Toon posts:

Sapphire Radeon 9600XT game probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Zit met een probleem: Juist nieuwe pc in mekaar gestoken en alles draait perfect, buiten games.

Dit zijn de specs:

Asus A7N8X-E (n-force chipset)
Athlonx XP 2800 Barton + standaard koeler
512 PC 3200 Twinmos

Heb laatste n-force drivers en ati drivers. Heb nog geen bios update gedaan.

Alles werkt normaal, enkel wanneer ik een game speel (in dit geval Far Cry) bevriest het beeld en moet ik herstarten (ctrs, alt, del gaat niet). Zodra ik terug in windows kom krijg ik geen error.

Nu de vraag: wat is het probleem en aan wat ligt het. Heb na het herstarten vlug even in de bios gekeken, en de cpu was niet bijzonder warm (50 graden stressed). Ik twijfel dus of het probleem aan het moederbord ligt, of aan de grafische kaart.

In de bios staat fsb, voltagen enz op auto.

Hartelijk dank!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:43 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

Is dit met alle spellen? Probeer eens wat oudere drivers. Kijk eens naar je voedinslijnen. Mischien pakt ingame je gpu wel zoveel stroom dat je voeding het niet meer trekt.
en de cpu was niet bijzonder warm (50 graden stressed).
In bios is die 50 graden stressed zeg je, maar hoe zorg jij er dan voor dat die stressed raakt in bios? 50 graden in bios is imho wel erg hoog

[ Voor 221% gewijzigd door UTM op 31-03-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Buiten het nakijken van de temp niets speciaals. Moederbord werkte direct bij eerst boot (love asus!) en alles wat op auto kan staan, staat op auto. Volgens mij is het een temperatuur probleem, maar 40 niet stressed en 50 stressed is toch geen probleem normaal? Heb een case fan naast de cpu.

Ik heb de laatste n-force drivers en de laatste ati drivers. Heb nog geen bios update gedaan.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zeg je agp apperture size is op 32MB en fastwrites uitzetten (allebei in de bios)
ati kaarten schijnen met deze 2 dingen weleens problemen te geven.

In mijn geval kon ik na de driver install niet meer in windows komen.

• UTM

UTM

zeg je agp apperture size is op 32MB en fastwrites uitzetten (allebei in de bios)
ati kaarten schijnen met deze 2 dingen weleens problemen te geven
Dit heb ik zelf ook, een geeft helemaal geen problemen. Ts, probeer je videokaart eens in een andere computer, en kijk wat hij daar doet

• UTM

UTM

Uit dat topic:
daar heb je je probleem al, je moederbord is er eentje met Nforce 2 chipset en tot nu toe (voor zover ik weet) is er nog geen goede fix voor die combo VGA en Mobo
Mischien andere nforce drivers eens proberen?

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 31 maart 2004 @ 19:48:
[...]

Dit heb ik zelf ook, een geeft helemaal geen problemen. Ts, probeer je videokaart eens in een andere computer, en kijk wat hij daar doet
Bedoel je dat je dit probleem ook had, of je nog geen problemen gehad hebt met ati kaarten?

• UTM

UTM

Nee, ik heb dit probleem niet. Verder heb ik wel wat problemen met mijn ati, maar waar het mij omging was het volgenden:
ati kaarten schijnen met deze 2 dingen weleens problemen te geven.
Ik heb de agp apperture size op 64MB en fastwrites aan. TOch geeft dit bij mij geen conflict
Pagina: 1