High Prority TR's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Toch maar eens een topic wat ik al meerdere keren heb willen openen; is het gewenst om naast SM een andere mogelijkheid te introduceren om een moderator met hoge prioriteit te wijzen op een topic wat de verkeerde kant op gaat?

Als ik een topic zie waarvan ik denk dat hij beter gesloten kan worden dan maak ik een TR aan. Soms zie ik echter dat het topic toch verder escaleert; en er geen moderator van het betreffende forum aanwezig is. Een voorbeeld hiervan vindt ik dit topic.

Zelf zat ik te denken aan een soort van HighPriority vlaggetje bij een TR; wat ervoor zorgt dat globale moderators de TR's ook zien; of wellicht in een andere, meer opvallende, kleur.

Zelf heb ik de neiging om SM helemaal niet meer te gebruiken; maar juist TR's; omdat die ook netjes bij het topic worden bewaard. De opmerkingen over een topic staan beter bij dat topic zelf. Ik zie deze trend ook bij de rest van de users; bekijk de topiclist van SM over de laatste drie maanden maar eens :D

Mijn vraag; is er behoefte aan een manier om topics sneller / efficienter te kunnen sluiten; en is een HighPriority TR daar een wenselijke oplossing voor?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:12

UTM

Op zich vind ik dit een heel goed idee. Ik maak ook vaak mee met een tr dat er laat gereageerd wordt. Met zon priority vlaggetje kun je dit tegengaan. Ik moet er wel bij zeggen dat je er wel richtlijnen voor moet maken, want zon vlaggetje is natuurlijk zo aangeklikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klinkt als een goed idee, maar ik denk dat er dan veels te veel users die optie gaan misbruiken.
Het is imho aan de crew in hoeverre het high priority is.

En SM is voor de meer drastische meldingen zoals warez ed.,

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor echte High Priority kan nog steeds gewoon SeM gebruikt worden hoor :) Dat is het mooie juist van de TR <> SeM samenwerking: TR is gewoon voor als er 'iets' aan de hand is met het topic, maar behoeft geen haast, en SeM is voor grote / snelle aandacht voor een topic. Zoals Vinnie hierboven zegt: dan gaan alle users High Priority gebruiken, omdat ze vinden dat wat zij te melden hebben, meteen afgehandeld moet worden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 19:28:
Ik zie deze trend ook bij de rest van de users; bekijk de topiclist van SM over de laatste drie maanden maar eens :D
offtopic:
Gek he, je ziet daar ook alleen je eigen topics en niet gesloten topics staan :D Er worden gerust wel veel meer topics daar geopend dan dat, maar die zie jij niet meer zodra ze gesloten zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De topics gemaakt door andere users die inmiddels dichtzijn, kun jij niet zien als ik me niet vergis, dat geeft een wat vertekend beeld denk ik, ik zie namelijk heel wat topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie deze trend ook bij de rest van de users; bekijk de topiclist van SM over de laatste drie maanden maar eens :D
Omdat je de gesloten topics, die jijzelf niet hebt aangemaakt (dankje Riff :P), niet ziet wellicht 8)7
Mijn vraag; is er behoefte aan een manier om topics sneller / efficienter te kunnen sluiten; en is een HighPriority TR daar een wenselijke oplossing voor?
Punt 1, GoT is dermate strak gemodereerd dat alles snel gesloten wordt, ik heb persoonlijk geen behoefte om alles nog sneller dicht te zien. Punt 2, ik denk dat dat het idee wellicht wat onnodig complex maakt. Dan zou je elke keer op het goede knopje moeten drukken ofzo, kweenie, lijkt me niet praktisch. Topics die ontsporen worden over het algemeen vrij snel opgemerkt, ik denk niet dat het sneller zal gaan als er zoiets als high priority TR's zouden bestaan (en dat nog los van het feit dat ik vind dat dergelijke topics nu al snel genoeg dicht gaan).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als ik die lijst bekijk zie ik ook vrijwel dingen van mezelf die met redelijke haast moesten worden opgelost (spam e.d.). Dus als een draadje haastig hulp nodig heeft open ik wel een topic in Schop een Modje :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z&#039;n best

Het is imho ook een taak van de users om bij een topic dat eigenlijk niet kan
1. een TR te verzenden
2. niet reageren in het topic
(zo hoort het ook volgens de SEM faq)

Op deze manier zakken topics vanzelf af. Maar omdat allerlei mensen het toch nodig vinden om te reageren met een quote uit de FAQ, blijft een topic "hot", waardoor meer users erop zullen gaan reageren... ;)

En een highpriority flag lijkt me niets, aangezien bijna elke user die functie zal gaan gebruiken, waardoor er feitelijk dus niets veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Padvinder schreef op 31 maart 2004 @ 19:38:
2. niet reageren in het topic
Iets wat Spider.007 niet doet with all do respect ;). Naar mijn mening voldoet de TR prima dus verder niks te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Zelf heb ik de neiging om SM helemaal niet meer te gebruiken; maar juist TR's; omdat die ook netjes bij het topic worden bewaard.
offtopic:
TR's die afgehandeld zijn verwijder ik persoonlijk, zodat ik kan zien of iemand anders voor een nieuw probleem een nieuwe TR start. Qua archivering is SeM beter, maar het meeste hoeft niet gearchiveerd te worden IMHO.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties :) Het was een idee wat ik gewoon een keer neer wilde leggen; maar ik denk dat er uit de reacties tot nu toe redelijk duidelijk blijkt dat er niet echt behoefte aan is.

Dat bij SM alleen open en door jou geopende topics staan dat had ik even over het hoofd gezien :D
We Are Borg schreef op 31 maart 2004 @ 19:59:
[...]

Iets wat Spider.007 niet doet with all do respect ;). Naar mijn mening voldoet de TR prima dus verder niks te melden :)
In dat ene specifieke voorbeeld heb ik inderdaad een quote uit het beleid geplaatst in de hoop dat dit andere mensen ertoe zet niet meer te reageren. Dit soort reacties zijn van mij echter niet standaard; ik verstuur een TR en sluit snel mijn window.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 22:40:
In dat ene specifieke voorbeeld heb ik inderdaad een quote uit het beleid geplaatst in de hoop dat dit andere mensen ertoe zet niet meer te reageren. Dit soort reacties zijn van mij echter niet standaard; ik verstuur een TR en sluit snel mijn window.
Juist in zulke gevallen is het dan wellicht handig om een SM te openen, want dan kunnen andere ook zien dat zulk gedrag niet wenselijk is :)
Hoewel die na het afhandelen niet zichtbaar zijn, geef ik je gelijk in (:P) echter dan heeft een mod ingegrepen (of niet :X) en dan is het alsnog duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het een gemis dat de TopicReports niet zichtbaar zijn in de ActiveTopics-list. Nu had ik begrepen (oa door dit topic: [rml][ FEAT] TR bij active topics[/rml]) dat het uitvoeren van deze functie teveel load zou geven, of teveel voor omgebouwd moet worden.

Nu ik daar zo over terugdenk, is het dan niet gewoon mogelijk om alleen zichtbaar te maken dát er een TR is? (en dan bedoel ik zonder rechtencheck, gewoon voor iedere ingelogde user). De inhoud etc blijft dan gewoon besloten en alleen toegankelijk voor gerechtigden vanuit het topic zelf, zoals nu ook al is.
Imo hef je daarmee een aantal gebreken voor zowel mods als gebruikers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 02:08:
[...]

Nu ik daar zo over terugdenk, is het dan niet gewoon mogelijk om alleen zichtbaar te maken dát er een TR is? (en dan bedoel ik zonder rechtencheck, gewoon voor iedere ingelogde user). De inhoud etc blijft dan gewoon besloten en alleen toegankelijk voor gerechtigden vanuit het topic zelf, zoals nu ook al is.
Imo hef je daarmee een aantal gebreken voor zowel mods als gebruikers op.
Ik meen dat er ooit is gezegd dat dit onwenselijk is omdat mensen dan ruzie gaan maken in het topic over het feit dat ze zien dat er een TR aanhangt. Naar mijn inzien zou het echter helemaal geen slecht idee zijn om eens te proberen :) Zijn daar grote bezwaren tegen of zal ik hem direct als feature request neerleggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 02-04-2004 21:01 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Spider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 22:40:
Dat bij SM alleen open en door jou geopende topics staan dat had ik even over het hoofd gezien :D
* Han slaps Spider.007... pruts0r :+ :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Spider.007 schreef op 02 april 2004 @ 21:00:
Ik meen dat er ooit is gezegd dat dit onwenselijk is omdat mensen dan ruzie gaan maken in het topic over het feit dat ze zien dat er een TR aanhangt.
Dat is idd de reden dat het niet gedaan wordt ja.

Beetje vergelijkbaar met de topicview count. Dan gaan mensen ook roepen: "he, jullie kijken allemaal naar mij topic, maar reageren niet :S :S "

;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Merely schreef op 02 april 2004 @ 21:02:
[...]
* Spider.007 slaps Spider.007... pruts0r :+ :P
pff.... Ik loop hier nog niet zo lang rond :'(
momania schreef op 02 april 2004 @ 21:05:
[...]

Dat is idd de reden dat het niet gedaan wordt ja.

Beetje vergelijkbaar met de topicview count. Dan gaan mensen ook roepen: "he, jullie kijken allemaal naar mij topic, maar reageren niet :S :S "

;)
Toch is het nog nooit geprobeerd; dus is het niet zeker of dit ook daadwerkelijk ook het geval zal zijn :)

Ik kan moeilijk een afweging gebaseerd op kosten & baten maken; maar kan me niet voorstellen dat 1 weekje proberen (ofzo) grote problemen kan opleveren?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 02:08:
Persoonlijk vind ik het een gemis dat de TopicReports niet zichtbaar zijn in de ActiveTopics-list. Nu had ik begrepen (oa door dit topic: [rml][ FEAT] TR bij active topics[/rml]) dat het uitvoeren van deze functie teveel load zou geven, of teveel voor omgebouwd moet worden.
Waarom geen "Active Topic Report" list voor de mods?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Spider.007 schreef op 02 april 2004 @ 21:07:
[...]

pff.... Ik loop hier nog niet zo lang rond :'(

[...]

Toch is het nog nooit geprobeerd; dus is het niet zeker of dit ook daadwerkelijk ook het geval zal zijn :)

Ik kan moeilijk een afweging gebaseerd op kosten & baten maken; maar kan me niet voorstellen dat 1 weekje proberen (ofzo) grote problemen kan opleveren?
Klopt, maar feit blijft wel dat het hele doel van een topicreport is dat het juist onzichtbaar is voor iedereen behalve de moderators :)

Dus ook al kan je de inhoud niet zien, denk ik toch dat het rare reactie kan geven bij verschillende users. ( je moet rekening houden met vele persoonlijkheden op een forum, dat zie je maar weer met een 1 april grap bv ) ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Klein schopje (moet kunnen)

Als er echt haast bij is kan je iemand die wat aan het topic kan doen (mod, global) aanspreken via ICQ/MSN/IRC? Niet iedereen zit 24/7 hier, er zijn ook andere sites op het internet.

Niet hier aanwezig + wel online = IM

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:35

Arno

PF5A

Resistor schreef op 04 april 2004 @ 13:10:
Niet hier aanwezig + wel online = IM
Klinkt raar, maar mods hebben een leven 8)7

Ze zijn (of willen) niet 24/7 met GoT bezig hoor :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wel echt top priorety, zoals iemand die alle fora vol zit te spammen, en dat 15min. lang.

Als er dan geen mods aanwezig zijn (ze zitten naar de F1 te kijken :+ ) dan lijkt het mij wel gerechtvaardigd om ze via IM's te porren. (daar heb je alleen maar last van als het aanstaat.
Als ze niet gestoord willen worden merk je het snel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 20:39

Fisico

by Fabian

Resistor schreef op 04 april 2004 @ 13:31:
Als er dan geen mods aanwezig zijn (ze zitten naar de F1 te kijken :+ ) dan lijkt het mij wel gerechtvaardigd om ze via IM's te porren. (daar heb je alleen maar last van als het aanstaat.
Als ze niet gestoord willen worden merk je het snel.
Ja dan reageren ze niet. Ik ken trouwens ook wat mods die wielrennen kijken ;)

Een deel van de crew is altijd wel aanwezig. Een topic voorzien van een report wordt snel zat bekeken en voor andere zaken is inderdaad SeM goed genoeg. Naast de huidige communicatiemiddelen zijn er geen andere nodig.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1