FX 5600 Ultra probleem

Pagina: 1
Acties:

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gister eigenaar van een ASUS GF FX5600 Ultra vivo 128 MB.
Nou wilde ik deze kaart in mijn systeem zetten:

AMD TB 1200 @ 1333
1 Gb Ram
Windows XP Pro (GEEN SP1)

Toen ik na het erin planten mijn pc aanzette schrok ik al gelijk, want er waren allemaal witte lijntjes te zien van boven naar onder over mijn scherm (tijdens opstarten) TOTDAT ik bij het inlogscherm van windows kwam. Toen waren die lijntjes plotseling verdwenen. Ik was al een beetje opgelucht. Toen wilde ik drivers (56.64_winxp2k_english_whql.exe) installeren voor mijn kaart (oude drivers heb ik verwijderd) en dit lukte, TOT 45% toen kreeg ik een bluescreen met stop code: 0x000007E (geloof dat dit het was).

Nogmaals geprobeerd de drivers te installen, maar toen gebeurde precies hetzelfde. Ik kan wel gewoon in windows rondsnuffelen en dergelijke, maar op het moment dat ik die drivers wil installeren kapt windows ermee.

Dus ik heb even gekeken op de site van ASUS, helaas niets over dit fenomeen ontdekt. Toch even uit nieuwsgierigheid gekeken ofdat ik mijn kaart etussen zag staan bij hun producten, wat blijkt mijn GF FX5600 komt er helemaal niet in voor (als ik naar de printplaten kijk) want mijn FX5600 heeft een extra stroomtoevoer ingang zoals voor een HD/CD/DVD-rom (Had deze ingang ook voorzien van een kabeltje voor de stroomvoorziening, zowel MET als zonder die kabel werkt de kaart :? ). Zelfde idee dus als bij de Voodoo 5 (wie kent hem nog? :) ). Dit vindt ik wel erg vreemd!?? :s

Is er iemand die misschien weet wat er aan de hand is met mijn kaart/computer?
Heb momenteel weer mijn oude kaart (GF 2 MX400) erin zitten, dus de AGP poort is niet stuk, want deze kaart werkt gewoon zoals ie altijd heeft gedaan.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PS: Ik kon op google en op GoT geen soortgelijke topics vinden.

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
AGP fastwrite in bios uitzetten?

• StupidMonkey
Zal het even proberen morgen vroeg (moet zo werken :r ), maar waar dient dat dan voor eigenlijk? :)

• StupidMonkey
Helaas :(,

mijn Mobo ondersteunt geen AGP-Fastwrite (komt niet voor in de opties van het BIOS).
Misschien nog andere oplossingen? Of zou de kaart zelf defect zijn!?

Trouwens mijn mobo is een:

K7T Turbo Limited Edition (VIA KT133A chipset based)

Greetz :)

Verwijderd

Heb hetzelfde mobo met een fx 5900. Is het een nieuwe videokaart? (dan ruilde ik hem gewoon om). Die molex stekkertjes zitten er al enige tijd op, dat is verder geen groot nieuws :+
Idd zul je op je relatief oude mobo geen topprestaties kunnen verwachten met deze kaart.

Het zou eventueel kunnen dat je voeding het niet trekt, maar dat zul je zelf even moeten onderzoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 06:34:
Heb hetzelfde mobo met een fx 5900. Is het een nieuwe videokaart? (dan ruilde ik hem gewoon om). Die molex stekkertjes zitten er al enige tijd op, dat is verder geen groot nieuws :+
Idd zul je op je relatief oude mobo geen topprestaties kunnen verwachten met deze kaart.

Het zou kunnen dat je voeding het niet trekt, maar dat zul je zelf even moeten onderzoeken.
Sp1 eropzetten zou eventueel kunnen helpen, al is dat een longshot.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 15:37

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 06:34:

Het zou eventueel kunnen dat je voeding het niet trekt, maar dat zul je zelf even moeten onderzoeken.
voeding dat zou het wel eens kunnen zijn

• StupidMonkey
DAT ga ik dan gelijk ff checken. Even kijken welk onderdeel ik niet essentieel vindt :) en dar de power uit halen. Many thanx :D

Verwijderd

* Het kan de voeding zijn, hoeveel Ampere heb je op je 12 en 5V lijn?
* Uninstall je oude Detonators eerst voor je nieuwe installeerd

• StupidMonkey
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 08:21:
* Het kan de voeding zijn, hoeveel Ampere heb je op je 12 en 5V lijn?
* Uninstall je oude Detonators eerst voor je nieuwe installeerd
Voeding is het niet helaas, net alles losgehaald behalve wat essentieel was voor booten (2 HD's) en mijn Vkaart dan.

Ik had dus al mijn oude drivers geuninstalled. die Ampere's die kan ik toch in het BIOS vinden?? Of kan dat ook vanuit windows (zou wel prettiger zijn, telkes dat rebooten schiet ook niet op :9)
Thanx iig :D

Verwijderd

Staat meestal op een sticker op de voeding. Sterker nog: het is wettelijk verplicht dat het er op staat.

Een Q-Tec 550W heeft bijvoorbeeld 10A op z'n +12V: dat is veel te weinig, waardoor vrolijke meneer de hete grafische kaart (en dat is een FX5600: een slurpertje) zegt: De ballen, geen voer, geen werk.

Een Enermax 365W heeft een schokkende 26A op z'n +12V. Dat is al véél beter.

• StupidMonkey
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 09:12:
Staat meestal op een sticker op de voeding. Sterker nog: het is wettelijk verplicht dat het er op staat.

Een Q-Tec 550W heeft bijvoorbeeld 10A op z'n +12V: dat is veel te weinig, waardoor vrolijke meneer de hete grafische kaart (en dat is een FX5600: een slurpertje) zegt: De ballen, geen voer, geen werk.

Een Enermax 365W heeft een schokkende 26A op z'n +12V. Dat is al véél beter.
Mijn voeding heeft:

+5V @ 30 A
+12V @ 10 A

Maar als hij onvoldoende "power" krijgt, dan werkt toch de hele kaart niet? Of ben ik nu weer gek :?.

ik zal wel eventjes mijn systeem geheel uit de doeken doen:

3x Netwerkkaartje
1x SB Audigy (Platinum, is dus MET frontpanel, gebruikt 1 FDD voeding):)
2x HD's (Maxtor en Western Digital, beide 40 Gb)
1x AOpen cd-RW
1x AOpen DVD-rom
1x FDD.

mijn voeding trekt max 300watt.

Maar ben benieuwd, want ik vindt het vreemd dat een kaart wel "werkt" maar niet zichzelf wil laten installeren.

Hoop dat dit nuttige info is :)

[ Voor 3% gewijzigd door StupidMonkey op 01-04-2004 10:55 ]

• StupidMonkey
En wat, ALS de voeding idd niet voldoende is, zijn die witte lijntjes dan bij het opstarten? :?

Verwijderd

heb je al in de bios gekeken verder? agp/pci instellingen kun je proberen, wat prutsen met agp aperture size etc. Zoek anders eens op soortgelijke gevallen.

en nogmaals: hoe heb je hem, een nieuwe zou ik zonder meer gewoon ruilen :P

• StupidMonkey
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 11:19:
heb je al in de bios gekeken verder? agp/pci instellingen kun je proberen, wat prutsen met agp aperture size etc. Zoek anders eens op soortgelijke gevallen.

en nogmaals: hoe heb je hem, een nieuwe zou ik zonder meer gewoon ruilen :P
Hij is nieuw idd, maar waarom zou ik hem ruilen? Bedoel als ie niet stuk is heb ik toch geen grond om hem te ruilen :?.

Bij de helpdesk van de winkel vertelden ze mij zoals hier ook al een beetje duidelijk leek te worden, dat mijn voeding niet toereikend is, heb dus maar even een nieuwe voeding bestelt, hopelijk is die snel binnen en kan ik eindelijk testen ofdat ie het wel ECHT doet...

Maar thanx iig alvast voor de reactie's hier :)

• StupidMonkey
Zie echt niet het nut ervan in, als die kaart gewoon goed is 'em dan te ruilen.....:? :S

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
hmmz... Hardware kan altijd kapot gaan en ik als lezer en ik werk bij een pc-zaakje en zie praktisch wel eens in de twee dagen wel iets terugkomen wat ze misschien zelf wel stuk hebben genaakt of dat het gewoon DOA (dead on arrival) was...

Probeer het gewoon, want het kan ook zijn dat je blijft "kloten" (sorry voor het taalgebruik) en flink veel irritatie opbouwd en nog steeds geen stap verder komt.
Vaak genoeg gezien.

Maar ik zou zeggen als een tip, als het even kan bel bij een buur of een familie-lid aan of een goede vriend aan en vraag of je ff dat ding mag testen, dat weet je het tenminste zeker.

Trouwens, als hij stuk is, heb je ten eerste altijd de garantie dus eigenlijk kan je em zo omwisselen.
Pagina: 1