YAMAHA of Pioneer versterker kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
Ik moet kiezen uit 2 verschillende versterkers maar ik weet neit welke ik moet kopen.
ik heb nu de DSP-A990 van YAMAHA maar wil weer wat nieuws

http://www.abcstereo.com/yamaharxv1000.html

of

http://www.pioneereur.com/products/home/vsx12en.htm

plz help en leg uit waarom die keus het beste is aub.

tnx

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
kan iemand mij aub helpen? :)

Spelfouten voorbehouden.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 12:30

Shuriken

Life is all about priorities

Hmm....de ene link klopt nie. Moet zijn www.pioneer-eur.com.

De specs van de Yamaha zijn niet zo duidelijk.

Maar goed als ik het zo bekijk zou ik voor de Pioneer gaan. Simpelweg omdat die THX is gecertificeerd. Dat betekend dat ie aan vrij hoge standaard moet voldoen.

Tja voor de rest niet zo veel argumenten. Ga luisteren.....

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 11:07
Wat je kunt/wilt/gaat/ kopen hangt helemaal van je persoonlijke voorkeur af.

Waarvoor wil je het gebruiken??
Welke boxen heb je??
Welke klankkleur prefereer jij??
Afmetingen en ruimte in de kamer??

Uit eigen ervaring weet ik dat Yamaha nogal scherpe/schelle versterkers maakt. Dat betekent dat je een set boxen MOET hebben die dat aan kunnen. Die zijn er niet veel.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat ook niet uit naar 1 van deze 2 maar eerder naar een Harmen Kradon,(kan in de lagere en de hogere prijsklasse :) ) of meer algemeen Denon is ook een zeer goede basis versterker.

Maar ik heb ook een iets andere (prijs)voorkeur dan de rest van de wereld.

Kortom ZELF uitvinden!!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• raptile

raptile

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 16:34 schreef Stiffener het volgende:
Wat je kunt/wilt/gaat/ kopen hangt helemaal van je persoonlijke voorkeur af.

Waarvoor wil je het gebruiken??
Welke boxen heb je??
Welke klankkleur prefereer jij??
Afmetingen en ruimte in de kamer??

Uit eigen ervaring weet ik dat Yamaha nogal scherpe/schelle versterkers maakt. Dat betekent dat je een set boxen MOET hebben die dat aan kunnen. Die zijn er niet veel.

Mijn persoonlijk voorkeur gaat ook niet uit naar 1 van deze 2 maar eerder naar een Harmen Kradon,(kan in de lagere en de hogere prijsklasse :) ) of meer algemeen Denon is ook een zeer goede basis versterker.

Maar ik heb ook een iets andere (prijs)voorkeur dan de rest van de wereld.

Kortom ZELF uitvinden!!
als ik dat zelf uit meot vinden dan zou ik beide moeten kopen :)

ik heb redelijk goede speakers maar een klein kamertje.
het gedeelte waar het geluid komt testaan is zo'n 2M50cm breed en 3 tot 3,5M lang
Ik heb nu het BOSE setje (center en rear) en de hoofdluidsprekers zijn zelfbouw.

ik hou opzich van bassen en heldere geluiden en dat heb ik wel op het moment (elke BOX heeft een dubbele SUB,enkele midden en hogetoon speaker)

Spelfouten voorbehouden.

• JT
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Maar goed als ik het zo bekijk zou ik voor de Pioneer gaan. Simpelweg omdat die THX is gecertificeerd. Dat betekend dat ie aan vrij hoge standaard moet voldoen.
Die THX standaard houd niet veel in. Dat Klipsch baggersetje is toch THX gecertificeerd ? En die is lang niet zo duur als beide versterkers.....hier zou ik dus niet op af gaan. THX houd in dat ie erg veel vermogen kan leveren over langere tijd en met weinig vervorming, maar voor de rest zegt die THX certificatie niet veel.

Ik zou voor de Yamaha gaan, die zijn echt pioniers op het home-cinema gebeuren. Ik heb ook een Yamaha gekocht, en geen receiver van die prijs kan tegen die van mij op, ook niet de pioneer. Maar het is HEEL belangrijk dat je zelf luistert met de speakers die je erop wil gaan aansluiten. Dan hoor je daadwerkelijk welke voor jou het beste klinkt. Die THX certificering zou ik me niet teveel van aantrekken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Idd, die THX certificatie is niet echt veelzeggend. Afgezien dan de proffesionele, maar geloof me, dat heeft deze niet.

En voor de rest, Yamaha was idd één van de eerste die zich ging bezig houden met surround geluid, maar ook hierdoor zou ik me niet al te veel laten leiden. Je kijgt wel extra DSP shit bij de Yamaha, kan je leuk mee spelen :). Maar ga gewoon eens luisteren.

Jag

Verwijderd

zekerweten Yamaha :P

Verwijderd

Vooral op het film gebied zeker Yamaha. Ze hebben niet voor niks de meeste prijzen op hun dolby versterkers zitten.

• raptile

raptile

Topicstarter
Ok tnx
ik ga bij RAF maar eens kijken wat ik voor mijn DSP-A990 terug kan krijgen want die is nog als nieuw.
als het genoeg is kan ik dan morgen die RX-V1000 halen

wel jammer dat die rx-v1000 geen front effect speakers heeft :'(

maargoed daar komen we wel overheen

Spelfouten voorbehouden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik ga bij RAF maar eens kijken wat ik voor mijn DSP-A990 terug kan krijgen want die is nog als nieuw.
Ik voorspel een gedesillusioneerde GOT-er erbij. Ze zijn bij RAF niet echt scheutig met inruilprijzen. Kan je beter in de uitverkoop gaan kopen (begint 1e donderdag van januari) en dan je aparaat voor 1,5x de mogelijke inruilprijs verkopen.... Kost wat meer moeite maar levert ook meer op...

De gebruikerswaarde (wat-ie voor jou waard is) is veel hoger dan de waarde die zij ervoor geven...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• raptile

raptile

Topicstarter
Op woensdag 20 december 2000 15:30 schreef JvS het volgende:

[..]
Ik voorspel een gedesillusioneerde GOT-er erbij. Ze zijn bij RAF niet echt scheutig met inruilprijzen. Kan je beter in de uitverkoop gaan kopen (begint 1e donderdag van januari) en dan je aparaat voor 1,5x de mogelijke inruilprijs verkopen.... Kost wat meer moeite maar levert ook meer op...

De gebruikerswaarde (wat-ie voor jou waard is) is veel hoger dan de waarde die zij ervoor geven...
ik heb 2500 voor die versterker en 450 voor die tuner betaald dus ik hoop op zon 1800 piek eerlijk gezecht.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

inruil?begin maar met 50%,als je de dozen enzo nog hebt dan.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nooit inruilen, dat zuigt! Gewoon particulier verkopen.

Jag

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

kreeg anders nog een aardig bedrag terug voor mijn onkyo tx ds838 van 9 maanden oud.
heb toen wat geld er bij gelegd en met een yamaha DSP A2 weggegaan.
(vraag me af wat ik daar voor kan krijgen, die nieuwe DSP AX2 ziet er wel heel lekker uit met dat 6.1 surround)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1