Toon posts:

Radeon 9800 probleem aangaande blokjes op scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kamaraad van mij heeft kortgeleden een hardware upgrade gedaan incl. nieuwe videokaart. Na installatie verschijnen er rare gekleurde groene blokjes in het scherm zodra er een spel als F1C wordt gestart. Niet over het gehele scherm maar kloppen doet het iig niet. Tis trouwens niet zo dat dit gelijk naar voren komt zodra de pc wordt aangezet pas in Windows zelf. En voor zover ik kon nagaan deden er verder geen rare dingen voor met benchmarks of in het spel opzich.

Mijn vraag: hebben hier andere personen ook ervaring mee en zo ja is het (naar wat ik zelf begin te denken) toch iets hardwarematigs wijzend richting geheugen na de zoek functie gebruikt te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4ZL61G08T6JQ

Zijn specs zijn:

Processor :
Intel Pentium 4 "Prescott" 3.20E (800 Mhz - 1 MB Cache)
Moederboard :
P4C800-E Deluxe (875P chipset 800FSB/4GB Dual-DDR400 Memory)
Videokaart :
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (8xAGP)
Geheugen is :
2 X 512 MB DDR/400 PC3200 Corsair XMS C2
Voeding :
AOPEN Power supply RTL 350W Silent

Ik ondertussen wel wat topic gelezen die soortgelijke problemen hadden maar heb nog geen uitsluitsel in de vorm van plaatjes om te vergelijken laat staan een oplossing.

http://picserver.org/view_image.php/P327D73U1I0Z
Op dit plaatje ook te zien, zij het heel vaag in de titelbalk

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:22 ]

Verwijderd

Artifacts:? Is er iets overgeklokt in je systeem, of misschien ooit eens overgeklokt geweest? Lijkt op een geheugen probleem

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je een schone installatie van windows gedaan met je upgrade, zo niet, heb je dan wel eerst álle drivers zeer grondig verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee das juist het gekke. Niks overklokt iig en spellen blijven (en benchmarks ook trouwens) allemaal goed draaien.

Uiteraard een schone install want met een nieuw mobo moet je ongeveer hetzelfde type hebben wil een ghost terugzetten of harddisk overzetten fatsoenlijk werken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:34 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waar heb je de kaart gekocht, in een gewone winkel of via via? Klok de kaart eens onder, geheugen en core. Als het dan weggaat, kan je de kaart gewoon inruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik moeten navragen maar waar het gekocht is zou niet uit moeten maken, toch ? Wat het onderklokken betreft dat zou hij kunnen proberen inderdaad en niet tever denk ik dan, anders blijven er alleen maar blokkies/strepen zegt mij iets vanuit een grijs verleden met een oude kaart van mij hehe :X

ps. Blijft niet alleen beperkt met F1C ook met Far Cry (om maar wat te noemen) komen deze blokjes naar voren. Beperkt tot 3D spellen is het ook al niet anders zou de titelbalk van het 2e plaatje er normaal uit moeten zien. Rare troubles dit :?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:46 ]

• pisart
  • Niet online
Nee, vroeg mij gewoon af of hij die niet van een vaag persoon had gekocht. Leek mij zo artifacts van mislukte 9500 np => 9700 mods. Je kan makkelijk een andere bios inflashen en hem zo laten herkennen als een 9800 pro, daarom dacht ik dat.

[ Voor 5% gewijzigd door pisart op 31-03-2004 19:51 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
Halllo ik ben dat maatje van Duke.

Bedankt voor het meedenken met me probleem.
Maar ik heb hem gewoon gekocht 2 weken geleden in de winkel.
Op de kaart zelf staat ook dat het een 9800 Pro is en dat is ook aan de chipset te zien.

System | Racing is in my Blood

• pisart
  • Niet online
Barfman schreef op 31 maart 2004 @ 19:56:
Halllo ik ben dat maatje van Duke.

Bedankt voor het meedenken met me probleem.
Maar ik heb hem gewoon gekocht 2 weken geleden in de winkel.
Op de kaart zelf staat ook dat het een 9800 Pro is en dat is ook aan de chipset te zien.
Het was gewoon een gok, beetje vergezocht mja :p
Heb je nu al eens de kaart ondergeklokt en gezien wat die deed?

• Barfman
Dat gaan we ff doen nu,heb nog nooit gerommeld met een kaart dus wat is het beste wat ik kan doen,want ik heb nog garantie dus dat wilde ik graag houden hehe.

• pisart
  • Niet online
Door je kloksnelheid te veranderen in windows ga je de garantie niet verliezen van je kaart, ze komen er toch niet achter. :) Neem gewoon een oc prog, zoals rage3d en klok dan je kaart onder.

• Barfman
Nou ik heb hem terug gezet, 50 van ieders maar hij heeft het nog,het rare is dat als ik op automatisch mem laten kiezen doet,dat ie zelf al omlaag gaat,dus me mem is duidelijk niet in orde.

• pisart
  • Niet online
Barfman schreef op 31 maart 2004 @ 22:06:
Nou ik heb hem terug gezet, 50 van ieders maar hij heeft het nog,het rare is dat als ik op automatisch mem laten kiezen doet,dat ie zelf al omlaag gaat,dus me mem is duidelijk niet in orde.
Zet hem eens nog lager en richt er een fan op ofzo. Mja, je kaart werkt toch niet goed, dus kan je die evengoed gaan ruilen in de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Idd gewoon ruilen met de stelling "ik wil geen blokjes" en aangezien dit reproduceerbaar is mogen hun het verder bekijken / uitzoeken lijkt me idd. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 22:38 ]

Verwijderd

ik heb zoiets ook soms maar dan over het hele scherm, dan moet ik de stroom eraf halen en weer aanzetten en dan is het weg (als ik gewoon reboot blijft het :?)

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hmm zo een probleem heb ik dus ook. Bij mij is het in het begin eerst normaal, ik kan normaal spelen, en naderhand wordt het steeds erger, er komen meer blokjes, en ze worden steeds groter. Iemand met een oplossing??

• Barfman
Nou mensen bedankt voor de hulp.
Ik heb hem vandaag ff terug gebracht en wat bleek,
ze hadden me al een kapotte meegegeven.
Zo'n jong gasje had hem per ongeluk van de verkeerde stapel gepakt,
het is bulk dus zit er geen doos bij,alleen maar software en kabels en alles zat in een goed afgeslote zak,helaas kwam er dus een kapotte op de goede stapel en was ik de lul,maar hij heeft het dubbel goedgemaakt want kreeg gelijk een andere waar wel een dubelle fan op zit,ik had er eerst 1 met een enkele fan.
Dus alles toch weer goed gekomen want hij werkt perfect,nu heb ik nog een klein vraagje,is er een tool waarmee je je temp kan meten van die kaart,of gaat dat niet.

Allemaal bedankt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Temp meten kan alleen als er een temp sensor op de kaart zit..zo niet..dan niet!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk dan en gelukkig goed opgelost dan ;) Voor diegenen met dezelfde troubles kunnen denk ik ook het beste weer een bezoekje aan de winkel brengen waar de kaart vandaan kwam denk ik dan.

• pisart
  • Niet online
Barfman schreef op 02 april 2004 @ 00:00:
Nou mensen bedankt voor de hulp.
Ik heb hem vandaag ff terug gebracht en wat bleek,
ze hadden me al een kapotte meegegeven.
Zo'n jong gasje had hem per ongeluk van de verkeerde stapel gepakt,
het is bulk dus zit er geen doos bij,alleen maar software en kabels en alles zat in een goed afgeslote zak,helaas kwam er dus een kapotte op de goede stapel en was ik de lul,maar hij heeft het dubbel goedgemaakt want kreeg gelijk een andere waar wel een dubelle fan op zit,ik had er eerst 1 met een enkele fan.
Dus alles toch weer goed gekomen want hij werkt perfect,nu heb ik nog een klein vraagje,is er een tool waarmee je je temp kan meten van die kaart,of gaat dat niet.

Allemaal bedankt.
Wat voor een heb je dan terug gekregen? Een Asus?

Verwijderd

Temp meten kan enkel met sapphire ultimate edition ofzoiets en de 9800xt kaartjes. Er zullen wel nog versies zijn maar een bulkversie gaat het nooit hebben denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 02 april 2004 @ 16:52:
[...]

Wat voor een heb je dan terug gekregen? Een Asus?
Een ATI had hij het over.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Smarron

The bend

Asus maakt ook ATi-kaarten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 17:04:
Temp meten kan enkel met sapphire ultimate edition ofzoiets en de 9800xt kaartjes. Er zullen wel nog versies zijn maar een bulkversie gaat het nooit hebben denk ik zo.
Wat eigenlijk best stom is want het kost vast geen €50 om die sensor te fixen lijkt me... en de 9800pro is wel een high-end kaart. het probleem met die xt's zou kunnen zijn dat ze met overdrive te heet worden en dat mbv die sensor de boel gewoon dan wordt afgeremd.

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 19:33:
[...]

Een ATI had hij het over.
Ja, de chip is van Ati, maar welk merk? Want ik ken niet veel kaarten met 2 fans van Ati. Ziet die er zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/news/2003-09/ASUS-9800XT_mala.jpg

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Je hebt te weinig power in je voeding, check mijn laatste topic daarover.
Ik had ook een 9800 Pro op 350 W lopen
niet doen dus
Met een 500 W gelijk beter resultaat en geen problemen meer

McFraGG de gekste !!

• pisart
  • Niet online
RaR schreef op 02 april 2004 @ 20:11:
Je hebt te weinig power in je voeding, check mijn laatste topic daarover.
Ik had ook een 9800 Pro op 350 W lopen
niet doen dus
Met een 500 W gelijk beter resultaat en geen problemen meer
De TS heeft geen problemen meer met zijn kaart, hij heeft een andere gekregen omdat zijn oude kapot was. Heeft niets met de voeding hier te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Tis een Club3D geworre

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/E7P3Z462OLQY

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 02:07 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, is dat standaard koeling? ... mmm mijn Club3d 9800 Pro had hele andere koeling...daartegen werd dat ook een RMA-tje ...Hoop dat ik een Club3d van de "nieuwe" lijn krijg...eentje die het wel blijft doen :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Hallo, ik heb ook een 98oo pro van gigabyte en dat met die blokjes heb ik ook wel eens als ik opstart, maar als ik even reboot dan is het weg en dan is er niets aan de hand. Schrok wel eerst toen ik dat zag, maar mijn collega's in de media markt hebben het ook allemaal wel eens. Weet verder niet of dat nou echt kwaad kan, alles doet het verder gewoon goed...
Pagina: 1