Aangezien dit mijn eerste kast is en dit mijn eerste complexe cutout is heb ik een aantal vraagjes voor degene die hier iets meer ervaring mee heeft.
Eerst een aantal plaatjes.

1. Zoals te zien is op de plaatjes zijn er nogal wat overgebleven "randjes" die ik graag weg wil hebben, de slijpschijfjes zijn helaas te groot hiervoor. Wat is hier de beste optie voor? Nu zijn er wel Dremel bitjes die hiervoor geschikt voor zijn maar die slijten als sneeuw voor de zon.
Helaas is een vijl of beter "sleutelvijltje" geen optie op sommige plekken omdat er simpelweg geen plek is hiervoor.
2. Ik wil er een plexi plaat achter plakken met ledjes of een ccfl zodat als ik er een lijntje in graveer dit lijntje oplicht. Moet ik hier voor het beste effect aan alle vier de zijden verlichting plaatsen of hoef ik er maar aan een zijde verlichting te plaatsen.
3.plaatjes doen het
aan Mx-KAEY
27 uur tot nu toe met ontwerpen, uitknippen en opplakken erbij
Toch nog even een closeup.

Ik denk dat ik toch voor ledjes ga omdat dit het rechter zijpaneel is van mijn Chieftech Dragon is en daar weinig plek is. Bovenin waar normaliter wel ruimte aanwezig is heb ik mijn rad's geplaatst van mijn WC.
Deze lijkt me handig maar die ben ik nog niet tegengekomen bij de bouwmarkten in de buurt. Ik ga morgen wel naar een DHZ speciaalzaak en een hobbywinkel of ik er een kan scoren.
De ouderwetse figuurzaag is een uitkomst. Als ik klaar met zagen schuren en vijlen ben post ik wel ff een plaatje met het eindresultaat.
======================================================
Dit is het voorlopige resultaat, de plaat staat nu in de primer en wacht op zijn eerste laagje lak.
========================================================
Hij is klaar, na vele lagen spuiten en schuren rest mij alleen nog de plexi plaat te modden en die er achter te plakken. Het heeft mij heel veel moeite gekost om het "sinasappel effect" zo egaal mogelijk te krijgen.

=========================================================
Overigens kan je het verdere verloop van deze mod hier bekijken.
Eerst een aantal plaatjes.

1. Zoals te zien is op de plaatjes zijn er nogal wat overgebleven "randjes" die ik graag weg wil hebben, de slijpschijfjes zijn helaas te groot hiervoor. Wat is hier de beste optie voor? Nu zijn er wel Dremel bitjes die hiervoor geschikt voor zijn maar die slijten als sneeuw voor de zon.
Helaas is een vijl of beter "sleutelvijltje" geen optie op sommige plekken omdat er simpelweg geen plek is hiervoor.
2. Ik wil er een plexi plaat achter plakken met ledjes of een ccfl zodat als ik er een lijntje in graveer dit lijntje oplicht. Moet ik hier voor het beste effect aan alle vier de zijden verlichting plaatsen of hoef ik er maar aan een zijde verlichting te plaatsen.
3.plaatjes doen het
27 uur tot nu toe met ontwerpen, uitknippen en opplakken erbij
Toch nog even een closeup.

Ik denk dat ik toch voor ledjes ga omdat dit het rechter zijpaneel is van mijn Chieftech Dragon is en daar weinig plek is. Bovenin waar normaliter wel ruimte aanwezig is heb ik mijn rad's geplaatst van mijn WC.
Boortje werkt wel, maar voor even. Aangezien het ontwerp ban de boor slijten de zijden die ik gebruik om te "frezen". Ik weet niet of er zulke smalle echte freesjes bestaan, maar ik ga wel ff zoeken.Door Truus - Thursday 01 April 2004 12:31
Met de schuurpapier schijfjes voor op je dremel kun je overal wel bij . Als ze te groot zijn kun je ze wat kleiner knippen. Is denk ik makkelijk als je ze dan ondersteboven op het houdertje schroeft, maar dat is persoonlijk. Als je het daarmee doet ben je waarschijnlijk wel heel veel van die schijfjes kwijt, maar voor zo'n mooie cut-out zou ik dat er wel voor over hebben.
Edit: ik kijk nu pas naar de close-up en ook schuurpapier schijfjes kunnen niet overal bij . Heb je het al geprobeerd met een fijn boortje?

Deze lijkt me handig maar die ben ik nog niet tegengekomen bij de bouwmarkten in de buurt. Ik ga morgen wel naar een DHZ speciaalzaak en een hobbywinkel of ik er een kan scoren.
De ouderwetse figuurzaag is een uitkomst. Als ik klaar met zagen schuren en vijlen ben post ik wel ff een plaatje met het eindresultaat.
======================================================
Dit is het voorlopige resultaat, de plaat staat nu in de primer en wacht op zijn eerste laagje lak.

========================================================
Hij is klaar, na vele lagen spuiten en schuren rest mij alleen nog de plexi plaat te modden en die er achter te plakken. Het heeft mij heel veel moeite gekost om het "sinasappel effect" zo egaal mogelijk te krijgen.

=========================================================
Overigens kan je het verdere verloop van deze mod hier bekijken.
[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 14:55 . Reden: Update's ]