Toon posts:

Batterij laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe batterij gekocht voor mijn laptop, van hetzelfde type als de originele, enkel de maH waarde is 8000 maH ipv 5800 maH. Normaal zou deze batterij moeten beginnen met opladen wanneer je ze in de laptop steekt in combinatie met een netstroomadapter. Het lampje voor "Recharging" flikkert 1 of 2 keer en stopt dan, wat normaal wil zeggen dat de batterij volledig herladen is. Maar de laptop kan niet opstarten enkel door de batterij te gebruiken.
Bij "energiebeheer" in Windows XP staat 0% en staat er een rode streep door het batterij-icoontje. Ik heb zo een programma gedownload om je batterij te testen en alle specificaties van de batterij komen erop, maar ook hier staat 0% full en 0% recharging. Waaraan kan dit liggen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

sommige apparten willen wel eens moeilijk doen met nieuwe accu's
of het is de accu die vervelend doet.
laat de acculader maar een dag in stopcontact zitten.
waarschijnlijk is het morgenmiddag wel oke :)

ohja, laptop dus wel een dag uitlaten staan en dus niet gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 31-03-2004 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen. Bedankt voor je raad.

Verwijderd

kan de lader de stroom wel leveren? Want 8000 maH ipv 5800 maH is wel heel veel meer voor de lader. Het kan dus zijn dat de lader in de beveiliging treedt omdat de maximale laadstroom overschreden wordt.
Omdat de max laadstroom waarschijnlijk ook het maximale wat de adaptor veilig kan leveren, kun je niet zomaar de beveiliging op een andere stand zetten (als dat al zou kunnen met een variabele weerstand in de lader . Probeer anders in serie met de stroomdraad een weerstandje aan te brengen zodat de stroom weer binnen de grenzen blijft en de beveiliging niet in werking komt. Iemand die een beetje verstand van elektronika heeft in jouw buurt weet precies wat hij moet doen.
Een zwaardere lader kopen die meer stroom kan leveren is een andere maar veeeeel duurdere oplossing... Let wel even erop op deze lader de juiste spanning afgeeft anders heb je een ander probleem..... (opgeblazen accu of laptop...).

PS: met het weerstandje ertussen duurt het laden iets langer, maar dat maakt meestal niet uit.....