Toon posts:

Problemen met BNC netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

het zit zo, we delen internet met 3 computers. Een host en 2 joiners.

Het is wel met een "oud" netwerktype. namelijk BNC, dus met terminators etc. Maar tot nu toe heeft ie goed gefunctioneert.

Soms valt bij de joiners het internet weg, waar het vervolgens na 2 minuten weer terug is, en dan weer uitvalt, het gaat nergens over, want hij heeft t tot 'n paar dagen terug toe goed gedaan voor 2 maanden lang, toen had ie namelijk ook zo'n kuren. Maar ineens was het weg...

Toen heb ik 't aan mijn leraar ICT gevraagd. en die zei dat TL-lampen- en TV's etc nogal stoorde en dat BNC kabels nogal gevoelig daar voor waren... mja dat hielp niet echt. Het aarden van de host's terminator heeft toen geholpen..
Maar nu is het probleem dus terug..

Hoe kan dit nou?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien gewoon een brakke kabel. Misschien even beter op marktplaats rondkijken voor een 2e hands bnc setje, die dingen worden vaak voor een habbekrats verhandeld. Zelfs utp is zo duur niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 31 maart 2004 @ 21:56:
Misschien gewoon een brakke kabel. Misschien even beter op marktplaats rondkijken voor een 2e hands bnc setje, die dingen worden vaak voor een habbekrats verhandeld. Zelfs utp is zo duur niet meer.
Oja :D dat was ik nog vergeten te zeggen. Ik heb reeds 3 nieuwe kabels aangeschaft, en bij alle 3 dezelfde problemen. Schiet me ineens te binnen. kan misschien stof op de netwerkkaart 't probleem zijn? of is dat het niet? :)

• Jetser
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Sorry hoor maar BNC is echt uit de tijd, als je nou echt weinig geld hebt koop je 3x sweex 10/100 kaartjes en een etech 5 prt switch. gezamelijke kosten 44 euro, en geen gezeur meer....
Ik heb ook nog redelijk lang met BNC gekloot, maar toen ik overging naar UTP was t echt een verademing.... Geen gekut met brakke t stukjes, slechte terminators etc

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Die kaartjes kunnen ook brak worden. 't Zal vast al wat verouderde hardware zijn.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Noork
  • Niet online
Jetser schreef op 31 maart 2004 @ 22:01:
Sorry hoor maar BNC is echt uit de tijd, als je nou echt weinig geld hebt koop je 3x sweex 10/100 kaartjes en een etech 5 prt switch. gezamelijke kosten 44 euro, en geen gezeur meer....
Ik heb ook nog redelijk lang met BNC gekloot, maar toen ik overging naar UTP was t echt een verademing.... Geen gekut met brakke t stukjes, slechte terminators etc
Dat het uit de tijd is weet iedereen wel en de TS waarschijnlijk ook. Hij vraagt gewoon waardoor het kan dat het opeens niet zo lekker gaat met z'n netwerk terwijl het altijd goed heeft gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
uhuh jah, ik weet dat 't echt verouderd is. De kaartjes ook. Maar die functioneren nog wel, want die zijn in andere pc's getest. Ehm.. morgen ff switch halen en wat UTP kabels :) :7

• Jetser
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Ik probeerde dus ook te zeggen dat het met BNC altijd kloten is, als bv een terminator net ff niet lekker contact maakt is t alweer gedaan met je hele netwerk...
En die sweex kaartjes zijn al brak, maar voor een netwerk met 3 pc's werken ze wel..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Alle connectoren loshalen en met een contact-reiniger schoonspuiten (of met een wattenstaafje met head-cleaner voor video-recorders). Vermoedelijk aangekoekt vet en vuil.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jetser schreef op 31 maart 2004 @ 22:01:
enig nadeel is dat je opnieuw (veel) kabels mag gaan trekken...
daarnaast snap ik niet waarom er bij dit soort topics altijd zo ongeloofelijk offtopic gegaan moet worden :/

Verwijderd

Beatman schreef op 31 maart 2004 @ 22:23:
Die kaartjes kunnen ook brak worden. 't Zal vast al wat verouderde hardware zijn.
Dan kun je dit nog altijd zichtbaar maken doordat er zeker niet twee kaarten kapot gaan.

Kunnen op dat moment de twee "joiners"zoals ze genoemd worden elkaar nog wel pingen ?
Pagina: 1