[2K] Geluidprobleem windows 2k*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds vandaag win 2k ipv winME

werkt leuk etc.
maaru, paar probleemjes:

Eerst systemspecs:

AMD 500 MHZ k6 2+
384 MB intern ram
Voodoo3 3000
Laatste SP4 geinstald
Via chipset (moederboord: DFI k6XV3+/66)
En mijn Sounblaster Live player 5.1
Laatste Drivers van geluidskaart.

Mijn probleem is:

-Ik heb last van krakend geluid en statische geluid, als mijn geluid beetje hard staat hoor ik de hele van dat gekraak, ook als ik niks doe

-Als ik een spel speel (verslaving Starcraft online)
Dan hoor ik ook de hele tijd gekraak, alles wat ik aanklik, hoor ik gekraak doorheen, vooral in de menuutjes dan, maar ook ingame.

Vroeger had ik hier dus geen last van, ik zou het jammer vinden als ik win 2k hier weer weg voor moet doen omdat het extreem lekker loopt voor de rest.

Bedankt

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

klinkt als een probleem met gedeelde IRQ's. Als het zaakje eerst niet kraakte bij dezelfde config, kan het nl niet aan de hardware liggen B)
Kijk eens hoe je IRQ's staan, en of deze gedeeld zijn. Bij voorkeu zet je je geluidskaart op een eigen IRQ - dat zou best wel een het e.e.a. op kunnen lossen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 31 maart 2004 @ 19:27:
klinkt als een probleem met gedeelde IRQ's. Als het zaakje eerst niet kraakte bij dezelfde config, kan het nl niet aan de hardware liggen B)
Kijk eens hoe je IRQ's staan, en of deze gedeeld zijn. Bij voorkeu zet je je geluidskaart op een eigen IRQ - dat zou best wel een het e.e.a. op kunnen lossen
vraagje, hoe doe je dat, ben niet zo bekend met dat soort dingen.

Daar ligt het niet aan :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel via 4in1 drivers geinstalleerd? Deze zijn cruciaal als je een via chipset hebt, ik heb zelf ook een keertje gezeur gehad door een verse install zonder de via drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:51:
heb je wel via 4in1 drivers geinstalleerd? Deze zijn cruciaal als je een via chipset hebt, ik heb zelf ook een keertje gezeur gehad door een verse install zonder de via drivers.
ja, en nu ben ik er achter gekomen, zelfs al ik met mijn muis beweeg, hoor ik gekraak met de muis mee en als ik ergens op klik ook....

en ik weet niet zeker als ik het goed heb gedaan met die IRQ, hoe doe je dat precies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad met SB Live 5.1, geen iedee waar aan het heeft gelegen. Waarschijnlijk zijn de oude drivers van creative een beetje slecht. Ik heb nu de geluidskaart in een win 98 systeem zitten, en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:54:
Heb ik ook gehad met SB Live 5.1, geen iedee waar aan het heeft gelegen. Waarschijnlijk zijn de oude drivers van creative een beetje slecht. Ik heb nu de geluidskaart in een win 98 systeem zitten, en geen problemen meer.
dit vind ik dan wel minder, want windows 2000 zelf draait uber hier vergeleken met dat windows ME :r
echt geen andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kun je je post beter bij audio, video en hifi formu neer zetten, misschien kunnen ze je daar helpen.
Pagina: 1