Solid state webserver?

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb hier een oude PC staan (K6-450) die dienst doet als web/ftp/emule server e.d. Nu zat ik laatst te denken, voor puur web server hoef je natuurlijk geen volledige pc in te zetten. Een klein boxje met een embedded CE/Linux ofzo met een Webserver, en verder een UTP poort en een CF of Memory stick slot waar je gewoon 512MB in propt: klaar. Een makkelijke, stille web server. Je webpagina's upload je gewoon via FTP of een share naar de memory card, en de ingebakken Webserver doet de rest.
Bestaat zo iets al, of heb ik een gat in de markt gevonden? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Close ;) Alleen nog te veel aansluitingen, en geen WinCE ;)
Het moet natuurlijk wel kinderlijk eenvoudig te bedienen zijn: alleen het plaatsen van de web bestanden zou al voldoende moeten zijn. Dan wil je niet eerst met een vreemd OS gaan spelen natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Microkid op 31-03-2004 21:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Microkid schreef op 31 maart 2004 @ 21:51:
[...]

Close ;) Alleen nog te veel aansluitingen, en geen WinCE ;)
Het moet natuurlijk wel kinderlijk eenvoudig te bedienen zijn: alleen het plaatsen van de web bestanden zou al voldoende moeten zijn. Dan wil je niet eerst met een vreemd OS gaan spelen natuurlijk.
Tuurlijk wel, dat is leuk en je leert er wat van. Hou wel in de gaten dat CF/USB-stick maar een paar keer beschreven kunnen worden, met swappen e.d. zit je daar zou aan.

edit:
99 posts, vandaag gaan we naar de 100 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 01-04-2004 10:00 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.