Toon posts:

internet trager door router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,
ik heb vandaag een router aangesloten, te weten, de draytek vigor2200USB router in combinatie met de alcatel speed touch USB (je weet wel dat groenkleurige schildpad modem) en blijkt nu dat mijn internet een stuk trager geworden is.

Normaal had ik een download van rond de 205 kb/s
en een upload van rond de 32 kb/s

dat is nu een download van rond de 160 kb/s geworden
en een upload van rond de 14 kb/s !!

Allebei de netwerk kaarten staan op full duplex dus 100mbit.
Ik heb zelf wel rekening gehouden met een beetje vertraging maarre, dit is toch wel heel erg! Upload is gewoon gehalveerd, is dit normaal ?

Verwijderd

Ik had het ook een keer met m'n Edimax Router. Bleek iets met m'n MTU instellingen te zijn. Lees dit topic maar ff door: lagere snelheid adsl door router?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

mag ik vragen waarom je een usbrouter heb genomen?
een goed adsl modem is goedkoper en toch beter dan een usb modem

en zoals Goran100 al zei, waarschijnlijk de MTU waardes

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 01 april 2004 @ 02:43:
mag ik vragen waarom je een usbrouter heb genomen?
een goed adsl modem is goedkoper en toch beter dan een usb modem

en zoals Goran100 al zei, waarschijnlijk de MTU waardes
kweenie wrom ik het gekocht heb lol
thnx for the tip gorian

Verwijderd

Nou ik weet niet hoor ik heb zelf ook al een poos een router, maar bij mij doet ie helemaal niks vreemd zoals jij beschrijft. Misschien ligt het aan de router en natuurlijk moet je de verbinding ook delen met andere computers nu he;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ookal staat andere computer uit ofzo ik haal nog steeds dezelfde snelheid.
TCPOptimizer.exe werkt ookal niet dus zal wel niet aan die zogenaamde MTU setting liggen.
What to do :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 09:42:
Ja, maar ookal staat andere computer uit ofzo ik haal nog steeds dezelfde snelheid.
TCPOptimizer.exe werkt ookal niet dus zal wel niet aan die zogenaamde MTU setting liggen.
What to do :'(
Hebben alle computers een lagere snelheid? (1 comp aan de rest uit om te testen)
Dan ligt het vrijwel zeker aan je router en niet zoals bij mij bij 1 computer.

Probeer ook ff de nieuwste firmware erop te gooien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
De tweede computer die erop aangesloten staat heeft ook een lage download, lager dan mij zelfs rond de 100 kb/s.
Firmware Version: v2.3.6, das de nieuwste versie.
Ik zou echt niet weten wat ik doen moet. Maar ik krijg zo de radeon pro binnen en dan doe ik ff een format en reinstall winxp, checke of ie dan gefixt is ofzo zie wel.

Verwijderd

Etech heeft een heel mooi ADSL modem/router in één en kost geloof ik nog geen €40,-. Heb hem laatst aangesloten bij een vriendin en dat draait als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel geen USB zijn lib, mja ik denk dat dit gewoon ligt aan het feit dat het een USB iets is en USB zuigt als het aankomt op deze dingen :(.
k thnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:00:
beste tweakers,
ik heb vandaag een router aangesloten, te weten, de draytek vigor2200USB router in combinatie met de alcatel speed touch USB (je weet wel dat groenkleurige schildpad modem) en blijkt nu dat mijn internet een stuk trager geworden is.

Normaal had ik een download van rond de 205 kb/s
en een upload van rond de 32 kb/s

dat is nu een download van rond de 160 kb/s geworden
en een upload van rond de 14 kb/s !!

Allebei de netwerk kaarten staan op full duplex dus 100mbit.
Ik heb zelf wel rekening gehouden met een beetje vertraging maarre, dit is toch wel heel erg! Upload is gewoon gehalveerd, is dit normaal ?
Ik weet niet hoe jouw switchje ingesteld staat, maar als je die niet kunt instellen moet je je clients niet forcen op 100mb fdx en gewoon op auto laten staan anders heb je een duplex fout.
Pagina: 1