ik heb op het forum gekeken. maar ben er nog niet uit, dus vraag ik het aan jullie ik ben op zoek naar een kast voor een p4 cpu 2.8 ghz met 1m cash. maar welke kast raden jullie aan ? om maakt echt niet uit wat voor kast je gaat kopen. want ik wil toch een ander kast hebben. maar wel meteen een goede kast. al vast bedank voor het advies.
als je een stevige wilt > Chieftec of Lian-Li
deze houden het wel langer uit dan een Sweex
deze houden het wel langer uit dan een Sweex
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Wat voor eisen stel jij aan de kast?
Bijv. hoe hij eruit ziet, welke prijs hij heeft, met of zonder voeding, groot/klein, enz.
Bijv. hoe hij eruit ziet, welke prijs hij heeft, met of zonder voeding, groot/klein, enz.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
1: dat is helemaal je eigen keuze, hangt af van wat je er voor wilt betalen
2: elke atx kast kun je ervoor gebruiken
3: wil je modden of moet ie standaard gewoon al goed zijn? dat zijn dingen waar je op moet letten
4: dit forum onderdeel is meer voor casemodding zelf, voor kasten is OH meer geschikt
2: elke atx kast kun je ervoor gebruiken
3: wil je modden of moet ie standaard gewoon al goed zijn? dat zijn dingen waar je op moet letten
4: dit forum onderdeel is meer voor casemodding zelf, voor kasten is OH meer geschikt
Ik heb de AOpen H700B bestald die een dezer dagen binnen zal komen. (let wel op dat t een BigTower is.
Daar moet ie toch zeker in passen lijkt mij zo, en mooi ist ie ook nog
http://english.aopen.com....ousing/images/h700b_b.jpg
Daar moet ie toch zeker in passen lijkt mij zo, en mooi ist ie ook nog
http://english.aopen.com....ousing/images/h700b_b.jpg
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
ik heb de Praetorian van CoolerMaster
mooi stevig kastje... wordt nog gemod... kost +/- 180 € maar dat moet je er dan wel voor over hebben of net als ik contacten hebben binnen de top van het bedrijf...
mooi stevig kastje... wordt nog gemod... kost +/- 180 € maar dat moet je er dan wel voor over hebben of net als ik contacten hebben binnen de top van het bedrijf...
[ Voor 44% gewijzigd door Hayfork op 31-03-2004 21:39 . Reden: beetje ingetogen gemaakt :D ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
[/mierenneukmodus]Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:54:
ik heb op het forum gekeken maar ben er nog niet uit, dus vraag ik het aan jullie. Ik ben op zoek naar een kast voor een p4 cpu 2.8 ghz met 1mb cache. Maar welke kast raden jullie aan? Of maakt echt niet uit wat voor kast je gaat kopen want ik wil toch een andere kast hebben, maar wel meteen een goede. alvast bedankt voor het advies.
In princiepe is elke ATX kast goed, maar kasten als Chieftec,Lian-Li en Aopen zijn een stuk steviger dan een kast van bijvoorbeeld sweex. De prijs van zo'n kast is daardoor wel een stuk hoger.
Wel moet je even opletten bij de voeding die in de kast zit (soms zit er zelfs geen voeding in de kast!). Een 250watt voeding is bijvoorbeeld te weinig. 300watt zou misschien wel lukken, maar dan moet het wel een beetje een kwaliteitsvoeding zijn en geen el-cheapo wang-chu-ing X merk.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Ik bedoel 1 mb cash dat is mijn cpu. maar ik wil meteen een kast hebben waar ik ook een water koeling system kan inbouwen. want ik wil meteen een goede koeling hebben voor me cpu. dus daarom vraag welke kast is daarvoor geshikt bij mycom wist het ook niet.
Verwijderd
De wat duurdere kasten worden vaak zonder voeding geleverd zodat je dus niet voor een k*t voeding extra betaald maar dus een goede er zelf in kan gooien, wat ik je ook zeker aanraad met zo'n systeemEthnocentrix schreef op 31 maart 2004 @ 21:38:
[...]
[/mierenneukmodus]
In princiepe is elke ATX kast goed, maar kasten als Chieftec,Lian-Li en Aopen zijn een stuk steviger dan een kast van bijvoorbeeld sweex. De prijs van zo'n kast is daardoor wel een stuk hoger.
Wel moet je even opletten bij de voeding die in de kast zit (soms zit er zelfs geen voeding in de kast!). Een 250watt voeding is bijvoorbeeld te weinig. 300watt zou misschien wel lukken, maar dan moet het wel een beetje een kwaliteitsvoeding zijn en geen el-cheapo wang-chu-ing X merk.
Zoals hieral wordt gezegt; neem GEEN Sweex kasten maar vooral de wat duurder +/_ 100 a 150euro voor een goede stevige kast is niet vreemd. (big tower vaak en voor de Midi Tower iets minder). De Antec 1000AMG (uit me hoofd)
Verwijderd
http://www.chieftec.nl/do...nt.php?MID=1&GID=6&PID=15
kost 100 euro ongeveer.. ook in andere kleuren..
Lekker makkelijk kastje, goeie kwaliteit.
kost 100 euro ongeveer.. ook in andere kleuren..
Lekker makkelijk kastje, goeie kwaliteit.
Zet dan van de eerste keer in je startpost dat je waterkoeling wil...Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:41:
Ik bedoel 1 mb cash dat is mijn cpu. maar ik wil meteen een kast hebben waar ik ook een water koeling system kan inbouwen. want ik wil meteen een goede koeling hebben voor me cpu. dus daarom vraag welke kast is daarvoor geshikt bij mycom wist het ook niet.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
cash = geld
cache = snel geheugen op je cpu
Ik denk dus dat je cache bedoelt
Als je waterkoeling wilt moet je gaan zoeken naar een bigtower, anders gaat het allemaal niet passen. Ik zou als ik jou was eens gaan kijken bij Chieftec/Antec(dat zijn dezelfde kasten, alleen de naam is anders).
cache = snel geheugen op je cpu
Ik denk dus dat je cache bedoelt
Als je waterkoeling wilt moet je gaan zoeken naar een bigtower, anders gaat het allemaal niet passen. Ik zou als ik jou was eens gaan kijken bij Chieftec/Antec(dat zijn dezelfde kasten, alleen de naam is anders).
I know, was alleen om het even duidelijk te makenVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:42:De wat duurdere kasten worden vaak zonder voeding geleverd zodat je dus niet voor een k*t voeding extra betaald maar dus een goede er zelf in kan gooien, wat ik je ook zeker aanraad met zo'n systeem
[ Voor 40% gewijzigd door Ethnocentrix op 31-03-2004 21:49 . Reden: typo's(2x) ]
Verwijderd
ik heb een nieuwe q-tec kast. Deze zijn even duur als die van Sweex, maar een stuk degelijker. Ze zijn dik, geen last van resonantie en al een beetje gemod met wat ledjes en andere shit... maar ik denk dat die andere kasten zonder al die poespas ook wel degelijk zijn voor de prijs. http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13669Ethnocentrix schreef op 31 maart 2004 @ 21:38:
[...]
[/mierenneukmodus]
edit:
€50 of zoiets
€50 of zoiets
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 21:46 ]
sorry dat ik dat er niet bij heb gezet heb dan, maar als ik goed doe dan wil ik dat ook. en ja ik heb nou zo stomme goedkoope kast merk onbekend maar mijn dvd speler past er niet in die komt tegen de moederboard aan. dus doorom ben ik aan het kijken voor een andre kast.

Aerocool Black Modding S202
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=3469762484&category=8035
Top kast, mooi en niet al te duur.
Review (grijze kast): http://www.hardware.no/tester/kabinett/aeros201/index.html
Nou, je kunt best een goedkope kast kopen hoor, imo. Maar dat zou ik alleen doen als ik mijn kast voor de rest van zijn leven ergens onder mijn bureau neer zou zetten en er verder niet meer naar om zou kijken.
Wil je je kast gaan modden, dan zou ik zeker één van de betere kopen, bijvoorbeeld een Chieftec. Die zijn steviger en dus makkelijker te modden, maar je kunt er ook nog eens nieuwe sidepanels voor kopen als je je oude hebt vern**kt bij het modden
.
Als je je kast mee wilt gaan nemen naar lanparties, zou ik je eigenlijk aanraden om geen big tower te kopen, die dingen zijn niet te tillen. Maar een big tower is wel beter te modden dan een kleiner kastje. En een gemodde kast op een lanparty hebben is wel erg wijs, natuurlijk
.
Zelf heb ik een middle tower die ongemod is, maar wel losse zijkanten heeft. Voornamelijk omdat ik hem vaak meesleur naar lanparties. Er kan altijd wel een kaartje los gaan zitten bij het transport en als je dan niet je hele kast hoeft te strippen om erbij te komen is dat wel zo handig
.
Vanwege de lanparties heb ik ook gekozen om geen 19" of 21" monitor te kopen. Ten eerste nemen die vaak meer ruimte in dan je krijgt, en ten tweede hou je er echt een hernia aan over als je niet oppast.
Edit:
Nog wat: er zijn kasten te koop met zijkanten van plastic i.p.v. metaal. Minder stevig, maar ik heb het gevoel dat ze ook stiller zijn. Plastic dempt de hogere tonen.
Wil je je kast gaan modden, dan zou ik zeker één van de betere kopen, bijvoorbeeld een Chieftec. Die zijn steviger en dus makkelijker te modden, maar je kunt er ook nog eens nieuwe sidepanels voor kopen als je je oude hebt vern**kt bij het modden
Als je je kast mee wilt gaan nemen naar lanparties, zou ik je eigenlijk aanraden om geen big tower te kopen, die dingen zijn niet te tillen. Maar een big tower is wel beter te modden dan een kleiner kastje. En een gemodde kast op een lanparty hebben is wel erg wijs, natuurlijk
Zelf heb ik een middle tower die ongemod is, maar wel losse zijkanten heeft. Voornamelijk omdat ik hem vaak meesleur naar lanparties. Er kan altijd wel een kaartje los gaan zitten bij het transport en als je dan niet je hele kast hoeft te strippen om erbij te komen is dat wel zo handig
Vanwege de lanparties heb ik ook gekozen om geen 19" of 21" monitor te kopen. Ten eerste nemen die vaak meer ruimte in dan je krijgt, en ten tweede hou je er echt een hernia aan over als je niet oppast.
Edit:
Nog wat: er zijn kasten te koop met zijkanten van plastic i.p.v. metaal. Minder stevig, maar ik heb het gevoel dat ze ook stiller zijn. Plastic dempt de hogere tonen.
[ Voor 8% gewijzigd door RetepV op 31-03-2004 21:52 ]
Macbook Pro
Ik heb zelf nu een AOpen H500 kast, zeer goede kast. Stevig, niet te groot, en een zeer goede 300W voeding met 120mm fan die zeer stil is, je kunt er wel naast slapen.
Voor mij is ie nu te klein i.v.m. de bekabeling en draden zooi van de baybus. Eerst ging het nog wel, maar door de jaren heen kwam hier en daar een fan, lampjes en de hele zooi.
Ben nu aan het sparen voor een H700A 350W.
Voor mij is ie nu te klein i.v.m. de bekabeling en draden zooi van de baybus. Eerst ging het nog wel, maar door de jaren heen kwam hier en daar een fan, lampjes en de hele zooi.
Ben nu aan het sparen voor een H700A 350W.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
bedankt. ik ga een chieftec kast kopen. met een andre voeding er in meteen 550 wat. dan is dat ook meteen in orde. en zelf een water koeler er in zetten voor me cpu.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 21:56 ]
bestel gelijk een cursus nederlandse taal, en een cursus dit zo goed mogelijk te gebruiken op fora
topicreport
topicreport
Heeft ook een computer!
misschien type ik te vlug. dat geef ik ook toe sorry dan voor het ongemak. maar wel bedankt voor de hulp
Verwijderd
Succes met bouwen(van waterkoeling) en weet iniedergeval dat je voor de volgende keer iets rustiger typtVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:59:
misschien type ik te vlug. dat geef ik ook toe sorry dan voor het ongemak. maar wel bedankt voor de hulp
*mssl typt zelf ook vaak te snel, maar kijkt het nog een keer na
Verwijderd
Ik heb niet zo lang geleden een Chieftec MA-01B-D (Matrix) gekocht. Mooie kast, maar ik denk dat ik hem toch ga vervangen voor een Antec Sonata. De Sonata is ook erg mooi, en ik heb begrepen dat ie een stuk stiller is.
dan heb ik meteen een vraag, als ik een water koeling er in zet dan is toch meteen stuk stiller ? of ligt het ook aan de voeding. en zijn er nog mensen die water koeling af raden. Want ik wil juist een stuk stiller kast hebben wat ik nu heb,
Dat kan er maar 1 zijn natuurlijk.
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=350354
lekker stil
ruimte voor 120 mm fan's
perfecte (stille) hd ophanging

lekker stil
ruimte voor 120 mm fan's

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:02:
Ik heb niet zo lang geleden een Chieftec MA-01B-D (Matrix) gekocht. Mooie kast, maar ik denk dat ik hem toch ga vervangen voor een Antec Sonata. De Sonata is ook erg mooi, en ik heb begrepen dat ie een stuk stiller is.
[ Voor 93% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2004 22:13 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat hangt er helemaal van af welke onderdelen je voor je waterkoeling gebruikt. Als je een luidruchtige pomp gebruikt en slechte fans kan het zelfs meer herrie gaan maken.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:06:
dan heb ik meteen een vraag, als ik een water koeling er in zet dan is toch meteen stuk stiller ? of ligt het ook aan de voeding. en zijn er nog mensen die water koeling af raden. Want ik wil juist een stuk stiller kast hebben wat ik nu heb,
Wil je een kant en klaar setje gaan kopen of wil je zelf met een pomp en een rad van de sloop een setup maken?
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ik heb er 1 daar heb je wel wat ruimte voor nodig, kost ook wel wat, maar je kunt er veel in kwijt...

maar dan in het wit, eh er zitten 4 warmte gestuurde fans op en een aparte overspanningsbeveiliging. Heb ik gekregen van mijn baas, die had ze nog liggen en deze worden toch niet meer gebruikt

maar dan in het wit, eh er zitten 4 warmte gestuurde fans op en een aparte overspanningsbeveiliging. Heb ik gekregen van mijn baas, die had ze nog liggen en deze worden toch niet meer gebruikt
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
Neem er eentje met een goede voeding. Geen noname / trust / target / sweex troep. Merken die goed bekend zijn Fortron, Enermax en Antec, maar het is aan te raden om eens een review te zoeken. Goedkope voedingen gaan eerder kapot en slopen dan soms je systeem.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
Opzich kan ik, getuigen van je kennis (dat je met zo'n vraag komt), waterkoeling afraden. Het is inderdaad hoofdzakelijk bedoelt voor meer stilte, immers, je verplaast eigenlijk de warmte met waterkoeling naar een andere plek waar je meer ruimte hebt voor een heatsink/fan combo. Je kan het, door die grotere ruimte om hitte af te voeren, ook beter koelen, met meer/grotere radiatoren.
En geloof me, die 1MB Cache processor van je is een prescott, een kacheltje. Dat zul je nodig hebben. Toch kan ik de boxed koeling aanraden, als ik het zo hoor ben je niet al te handig met PC's.
Indien je het toch probeert, leg de waterkoeling EERST zonder systeem op een keukenrol/papier voor je hem inbouwt. Zo kun je mooi testen op lekken. Lees hier ook eventjes wat meer over waterkoeling. Bezint eer gij begint.
Verder maakt kast niet zó veel uit.
Zolang hij maar naar jouw smaak mooi is, voldoende koelruimte heeft (nogmaals, prescott = kachel, en dat nu het net lente wordt... Je bent te laat!), en een goede voeding. Kasten zonder voeding zijn er natuurlijk ook, en dan kun je zelf een goede voeding aanschaffen.
Ik raad je zeker NIET Q-Tec aan. Ik las hier iets in de trend van "550 Watt", dat is dan meestal wel Q-Tec hier op GOT, en die zijn écht te zwak. 10A over de +12V lijn. Geez...
Een Enermax 365 OID is érg leuk, Tagan voedingen zijn goed, AOpen bied goede (STILLE!) voedingen, en antec. Wat ik hier genoemd heb zijn tevens erg stille voedingen.
Success!
En geloof me, die 1MB Cache processor van je is een prescott, een kacheltje. Dat zul je nodig hebben. Toch kan ik de boxed koeling aanraden, als ik het zo hoor ben je niet al te handig met PC's.
Indien je het toch probeert, leg de waterkoeling EERST zonder systeem op een keukenrol/papier voor je hem inbouwt. Zo kun je mooi testen op lekken. Lees hier ook eventjes wat meer over waterkoeling. Bezint eer gij begint.
Verder maakt kast niet zó veel uit.
Zolang hij maar naar jouw smaak mooi is, voldoende koelruimte heeft (nogmaals, prescott = kachel, en dat nu het net lente wordt... Je bent te laat!), en een goede voeding. Kasten zonder voeding zijn er natuurlijk ook, en dan kun je zelf een goede voeding aanschaffen.
Ik raad je zeker NIET Q-Tec aan. Ik las hier iets in de trend van "550 Watt", dat is dan meestal wel Q-Tec hier op GOT, en die zijn écht te zwak. 10A over de +12V lijn. Geez...
Een Enermax 365 OID is érg leuk, Tagan voedingen zijn goed, AOpen bied goede (STILLE!) voedingen, en antec. Wat ik hier genoemd heb zijn tevens erg stille voedingen.
Success!
Ik heb ook deze kast. Heb ook waterkoeling, wat toch nog aardig te combineren valt met deze kast. Heb toch nog maar 1 casefan, maar met een heel klein beetje modden, kon ik mn radiator (die van de asetek waterchill set) erg makkelijk tegen de achterkant (aan de buitenkant) monteren. Zeer tevreden over deze kast. Je krijgt er ook een topvoeding bij.mhr-zip schreef op 31 maart 2004 @ 22:09:
Dat kan er maar 1 zijn natuurlijk.
lekker stil
ruimte voor 120 mm fan's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Een cursus nederlands, of deze subtiele aanwijzing, is zeker op zijn plaats want "al di soort zinnu en cpu's met cash kom in me kast enzow" die zijn niet fijn leesbaar. Verder zal de search niets vinden op dit soort woorden. Volgende keer even op letten TS.
Verwijderd
Als je op zoek bent naar een kast is het eerste wat je doet:
- je eisen bepalen
- je budget bepalen
- een selectie maken
- reviews lezen
- op basis van bovenstaande een keuze maken
- een shop zoeken die het kan leveren
Om je te helpen met een paar van die stappen:
- search: stille kast
- Pricewatch: behuizingen
- Google: ATX case review
Een kast is altijd stil. Het zijn de bewegende componenten erin die herrie maken
Als je een kast echt stil wilt hebben kun je een watergekoelde voeding overwegen, een kast met ruimte voor 120mm fans en diverse andere middelen om een PC stiller te maken. De uiteindelijke keuze van de kast wordt ook grotendeels bepaald door welke waterkoeling setup je gebruikt. Tenslotte heeft niet iedere kast ruimte voor een grote radiator en smaken verschillen nu eenmaal.
Ik zie hier weinig specifieke eisen staan die niet modbaar zijn op de gemiddelde kast uit de Pricewatch, maar als je echt de ruimte wilt kun je het beste voor een bigtower kiezen. Wat betreft voeding kun je maar beter kiezen voor een goede stabiele voeding dan een inefficient budgetmodel die ook nog eens meer herrie maakt.
Kortom, doe eens zelfonderzoek en zet de feiten op een rijtje die voor jou belangrijk zijn. Daarna kun je gesterkt met die informatie als een Tweaker betaamd zelf je smaak bepalen.
Zie ook de CME Policy en de forumpolicy voor wat wij verwachten alvorens een topic te openen en wat wij verwachten van een topic-startpost.
- je eisen bepalen
- je budget bepalen
- een selectie maken
- reviews lezen
- op basis van bovenstaande een keuze maken
- een shop zoeken die het kan leveren
Om je te helpen met een paar van die stappen:
- search: stille kast
- Pricewatch: behuizingen
- Google: ATX case review
Een kast is altijd stil. Het zijn de bewegende componenten erin die herrie maken
Ik zie hier weinig specifieke eisen staan die niet modbaar zijn op de gemiddelde kast uit de Pricewatch, maar als je echt de ruimte wilt kun je het beste voor een bigtower kiezen. Wat betreft voeding kun je maar beter kiezen voor een goede stabiele voeding dan een inefficient budgetmodel die ook nog eens meer herrie maakt.
Kortom, doe eens zelfonderzoek en zet de feiten op een rijtje die voor jou belangrijk zijn. Daarna kun je gesterkt met die informatie als een Tweaker betaamd zelf je smaak bepalen.
Zie ook de CME Policy en de forumpolicy voor wat wij verwachten alvorens een topic te openen en wat wij verwachten van een topic-startpost.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()