Toon posts:

SCSI of raid??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een aanbieding gekregen om (goedkoop) 5x18 gig SCSI hd's met een SCSI controller te kopen. Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik ook een extra 80 gig IDE hd kopen die ik naast mn huidige 80 gig in raid kan zetten.

Wat te doen de SCSI of een nieuwe IDE hd??

Niek _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

5x18gb voor de prijs waarvoor je nieuw een 80gb ide koopt? Gewoon kopen en desnoods doorverkopen met winst, of ruilen tegen een 120 of 160 gb disk

Verwijderd

Ik zou zeker die 5x18 gig scsi nemen. Ookal is het alleen maar omdat het "vet" is :P

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Simpel, nieuwe HD.

- Je hebt garantie
- Je kan in RAID draaien, en dat betekend prestatiewinst.

En het lijkt mij ook dat die 80GB standaard als sneller is als die 5x18GB

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DannyVersluis schreef op 31 maart 2004 @ 21:12:
Simpel, nieuwe HD.

- Je hebt garantie
- Je kan in RAID draaien, en dat betekend prestatiewinst.

En het lijkt mij ook dat die 80GB standaard als sneller is als die 5x18GB
jij hebt nog nooit met scsi gewerkt zekers :D

ik ga zekers voor die 18gbx5

* Zwelgje heeft nu 4 disken van 15.000 rpm in raid0 (software) en wil niet anders, en zekers geen 80gb ide :P

A wise man's life is based around fuck you

• DannyVersluis
  • Niet online
zwelgje schreef op 31 maart 2004 @ 21:13:
[...]

jij hebt nog nooit met scsi gewerkt zekers :D

ik ga zekers voor die 18gbx5

* Zwelgje heeft nu 4 disken van 15.000 rpm in raid0 (software) en wil niet anders, en zekers geen 80gb ide :P
Zelf gehad als je het graag wil weten, maar IDE is veel makkelijker, en tegewoordig net zo snel, als het niet sneller is, als SCSI.

• Zwelgje
DannyVersluis schreef op 31 maart 2004 @ 21:14:
[...]

Zelf gehad als je het graag wil weten, maar IDE is veel makkelijker, en tegewoordig net zo snel, als het niet sneller is, als SCSI.
sure... dan was jouw setup gewoon brak

ide is niet gemaakt voor het echte multitasking werk (vraag elke expert hier op GoT maar) een beetje random seeks op je ide disk en het werkt als stront

• DannyVersluis
  • Niet online
Je hoort het, Zwelgje weet alles van SCSI, IDE en Raid configuraties af :o
Dus Zwelgje krijgt vanaf nu het woord..... :r

• Zwelgje
DannyVersluis schreef op 31 maart 2004 @ 21:23:
Je hoort het, Zwelgje weet alles van SCSI, IDE en Raid configuraties af :o
Dus Zwelgje krijgt vanaf nu het woord..... :r
dat zijn jouw woorden

www.storagereview.com en dan maar even kijken dan... mmm scsi is toch altijd beter als ide.. en zeker als je 5x18gb scsi hebt in verglijk met een 7200 rpm ide diskje

[ Voor 25% gewijzigd door Zwelgje op 31-03-2004 21:25 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 16:28

Shaggy

Misantroop pur sang

Zeg Danny, ff vraagje off topic... leerling cnc.. Toevallig op het svmt?

P.s. Er zitten er hier inderddad die erg veel verstand hebben van raid en scsi....
En scsi werkt idd veel fijner en sneller als ata... vooral met de u-320 schijfjes op 15.000rpm... helaas daar kan een Raptor niet aan tippen...

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

scsi is opzich wel vet, maar nogal nutteloos voor het huis tuin en keukenwerk :) Ik denk ook dat 5 harde schijven voor een ruimteprobleem gaat zorgen en je misschien een nieuwe voeding moet gaan kopen. Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit met de 80 GB harde schijf, heb je meer ruimte en geen nieuwe voeding nodig. Maarja, wil je performance, zeker de 5 x 18 gig doen >:)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Gewoon die scsi optie nemen en die 80 gb er achter hangen voor andere media. Deze optie is misschien minder stil maar altijd sneller als de schijven niet brak zijn effe kijken wat voor schijven het zijn en wat voor controler..

op storagereview.com kun je de snelheden bekijken.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:29:
scsi is opzich wel vet, maar nogal nutteloos voor het huis tuin en keukenwerk :) Ik denk ook dat 5 harde schijven voor een ruimteprobleem gaat zorgen en je misschien een nieuwe voeding moet gaan kopen. Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit met de 80 GB harde schijf, heb je meer ruimte en geen nieuwe voeding nodig. Maarja, wil je performance, zeker de 5 x 18 gig doen >:)
kijk voor huis tuin en keukengebruik kan je mischien beter een ide disk nemen, scsi werkt lekker als je echt heel veel multitaskt of dat ding als fileserver neerzet als je veel random i/o hebt, dan pas ga je het echt merken

als je alleen maar outlook en internet explorer start en af en toe eens msn messenger.. tja dan moet je geen scsi nemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niek, je zit in het verkeerde subforum. Dit soort vragen behoor je in Opslagmedia & I/O Controllers te stellen ;) Maar dit topic gaat toch dicht. Je geeft namelijk veel te weinig informatie (merk/type disken en controller, etc) en ik heb niet het idee of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht hieromtrent.

Om jou toch wat verder te helpen: zijn het bijvoorbeeld 5x18GB U320 SCSI schijven, dan zou ik er zeker voor gaan. Ik heb er zelf zes en de performance is fenomenaal, ik kan het weten. Maar zijn het bijvoorbeeld UW schijven, dan zou ik het wel even afwegen tegen een IDE schijf. Meer schijven = meer stroom en meer lawaai (zeker als het oudere types zijn). Anders neem je 2 raptors in RAID0, daar kun je tegenwoordig ook prima meekomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.