Resolutie H430 op FX5700 niet maximaal bij DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Sauria
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 13:34
Als ik mijn IIyama Prolite H430 aansluit op de DVI aansluiting van de Asus V9570 (FX5700) dan krijg ik hem niet op de maximale (native) resolutie van 1280x1024, maar blijft hij op 1024x768 hangen. Ik heb dan niet de mogelijkheid om hem hoger te krijgen. Ook de refreshrate is niet hoger te zetten dan 60Hz (niet dat het nodig is, maar het zou volgens mij wel moeten kunnen).
Ik heb de laatste NVidia drivers geinstalleerd (56.64).

Nu is het vreemde dat hij wel op 1280x1024 komt te staan als ik ook de D-Sub kabel aansluit (dus 1 scherm met 2 kabels op dezelfde videokaart) hij wel bij DVI de maximale resolutie geeft. Dit gebeurt als de 'analoge' monitor als primary wordt aangemerkt en het beeld gecloned wordt op de DVI (secondary). De refreshrate wordt dan op 72Hz gezet.
Het beeld via de DVI aansluiting ziet er dan perfect uit, maar via D-Sub is het beeld een beetje vaag. De refreshrate terug zetten naar 60Hz resulteert in perfect beeld op de D-Sub, maar de resolutie van de DVI valt dan weer terug.

Ik vind het vreemd dat ik wel 1280x1024 op DVI kan krijgen als de D-Sub is aangesloten, maar niet als ik alleen de DVI aansluiting gebruik. Heeft iemand een idee hoe dit toch zou kunnen (dan kan ik er eventueel nog een 2e monitor aan hangen op een lagere resolutie)?

Verwijderd

60 hz is het maximum bij tft schermen. Het werkt anders dan bij crt's. Volgens mij is er niet eens een refresh rate. Dus maak je daar maar niet druk om.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:45:
60 hz is het maximum bij tft schermen. Het werkt anders dan bij crt's. Volgens mij is er niet eens een refresh rate. Dus maak je daar maar niet druk om.
Waarom zie je bij de meeste TFT dan gewoon een refreshrate staan :?
Mijn LG L1710S kan ik gewoon op 75 HZ zetten.

Heb je de monitor wel op plug en play staan :? mss dat dat help.

• Sauria
Die refreshrate maak ik me ook niet druk om, maar ik vind het gewoon vreemd dat ik de resolutie niet hoog kan krijgen op DVI.
geforce5_guy schreef op 31 maart 2004 @ 22:47:
Heb je de monitor wel op plug en play staan :? mss dat dat help.
Moet je dit dan speciaal instellen? Ik heb hem gewoon aangesloten en de juiste drivers van de cd geinstalleerd.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15

• Sauria
Die was ik ook al aan het zoeken, maar hij was plotseling uit de lijst verdwenen. Bedankt, dan ga ik daar verder zoeken naar een oplossing.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Lijkt me sowieso een goed plan verder te gaan in dat topic; niemand is dol op re-runs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.