[CM] Dremel cutout vragen *Let op: 5MB pics*

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien dit mijn eerste kast is en dit mijn eerste complexe cutout is heb ik een aantal vraagjes voor degene die hier iets meer ervaring mee heeft.

Eerst een aantal plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_ontwerpthumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb1.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb2.jpg

1. Zoals te zien is op de plaatjes zijn er nogal wat overgebleven "randjes" die ik graag weg wil hebben, de slijpschijfjes zijn helaas te groot hiervoor. Wat is hier de beste optie voor? Nu zijn er wel Dremel bitjes die hiervoor geschikt voor zijn maar die slijten als sneeuw voor de zon.

Helaas is een vijl of beter "sleutelvijltje" geen optie op sommige plekken omdat er simpelweg geen plek is hiervoor. >:)

2. Ik wil er een plexi plaat achter plakken met ledjes of een ccfl zodat als ik er een lijntje in graveer dit lijntje oplicht. Moet ik hier voor het beste effect aan alle vier de zijden verlichting plaatsen of hoef ik er maar aan een zijde verlichting te plaatsen.

3.plaatjes doen het _/-\o_ aan Mx-KAEY

27 uur tot nu toe met ontwerpen, uitknippen en opplakken erbij

Toch nog even een closeup.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb3.jpg

Ik denk dat ik toch voor ledjes ga omdat dit het rechter zijpaneel is van mijn Chieftech Dragon is en daar weinig plek is. Bovenin waar normaliter wel ruimte aanwezig is heb ik mijn rad's geplaatst van mijn WC.
Door Truus - Thursday 01 April 2004 12:31

Met de schuurpapier schijfjes voor op je dremel kun je overal wel bij . Als ze te groot zijn kun je ze wat kleiner knippen. Is denk ik makkelijk als je ze dan ondersteboven op het houdertje schroeft, maar dat is persoonlijk. Als je het daarmee doet ben je waarschijnlijk wel heel veel van die schijfjes kwijt, maar voor zo'n mooie cut-out zou ik dat er wel voor over hebben.

Edit: ik kijk nu pas naar de close-up en ook schuurpapier schijfjes kunnen niet overal bij . Heb je het al geprobeerd met een fijn boortje?
Boortje werkt wel, maar voor even. Aangezien het ontwerp ban de boor slijten de zijden die ik gebruik om te "frezen". Ik weet niet of er zulke smalle echte freesjes bestaan, maar ik ga wel ff zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.dremeleurope.com/isroot/Dremel2002/Images/products/accessories/83702.gif
Deze lijkt me handig maar die ben ik nog niet tegengekomen bij de bouwmarkten in de buurt. Ik ga morgen wel naar een DHZ speciaalzaak en een hobbywinkel of ik er een kan scoren.

De ouderwetse figuurzaag is een uitkomst. Als ik klaar met zagen schuren en vijlen ben post ik wel ff een plaatje met het eindresultaat.

======================================================

Dit is het voorlopige resultaat, de plaat staat nu in de primer en wacht op zijn eerste laagje lak.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb4.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb5.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb6.jpg

========================================================

Hij is klaar, na vele lagen spuiten en schuren rest mij alleen nog de plexi plaat te modden en die er achter te plakken. Het heeft mij heel veel moeite gekost om het "sinasappel effect" zo egaal mogelijk te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb7.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb8.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/dragon_cutoutthumb9.jpg
=========================================================

Overigens kan je het verdere verloop van deze mod hier bekijken.

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 14:55 . Reden: Update's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 13:06

Mx-KAEY

Mx-KÆY

haal in je link naar je plaatjes even www ervoor weg :)

het is namelijk

img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/dragon_cutoutthumb2.jpg [/img]

img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/dragon_cutoutthumb1.jpg[/img]
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:53:
Aangezien dit mijn eerste kast is en dit mijn eerste complexe cutout is heb ik een aantal vraagjes voor degene die hier iets meer ervaring mee heeft.

Eerst een aantal plaatjes.

[afbeelding]

[afbeelding]

1. Zoals te zien is op de plaatjes zijn er nogal wat overgebleven "randjes" die ik graag weg wil hebben, de slijpschijfjes zijn helaas te groot hiervoor. Wat is hier de beste optie voor? Nu zijn er wel Dremel bitjes die hiervoor geschikt voor zijn maar die slijten als sneeuw voor de zon.

2. Ik wil er een plexi plaat achter plakken met ledjes of een cttl zodat als ik er een lijntje in graveer dit lijntje oplicht. Moet ik hier voor het beste effect aan alle vier de zijden verlichting plaatsen of hoef ik er maar aan een zijde verlichting te plaatsen.

3.hoe krijg ik die ^%$&%@#$ plaatjes aan het werken |:( |:(
gewoon met een vijl even mooi wegvijlen... niet alles hoeft met een dremel...

en lekker gladschuren :)

wat betreft plexie... het mooiste effect is natuurlijk als je evenwaardig laat oplichten... maar dat hoeft niet :)

wat is een cttl ? bedoel je een ccfl ? als je een ccfl bedoelt... dat is een wat betere oplossing... verdeelt het licht beter

ps de manier die ik ga gebruiken voor mijn randen is windowmolding maar dat gaat bij jou niet lukken denk ik :+

ps dat heb je echt verdomd mooi uitgecut!

[ Voor 108% gewijzigd door Mx-KAEY op 21-04-2004 08:22 ]

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

is wel een erg strakke cutout hoor... heb je geen betere pics? wat meer detail zou hier erg op zijn plaats zijn hoor

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hayfork schreef op 31 maart 2004 @ 22:29:
is wel een erg strakke cutout hoor... heb je geen betere pics? wat meer detail zou hier erg op zijn plaats zijn hoor
Helaas zijn dit mijn mooiste pics als ie klaar is zal ik meer detail shots ervan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Met de schuurpapier schijfjes voor op je dremel kun je overal wel bij :). Als ze te groot zijn kun je ze wat kleiner knippen. Is denk ik makkelijk als je ze dan ondersteboven op het houdertje schroeft, maar dat is persoonlijk. Als je het daarmee doet ben je waarschijnlijk wel heel veel van die schijfjes kwijt, maar voor zo'n mooie cut-out zou ik dat er wel voor over hebben.

Edit: ik kijk nu pas naar de close-up en ook schuurpapier schijfjes kunnen niet overal bij |:(. Heb je het al geprobeerd met een fijn boortje?

[ Voor 18% gewijzigd door Truus op 01-04-2004 12:34 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Truus schreef op 01 april 2004 @ 12:31:
...
Edit: ik kijk nu pas naar de close-up en ook schuurpapier schijfjes kunnen niet overal bij |:(. Heb je het al geprobeerd met een fijn boortje?
Die edit zou denk ik ook nog wel eens van pas kunnen komen... met een dun boortje er langs... zelf even kijken wat fijner werkt, hoog toerental of laag toerental

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik natuurlijk ook kan proberen is een figuurzaag net zoals in [CIP] Project QbiX Water Cooled, (aluminium cube) \o/ maare dan met ijzerzaagjes.

Update: De ouderwetse figuurzaag werkt echt perfect, boven verwachting doet ie het zelfs beter dan de dremel. Wel heb ik speciale zaagjes aangezien ik in staal zaag.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ff vraagje aan TS, waar heb je dat plaatje vandaan?? Ik ben nl ook al een tijdje naar zoiets opzoek.

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:42

Faure

Ja!

ik zit er ook aan te denken om mijn zijkant (de zijkant die ik makkelijkst kan verwijdere) te gaan bezagen. Aangezien ik nog nooit ge-mod heb, zal t niet een hele grote ingreep worden, maar gewoon een mooi figuurtje uitzagen en ik zet er nog een blauwe buis in.

ik heb een kast van mycom, namelijk de h600m( http://silverapp1.mycom.n...uctID=38535&productType=1 ). Ik ben gewoon van plan om zo'n zijpaneel in te zagen, maar is dat wel verstandig? natuurlijk maar ik eerst tekeningen en maak ik een soort mal op maat, die ik met 4 lijmtangen vast zet, zodat ik mooi secuur kan werken, maar ik denk dat het paneel te stevig is voor gewoon huis-tuin-en-keuken gereedschap, al beschik ik over een redelijk groot arsenaal aan gereedschap. Ook zet ik er plexiglas achter tegen t stof e.d. Hoe bevestig ik dit t best aan een metalen wand? lijmen lijkt me op zich een optie, maar ik weet niet in hoeverre dit stevig genoeg is.
graag wat tips aub :)

en persoonlijk @Xavyer, kvin t een prachtige figuur. zoiets ga waarschijnlijk ook doen, maar dan een eigen ontwerp:), kdenk gebasseerd op de Hydralisk van Starcraft

[ Voor 3% gewijzigd door Faure op 02-04-2004 22:04 ]

Assumption is the mother of all failures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr GAmba schreef op 02 april 2004 @ 21:39:
Ff vraagje aan TS, waar heb je dat plaatje vandaan?? Ik ben nl ook al een tijdje naar zoiets opzoek.
Voor voorbeelden kan je het beste op Tattoo site's kijken. Deze heb ik zelf ontworpen aan de hand van een aantal voorbeelden.
[message]Door Lord Victor - Friday 02 April 2004 22:01[/message]

ik zit er ook aan te denken om mijn zijkant (de zijkant die ik makkelijkst kan verwijdere) te gaan bezagen. Aangezien ik nog nooit ge-mod heb, zal t niet een hele grote ingreep worden, maar gewoon een mooi figuurtje uitzagen en ik zet er nog een blauwe buis in.

ik heb een kast van mycom, namelijk de h600m( http://silverapp1.mycom.n...D=38535&productType=1 ). Ik ben gewoon van plan om zo'n zijpaneel in te zagen, maar is dat wel verstandig? natuurlijk maar ik eerst tekeningen en maak ik een soort mal op maat, die ik met 4 lijmtangen vast zet, zodat ik mooi secuur kan werken, maar ik denk dat het paneel te stevig is voor gewoon huis-tuin-en-keuken gereedschap, al beschik ik over een redelijk groot arsenaal aan gereedschap. Ook zet ik er plexiglas achter tegen t stof e.d. Hoe bevestig ik dit t best aan een metalen wand? lijmen lijkt me op zich een optie, maar ik weet niet in hoeverre dit stevig genoeg is.
graag wat tips aub

en persoonlijk @Xavyer, kvin t een prachtige figuur. zoiets ga waarschijnlijk ook doen, maar dan een eigen ontwerp:), kdenk gebasseerd op de Hydralisk van Starcraft
het beste kan je je figuur uitknippen en met doorzichtig plakband op het zijpaneel plakken, werk wel vanaf de binnenkant van de plaat (dit geeft het beste effect ben ik achter gekomen). Werk met de Dremel en lang leve de ouderwetse figuurzaag voor die lastig berijkbare plekjes.

Voor de plexi plaat kan je natuurlijk ook een railsje maken waarin ie klem kan komen te zitten.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
_/-\o_ skills...... _/-\o_ mooi gedaan! :9~

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Sjit zeg.. ik kan zeer goed dremelen, maar dit is van een hogere orde.. wow...
Eens zien of een van m'n vrienden zo'n cut-out willen >:)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej, Ik leef al 17 jaar met 3 (vrouwen / zusjes) in huis en ik weet daarom ook natuurlijk dat je voor die randjes van het slijpen eventueel een dunne nagelvijl kan gebruiken. Met een heel kleinbeetje zoeken vind je wel dunne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:46:

[...]

het beste kan je je figuur uitknippen en met doorzichtig plakband op het zijpaneel plakken, werk wel vanaf de binnenkant van de plaat (dit geeft het beste effect ben ik achter gekomen). Werk met de Dremel en lang leve de ouderwetse figuurzaag voor die lastig berijkbare plekjes.

Voor de plexi plaat kan je natuurlijk ook een railsje maken waarin ie klem kan komen te zitten.
bedankt voor de tips :) , vooral die van de binnekant had ik neit geweten, kep een pa die veel van klussen weet, dus de rest gaat wel lukken. (hij zal ook wel weten van een dremel is B) O-) ) verder weet i knog niet of ik deze:Afbeeldingslocatie: http://www.yorkshireinternetawards.com/2003winners/images/apple-logo.gif
of dezeAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lordvictorspicserver/hydralisk2.jpg
ze zijn beide klikbaar

die hydralisk is veel mooier en zal mooiere effecten met me licht doen, maar die apple is mijn ding(kben macfan) en is makkelijker voor de eerste keer:). Alleen zal die apple vooral een soort window worden ipv een lichtshow. daarentegen is die hydralisk weer lastig te zagen, tenzij ik stukken metaal of ander materiaal op t plexiglas plak, want dit uitzagen zodat t toch 1 stuk blijft wordt té lastig

[ Voor 7% gewijzigd door Faure op 04-04-2004 17:03 . Reden: ligt--->licht...schaam schaam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-G schreef op 03 april 2004 @ 22:31:
Sjit zeg.. ik kan zeer goed dremelen, maar dit is van een hogere orde.. wow...
Eens zien of een van m'n vrienden zo'n cut-out willen >:)
Kan je nagaan, dit is mijn eerste project. Ik ben nog iets complexer van plan voor de bovenkand van mijn linker zijpaneel(standaard dragon met window).
[message]Door Robert Valk - Saturday 03 April 2004 22:44[/message]:

Eej, Ik leef al 17 jaar met 3 (vrouwen / zusjes) in huis en ik weet daarom ook natuurlijk dat je voor die randjes van het slijpen eventueel een dunne nagelvijl kan gebruiken. Met een heel kleinbeetje zoeken vind je wel dunne!
me vriendin ziet me aankomen 8)7 , ik ben bang dat ik toch een ros voor me hasses krijg. Overigens zijn de "Randjes" waar ik het over heb iets te groot om met een nagelvijltje te bewerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Je kan toch ook gewoon een stukje fijn schuurpapier gebruiken? Werkte perfect voor mijn window :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SPF53H1OP4Q4/picserver.jpeg

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 21:33:
Je kan toch ook gewoon een stukje fijn schuurpapier gebruiken? Werkte perfect voor mijn window :)

[afbeelding]
Als je goed kijkt naar mijn cutout zie je dat op sommige plekken de breette niet meer als 3mm is. Ik heb het al geprobeert met een stukje schuurpapier op een sate prikker maar dat is geen succes.

Ik heb alles weg weten te krijgen met een figuurzaag en een aantal kleine Dremel slijpsteentjes. Het was een kriem, vooral in de hoekjes kleiner als 130 graden. Gelukkig heb ik heel veel geduld. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
Komen er nog foto's van hoe het gelukt is? Want het moet toch een hels karwei zijn geweest :).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

omdat ik geen dremel heb, heb ik is wat rondgekeken wat zo'n ding nou kost, maar ik kom veelal boven de 100euro uit.... klopt dit???? want zoveel wil ik er echt niet aan uitgeven. Zijn er geen andere manieren om een zijpaneel te bewerken?.

edit:
inmiddels heb ik ontdekt dat t geen metaal of alluminium is, maar blik. Volgens mijn pa is dat niet mooi te bewerken. Wat ik nu van plan ben ik is om een groot vierkant eruit te halen (gewoon voor een standaard raam), daarin/daarachter een glasplaat en daarop een afbeelding zandstralen of etsen. Maar hier is weer t probleem, hoe doe ik dat echt recht, want met de losse hand is waarschijnlijk te moeilijk

We hebben behoorlijk wat spullen, incl een decoupeerzaag, figuurzaag en meerdere elektrische boor- en schuurmachines... Maar een dremel dus net niet :( .

[ Voor 36% gewijzigd door Faure op 06-04-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
Veel mensen hier hebben een Ferm, een nep-dremel zeg maar. Het ding werkt goed en kost maar €30 bij de Gamma, en dan heb je er ook nog zo'n verlengstuk bij dat wel heel handig is bij het wat fijnere werk. Ik ga wel ff een plaatje zoeken :).

Edit: Gevonden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS38564g.gif
Edit 2: Ander plaatje, eerste deed het niet zo :+

[ Voor 36% gewijzigd door Truus op 06-04-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

Truus schreef op 06 april 2004 @ 21:27:
Veel mensen hier hebben een Ferm, een nep-dremel zeg maar. Het ding werkt goed en kost maar €30 bij de Gamma, en dan heb je er ook nog zo'n verlengstuk bij dat wel heel handig is bij het wat fijnere werk. Ik ga wel ff een plaatje zoeken :).

[afbeelding]
ah kijke dat is wat ik nodig heb, een (redelijk) goed apparaat voor bijna geen geld 8) . Nu kan ik mijn project mooi tóch laten doorgaan :Y)
Khoop binnekort een webcam te lenen, zodat ik wat pics kan maken, anders zullen jullie helaas moeten wachten tot we een nieuwe digicam hebbe (ander is gejat :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Truus schreef op 05 april 2004 @ 23:05:
Komen er nog foto's van hoe het gelukt is? Want het moet toch een hels karwei zijn geweest :).
Ja ja, geduld. Komen eraan, ik heb nog wat andere isseus die even prio hebben. maar voor zaterdag heb ik wel meer pics. ;)
[message]Door Lord Victor - Tuesday 06 April 2004 11:37[/message]:

omdat ik geen dremel heb, heb ik is wat rondgekeken wat zo'n ding nou kost, maar ik kom veelal boven de 100euro uit.... klopt dit???? want zoveel wil ik er echt niet aan uitgeven. Zijn er geen andere manieren om een zijpaneel te bewerken?.

edit:
inmiddels heb ik ontdekt dat t geen metaal of alluminium is, maar blik. Volgens mijn pa is dat niet mooi te bewerken. Wat ik nu van plan ben ik is om een groot vierkant eruit te halen (gewoon voor een standaard raam), daarin/daarachter een glasplaat en daarop een afbeelding zandstralen of etsen. Maar hier is weer t probleem, hoe doe ik dat echt recht, want met de losse hand is waarschijnlijk te moeilijk

We hebben behoorlijk wat spullen, incl een decoupeerzaag, figuurzaag en meerdere elektrische boor- en schuurmachines... Maar een dremel dus net niet
Blik is ook prima te verwerken, 99 van de 100 PC kasten zijn van blik. Zo ook de mijne. Hoe je je cutout gaat vervaardigen en hoe hij eruit gaat zien hangt puur af van je fantasie, scills en je geduld (en hoeveel geld je hebt natuurlijk).

Een Dremel-achtige machine is idd al vanaf zo'n 30 euro te verkrijgen. Overdenk het om aan te schaffen als je serieus aan het modden slaat want hij is het waard.
Ik heb nu al meer dan een jaar plezier van mijn "Ferm" Dremel en ik heb hem vergeleken met een echte en qua handeling kan ik geen verschil ontdekken. Misschien iets in de qualiteit en naam waarom een echte zo duur is.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook van plan te gaan dremelen in de zijkant van mijn kast met deze plaatje (beetje photoshopped)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.ko/casemodding/new%20dragon.jpg

Maar ik wilde wachten totdat ik de nieuwe rooster weet van mijn vierde trimester zodat ik misschien een mooie datum uit kon kiezen om te gaan dremelen op school. (Vijlen, figuurzagen e.d. op school ;))

Daarna alle componenten van de oude scroboscoopkitje eruit en de nieuwe componenten erin. (Omdat het op een of ander manier nog steeds niet wil werken :x Plakken op de voeding en ik zweer je.......een flitsende draak onder je bureaublad (die je overigens steeds zult zien) zal mooi uitzien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

hardstikke bedankt voor de feedback!, ik ga morgen of uiterlijk donderdag(fijn dat pasen:P , lekker tijd) ff naar de gamma, zo'n ding halen. En dan maar beginnen in wat blikken dingen, om te kijken hoe zo'n ding werkt(me pa weet dat allemaal wel, maar de bedoeling was dat ik alles zelf deed :P ).

Ik ga dus een volledig zijpaneel bewerken dat alleen nog de randen overblijven om em weer in me computer te schuiven, daarachter komt een stuk glas(misschien zwaarder, maar gaat langer mee zonder krassen, het gewicht maakt me ff niets uit), wat gezandstraalt is met het logo van Apple. Dan komt er in me kast een blauwe Cold Cathode bij, waar nu al 1 blauwe casefan in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
Ja, maar als je nu alleen vier rechte lijnen hoeft te zagen kun je misschien beter een decoupeerzaag gebruiken. Maar het is wat jij wilt hoor, en zo'n Ferm-Dremel ding is voor duizend-en-één dingen erg handig, dus nooit weggegooid geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 00:34:
Ik was ook van plan te gaan dremelen in de zijkant van mijn kast met deze plaatje (beetje photoshopped)
[afbeelding]
_/-\o_
deze is gewoon te meesterlijk...

waar heb je deze vandaan en heb je er misschien nog meer? :)
ik heb nl. al heel veel tattoo-sites bezocht, maar nooit de mooie tattoo's kunnen vinden..

zou je er misschien bezwaar tegen hebben als ik ook dit meesterlijke logo zou uitdremelen?
ik zou em zelf dan wel aan de rechterkant doen, met opgeschuurd plexiglas erachter en wat felle rode leds.
aan de linkerkant wil ik nl. een window hebben met een wat groter oppervlak, zodat je wat meer ziet van de binnenkant zeg maar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

Truus schreef op 07 april 2004 @ 13:44:
Ja, maar als je nu alleen vier rechte lijnen hoeft te zagen kun je misschien beter een decoupeerzaag gebruiken. Maar het is wat jij wilt hoor, en zo'n Ferm-Dremel ding is voor duizend-en-één dingen erg handig, dus nooit weggegooid geld :).
das ook weer waar (en die heb ik al), maar t is allemaal voor de eerste keer, dus ik ga voornamelijk eerst veel experimenteren, en het liefts haal ik die Hydralisk eruit, alleen moet ik dan zo goed opletten dat ik overal een uitsparing heb, zodat het 1 ding blijft.

Maar goed ik zie nog wel. Ik hoor ook net weer dat ik een dremel van iemand kan lenen, dus ik moet nog maar ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over na te denken voor het laten oplichten van de plexi om glowstring te gebruiken in plaats van de ledjes. Ben benieuwd of dat wat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 07 april 2004 @ 13:50:
[...]

_/-\o_
deze is gewoon te meesterlijk...

waar heb je deze vandaan en heb je er misschien nog meer? :)
ik heb nl. al heel veel tattoo-sites bezocht, maar nooit de mooie tattoo's kunnen vinden..

zou je er misschien bezwaar tegen hebben als ik ook dit meesterlijke logo zou uitdremelen?
ik zou em zelf dan wel aan de rechterkant doen, met opgeschuurd plexiglas erachter en wat felle rode leds.
aan de linkerkant wil ik nl. een window hebben met een wat groter oppervlak, zodat je wat meer ziet van de binnenkant zeg maar.. :)
np, ik heb het uit de popmerchandising Large catalogus. Daar staan soms wel meer van zulke logo's, maar ik moet wel erbij zeggen dat die van Large maar drie steeksels bij de vleugels had, Ik heb zelf de vierde erbij gezet en de 'rechterschouder' gereconstrueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
ah thx... :)

zal em wel in 't kleine-mods-topic zetten als 't af is
ik zal jou ook de credits geven voor het ontwerp... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Updated in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
best mooi geworden xavyer, alleen zie ik 't nou goed en heb je vanaf de buitenkant gezaagd?? :X
zo ja, zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 09 april 2004 @ 22:45:
best mooi geworden xavyer, alleen zie ik 't nou goed en heb je vanaf de buitenkant gezaagd?? :X
zo ja, zonde...
Jeps, zoals ik al zei. Dit is mijn eerste cutout en heb nog een hele hoop te leren.

Mischien kan ik hem nog redden met plamuur ofzo.

Iemand een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
MoTip Afwerkplamuur 200gr blister
Een 1-komponenten afwerkplamuur. Fysisch drogend. Voor het egaliseren van kleine oneffenheden en schuurkrassen. Voor het prepareren van een gladde ondergrond als voorbewerking voor spuitprimer en kleurlak
Afbeeldingslocatie: http://www.motip.nl/upload/afbeeldingen/000049.jpg
Zoiets? (www.motip.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets. Ik zal es ff kijken of ik er wat van de week mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een window (mijn eerste) maken, maar ik weet niet wat ik beter kan gebruiken zonder dat ik van die lelijke randen krijg, een dremel of een decoupeerzaag (ben nieuw met dremel).

De window moet er ongeveer zo uit te komen zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fabbassi/case.jpg
(ik weet dat het een beetje saai is :O , maar toch (kast is niet van mijzelf, anders had ik wel iets meer gewaagdere vormen gemaakt))

medd1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BTW, thumbnail ipv resize je pics, niet iedereen heeft een 8mbit lijntje z'n huis in lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops, sorry |:(

ik zal ze wat kleiner maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:26:
Ik wil een window (mijn eerste) maken, maar ik weet niet wat ik beter kan gebruiken zonder dat ik van die lelijke randen krijg, een dremel of een decoupeerzaag (ben nieuw met dremel).
of je nou een dremel, decoupeerzaag of figuurzaag gebruikt, zorg altijd dat je een heel klein beetje (0,5 tot 1mm) binnen de randen zaagt, zodat je de rest kan afvijlen. dit geeft een perfect resultaat.

kijk eens in de CME faq, daar staan nl. heel veel nuttige tips in.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 11 april 2004 @ 21:36:
[...]

of je nou een dremel, decoupeerzaag of figuurzaag gebruikt, zorg altijd dat je een heel klein beetje (0,5 tot 1mm) binnen de randen zaagt, zodat je de rest kan afvijlen. dit geeft een perfect resultaat.

kijk eens in de CME faq, daar staan nl. heel veel nuttige tips in.. ;)
ik ben nog noob wat betreft case modding dus heel er bedankt voor je tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:26:

medd1e
ik heb zelf met een boor en een figuurzaag een Apple logo uit me zijkant gehaald, en daarna met een veil mooi rond en afgemaakt. Kben nu(deze dagen) nog een beetje bezig met schuren, voor t beste resultaat, en zodra ik tijd heb ga ik plexiglas halen. Ik ben erg tevreden over het zagen, ook al heb ik t niet allemaal zelf gedaan(jah, soms is t té moeilijk voor iemand die bijna nog nooit zo'n ding in zijn klauwen heeft gehad :P ). Maar dit werkt dus ook gewoon goed :)

[ Voor 56% gewijzigd door Faure op 12-04-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Victor schreef op 12 april 2004 @ 00:59:
[...]

ik heb zelf met een boor en een figuurzaag een Apple logo uit me zijkant gehaald, en daarna met een veil mooi rond en afgemaakt. Kben nu(deze dagen) nog een beetje bezig met schuren, voor t beste resultaat, en zodra ik tijd heb ga ik plexiglas halen. Ik ben erg tevreden over het zagen, ook al heb ik t niet allemaal zelf gedaan(jah, soms is t té moeilijk voor iemand die bijna nog nooit zo'n ding in zijn klauwen heeft gehad :P ). Maar dit werkt dus ook gewoon goed :)
Bedankt, ik zal kijken hoe het bij mij gaat en ik zal wel een paar pics van het eindresultaat neerzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Victor schreef op 12 april 2004 @ 00:59:
[...]

Mijn draak (te zien in 'kleine mods topic') heb ik voor het eerst gedaan, dit is dus mijn eerste dremelwerkje in een zijpaneel. Je moet het gewoon proberen en als het mislukt, tja, dan heb je pech gehad :P. De draak ziet er vet uit van een afstandje, maar van dichtbij zie je dat het de verf heeft laten smelten en de bovenste metalen laag eraf liet barsten. Verder zitten er nog bramen op riskante plekjes. Ook is het niet 100% symmetrisch als je op de details let.
Er is altijd wel iets te verbeteren aan eigen werkjes, maar je moet niet te perfect willen doen want dan loop je jezelf tegen de lamp.

@medd1e
Als het zo'n window wordt, dan is het beter om met een decoupeerzaag te werken lijkt mij. Het is veel simpeler, duurzamer dan met een dremel denk ik. De dremel slurpt dremelschijfjes als je niet alles onder controle doet. En je moet met de dremel heel veel geduld hebben. Aan de andere kant (weet niet of dat wel zo is) 'hapt' de decoupeerzaag misschien in je paneel en als je daarmee wil beginnen, maak dan een aantal startgaten.

Ik heb 8 dremelschijfjes moeten opofferen voor mijn draak. Als je weet dat je met een dremelschijfje 3 windows (ervaren mensen of heel voorzichtige tijdrovende mensen) kunt maken, dan kun je indenken hoeveel ik eigenlijk heb verspild....(naja, eentje heb ik per ongeluk met de vingers kapotgedrukt |:(. *AHUM* anyway, ik raad jou aan de FAQ's te lezen en de decoupeerzaag en desnoods de figuurzaag te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok tnx, ik ga denk ik vanmiddag of morgen beginnen

Hoop dat ik het niet verneuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure

Faure

Ja!

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 12:41:
[...]

Mijn draak (te zien in 'kleine mods topic') heb ik voor het eerst gedaan, dit is dus mijn eerste dremelwerkje in een zijpaneel. Je moet het gewoon proberen en als het mislukt, tja, dan heb je pech gehad :P. De draak ziet er vet uit van een afstandje, maar van dichtbij zie je dat het de verf heeft laten smelten en de bovenste metalen laag eraf liet barsten. Verder zitten er nog bramen op riskante plekjes. Ook is het niet 100% symmetrisch als je op de details let.
Er is altijd wel iets te verbeteren aan eigen werkjes, maar je moet niet te perfect willen doen want dan loop je jezelf tegen de lamp.
maar een dremel lijkt me iets makkelijker dan een grote figuurzaag die een niet al te stevige zaag heeft, en daar komt bij dat ik nooi kon draaien vanwege me plaat, die af en toe uitsteeksels heeft aan de zijkant. Me pa weet wel hoe je dat moet aanpakken:P . ik nie :9 . Met een dremel was ik wel helemaal zelf aan de slag gegaan. Ook heb ik niet genoeg geld om ff 3 nieuw panelen te kopen :P . Ik ken mezelf, als t 1x misgaat, moet t minstens nog 2x opnieuw voordat ik tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overigens kan men hier het verdere verloop van mijn mod bekijken.

Ik ben niet zó'n ster in HTML dus de site komt een beetje simpel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben thuis een setje hele kleine vijltjes liggen. Slotemakersvijltjes volgens mijn vader. Anyway, ze zijn dus heel klein en je kunt er bijna overal mee komen.

Edit:
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:53:
Knip

Helaas is een vijl of beter "sleutelvijltje" geen optie op sommige plekken omdat er simpelweg geen plek is hiervoor. >:)
knip
nevermind dus... Lezen is een vak.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Truus schreef op 06 april 2004 @ 21:27:

[afbeelding]
Deze dremel is NU in de aanbieding bij de Gamma, 18,99! Ik heb hem net gehaald.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:35:
oops, sorry |:(

ik zal ze wat kleiner maken
Kom op, maak even echte thumbnails en comprimeer die JPG's wat beter.

Tijdelijke titelchange. Laat hier even een berichtje achter als je je plaatjes hebt geresized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Updated in de start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

vraagje hoe heb je dat figuur op die case gekregen, ik heb namelijk ook een redelijk complex figuur uitgewerkt op de pc, maar wil em afdrukken en op de case plakken, hoe heb jij dit aangepakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 26 april 2004 @ 15:05:
vraagje hoe heb je dat figuur op die case gekregen, ik heb namelijk ook een redelijk complex figuur uitgewerkt op de pc, maar wil em afdrukken en op de case plakken, hoe heb jij dit aangepakt??
Ik heb de mijne uitgeknipt en met blanke cellofaan tape (normaal plakband) opgeplakt. Denk er wel om dat alle deeltjes aan de plaat blijven zitten dus soms moet je wat van je ontwerp opofferen om een mooi effect te krijgen.
Kijk maar eens goed naar mijn ontwerp en het uiteindelijke resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2004 @ 00:28:
Wat ik natuurlijk ook kan proberen is een figuurzaag net zoals in [CIP] Project QbiX Water Cooled, (aluminium cube) \o/ maare dan met ijzerzaagjes.

Update: De ouderwetse figuurzaag werkt echt perfect, boven verwachting doet ie het zelfs beter dan de dremel. Wel heb ik speciale zaagjes aangezien ik in staal zaag.
Kan je die zaagjes overal kopen??

Mijn topic is gesloten daarom vraag ik hier verder :) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/433974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48

Diamon

The Weird One

Beetje een irri old topic kickje.
Neem aan dat je eigen topic niet voor niets gesloten is :?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Diamon schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:23:
Beetje een irri old topic kickje.
Neem aan dat je eigen topic niet voor niets gesloten is :?
Het was mijn topic niet, en waarom antwoord je niet gewoon op mijn vraag ??? Nu is het ook zinloos :O

Niemand anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Moet je kettingzaagjes pakken die werken het beste;)

Als je bij de Big Boss/gamma/whatever bent . en je kijkt gewoon op de verpakkingen dan zit er een tussen met erop IJZERZAAGJES , misschien moet je die hebben ?

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24

Aapje

Opel-beun
Een slijptol is nog beter ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Wat een gedoe zeg. :)
Gewoon even omzetten in een Autocad tekening en dan uit laten snijden met een laser. Veel makkelijker en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24

Aapje

Opel-beun
Mja kost alleen beetje veel geld of ligt 't nu aan mij? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

BaBo3n schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:33:
Mja kost alleen beetje veel geld of ligt 't nu aan mij? :p
Ligt aan jouw :9

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

De laser is aan slijtage onderhevig en is het duurste onderdeel. Je betaald dus vaak per gesneden cm. Gewoon even opzoeken waar ze dat doen, met je grote mond de fabriek inlopen en de man die de machine bedient wat zwart geld overhandigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
TheBorg schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:39:
De laser is aan slijtage onderhevig en is het duurste onderdeel. Je betaald dus vaak per gesneden cm. Gewoon even opzoeken waar ze dat doen, met je grote mond de fabriek inlopen en de man die de machine bedient wat zwart geld overhandigen. ;)
Maar dan moet je wel weten waar er een is :P Ik zou niet weten waar dat nou zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zoeken op metaalbewerking :P
via detelefoongids.nl of via goudengids.nl

ik heb paar weken geleden een stageplek moeten zoeken en ik weet nog wel dat ik VEEEEEEEEEL bedrijven was tegen gekomen die plaatmateriaal bewerkte met o.a. laser, plasma, waterstraal enz :)

dus keuze zat, vooral als je in een redelijke grote stad woont (of in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

http://www.goudengids.nl/...g117&w=&u=lasersnijden&l=
Tientallen bedrijven die dat doen. Gewoon even bellen/langsgaan met je zijpaneel en je tekening. Met een beetje geluk vinden ze het wel cool en willen ze een particulier wel matsen. Het is niet super duur, iig goedkoper dan een Dremel. :)

Ik liet het altijd doen in Raamsdonkveer, maar ik ben de naam ff kwijt. :(

Verwijderd

Smattie schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:34:
[...]

Kan je die zaagjes overal kopen??
Loop eens bij een bouwhandel (Gamma / Praxis etc) metaalbewerker / gereedschapshop etc binnen. Voor lokale shops zie CME Faq: # Tip voor lokale adressen ;)
Mijn topic is gesloten daarom vraag ik hier verder :) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/433974
Dát is dus niet de bedoeling... Laat oude topics gewoon met rust en gebruik ze waar ze voor bedoeld zijn: ter naslag/referentie, niet als dumpplaats voor je zoekvraagjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.