[Illustrator] Pagina uit pagina-reeks "knippen"

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik heb best wat ervaring met Illustrator, maar weet ik zo snel niet hoe ik dit probleem kan oplossen.

Ik ben een brochure aan het maken voor een bakkerij en heb een reeks van 4 aan elkaar geplakte A4-pagina's in 1 Illustrator-bestand staan. (voorkant van inklap-brochure)

Is het mogelijk om snel dit grote vel van pagina's te knippen in 4 afzonderlijke A4-pagina's?
Het lastige: De achtergrondafbeelding van het grote vel loopt door over de 4 A4'tjes.

Ik ben de optie zelf nog niet tegengekomen, maar misschien ligt het gigantisch voor de hand en heb ik er overheen gekeken :)

Ter illustratie een (bewust - i.v.m. auteursrechten) heel klein voorbeeld van de brochure. Deze moet dus in 4 stukken worden gehakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/brochure.jpg

Iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 31-03-2004 20:41 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat is het doel van je in-4-knip-actie?

Als het is om 'm in 4 stukken aan te leveren bij een drukker, zou ik 'm denk ik placen in Indesign (gotta love'm), offset linksboven op 0 zetten, exporten naar iets drukbaars naar wens, offset linksboven naar 1 A4-breedte verschuiven, weer exporten, undsoweiter.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Inderdaad, goede oplossing, had ik ook al aan gedacht.
Probleem is dat ik inDesign niet zo snel voor handen heb en de deadline is morgenochtend...

Ik ga toch proberen inDesign te ritselen. Heeft iemand in de tussentijd een idee hoe ik het puur met Illustrator kan doen?

Bestanden moeten opgeleverd worden in .ai, dus veel alternatieven heb ik niet.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zelfde verhaal? Nieuw document, A4, copy-pasten, en exporteren? Heeft Illustrator geen optie om 'afval' te laten vervallen?

* HunterPro is meer van de indesign dan van Illustrator, dat moge duidelijk zijn :+

Overigens kan Indesign niet naar AI exporteren (kinda *duh*), maar wel naar EPS; kan me niet voorstellen dat je drukker geen EPS'jes lust? :) Als je iemand nodig hebt om ff die file te processen: geef een gil, ros ik 'm hier wel ff er doorheen :)

[ Voor 74% gewijzigd door HunterPro op 31-03-2004 21:00 ]