Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
ik gebruik zelf webshield smtp van network associates en scanmail 6.2 op de exchange server
scanmail kan je 30 dagen gebruiken overigens (www.trend.com/download)
A wise man's life is based around fuck you
en dat bijt niet met exchange ? morgen ff in het sav pakket kijkenzwelgje schreef op 31 maart 2004 @ 20:50:
als ie zoveel virussen doorlaat kan je beter een AV gebruiken welke op je smtp gateway zit, dan kan er ook niks doorkomen (in theorie dan) als je dan ook nog eens een scanner op je information store hebt.. voila dubbel veilig
ik gebruik zelf webshield smtp van network associates en scanmail 6.2 op de exchange server
scanmail kan je 30 dagen gebruiken overigens (www.trend.com/download)
mja we zijn een school. we krijgen die licenties voor een laag bedrag.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:48:
Is het niet handiger om gewoon even met support te mailen/bellen?
en als je dan support wil moet je dokken
waardoor me collega zo iets heb van laat maar zitten die oude exchange.
en ik zo iets heb van dat ik geen server wil beheren die contenu virussen
stuurt.. voorlopig hebben de patches van netski e.d. nog niks kunnen
vinden wat duid op relayen of zo...
maar zit er niet op te wachten om strak in het ergste geval een exchange
store te restoren van 350 gebruikers
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Duinkonijn schreef op 31 maart 2004 @ 21:01:
[...]
mja we zijn een school. we krijgen die licenties voor een laag bedrag.
en als je dan support wil moet je dokken.
Serieus? Weet je dat zeker? Kan het me voor corp licentie niet echt indenken eigenlijk.
die smtp scanner draait op een aparte machine (2000 server, maar kan ook op een 2000/xp pro machine) tis puur een 'doorgeefluikje' naar je echte mailserverDuinkonijn schreef op 31 maart 2004 @ 21:01:
[...]
en dat bijt niet met exchange ? morgen ff in het sav pakket kijken
[...]
mja we zijn een school. we krijgen die licenties voor een laag bedrag.
en als je dan support wil moet je dokken.
waardoor me collega zo iets heb van laat maar zitten die oude exchange.
en ik zo iets heb van dat ik geen server wil beheren die contenu virussen
stuurt.. voorlopig hebben de patches van netski e.d. nog niks kunnen
vinden wat duid op relayen of zo...
maar zit er niet op te wachten om strak in het ergste geval een exchange
store te restoren van 350 gebruikers
vandaar dat het ook niet bijt
internet>>smtp_relay_virusscanner_op_poort25>>>interne_exchange_server
das dus de config
mm en die kan niet lokaal op de machine draaien?zwelgje schreef op 31 maart 2004 @ 21:04:
[...]
die smtp scanner draait op een aparte machine (2000 server, maar kan ook op een 2000/xp pro machine) tis puur een 'doorgeefluikje' naar je echte mailserver
vandaar dat het ook niet bijt
internet>>smtp_relay_virusscanner_op_poort25>>>interne_exchange_server
das dus de config
hij namelijk met een isdn lijn verbonden aan internet...
en voel er niet veel voor om dat te gaan ombouwen met de vaagheden
van nt 4 op dit gebied
To purchase an Initial Support Contract, please contact your sales representative or reseller.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:04:
[...]
Serieus? Weet je dat zeker? Kan het me voor corp licentie niet echt indenken eigenlijk.
To request a Support Contract renewal quote please contact your local reseller. If you have questions regarding a current or lapsed contract, please contact the Support Contract Team using the contact information below. Please include your License ID number or Sales Order number and company details to help us process your request in a timely manner
http://www.symantec.com/r...ct/support_contracts.html
tis op dit gebied net microsoft.
normaal krijg je bij educatieve software nooit boekjes e.d.
idem met xp / 2k3 e.d.
alles moet je van internet trekken
kan wel maar dan moet je de smtp poort op je exchange 5.5 machine op een andere poort draaien (2525 bijvoorbeeld) maarja dan moet je dat in het register doenDuinkonijn schreef op 31 maart 2004 @ 21:20:
[...]
mm en die kan niet lokaal op de machine draaien?
hij namelijk met een isdn lijn verbonden aan internet...
en voel er niet veel voor om dat te gaan ombouwen met de vaagheden
van nt 4 op dit gebied
ow... mm moet dan toch maar een andere oplossing zoeken...zwelgje schreef op 31 maart 2004 @ 21:23:
[...]
kan wel maar dan moet je de smtp poort op je exchange 5.5 machine op een andere poort draaien (2525 bijvoorbeeld) maarja dan moet je dat in het register doen
de server heeft er nog vaak uit gelegen de laatste dagen van wege patchen.
wil eigelijk niet het risico lopen dat ik het verkeerde wijzig
zal blij zijn dat ik over een paar maanden over ben op 2k3..
ohjaDuinkonijn schreef op 31 maart 2004 @ 21:28:
[...]
zal blij zijn dat ik over een paar maanden over ben op 2k3..
maar je hebt al wel een testomgeving klaar en met de exchange loadsimulator al even 'flink op zijn donder' gegeven
tuurlijk.. heb 6 nieuwe servers staan.zwelgje schreef op 31 maart 2004 @ 21:32:
[...]
ohjaw2k3 heeft ook zo zijn nukken
maar je hebt al wel een testomgeving klaar en met de exchange loadsimulator al even 'flink op zijn donder' gegeven
1 wordt front end exchange die mooi alles mag filteren. bepaalde bijlages automatisch wissen.. zoals scr bat cmd e.d.
2e wordt backend voor de gebruikers...
1e heb ik vanmiddag getest en dat werkt perfect met sav voor exchange
heb net ondekt dat ze ook een forum hebben...
http://servicenews.symant...e=ep_eu&version_name=2.x&
daarmaar eens neuzen
heb nu de policy aangepast. zodra hij het niet kan scannen door b.v. een time out stampt hij het gelijk in de Quarantaine
[ Voor 9% gewijzigd door Duinkonijn op 02-04-2004 18:47 ]