Kabel + Inbel

Pagina: 1
Acties:

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 10:19
Hallo allemaal,

ik heb eens een vraag / probleem
Mijn pa heeft een laptop waarmee hij wilt internetten / email ophalen.
Wij hebben een netwerk thuis met een kabelverbinding. Hiermee gaat hij op internet, als hij zijn email op wilt halen (gemiddeld 1x in de 2 weken) maakt hij gebruik van een inbel verbinding.
Nu is mijn vraag / probleem het volgende:
de laptop draait windows 98, en als er via de telefoonlijn geïnternet wordt is er geen probleem. Maar zodra je de stekker eruit haalt en op de middenverdieping in het netwerk plugt blijft IE om de inbelverbinding vragen.
Ik heb al van alles geprobeert maar krijg het niet opgelost.

o.a:
- vinkje bij internet verbinding op nooit verbinden, kiezen zodra er geen netwerkblabla is, en altijd kiezen.
- Uiteraard ook gezocht via de search.
en ge-googled...

wie o wie weet hoe ik het op moet lossen.
Ik heb namelijk geen zin om iedere keer te moeten helpen als hij wil intersnetten.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Wanneer belt ie nou in dan? 8)7 Als ie ook gewoon zn email via 't netwerk thuis op kan halen of op een andere plek waar geen kabel oid is? 8)7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je in IE instellen dat ie pas moet inbellen als er geen LAN verbinding is. Ok dat heb je dus al geprobeerd...maar hij haalt zijn mail via outlook. in outlook moet je even kijken hoe je accounts gedefinieerd zijn...kan zijn dat bij je account staat dat ie altijd dezelfde verbinding moet kiezen, en dat ook altijd mag doen. Dat mag uit en dan moet je volgens mij nog ergens in kunnen stellen dat ie de instellingen van IE moet gebruiken.....dus danzou hetmoeten werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 10:19
[quote]
Osiris schreef op 31 maart 2004 @ 19:22:
offtopic:
Wanneer belt ie nou in dan? 8)7 Als ie ook gewoon zn email via 't netwerk thuis op kan halen of op een andere plek waar geen kabel oid is? 8)7
Als hij beneden achter zijn bureau zit te werken belt ie in omdat hij geen zin heeft naar boven te lopen :) (oja, gebruikt ook wel eens internet via telefoon als hij snel iets op moet zoeken) en als hij langer op internet moet zijn hangt ie zn laptop boven aan het netwerk
The_Eagle schreef op 31 maart 2004 @ 19:32:
Dan moet je in IE instellen dat ie pas moet inbellen als er geen LAN verbinding is. Ok dat heb je dus al geprobeerd...maar hij haalt zijn mail via outlook. in outlook moet je even kijken hoe je accounts gedefinieerd zijn...kan zijn dat bij je account staat dat ie altijd dezelfde.....etc
Gaan we proberen,
bedankt