Ik heb gewone speakers en vroeg mij af of je deze op de 1 of andere manier op je geluidskaart kan aansluiten...
Waarschijnlijk zijn je speakers niet versterkt, en hebben je luidsprekers geen versterkertje ingebouwd! De enige manier om dit aan te kunnen sluiten, is met een aparte versterker er tussen.
..:: ::..
Verwijderd
als 't kleine speakers zijn kan bij de meeste geluidskaarten wel direct, het geluid is alleen niet echt hard.
ik heb hier een pci/isa kaartje liggen die als versterker werkt 
2 X 12 watt ofzow kan je gewoon op een molex stekker aansluiten en er zit een frontje bij 5,25" waar je em mee harder kan zetten enzo.
Misschien is dit iets voor jou kan je d'r meteen speakers aansluiten.
2 X 12 watt ofzow kan je gewoon op een molex stekker aansluiten en er zit een frontje bij 5,25" waar je em mee harder kan zetten enzo.
Misschien is dit iets voor jou kan je d'r meteen speakers aansluiten.
die van hen is mooi....
Als je een ouwe ISA-geluidskaart vindt met versterker-chip, dan kan je rechtstreeks op luidsprekers aansluiten.
Anders kan je actieve-speakers (ingebouwde versterker) kopen.
Of een versterker aan je geluidskaart hangen en de speakers aan de versterker.
Als je versterkers of actieve-speakers gebruikt, zorg dat er een volumeknop op de versterker of actieve-speaker staat. Anders kan je straat horen wanneer je windows crasht of verkeerd muisklik in volumeregeling. Na paar crashes heb ik dat geleerd, want m'n 2*100Wrms versterker werd opgeblazen.
Anders kan je actieve-speakers (ingebouwde versterker) kopen.
Of een versterker aan je geluidskaart hangen en de speakers aan de versterker.
Als je versterkers of actieve-speakers gebruikt, zorg dat er een volumeknop op de versterker of actieve-speaker staat. Anders kan je straat horen wanneer je windows crasht of verkeerd muisklik in volumeregeling. Na paar crashes heb ik dat geleerd, want m'n 2*100Wrms versterker werd opgeblazen.
[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 31-03-2004 19:39 ]
Ik heb 1 van de computerspeakers (degene met ingebouwde versterker) van mijn allereerste computer (Pentium 133
) nogsteeds in gebruik als versterker...
2*100 + 2*40 Watt boxen op de koptelefoonuitgang en het werkt perfect, en het is ook nog een stuk kleiner dan zo'n koei van een versterker
2*100 + 2*40 Watt boxen op de koptelefoonuitgang en het werkt perfect, en het is ook nog een stuk kleiner dan zo'n koei van een versterker
Nooooh! Stahp!
Dit is nauwelijks mogelijk. Je speakers hebben waarschijnlijk 220/230 volt nodig, en (volgens mij) loopt er door een computergeluidsaansluiting 1.5 volt. Heeft dus niet zoveel zin.
Met een versterker ertussen werkt het prima. Of koop gewone pc-speakers.
Probeer een stel Philips MFB speakers te vinden, deze hebben een voorversterker ingebouwd. Dat zijn speakers uit het "echte" HiFi tijdperk. Klinken zeer goed.
Wat is dit nu weer voor onzin. het heeft niks met voedingsspanning te maken.Br3zip schreef op 31 maart 2004 @ 19:44:
Dit is nauwelijks mogelijk. Je speakers hebben waarschijnlijk 220/230 volt nodig, en (volgens mij) loopt er door een computergeluidsaansluiting 1.5 volt. Heeft dus niet zoveel zin.
Het grootste probleem is namelijk impedantie: de geluidskaart heeft een vrij hoge uitgangsimpedantie, en verwacht niet erg belast te worden. Wordt hij dat wel, dan heb je in het gunstige geval gewoon een zacht geluid, in het slechtste geval zacht geluid en een berg vervorming. Een luidspreker belast echter heel erg: tussen de 4 en de 12 Ohm meestal. (een ingang v.e. versterker is daarentegen dacht ik 1000 Ohm ofzo.)
Ook wil je graag een grotere spanning op je speaker, voor meer vermogen: van ongeveer 1 volt max naar 10 volt max ofzo. (vermogen wordt dan vergroot met 99x). Conclusie: je wil je uitgangsimpedantie verlagen, en de spanning vergroten: Je hebt een versterker nodig.
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Ik ga het nu via een versterker doen, maar nu heb ik een andere vraag...
Weet iemand waar ik een apparaatje kan vinden waarmee ik de hoge tonen van de rest kan onderscheiden?
Weet iemand waar ik een apparaatje kan vinden waarmee ik de hoge tonen van de rest kan onderscheiden?
tuurlijkBr3zip schreef op 31 maart 2004 @ 19:44:
Verwijderd
Het scheiden van hoge en lage tonen is wel mogelijk, wanneer je goede boxen koopt zit dit er standaard in geloof ik. Het is gewoon een stukje elektronica dat ervoor zorgt dat de hoge tonen door de tweeter gaan en de lage tonen door de grootte speakers. Ik geloof dat zoiets een scheidingsfilter heet. Het is vast wel te krijgen bij conrad ofzo.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:08:
Ik ga het nu via een versterker doen, maar nu heb ik een andere vraag...
Ff zoeken op goegel naar "hoogdoorlaatfilter"... of op de search, of op www.circuitsonline.net
Verwijderd
Dit is wel heel erg basic hoor. Hoe je speakers op een geluidskaart aansluit weet je nu inmiddels wel, rest alleen de scheidings vraag.
Omdat je verder geen info geeft kan je op zoek gaan naar een actief (voor je versterker) of passief (na je versterker) scheidingsfilter. Dit verkopen ze allemaal bij de conrad. In de auto-sectie kun je actieve filters vinden die de bas eruit filteren vanaf ongeveer €25. Zelf even zoeken dus.
Omdat je verder geen info geeft kan je op zoek gaan naar een actief (voor je versterker) of passief (na je versterker) scheidingsfilter. Dit verkopen ze allemaal bij de conrad. In de auto-sectie kun je actieve filters vinden die de bas eruit filteren vanaf ongeveer €25. Zelf even zoeken dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()