebruikersnaam bestaat niet'); } } else { // pagina was incorrect aangeroepen header('location:default.php'); } ?> |
Wanneer de gebruiker terug is op default.php en ik echo $_SESSION['level'] dan staat hier ineens AMGG i.p.v. een cijfer. Het is mij geheel onduidelijk waarom dat woord "AMGG" er ineens staat. In de database staat dit overigens nergens. Tevens heb ik getest met een ander cijfer (3, 2, 1) ook hierbij geen succes.
Als iemand een oplossing heeft bijvoorbaat dank!
R
[ Voor 17% gewijzigd door _Rob op 31-03-2004 22:42 ]
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...