Toon posts:

USB front probleem, mobo aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,
Excuus voor als er gedacht wordt dat ik te weinig heb gezocht voor het volgende probleem maar ik moet via een analoge lijn werken momenteel en dit gaat verre vam vlug. Daarbij komt dat ik helaas in tijdnood zit. Excuus hiervoor. Toch wel moeite gedaan maar kom er niet uit vandaar.

Ik krijg mijn front USB aansluitingen niet aan de praat op een ASRock k7vm2 bord.
Op een aansluiting wordt niet gerageerd, de andere geeft de melding 'apparaat wordt niet herkend).
Nu heb ik een werkende muis en all-in one geprobeerd maar beide idem.
Nu heb ik zo'n los bosje draadjes er bij hangen en een mobo besschrijving. Helaas correspondeert hetgeen niet met elkaar qua beschrijving.
Nu was ik zover dat ik wellicht dat bosje eigenhandig moet aan sluiten ipv de standaard stekker.
Ik heb getracht wat van de beschrijving uit het moederbord te corresponderen met wat op de kabeltjes staat maar helaas nog steeds niks.
Nu ben ik bang als ik echt ga rommelen dat ik iets doorbrand of anders kapot maak.
Kan iemand mij assisteren of tips geven. Ik heb begrepen dat dit vaker aan de orde is geweest maar ik kom er gewoon niet uit. Ground etc?

Dit zegt het mobo van links naar rechts
1: USB_PWR; p-5; p+5:GND; Dummy
2: USB_PWR: p-4; p+4; GND

En de kabels het volgende

Coffee; USB PWR
Black; USB PWR
Orange; USB 0-
Green - USB0+
Red USB 1-
Yellow- USB1+
Gray - Ground

Voor iemand vast heel eenvoudig maar ik kom er echt niet uit, kunnen jullie mij helpen?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
tekst naar beneden (helemaal links onder(boven)elkaar), ground aan de rechterkant, zo heb ik het geleeerd, en werkt altijd,

[ Voor 19% gewijzigd door Mister_X op 31-03-2004 20:08 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
[quote]Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:05:
Geachte medetweakers,
Excuus voor als er gedacht wordt dat ik te weinig heb gezocht voor het volgende probleem maar ik moet via een analoge lijn werken momenteel en dit gaat verre vam vlug. Daarbij komt dat ik helaas in tijdnood zit. Excuus hiervoor. Toch wel moeite gedaan maar kom er niet uit vandaar.

Dit zegt het mobo van links naar rechts
1: USB_PWR; p-5; p+5:GND; Dummy
2: USB_PWR: p-4; p+4; GND

En de kabels het volgende

Coffee; USB PWR = USB_PWR
Black; USB PWR = USB_PWR
Orange; USB 0- = p-4
Green - USB0+ = p+4
Red USB 1- = p-5
Yellow- USB1+ = p+5
Gray - Ground = gnd

[ Voor 7% gewijzigd door vierkant228 op 31-03-2004 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
En het werkt ook! Perfect.
Hartelijk dank, ook voor de hele snelle replies.
Gelijk alles maar genoteerd, wie weet. Begrijp zelf de logica niet maar ben al hartstikke blij zo!