Toon posts:

Tips tegen het lawaai van men Alpha?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men Alpha koeler met 2 YS-tech fans geeft veel teveel lawaai. Ik had gedacht men hele PC in een kast te zetten maar... met wat zou ik de kast aan de binnen kant bekleden?

Verwijderd

Geluidsisolatie ?????

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je vinger er in steken:P
Geloof dat kurk wel goed isoleert, misschien een idee om kurken placemats erin te plakken? (ga denk ik ff experimenteren met kurk en plakband zometeen>:))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat ik best zou nemen. Sommigen zeggen dat kurk duur is.

Verwijderd

Gewoon veel flessen wijn zuipen, en de buurt vragen of je hun flessen ook mag hebben =D (Het liefst vol =) En dan knippen en plakken maar =D
Of van dat isolatieschuim. Kun je halen bij de gamma =) (Jah jah, de echte tweaker ken nie zondur duh gamma =) KAN nie zonder de gamma, dat zeg ik GRAZUH MAAR ! =) (hehehehe)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Dat gammaspul heb ik er ook in en dat scheelt een heleboel. kost ca 20,- per vierkante meter en is ca 3cm dik.

Do as I say, don't do as I do.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bart-01
Hoe heb jij die platen vast gemaakt?
Ene ze zijn F18,95 per pak (2 platen van 100x50x3cm)

39

Verwijderd

dubbelzijdig (foam)tape ?!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 17 december 2000 14:58 schreef Sadness het volgende:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken wat ik best zou nemen. Sommigen zeggen dat kurk duur is.
Ik heb nog een hele vracht liggen..... genoeg om sowiezo 3 kasten volledig mee te bekleden..... van dat gamma-spul van 3 mm dik....
Nadeel is dan wel dat de warmte-afgifte wel meteen afneemt....

Verwijderd

ik heb zo van de week een kast gebouwt die zo opgebouwt is dat hij de warme en koude lucht goed kan aazuigen en bekleed met isolatie materiaal en wat denk je van ongeveer 65db met alle fans (6) naar 20 db kan nu weer slapen en temp. is 1 graad omhoog gegaan

(waterkoeling komt eraan nog ff iets stiller en beter koelen) en uhhh beter slapen

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Gisteren ook mijn kast met dat Gamma-spul bekleed. Werkt prima! Geen hd geratel meer en ik hoor alleen nu nog de koeler van de voeding!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Als dat 3 cm dik is krijg jij de platen er dan nog wel op? Vooral de plaat aan de kan waar de Mobo zit?

Heb je alles bekleed of alleen de platen?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:07
Je kan je fans op lager voltage laten draaien. Ik ben zelf bezig dit te maken: heel simpel een Potmetertje van 1KOhm en 1 transistor die een watt of 1-2 aankan
(dit omdat ik er 3 1.5 watt fans op aansluit en het max vermogen dat over de transistor gaat dan rond de 2 watt is)
met de potmeter is het dan te regelen tussen heel weinig en 12 volt.
rond de 10.5 volt is het opgenomen vermogen nog maar 65% en dus behoorlijk minder lawaai, terwijl de luchtstroom redelijk blijft

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kurk duur????

Loop naareen parketboer, en vraag om een paar beschadigde kurktegels......

Verder even zoeken op %geluidsisolatie% bij de search.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tapijt tegels...5-6 gulden per stuk. Je hebt er twee nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

als ge het hebt over gamma-spul ? is da dan kurk ? en zo ja ... is da dan echt een verbetering ... ?

ik zit hier met zo een A-open kasst met van die glij-zij-panelen ... en daar is ni echt veel plaats om iets tegen te plakken ...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De bovenste 'lipjes' naar binnen buigen. Dan heb je geen glij panelen meer, maar klap panelen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1