Toon posts:

Abit moederbord WF-22L Drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht naar drivers voor het ABIT moederbord WF-22L, want ik wil graag de onboard video, sound e.d. installeren. maar kan ze nergens vinden? iemand nog ideeën waar te zoeken?!

gezocht bij:

www.driverzone.com
dit forum
via google
bij Abit zelf

:(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het bord maakt gebruik van de Intel 810 chipset. Deze heeft intergrated graphics en AC'97 audio. De drivers van de GPU kan je op de Intel site vinden, hier dus. De drivers van de AC'97 kan ik niet zo snel vinden, evenals een reference manual.

edit:
Probeer dit eens

[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 31-03-2004 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey thnks, ik ga ze ff downloaden en proberen, je hoort het wel..

oke die drivers werken! thnks..
nou moet ik ze nog ff zoeken voor de audio, onboard lan en een serial poort?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 21:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden welk OS?
ik zal eens kijken, heb volgens mij de driver cd van dit bord nog erges liggen (dit ding namelijk ook ooit gehad).

Verwijderd

Topicstarter
o sorry, die pc draait op win98se..

die laatste 3 drivers kan ik niet vinden, LAN, Sound en Serial poort

thnks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helaas, kan die cd niet meer vinden.
ik geloof dat er een standaard RTL8139 chippie voor het netwerk op dat mobo zat.
en een seriele poort waar een driver voor nodig is, die zou iig standaard in win98 moeten zitten (is standaard i810 ding namelijk, totaal niets bijzonders).

en audio, das lastig. Probleem is dat dit plankje enkel de ABIT naam heeft, maar het totaal niet gesupport wordt of wat dan ook. Er zit AC97 audio onboard, maar vraag me niet welke drivers je er voor nodig hebt (probeer die eens van de gigabyte GAWMM7, die was namelijk bijna identiek aan dit bord (op het lan na)).

Verwijderd

Topicstarter
hey oke..thanks..zal dat straks als ik thuis ben ff gaan proberen..meestal is het idd geen probleem, je surft naar de website van de fabrikant, zoekt ff je type nummer en klaar..maar hier dus totaal niet!

offtopic:
Danny kerel, hoest? doe je nog wat nuttigs voor school? of ben je helemaal gestopt?

Verwijderd

Je draait 98SE? Meel me vanavond ff als je de drivers nog niet elders gevonden hebt.... dan stuur ik ze door ;)

Ik heb thuis alle drivers van die WF-22L liggen, behalve die van CD-rom, ook de Win2k/XP drivers... Ooit eens gedownload voor t geval t nuttig mocht blijken... :+
(Doe ik trouwens voor elke plank (en de meeste andere hardware) die ik heb)
Pagina: 1