Hallo, ik heb sinds vandaag een laptop tot mijn beschikking, maar krijg deze niet op ons thuisnetwerk aangesloten. Ik heb ADSL via zonnet, met een multi pc modem (router modem combinatie) maar op de laptop staat windows 98, waar ik qua netwerkopties niet veel van af weet. Ik heb het ip op automatisch toewijzen staan (net als op de andere computers in huis), installatie cdrom al een keer gedraaid (die als foutmelding geeft dat de laptop een verkeerd ip krijgt). Hoe krijg ik dit ding nou op het netwerk, heb al in de search gekeken, maar daar stonden dingen in die ik al gedaan had. Automatisch ip toewijzen en installatie cd-rom van de router draaien helpt dus in ieder geval niet.
Verwijderd
Als de je in het bezit bent van een Windows Xp Home/prof cd, draai daarmee even de extra taken. Daar onder tussen staat ook een Thuisnetwerk of kleinnetwerk instellen. Voer deze optie even op alle pc's uit. Reboot allen. En veel plezier met internet op je laptop
Verwijderd
geef hem zelf een ip adres. Moet werken. bijvoorbeeld 10.0.0.155 ofzo.
Subnetmask is 255.255.255.0 en gateway is 10.0.0.138
En werke dat t doet nu
Subnetmask is 255.255.255.0 en gateway is 10.0.0.138
En werke dat t doet nu
Verwijderd
Lol, dit lijkt me de "beste" helpdesk. Bij die Helpdesk weten ze het maar amper, en dit probleem met netwerken met windows 98 is gewoon, dat je alles qua netwerk handmatig moet instellen, en als je daarin niet zo goed bent. Helpdesk bellenVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:28:
neej helaas dit werkt niet, maar ik zal eens proberen een helpdeskje te bellen
ja das het probleem, kzit een bietje me me hande in mijn haar, da ding wil maar niet aan het netwerk en aangezien hij niet van mij is, kan ik erniet zomaar windows xp opzetten, das laatste redmiddel, en met windows 98 moeet hij het in principe ook doen. Iemand nog goeie ideen?
Ga anders eens beginnen met het posten van al je instellingen?
• Wat voor instellingen heeft je router?
• Wat voor instellingen hebben je PC's?
• Wat voor instellingen heeft de laptop?
• Wat voor instellingen heeft je router?
• Wat voor instellingen hebben je PC's?
• Wat voor instellingen heeft de laptop?
Verwijderd
Je snapt me niet goed, er hoeft geen windows XP op!Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:42:
ja das het probleem, kzit een bietje me me hande in mijn haar, da ding wil maar niet aan het netwerk en aangezien hij niet van mij is, kan ik erniet zomaar windows xp opzetten, das laatste redmiddel, en met windows 98 moeet hij het in principe ook doen. Iemand nog goeie ideen?
Op de windows XP cd staat een install wizard, om een netwerk je maken.
Voer deze alleen even uit
Voer de wizard wel even goed uit.!
Mijn router heeft gewoon standaard instellingen, het adres van de router is 10.0.0.138 en deelt ip's uit, maar je zeit wel verschil, als de laptop ook in de router zit zie je onder het tabblad DHCP dat er 3 ip's zijn die normale waarden hebben, maar, maar bij het 4e ip staat bij "TTL" infinite en bij "state" free. Mijn andere computers draaien windows XP, en daar heb ik alleen automatisch ip geselecteerd, en de installatie cd gedraait die bij mijn router zit, dan doen ze het perfect, maar de laptop is windows 98, had ik dezelfde instellingen gedaan, maar wou de cd de installatie niet voltooien
Zelf heb ik ook problemen gehad met het netwerk op een windows 98 pc. Heb je bij Netwerk in het Configuratiescherm het volgende staan?:
Geinstalleerde netwerkkaart
Client voor Microsoft-netwerken
Internet-protocol
Bestand en printerdeling voor Microsoft-netwerken.
Netbios compatible protocol
TCP/IP
IP-adres kun je gewoon op automatisch zetten.
Staat één van deze er niet? Houd dan je installatiebestanden van de netwerkkaart (floppy?) en de windows 98 cd-rom bij de hand, en installeer ze.
Staat dit er allemaal wel, kijk dan even bij Netbios compatibel-protocol of "Ik wil Netbios via IPX/SPX inschakelen" ingeschakeld staat. Voor de rest alles zo laten. Je kunt evt. wel je computernaam veranderen.
Vergeet ook niet dat van Zonnet te installeren.
Geinstalleerde netwerkkaart
Client voor Microsoft-netwerken
Internet-protocol
Bestand en printerdeling voor Microsoft-netwerken.
Netbios compatible protocol
TCP/IP
IP-adres kun je gewoon op automatisch zetten.
Staat één van deze er niet? Houd dan je installatiebestanden van de netwerkkaart (floppy?) en de windows 98 cd-rom bij de hand, en installeer ze.
Staat dit er allemaal wel, kijk dan even bij Netbios compatibel-protocol of "Ik wil Netbios via IPX/SPX inschakelen" ingeschakeld staat. Voor de rest alles zo laten. Je kunt evt. wel je computernaam veranderen.
Vergeet ook niet dat van Zonnet te installeren.
jaaa hij doet het
ik zit ermee op internet, maar nou kan ik niet naar mijn eigen pc dmv "\\bas" te typen, want dat krijg ik de foutmelding geen toegang Niet aangemeld
ontopic:Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:12:
jaaa hij doet hetik zit ermee op internet, maar nou kan ik niet naar mijn eigen pc dmv "\\bas" te typen, want dat krijg ik de foutmelding geen toegang Niet aangemeld
Heb je wel je hardeschijf gedeeld? Zo niet, ga dan naar Deze computer en klik met je rechtermuisknop op je harde schijf en klik op Delen.
offtopic:
Was het door mij dat het lukte? Wel benieuwd naar (nieuwe tweaker
kmoet je teleurstellen
, kheb een andere tip opgevolgd, namelijk van die windows xp cd, maar tog bedankt voor de moeite:) en daarmee deed hij het, maar ik kan nog steeds nie naar mijn vast pc toe, nog steeds dezelfde foutmelding, andersom gaat wel (en ik heb mijn harde schijven gedeeld:))
Verwijderd
GheheVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:22:
kmoet je teleurstellen, kheb een andere tip opgevolgd, namelijk van die windows xp cd, maar tog bedankt voor de moeite:) en daarmee deed hij het, maar ik kan nog steeds nie naar mijn vast pc toe, nog steeds dezelfde foutmelding, andersom gaat wel (en ik heb mijn harde schijven gedeeld:))
Om, op je eigen pc te komen moet je het volgende doen.
Ook op Bas pc de xp wizard draaien (en laten restarten)
Bijde elkaar laten zoeken. . Et voliá
Verwijderd
Niet vergeten naast standaard netwerkinstellingen:
Start
Instellingen
Configuratiescherm
Netwerk
Bestanden en printers delen
Ik wil anderen toegang geven tot mijn bestanden
Was bij mij de finishing touch.......
Start
Instellingen
Configuratiescherm
Netwerk
Bestanden en printers delen
Was bij mij de finishing touch.......
Got is geen helpdesk hoor. Want dan kan je gewoon je vragen hier neer gooien zonder enig zoekwerk. En dat is dus niet de bedoelingVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 19:32:
[...]
Lol, dit lijkt me de "beste" helpdesk. Bij die Helpdesk weten ze het maar amper, en dit probleem met netwerken met windows 98 is gewoon, dat je alles qua netwerk handmatig moet instellen, en als je daarin niet zo goed bent. Helpdesk bellen
Verwijderd
Mattijs houd nou is op met irritant doen.!Mister I schreef op 02 april 2004 @ 02:42:
[...]
Got is geen helpdesk hoor. Want dan kan je gewoon je vragen hier neer gooien zonder enig zoekwerk. En dat is dus niet de bedoeling(stille hint naar de TS)
IK vind je echt een "mannetje" op Got worden. Misschien staat er voor helpdesk iets tussen aanhalingstekens. En nee het is geen helpdesk. Maar het was zo de makkelijkste manier om het zo te verwoorden.
Dit is nu al de zoveelste keer dat je mij weer moet verbeteren, omdat je denkt dat je het zelf allemaal zo goed weet.
edit:
typo's
typo's
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 08:57 ]
Nou Matijn, ik probeer alleen wat tips te geven aan mensen, zodat ze het de volgende keer beter doen en niet alleen maar slotjes krijgenVerwijderd schreef op 04 april 2004 @ 08:56:
[...]
Mattijs houd nou is op met irritant doen.!
IK vind je echt een "mannetje" op Got worden. Misschien staat er voor helpdesk iets tussen aanhalingstekens. En nee het is geen helpdesk. Maar het was zo de makkelijkste manier om het zo te verwoorden.
Dit is nu al de zoveelste keer dat je mij weer moet verbeteren, omdat je denkt dat je het zelf allemaal zo goed weet.
edit:
typo's
Zeg dan dat Got geen helpdesk is, ipv dat het het wel is
[ Voor 13% gewijzigd door Mister I op 04-04-2004 09:10 ]
Verwijderd
Heeft dat er wat mee te maken danMister I schreef op 04 april 2004 @ 09:08:
[...]
Nou Matijn, ik probeer alleen wat tips te geven aan mensen, zodat ze het de volgende keer beter doen en niet alleen maar slotjes krijgen. Want er zijn mensen die de voorwaarden niet lezen. Je post history is ook al niet te best, want de slotjes vlogen om je oren
, omdat je de voorwaarden niet las.
Zeg dan dat Got geen helpdesk is, ipv dat het het wel is.
Heb in het begin van mijn aanwezigheid op Got, wat slotjes gehad.
Maar dat is allemaal verleden tijd, we hebben het over "nu". En jij denkt het dus, "nu" weer beter te weten. En als je het moet gaan argumenteren begin je over het "verleden". Je moet is een keer weten dat je daarmee moet gaan ophouden, vind het niet bepaald vriendelijk. Misschien ben JIJ zo'n matennaaier
Je hebt er vast lol in. En ik heb de TS geholpen met zijn probleem, en het enige wat jij gaat posten is, correctie over mijn posts. . .
Gefeliciteerd jongen dat je het BETER weet
Je snapt het weer verkeerdVerwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:36:
[...]
Heeft dat er wat mee te maken dan(slotjes op mijn topics)
Heb in het begin van mijn aanwezigheid op Got, wat slotjes gehad.
Maar dat is allemaal verleden tijd, we hebben het over "nu". En jij denkt het dus, "nu" weer beter te weten. En als je het moet gaan argumenteren begin je over het "verleden". Je moet is een keer weten dat je daarmee moet gaan ophouden, vind het niet bepaald vriendelijk. Misschien ben JIJ zo'n matennaaier![]()
Je hebt er vast lol in. En ik heb de TS geholpen met zijn probleem, en het enige wat jij gaat posten is, correctie over mijn posts. . .
Gefeliciteerd jongen dat je het BETER weet
Want er wordt namelijk te veel van uit gegaan, dat Got een helpdesk is, zeker de laatste tijd. En als ze dan een post lezen, van iemand die al wat langer op Got zit, die zegt dat Got de "beste" Helpdesk is, dan kan daar verwarring uit ontstaan.
Ik zeg niks verkeerds over jou hoor hier. Alleen een kleine correctie, om onduidelijkheid te voorkomen en dat vat je verkeerd op zo te zien.
Excusses, dat jij het niet snapte deze keer
Verwijderd
Aan een mening kan geen correctie komen.Mister I schreef op 04 april 2004 @ 13:00:
[...]
Je snapt het weer verkeerd. Ik postte alleen om onduidelijkheid te voorkomen
.
Want er wordt namelijk te veel van uit gegaan, dat Got een helpdesk is, zeker de laatste tijd. En als ze dan een post lezen, van iemand die al wat langer op Got zit, die zegt dat Got de "beste" Helpdesk is, dan kan daar verwarring uit ontstaan.
Ik zeg niks verkeerds over jou hoor hier. Alleen een kleine correctie, om onduidelijkheid te voorkomen en dat vat je verkeerd op zo te zien.
Excusses, dat jij het niet snapte deze keer.
Excusses, voor jouw onwijsheid.
Vraag me af waarom je blijft reageren
Pagina: 1